Har løsna fastrusta kraner med godt hell. demontere, spraye med WD40 e.l. løsne wiren og vri rundt akselen som kjem ut med ei tang uten å lage hakk og riper i akslelen så gjennomføringa begynner å lekke. deretter smøre godt med grease.
dersom den lekker derimot er vel toget gått..
http://www.samuraisalvage.com/ er en plass..
ellers har eg sendt RAJ på Mantra4x4 på ebay/India et pip for å høre om han har den..
link til andre deler han har:
http://motors.shop.e...e...from=&_ipg=RAJ er en fyr som jeg tror selger mer og mer til Norge. Men det er utrolig til service fra en del asiatiske firmaer. Jeg kjøpte et nytt batteri til en acer laptop som er veldig dyrt her hjemme så jeg bestilte fra Kina. Først fikk jeg ordrebekreftelse så bekreftet at det var sendt og estimert leveringstid og etter at jeg hadde fått det fikk jeg mail om jeg var fornøyd eller om det var noen problemer. Automatisk genererte mailer selvsagt, men jeg følte meg som en viktig kunde som ble ivaretatt.
OG på verdien på pakken hadde de skrevet gift 20 usd, så da raste den gjennom tollen uten noe tull. Og pakket både vanntett og støtsikkert.
Det er nok bare å lære seg et asiatisk språk for de er snart arbeidsgiverne våre. USA er vippet av makttronen for lengst India og China er jaggu de store som kommer til å ta over verdens økonomiske herredømme OG leveringen av deler til våre kjære Sukier. Og det er det viktigste, og husk at i India blir de jaggu produsert enda.
Kanskje en skulle tatt inn en flunk ny en fra India og banket rammenummer. Fått noen som skal til Norge derfra til å kjøre den hit?
Han som sitter på nabokontoret mitt her skal kjøre til Japan til våren/sommeren, finnes ikke den strekning i verden han ikke har kjørt. Ufattelig stilig gjort.
Samuraisalvage har ventilen på lager og tar 69 UD for en som er splunk ny. om en besiller bare den blir det fort en drøy tusenlapp for den. Mener jeg har sett den billigere andre steder.
Jeg trenger egentlig en eller to slike, fikk snoket en fra Svein om jeg ikke husker feil :-)
Edited by Nöcke Gunnar, 04 March 2010 - 15:13.