SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#141
Posted 22 May 2006 - 23:00
Portalaksler forklart fra en som ikke har greie på sånt:
En vanlig, rett aksel har hjulene montert i hver ende, sånn helt uten videre, på hver sin stikkaksling som går inn til diffen.
En portalaksel har en slags utvekslingskasse på hver side av akselen som senker hjulene et stykke i forhold til resten av akslingen. Slik blir det mer klaring under selve akselen.
En dårlig paint-illustrasjon:
Blir ikke det sånn nogenlunde riktig da, dere som faktisk KAN litt mer om sånt enn meg...?
#142
Posted 14 May 2006 - 23:00
Grattis med trøndercupen. Bilder?
- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#143
Posted 14 May 2006 - 23:00
#144
Posted 14 May 2006 - 23:00
Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
http://www.dte-syste...norwegisch.html
IN A WORLD OF COMPROMISE, SOME DON'T
#145
Posted 13 May 2006 - 23:00
Ville bare fortelle at jeg gikk til topps i trønder-cupens første runde, 410èn gikk som en kule i terreng touringen. Mange fine biler som var med, men utslagningsrunden var skikkelig zuki-føre, trang og mye pendling, såda gikk det min vei..
ZUKI E BÆST:)
#146
Posted 13 May 2006 - 23:00
#147
Posted 13 May 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Husk at det går fint å skrive en kvittering som er mye lavere enn den egentlige kjøpssummen da. Da blir ikke momsen så ille. Er vel ingen som ville vist frem en kvitto med den egentlige summen...
Opprinnelig postet av Geared
Penger i dag etterlater seg elektroniske spor som er enkle og følge for tollvesenet.. Har hørt om tilfeller der en skal betale momsen for en importbil og tollvesenet lurer på kaffor du skriv en sum til dei og en anna sum som er høgare gikk ut av landet frå din konto.....
Ikkje det at eg sit på en høg hest, men det er rett fram svindel og det har vore mange saker med slikt innhald i rettsvesenet.
- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#148
Posted 13 May 2006 - 23:00
menmen.. tror nok bare det blir sammyramme på meg når den tida kommer.. har nesten det meste annet jeg trenger..
skal jo ike ha originale fjærer eller motor når den skal bygges likevel:D
________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00
#149
Posted 13 May 2006 - 23:00
#150
Posted 13 May 2006 - 23:00
________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00
#151
Posted 13 May 2006 - 23:00
Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:
Avgift for egenvekt: 34 652,80
Avgift for motoreffekt: 6 282,22
Avgift for slagvolum: 15 261,00
Engangsavgift: 56 196,02
Bruksfradrag (80%): -44 956,82
Vrakpantavgift: 1 300,00
Totalt 12 539,00
MVA (regnes ut av tollverdien): 3 125,00
Engangsavgift + MVA: 15 664,00
- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#152
Posted 09 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
Likte løsningen med bakveggen..
Opprinnelig postet av Bernt S
Enig, men det hadde sett enda tøffere ut på en LWB. Tenk deg en LWB med slik vegg og en flott bøyle bak. Blir jo en flott pick-up da.
#153
Posted 13 May 2006 - 23:00
Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
http://www.dte-syste...norwegisch.html
IN A WORLD OF COMPROMISE, SOME DON'T
#154
Posted 13 May 2006 - 23:00
88 mod kort Samurai til 12500,-
Hadde jeg hatt plass og penger hadde jeg kjøpt den tvert! Selv om den står i Sverige. Hadde ikke kosta stort å få Norske skilter på den.
#155
Posted 12 May 2006 - 23:00
Mvh Frank
"Han sover ikke, han jobber for maij"
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117
#156
Posted 12 May 2006 - 23:00
Mvh Frank
"Han sover ikke, han jobber for maij"
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117
#157
Posted 12 May 2006 - 23:00
Om jeg skal ta ut bakruta om sommeren så bare hekter jeg av beltene fra festerøret og drar de ut av hullene for å fjærne ruta.
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-
#158
Posted 12 May 2006 - 23:00
er vel ingen krav til at beltene ikke kan boltes rett ned for stolene dersom festeplatene er ifølge reglementet?, bare la dem følge stolryggen nedover?
mulig jeg er litt på jordet her nå.. men det skule ikke være noen problem mener jeg..
________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00
#159
Posted 12 May 2006 - 23:00
Jeg ser at det er større cupe i min , å det er bare så vidt det går med beltene.
Mvh Frank
"Han sover ikke, han jobber for maij"
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117
#160
Posted 12 May 2006 - 23:00
Kopi av melding:
tængte æ sku sveise bak og ha locker framme.
eller kansje d e domt?
e d vanskelig og bestille i fra di sien du ramsa opp?Opprinnelig postet av hiluxturbo
dersom du kjører i skogen går det sikkert greit. Er en stor fordel med frihjulsnav om du har locker foran så det går og koble heilt ut.
sveist bake er ikkje noke for veien og locker foran med 4wd inne på glatt vei er en smule slitsomt å halde kontroll på, men med sperre bak er ikkje behovet for 4wd så stprt langs veien på vinteren.
er ingen problem å bestille frå USA. sjekk også jetcarrier.no for frakt.
- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge