SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#1461
Posted 12 July 2006 - 23:00
Shu blir rimelig sikkert ferdig..med tintopen til zukitreffet. eller har hvertfall bytta kaross. blir vel bare grunna og satt over. ørten meter med sveis igjen jeg skal skvise imellom matematikken først
_____________________________________________________
Sj413 | OME2"+3/4"| 4.16:1 | 2xlockers | 1600cc w/header,kam|31"10.5" on 8" RC
medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway
#1462
Posted 12 July 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Da har jeg bestilt flybillett til Oslo den 11.August på første fly, med retur 13.August på kvelden med siste fly...så Suzukitreff, here I come!
Opprinnelig postet av Zuki
bare å synge ut om du trenger haik...
monterte nye høytalere i GV'n i dag, det er mye som skiller på 8 & 45W!
ja, faktisk hele 37W
er nesten som om jeg ikke har hatt høytalere i bilen før...
måtte kappe bare LITT for å få plass:D
Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
http://www.dte-syste...norwegisch.html
#1463
Posted 12 July 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Ser bra ut Laars, hva er planene med det karosseriet? skal si du har mye igjen av hjulbuene i forhold til min tintop
Shu blir rimelig sikkert ferdig..med tintopen til zukitreffet. eller har hvertfall bytta kaross. blir vel bare grunna og satt over. ørten meter med sveis igjen jeg skal skvise imellom matematikken først
_____________________________________________________
Sj413 | OME2"+3/4"| 4.16:1 | 2xlockers | 1600cc w/header,kam|31"10.5" on 8" RC
medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway
Opprinnelig postet av ShuDuck
Takk takk...
I utgangspunktet var planen å fjerne den lille rusten som var og lakke det opp og sette det på min nåværende 413.
Men, som alltid tar det mer og mer av, så nå blir det mer heving, sperre bak, 32x13,5-15 hjul, kraftig veltebøyle, halvdører (Er laget) osv.
SÅ blir det byttet ut med det karroseriet jeg har nå.
Kjøpte bilen for 1000,- og har allerede tjent opp de igjen på delesalg.
Karroseriet var faktisk veldig bra mtp. rust og sånn... det jeg har nå er jo oppspist og reparert med glassfiber.
Så det blir vel bil av dette til slutt
Sånn så den ut da jeg hentet den
Og litt nyere bilder
Snik-preview av fargen :DB)
__________________
[o] '85 Suzuki SJ413
[o] '86 Suzuki SJ413
[o] '83 VW Golf mk1
#1464
Posted 12 July 2006 - 23:00
Kopi av melding:
det er mye som skiller på 8 & 45W!
ja, faktisk hele 37W
Opprinnelig postet av beerman
vil du ta matte-eksamen for meg i mårra?
_____________________________________________________
Sj413 | OME2"+3/4"| 4.16:1 | 2xlockers | 1600cc w/header,kam|31"10.5" on 8" RC
medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway
#1465
Posted 12 July 2006 - 23:00
kanskje jeg må ta noen bilder av prosjektet mitt å legge ut
_____________________________________________________
Sj413 | OME2"+3/4"| 4.16:1 | 2xlockers | 1600cc w/header,kam|31"10.5" on 8" RC
medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway
#1466
Posted 12 July 2006 - 23:00
det er fort gjort å regne litt feil, men èn Watt fra eller til spiller ikke så mye rolle.
-dessuten trur jeg ikke at det orginale søppelet yter så mye mer enn tre:D
Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
http://www.dte-syste...norwegisch.html
#1467
Posted 12 July 2006 - 23:00
_____________________________________________________
Sj413 | OME2"+3/4"| 4.16:1 | 2xlockers | 1600cc w/header,kam|31"10.5" on 8" RC
medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway
#1468
Posted 12 July 2006 - 23:00
Er overasket over hvor stillegående de er i forhold til Wrangler dekka, men så var jo Wrangler dekka 4 år gamle.
#1469
Posted 12 July 2006 - 23:00
________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00
#1470
Posted 12 July 2006 - 23:00
#1471
Posted 12 July 2006 - 23:00
________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00
#1472
Posted 12 July 2006 - 23:00
lurer nå på 33" selv men det gir større bakdeler enn fordeler, så det må bli noen breie 31"
_____________________________________________________
Sj413 | OME2"+3/4"| 4.16:1 | 2xlockers | 1600cc w/header,kam|31"10.5" on 8" RC
medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway
#1473
Posted 12 July 2006 - 23:00
Har ikke tid til å gjøre noe med det nå, fikk kniven på strupen av kona for å få sveiset litt rust og rette opp en skade etter en traktor på bilen hennes. Nå har jeg skrudd så mye på min og så lite på hennes, så den for få litt stell den også. Må bytte noen helvetes dyre drivakselledd på den også
#1474
Posted 13 July 2006 - 23:00
Kopi av melding:
det blir nok saker av det Laars, keep us posted
kanskje jeg må ta noen bilder av prosjektet mitt å legge ut
_____________________________________________________
Sj413 | OME2"+3/4"| 4.16:1 | 2xlockers | 1600cc w/header,kam|31"10.5" on 8" RC
medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway
Opprinnelig postet av ShuDuck
Det må du gjøre... alltid morro å se
Hvordan gikk matte eksamen?
__________________
[o] '85 Suzuki SJ413
[o] '86 Suzuki SJ413
[o] '83 VW Golf mk1
#1475
Posted 13 July 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Men Shu, hva er bakdelen med større hjul da?Opprinnelig postet av Geared
Giringa.
Etter vi fikk kryper vil vi nok neppe miste den lave giringa vår igjen. Eg leiker no med tanken på å gå enda lavare...
Eg heller også mot 31x12.5 e.l. men får trøbbel med å få full sving dersom eg skal gå for breiare dekk no. får sjå til vinteren kva det blir til. Må selge unna litt for å få finansiert nye dekk uansett.
- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#1476
Posted 13 July 2006 - 23:00
#1477
Posted 13 July 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Skjønner det med giringa, men er ikke det bare en unnskyldning til å sette i sprekere motor da (er på jakt etter 2 litern på 135 hk jeg nå)? Kommer nok til å spare til kryper sett til bilen min nå, men vil prøve den litt i terreng først, gikk så fint med 31 tommerne.
Opprinnelig postet av Geared
for meg og min offroadbruk er giring mykje viktigare enn motor. Trur ikkje det er så farlig med om eg har 60 eller 90hk til å spinne meg nedover i underlaget med.. dei finaste stundene mine i skogen no er når eg smyger fram mellom 600 og 1000o/min. før kryperen var det full gass som gjaldt. forskjellen på snøføre er enda meir påtagelig med kryper.
langs vegen skulle det nok alltid vore fint med meir guff såklart.
- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#1478
Posted 13 July 2006 - 23:00
her er link til scan av stykket i engelske rhino. Planen er å legge ut i god kvalitet i pdf på offroad.no/suzuki men spørs om det blir tid til det før eg reiser på ferie.
Eg fekk tilsendt 5-6 blad så Sven, Shu, og Vidar får brev i posten frå meg rett over helga.
- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#1479
Posted 13 July 2006 - 23:00
#1480
Posted 14 July 2006 - 23:00