Lenge sia jeg har skrevet hær. Grunnen er vel at jeg ikke kjøre Suzuki lenger.
Men en ting jeg lurer på, nå etter at jeg har blitt mer vant å kjør i terreng å sånt - men med Patrol....
I 410`n opplevde jeg at jeg måtte hele tiden ha full gass for å komme meg fram i terrenget. Ble en hard påkjenning for clutsjen. Mens etter at jeg gikk over til Patrol, så trenger jeg nesten ikke gi gass for å komme meg over diverse hindringer. Var vanskelig å smygkjør selv med 30" MT dekk.
Men jeg savner lillebilen. Så spørsmålet blir derfor - er det like god framkommelighet med liten motor som med stor? Er det bare jeg som er blitt mer erfaren å kjør, som gjør at jeg føler det er bedre framkommelighet på Patrolen?
Jeg er å ser litt på en del 413 som står til salgs hær og dær.
Stian
3,3 dieselen har nok litt mer moment enn 1.0 bensiner. Det tillater at man bare kan puttre over det meste uten og bruke gassen. Har selv hatt 410 med 30" å fant fort ut at det va helt håpløst. Stoppa opp i mye gjørme og det å tappe luft var bare å glemme.
Selv med 413 er det klønete. Mye gass og sluring på clutch..
Løsningen er ganske enkelt = Krypekasse!