Gå til innhold



Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#1141 littmild

littmild

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 354 Innlegg:

Posted 28 November 2005 - 00:00

biggrin.gif Men nå skal jeg ut å se hvor rar den blir med originaldekkene, og ikke minst hvor jævlig den blir å kjøre på snøen med nevnte dekk [tongue.gif], skal sette den inn for vinteren, og 30" dekka skal inn og opp på veggen på gutterommet biggrin.gif

_______
'84 Suzuki SJ 410 JL Cab & '85 SJ 410 JL Highroof.

Medlemsnr. 136, Suzuki 4x4 Club Norway

#1142 miata

miata

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 409 Innlegg:

Posted 28 November 2005 - 00:00

da må du vaske di godt å bruke autosol på felgene å dekk fornyer på dekka biggrin.gif blir nesten bedre enn skrik å madonna da biggrin.gif skulle nesten bygd ei ramme å ramma di inn å montert glass over he he

SUZUKI fordi 4 trekker bedre enn 2
suzuki 4X4 nr1 i norge
mx-5 cab tilsalgs

#1143 Knut G.

Knut G.

    Trondhjemmer i eksil

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2084 Innlegg:

Posted 28 November 2005 - 00:00

Du må se til å få bytta ut den tyske bakhjulstrekker'n din, miata.
D er veldig tydelig at du savner en skikkelig bil.


_____________________
Trondhjemmer i eksil.
Medlem nr 2 Suzuki 4x4 Club Norway.

#1144 Snømannen

Snømannen

    Hitech redneck

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 644 Innlegg:

Posted 10 January 2007 - 00:00

Gratulerer!

_____________________
Det gikk jo shukt fort a'

#1145 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 29 November 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Du må se til å få bytta ut den tyske bakhjulstrekker'n din, miata.
D er veldig tydelig at du savner en skikkelig bil.

Opprinnelig postet av Knut G.



Tyskerbrakke eller hallikbil kalles den bilen han har nåbiggrin.gif

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway

#1146 Knut G.

Knut G.

    Trondhjemmer i eksil

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2084 Innlegg:

Posted 29 November 2005 - 00:00

Kebabtralle? Eller er d forbeholdt BMW? hehe

_____________________
Trondhjemmer i eksil.
Medlem nr 2 Suzuki 4x4 Club Norway.

#1147 miata

miata

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 409 Innlegg:

Posted 29 November 2005 - 00:00


dette er min nye go bil 230 ce biggrin.gif

men må vel skaffe meg zuki seinere en gang smile.gif




SUZUKI fordi 4 trekker bedre enn 2
suzuki 4X4 nr1 i norge
mx-5 cab tilsalgs

#1148 øyvindsvik

øyvindsvik

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 19 Innlegg:

Posted 30 November 2005 - 00:00

Her i Trondheim ble det plutselig fryktelig glatt på vegene, og i går var det en lastebil som ble stående i en liten bakke. Da jeg satt og så på at han strevde begynte jeg å lure på hva en beskjeden Suzuki kan trekke... Hva er det største/tyngste dere har trukket opp en bakke eller ut av ei grøft?

#1149 Knut G.

Knut G.

    Trondhjemmer i eksil

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2084 Innlegg:

Posted 30 November 2005 - 00:00

Trakk en -57 Ford Skyliner med bigblock opp en isette bakke. Den er vel i overkant av 2 tonn. Var imponert over min lille 410, som jeg hadde den gang, med 31" BFMud. Spann på alle 4 i lavserien, men det gikk.
Den som var mest imponert var vel eier'n av yankee'n, hehe.


_____________________
Trondhjemmer i eksil.
Medlem nr 2 Suzuki 4x4 Club Norway.

#1150 øyvindsvik

øyvindsvik

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 19 Innlegg:

Posted 30 November 2005 - 00:00

Tenker det var morsomt ja! Hva tror du begrenser slikt, motorkraft eller veigrep?

#1151 Knut G.

Knut G.

    Trondhjemmer i eksil

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2084 Innlegg:

Posted 30 November 2005 - 00:00

Litt av begge. Hadde turtallet i bunn med full ventilflyt og spant uhemmet og villt. Men var jæskli morrosammt :-)


_____________________
Trondhjemmer i eksil.
Medlem nr 2 Suzuki 4x4 Club Norway.

#1152 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 30 November 2005 - 00:00

Det er vel ikke kreftene det står på når man hiver den i lavserie, men heller at bilen er meget lett. Men jeg har dratt opp ganske så tunge biler med Vitaran.

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway

#1153 tåffår

tåffår

    Suzuki nærd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 30 November 2005 - 00:00

Er nok som Geared seier.... Vekta på bilen blir lett, som igjenn gir dørlig grep... Er d glatt/ eller sleipt så blir d jo lite...


tåffår - 928 52 178
Member no.:113 Suzuki 4x4 Club Norway
ARB bumper w/Tabor 9K | 3/4" heving | 31x10.5 Trxus mud@7" Alu rim
Vitara`n | Safari Grill | 30mm OME + 20mm Spacers | 30x9.5 on 7"WS | Safari Snorkel


#1154 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 30 November 2005 - 00:00

For noen år siden hadde vi en Blazer S10 på jobben.
Fra hovedveien og opp til lageret vårt hadde vi en liten men veldig bratt bakke opp....med 90graders sving i bunnen...så detr var vanskelig å få noen fart i bakken. Når det var glatt der var det ofte umulig å komme opp med en vanlig personbil, til og med.
Mange lastebiler og vogntog hadde store problemer der.
En dag kom en semitrailer halveis opp i bakken og ble stående å spinne.
Kom ikke opp og begynte å slippe seg nedover bakken igjen, men trekkvogna begynte å tverre på isen.
Vi strødde i bakken, men det hjalp ikke. Traileren bare spant og skled heller bakover mens hjula spant forover.
Da dro vi frem en stropp og hektet i S10'n, strødde litt til under den og full gass... Blazeren dro den jæ... semitraileren opp bakken gitt...
Det sto noen og så på når vi hekta på stroppen...og de ristet på hodet og lo av oss. De fikk VEEEEEEEEEEEEELDIG lange ansikter da semien sto oppe på tomta og de fortet seg inn og fant på noe annet da gitt.



->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-


#1155 tåffår

tåffår

    Suzuki nærd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 02 December 2005 - 00:00

Nå som vinteren har kommt snikande å kasta is å snø på veien, så sitte eg å gruble på....

Ka e greiast å kjøra med på vei 2wd eller 4wd:wtf:wtf.gif

Har vært å testa litt ut på ein sidevei + litt P-plass... Men d som slår meg er jo at zuki`ane kje har senterdiff = lik bremsing på alle hjul(4wd), e kje d upraktisk?? merke detta spesielt på SJ`n... Men bilane tar jo seg bedre fram med 4wd...
Vitara`n blei ein heilt aen bil på snøen med 4wd...

Så d eg egentlig lure på, ka e fålkets erfaringer å meininger???

Ha ein god vinter:D:D


tåffår - 928 52 178
Member no.:113 Suzuki 4x4 Club Norway
ARB bumper w/Tabor 9K | 3/4" heving | 31x10.5 Trxus mud@7" Alu rim
Vitara`n | Safari Grill | 30mm OME + 20mm Spacers | 30x9.5 on 7"WS | Safari Snorkel


#1156 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 02 December 2005 - 00:00

Jeg kjører med 2wd som regel. Har jo ikke akkurat de mest kurante vinterdekkene (kjører med MT/R), men kommer frem dit jeg vil alikevel. Det er vel stort sett ikke fremkomligheten på vanlig veg som er problemet.

Har taua rundt på en tung Blazer i dag, med 2wd.

Men så har jo jeg trekk på begge bakhjula da:D

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway

#1157 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 01 December 2005 - 00:00

Gøy å tørke fliret av folk sånn:)

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway

#1158 eysteinbjerke

eysteinbjerke

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1220 Innlegg:

Posted 02 December 2005 - 00:00

Ja det er jo ikke senterdiff på bilene og det gjør jo at bilen ikke bremser som den skal og med tanke på at bilen har så kort akselavstand gjør at når bakenden kommer så kommer den FORT. Har tatt noen slike p-plass turer og funnet ut at 4wd er topp i OPPOVERbakke og fryktelig farlig NEDOVERbakke. Så jeg ha kommet til at jeg bare bruker 4wd når det strengt tatt er HELT nødvendig. Billigere i drift er det også.

Men vær forsiktig med å gi mye gass med 2wd på glatt føre... Da kommer rumpa igjen... [tongue.gif]



"medlem nr 81 i Suzuki 4wd Club Norway"


#1159 Knut G.

Knut G.

    Trondhjemmer i eksil

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2084 Innlegg:

Posted 02 December 2005 - 00:00

Med dype hjulspor, mye is og helst litt gammle BFMud med alt for mye luft, så er d ei skikkelig utfordring og holde Suzuki'n si rompe bakerst, hehe.
Blir straks litt bedre med fersk gummi på felgene og mindre luft, men fremdeles ganske spennende smile.gif
Synes oxo at d hjalp litt med d ene frihjulsnavet innkoblet.
Nå må d vel oxo sies at jeg har en ganske aggresiv kjørestil når d er glatt ;p

_____________________
Trondhjemmer i eksil.
Medlem nr 2 Suzuki 4x4 Club Norway.

#1160 littmild

littmild

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 354 Innlegg:

Posted 02 December 2005 - 00:00

Hehe. Lurer på en kjapp ting, fremme på akselen, ute ved hjulet, drivknuten eller noe slikt, har det gått en pakning. Er det veldig dumt av meg å kjøre 1 og en halv time i dag med dette problemet?

_______
'84 Suzuki SJ 410 JL Cab & '85 SJ 410 JL Highroof.

Medlemsnr. 136, Suzuki 4x4 Club Norway