Gå til innhold

Foto
* * * * - 4 votes

Terjes suzuki garasje

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
880 replies to this topic

#781 Esbensj

Esbensj

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 14 February 2009 - 22:10

QUOTE(yakuza @ 14 Feb 2009, 20:04) <{POST_SNAPBACK}>

SJ i japan levert med 660cc Turbomotor

skal sei,. den e sikkert go å sprege. tongue.gif hehe

#782 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 14 February 2009 - 22:44

Lite som skjer for tiden...
Har kjøpt 2 stk lada niva som skal jeg skal bygge ren skogsbil av(1 delebil og 1 delebil smile.gif )
betalt bare 1000 kroner for dem begge
plutselig i forje uke røyk det blått av eksosen på sukien....skeptisk i noen timer ja,men det viste seg at slangen veivhusventilasjonen var klemt slik at trykket ble så stort at olje ble presset inn.
nå er alt ok smile.gif

#783 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 16 February 2009 - 12:14

QUOTE(terje takras @ 14 Feb 2009, 22:44) <{POST_SNAPBACK}>
Lite som skjer for tiden...
Har kjøpt 2 stk lada niva som skal jeg skal bygge ren skogsbil av(1 delebil og 1 delebil smile.gif )
betalt bare 1000 kroner for dem begge
plutselig i forje uke røyk det blått av eksosen på sukien....skeptisk i noen timer ja,men det viste seg at slangen veivhusventilasjonen var klemt slik at trykket ble så stort at olje ble presset inn.
nå er alt ok smile.gif

Plutselig massiv blå røyk ut av eksosen er jo ikke av det hyggelige slaget. Godt det ikke var alvorlig. Har du noen tanker videre med motoren, blir det G16 motor og inj med turbo på deg etter hvert.

For egen del tror jeg det blir remdrevet lading etter hvert. Men først må bilen monteres og godkjennes og det blir nok ikke i år nei.

Godt jeg satte 2012 som året bilen skulle være ferdig og godkjent. Det kommer kanskje til å holde akurat det.

#784 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 21 February 2009 - 09:11

Nå har det pøset inn med regninger fra ditt og datt så jeg har ikke råd til ny motor(trimmet) enda.
jeg har begynt med ombygging av innsuget sånn at en volvo 240 turbogasser passer.

Vannpumpa mi lager så mye lyder at den må byttes før bilen kjøres 1 meter sad.gif
Trur eg blir å montere ny topp som skal behandles med litt freseverktøy og nye ventiler+kam
Kan man frese ut stemplene(mindre komp) mens dem står i blokka eller må stemplene ut?

#785 kRRistian

kRRistian

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 56 Innlegg:

Posted 24 February 2009 - 03:26

Nå sitter jeg i nordsjøen på jobb og har brukt over halve skiftet mitt på og lese igjennom HELE tråden din til hver minste detalj, og jeg bøyer meg i støvet!

Skulle ønske jeg hadde like bra pågangsmot som deg (og like tålmodig kone!).

Det du viser her er at ingenting er umulig og alt kan gjøres bare du bruker nok ressurser og tid på det. Dette var iallefall kjempeinspirerende lesing for meg og jeg kan ikke vente med og komme meg hjem og gi mine prosjekter litt TLC!

Trenger du enda lekekammerater?

#786 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 25 February 2009 - 23:30

Alltid kjekt med lekekammerater smile.gif

Takker for en positiv tilbakemld på garasjen min:)
Alt er mulig...finnes ikke motgang,bare nye utfordringer tongue.gif
Nå har jeg begynt med nytt prosjekt(meg og brodern)....2 stk lada niva som skal bli 1 stk skogsbil

SKifting av vannpume....som det ikke var så ille alikavell....det er dynamoen min som lager slamrelyder :/

Her er den nye hallen som vi er 6 stk som leier

Og her er en av delebilene til prosjektbilene med navnet "RUST"

Kjekt å kjøre med bilhenger med bil på ....merket nesten ikke at den var der.
Litt vinglete i 70 kmt whistle.gif

Det som var værst var å få bilen oppå hengeren,bilen har 4 flate dekk og bremser som henger ...eneste løsning var å kjøre bilen i kuletilkoblingen og dra bilen oppå med vinsjen.
selv vinsjen som tar 4 tonn sleit med å få bilen oppå.

Nå trenger jeg stålrør...noen som vet hvor jeg får tak i? helst billig smile.gif

#787 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 28 February 2009 - 21:52

Eg må bare si at eg er utrulig fasinert over ladan....etter 15 år stående uten vedlikehold,tilsyn,starting osv så startet den og gikk.
Seff etter mye skruing og overhaling av høydrylisk clutsj(hovedsylinder og clutsjsylinderen til clutsjen)

Og så er det litt rust som må fikses...ikke noe alvårlig mye....bare litt punktsveising

#788 lunchbox

lunchbox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 327 Innlegg:

Posted 01 March 2009 - 16:41

va litt rust der ja
Land Rover 109
Datsun kingcab
Honda civic vti
Ford cortina mk1
VW LT bilfrakter

#789 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 01 March 2009 - 22:02

Da var lada nr 2 kommet i hus.
denne som er på bilde er fra 82 og den jeg fikk inn idag er fra 79...men bare halvparten så mye rust smile.gif og neste dobbel så tung å dra ;/

#790 Jeeps

Jeeps

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 01 March 2009 - 23:09

Åssen er Zukin som trekkvogn da? hehe

var vel litt baktung med Ladan plassert bak/fram på hengeren vel?
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#791 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 02 March 2009 - 00:27

zuki er en suveren trekkbil det biggrin.gif

kjørte selv hjemmefra og ut på verkstedet med 410'en og bilhengeren, men den gule 413 oppå.... DET var tungt det.... godt det bare var indreveier uten trafikk

#792 Esbensj

Esbensj

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 03 March 2009 - 01:25

QUOTE(sven @ 2 Mar 2009, 00:27) <{POST_SNAPBACK}>
zuki er en suveren trekkbil det biggrin.gif

kjørte selv hjemmefra og ut på verkstedet med 410'en og bilhengeren, men den gule 413 oppå.... DET var tungt det.... godt det bare var indreveier uten trafikk

gud bedre.. ja det trur jeg på .! tongue.gif hehe

#793 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 03 March 2009 - 08:06

Merket ikke så veldig mye til tyngden egentlig,mest det at bremsene ble borte pga tempraturen fra turboen som ligger et par cm fra bremsekraftforsterkeren...
Hold no nesten fartsgrensen heile veien smile.gif
Måtte ned i 3 gir i lange oppoverbakker.
Det som var ekklest var når jeg traff ei hole i veien i 80....ble litt ynging på bil og henger
Hengeren jeg brukte er en som vi pleier å ha liften på(kort henger),så vektfordelingen ble ganske bra uansett hvilken vei bilen sto.

Edited by terje takras, 03 March 2009 - 08:11.

#794 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 15 March 2009 - 23:20

Da var det på tide å bytte ut dynamoen på sukien siden lagerene på den var så ødelagt at det gnistret av den.
Hadde kjøpt i fjor en 80 amp universal på biltema...enkelt og greit....trudde eg dry.gif
Etter en par timer fundering på hvordan jeg skulle bygge om festene klarte jeg til slutt å lappe isammen noe.

Det ble utrulig trangt nedi ved dynamoen.
Oppkoblingen var det jævligste
Når jeg tar ut den orginale så tenker jeg meg ikke så godt om og drar fram avbiteren..klipp klipp.
legger opp nye ledninger og så (idioten meg) glømmer å ta av batteripolen og skal til for å skru ledninga på B+
Da kommer jeg borti der "startstrømmen" skal på og det gnistrer litt nedi der...jaja tenker jeg og duller litt til med "sveisepinnen" nedi der.
Alt ferdig klart til start,Poff....ingen start.
Etter mange €%%/"%(&#"%&&)%"(/%/&(€"#/(€ ord og ei bøtta med sikkringer så skjønner jeg at dynamoen er Blåst.
Etter et par fastnøkkler plantet inn i veggene får eg trua broren min til å stikke ut på biltema for å hente meg en ny dynamo.
Denne gang koblet jeg vekk batteriet.
Nå starter den og lader med 14.22 V,det er ca 1 V mere en den gamle.
Sommerdekka er også kommet på sukien,går jo styggjævlig med vanlige veidekk 255/60-15 på 10" breie felger...skal ta bilder av dem 2 stk svarte spor som ligger igjen utav kryssa cool.gif biggrin.gif

#795 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 16 March 2009 - 22:45

Hørtes ut som vi er samme type mekaniker du og jeg....begynte å sandblåse uten maske og uten briller.....hadde sand overalt, fant noe sand etter en uke.....
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#796 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 16 March 2009 - 23:58

hehe....smart å sandblåse uten hansker og,mangler liksom litt hud og tynne negler smile.gif

#797 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 23 March 2009 - 01:29

Ja, blir spennende å starte motoren......må nok skifte olje og filter raskt... rolleyes.gif
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#798 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 26 March 2009 - 22:57

par nye bilder av pågående prosjekt av gassar og bakplanet:

Og et bilde av en svært skjelden bil med rå lyd smile.gif

#799 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 26 March 2009 - 23:04

Kjempemssig med prosjekter med turbo Terje.

Edited by Nöcke Gunnar, 26 March 2009 - 23:06.

#800 banjin

banjin

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Innlegg:

Posted 27 March 2009 - 10:19

hva er det planet bak laget av. stål eller alu. og hvorfor ikke lage hengsler i øver kant bak og fremkant. slik kan du løfte den. og ha tilgang til det som er nedi. vis du ikke allerede har tenkt det da.
har sjøl sitti og tenkt på samme bare i glassfiber. hvor man eventuelt kan løfte baklokket slik at den danner bakvegg til kupe.

Edited by banjin, 27 March 2009 - 10:21.