QUOTE
På XJ 86 mod, må jeg stramme wirene til bremseskoa for å øke bremsetrykket, så hvis jeg hadde "nappa" håndbrekket opp ett par hakk pr kilo last hadde det kanskje gjort samme nytta!
"full mekanisk møkk på denna" orginalt".
"full mekanisk møkk på denna" orginalt".
Det skal ikke være lastavhengig reguleringsventil på XJ, men nevnte det fordi MJ hadde det allerede i 1986..
QUOTE
Er midt i prosessen med å bytte aksel nå, på toppen av heving, vibrasjoner, High steer, vondt i halsen, syke barn og ordre om å jobbe 3x 12 timer overtid i helga med time til EU kontroll mandag.
Skulle ha vært hos Amund og hjulpet med rørbilen, og vært i søster sin bursdag i helga, og kjæringa har invitert familie til overnatting hele helga.
Samt pes om hvorfor jeg bruker penger og tid på den "derre gamle bilen", når bad nr2 skulle vært pussa opp. Teeeenk så fine flis vi hadde fått på badet for prisen det derre heisesettet-tinga kosta.
AAARRRGGgg
Skulle ha vært hos Amund og hjulpet med rørbilen, og vært i søster sin bursdag i helga, og kjæringa har invitert familie til overnatting hele helga.
Samt pes om hvorfor jeg bruker penger og tid på den "derre gamle bilen", når bad nr2 skulle vært pussa opp. Teeeenk så fine flis vi hadde fått på badet for prisen det derre heisesettet-tinga kosta.
AAARRRGGgg
Hehehe...du får sagt det
QUOTE
""Hadde det ikke vært for sex, hadde jeg levd sammen med menn"".
Grunnen til at vi IKKE bor sammmen med menn...
Skal du ta bremsetest hos BT ville jeg stillt mest mulig forberedt. Med 33 tommere og den originale bremse kraftforsterkeren/hovedsylinderen vill bremsene bli SVAKE, mulig du er sterk i beina men kanskje en pingle av en BT mann vil teste bremsene...
En annen ting er hvordan den originale propotion ventilen blir å funke på skive/calipper oppsettet dit bak, gir den for mye trykk og låser bakhjula før forhjula får du kjøreforbud på Jeepen...iallefall hvis BT gjør jobben sin, det kan være livsfarlig på vinterføre i en sving og bakhjula låser før framhjula med resultat at bilen snurrer...både du og jeg ville nok takle en slik situasjon, men en bil som er godkjent skal kunne kjøres av alle som har lappen......både fjortiser og gamle kjerringer.
Explorer oppsettet er vel godt utprøvd på XJ’n og volumet som bremsesylinderen gir til calliperne bak er ikke langt unna volumet som gikk til tromlene...men er usikker på kraftfordelingen foran/bak.
Hvis dette skulle vise seg å bli et problem er det jo fullt mulig å sette på en justerbar trykkregulator til bakbremsene.