Gå til innhold



Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#81 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 26 May 2006 - 23:00

Er det ikke der de skal stå da, på en samurai?

#82 -=Vollan=-

-=Vollan=-

    Submarine'r

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 26 May 2006 - 23:00

Smart plassering av blinklys, men kasje ikke så fint.... Mine blir knust ofte, i såkalt skogsarbeid:D

Mine linker:
9INCHISKING'S pensjonerte PITSTOP
OPPDAL 4X4




Medlem nr:86 Suzuki 4x4 Club Norway

#83 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 25 May 2006 - 23:00

nå har jeg begynnt på et lite forgasserprosjekt på SJ'en

var å handla en enports Weber 34 ICH hos Forgasser-service idag. satt opp for å passe 1300 1500 og 1600 VW motor uten noen som helst annen vacuum enn til fordeleren, og med manuell choke.

så nå gjenstår bare å lage adapter av ei alu eller nylon/glilett plate.

Gasseren har og rund topp med diameter på 52mm og kan utstyres med hylser som kan krympes på rundt gassertoppen. på den måten kan man få på det gummibendet som er på luftinntaket , inn på luftfilterboksen.. og et rør vil det nok passe på originalboksen..

ifølge han forgasser guruen som driver forgasserservice vil dette sannsyneligvis være en fin offroadforgasser. den har flottørkammeret i framkant og flottøren er hengsla slik at det eneste som evt vil kunne bli problen er ekstremt bratte nedoverbakker, og slik jeg kunne se det utifra sprengskisser osv vil ikke det være noen problem..

Men tida vil vise..

kommer tilbake med mer info og evt mål på adapterplata om dette fungerer bra smile.gif


weber 34 ICH


________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00

#84 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 25 May 2006 - 23:00

Kan så si Terje, det er jo rett og slett misbruk av en fin Zuki:angry:sleep.gif



#85 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 25 May 2006 - 23:00

Hvordan kan noen finne på å sette en slik bil på høggern?




->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-


#86 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 11 May 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Han driver forresten et lite bilopphuggeri og er spesialist på gammel Ford, så han har også tilgang til evnt. dilldall jeg skulle mangle.


Opprinnelig postet av ZukiJack



hmmmmm, er det pling?
kan stemme med geografien. artig kar det:)


Opprinnelig postet av beerman

Jepp...Thats PLING....hehe
Hvor er du fra? Kjenner jeg deg forresten?



->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-


#87 tåffår

tåffår

    Suzuki nærd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 24 May 2006 - 23:00

Kopi av melding:
hehe er gjort LITT mer med den enn å kape plass,men det er en skikkelig god start da:)



Sven: Klatti vett at d er mere en LITT på SJ`n min.. Hun har vært så uheldig å måtte vert med å skrudd;)

Men så var eg så heldig å få lov å kutte plass til 30" på hennes zuki i kveld:mellow:


tåffår - 928 52 178
Suzuki Vitara Tech consultant
Member no.:113 Suzuki 4x4 Club Norway
SJ 413 : ARB bumper w/Tabor 9K | heving: 80mm fjær & 3/4" sjakkel | Servo | 31x10.5 Trxus mud@7" Alu felg | 2x ARB airlocker | Bikini, Soft & Hard topp
Vitara`n : Safari Grill | 30mm OME + 20mm Spacers | 30x9.5 on 7"WS | Safari Snorkel


#88 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 25 May 2006 - 23:00

Her er ett bilde til av flex testen din Tåffår.


Tåffår tester flexen sin.


Og her er flexen min.




#89 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 25 May 2006 - 23:00

Kopi av melding:
TIPS: Kvalsund Auto Avd/bilberging har masse Samurai deler inne, se på www.bruktbildeler.com -->Suzuki-->Samurai

Opprinnelig postet av tåffår



Det der et et ganske bra tips! Er på en liten tur hjemme hos opphavene mine på besøk, og Hammerfest ligger bare en halvtimes kjøring fra Kvalsund. Gjett hvor jeg har vært i dag... Hadde jeg KJØRT hit og hatt bil her, skulle den jammen blitt kvitt en del deler. Men jeg tar fly hjem i morra, så måtte begrense meg til speilene inne og ute samt solkjermene som var så bra at jeg ikke klarte la være. Bilen er rimelig komplett og har veldig lite rust! Dashbord og interiør er bra, også stolene! Motoren var visst det som ikke funka så bra i følge huggern, men den var komplett. Batteriet var ikke engang kopla fra, så radioen virka biggrin.gif.

Hardtop'en har en liten sprekk øverste hjørne på venstresida bak, se bilde. Ellers var den faktisk PEN! Står kjempegode piggdekk også på den, Nokian Hakkapellita, med masse mønster og ikkeno morke i gummien. Gummien kjentes ganske myk og fin ut, litt klebrig, så trur det er ganske nye dekk! Skjermbredderne var uten sprekker, så hadde jeg hatt plass til å frakte de med meg, og tålmodighet til å file de av (satt litt godt de skruene)....da haddde jeg tatt de også.

Avtal pris i så fall, fyren har en tendens til å være litt dyr. For to sidespeil, innerspeil og solskjermer skulle han ha 1200 kr, men slapp unna med 1000 etter å ha gjort store øyne. Det koster å kjøpe på huggern, det er jo rett og rimelig at de skal leve av noe, men 1200 spenn for 17 år gammelt småplukk var litt drøyt synes jeg. mellow.gif

Løp og kjøp! Bortsett fra det jeg plukka med meg, er bilen KOMPLETT! Som sagt, til og mer radioen virka, ikke verst å kunne spille musikk mens man plukker deler! biggrin.gif

Edit: Ey, kjøpte meg ny telefon tidligere i uka, tok jo jammen ikke så verst bilder!

Merk ruteramma! tongue.gif Til og med originalantenna står hel og pen fast på den! Trur ikke den bilen her har vært verken skogsbil eller gårdsbil...




Sprekk i hardtop:


Bra dashbord, helt interiør:


Tilsynelatende bra stoler:


Det her er det eneste som ikke er på bilen lengre, resten virker å være helt komplett:



Bak stolene står ei lita hylle fast i skilleveggen, og der ligger original instruksjonsbok og et anna hefte som tydeligvis fulgte med bilen.

Løfta på mattene, litt overflaterust i dørken under beina, men det er en sandpapirjobb og ikke en sveisejobb...

Bilen på huggern så rett og slett ut til å være i bedre stand enn de aller fleste jeg har møtt på veien, både innvendig og utvendig !!! Det tristeste med hele greia er: HVA GJØR DEN BILEN DER PÅ HUGGERN??? sad.gif Trist sleep.gif, en sånn bil fortjener en entusiastisk eier. Sikkert en gammel gubbe som har hatt den i alle år, og behandla den pent, og som nå hjar funnet ut at den har gjort sin misjon, og kjøpt seg en pent brukt Yaris...han ratter fornøyd rundt i 60 km/t på landeveien i Yaris'en, og vi sikler på gammelbilen hans:devil:

#90 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 24 May 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Affff....de 16" Leca TUV-hevesettene for garasjer er så sabla dyre...

Opprinnelig postet av ZukiJack



hva med et senkesett istedet da Terje:D




________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00

#91 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 24 May 2006 - 23:00

hehe er gjort LITT mer med den enn å kape plass,men det er en skikkelig god start da:)

men bra du ble bitt:) morro med flere jenter i miljøet:)

________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00

#92 Klatti

Klatti

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 24 May 2006 - 23:00

Her ser dere en ikke så rent stolt kar!


Etter å ha fått være med en tur i denn, ble jeg ikke rent lite bitt av basillen. Rett avgårde å kappe plass til noen skikkelige hjul, så jeg får prøvet min egen bil ogsåbiggrin.gif:D



#93 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 24 May 2006 - 23:00

bytte clutchhus?!?

Hva har du gjort?

________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00

#94 Holten

Holten

    Team Welt Medlem

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 651 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

Hei wink.gif

Nå er det lenge siden jeg har vært her[tongue.gif]
Så da spør jeg: Blir det et treff i Molde den 31. november i 2006 eller har det allerede vært ?

Mud is your friend !!
Medlem nr.155 i suzuki klubben ;-)

#95 beerman

beerman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 445 Innlegg:

Posted 24 May 2006 - 23:00

noen som gidder å bytte kløtsjhus for meg?

Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
http://www.dte-syste...norwegisch.html

IN A WORLD OF COMPROMISE, SOME DON'T

#96 tåffår

tåffår

    Suzuki nærd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 24 May 2006 - 23:00

TIPS: Kvalsund Auto Avd/bilberging har masse Samurai deler inne, se på www.bruktbildeler.com -->Suzuki-->Samurai


tåffår - 928 52 178
Suzuki Vitara Tech consultant
Member no.:113 Suzuki 4x4 Club Norway
SJ 413 : ARB bumper w/Tabor 9K | heving: 80mm fjær & 3/4" sjakkel | Servo | 31x10.5 Trxus mud@7" Alu felg | 2x ARB airlocker | Bikini, Soft & Hard topp
Vitara`n : Safari Grill | 30mm OME + 20mm Spacers | 30x9.5 on 7"WS | Safari Snorkel


#97 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 24 May 2006 - 23:00

Er jeg helt på jordet hvis jeg sier at det bare er å bore nye huller litt lengre frem på bladfjærene og flytte akslen dit? Har sett noen bladfjærer i mitt liv, å det er ikke alle som har akslen midt på. Og du har vel ikke behov for å flytte den så forferdelig langt frem.



#98 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 23 May 2006 - 23:00

Kopi av melding:

Med Yj-fjærer så kan du jo velge hvor lang du vil flytte den, kommer jo and på fjærfestene

Opprinnelig postet av ShuDuck

Når man sier det slik...kan man jo like gjærne bruke orginalfjærer og flytte de fremmover, men jeg tenkte at med YJ-fjærer blir det bare halve arbeidet...for da kan man jo la bakre fjærfester sitter der de sitter....eller er kanskje YJ-fjærer bredere?



->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-


#99 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 24 May 2006 - 23:00

ja Yj-fjærene er bredere

_____________________________________________________
Sj413 | OME2"+3/4"| 4.16:1 | 2xlockers | 1600cc w/header,kam|31"10.5" on 8" RC
medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway


#100 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 23 May 2006 - 23:00

hvis du skal flytte frem akslene, så må du ha større spacere på mellomakslingene.

Mvh Frank





"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117