Hennings garasje
Posted 20 September 2004 - 23:00
Hvilke dekk er det forresten du har bestilt hos evje? Kan jeg spørre pris på 33" + felg. (skal bestille det samme selv etterhvert)
Hvor brei og hvilket innpress er det du skal ha på felgen?
Posted 19 September 2004 - 23:00
Æ træng nån flere leka, har du nåkka å sælle mæ?
Pynt e for homsa å småpie!
Posted 18 September 2004 - 23:00
Nu e du jo snart klar førr litt action i helga:wtf:
Its better to crash and burn than too fade away!
Posted 10 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kanskje du må kjøre i modifisert med bodylift og originale hjul:wtf: :D:D
![]()
Opprinnelig postet av Henning
Bli ikke hjemme.Hør ikkje på naboan.Dæm bærre prøve å psyke dæ...
Jørn H
GD 300 Turbo orginal MB
Dein som har minst når han leve, han tape.
Opprinnelig postet av Helium
Prata med han Hermod han sa at dekkan va ferdi lagt på felg på Onsdag, i mårra jobbe æ seint så da får æ uansett ikkje gjort mæ nøtta av di......
Dein som har mæst når han dør han vinn!
![]()
![]()
Skal t Tromsø å hente felga tel LJ` i mårra, det sett fast en bil oppå di, men det e vel bære en bonus:)
![]()
![]()
![]()
Posted 16 September 2004 - 23:00
Kopi av melding:
...................Det ble imponerende høydeforskjell........
1988 Suburban.hevet 4".315 75 16
Opprinnelig postet av Espen87sub
Egentli e det bære synsbedrag æ har montert hjul fra trillebåra:D I mårra blir det sveising av braketta å montering av støtfangeran + + Vess alt går som det skal, å det gjør det som regel aldri:mellow: så e vel biln klar tel bruk i mårra kveil![]()
![]()
Dette var bra greier!! Flott "how to", du burde blitt pedagog!Det ble imponerende høydeforskjell. Dette blir en bil og regne med i "holla" eller hallo som spanjolene sier:D
![]()
Fikk du nån klossa te overs når du va ferdig å montere:wtf:
Æ treng 6 stk. Hørte snakk om at du hadde fått 6 fler enn du hadde bruk for;)![]()
![]()
Hei, du er heldig.......!![]()
Den hjelpemekanikeren din var mye penere enn dem som pleier å hjelpe meg....!![]()
Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no![]()
![]()
Posted 15 September 2004 - 23:00
Dag 2 av heve pajeroen litt prosjektet
Utstyr som var i bruk i tillegg til det jeg brukte dag 1
12 kopp og liten skralle
12 fast nøkkel
Stor garasjejekk
Kubein
2 lecasteiner standard størrelse
Verdens beste kjæreste
![]()
Hun hadde mekansiske fag, som andrevalg, men valgte å bli revisor i stedet:D
![]()
Spesialverktøy
![]()
Akkurat lang nok til å passe under kanalen slik at jeg fikk jekket opp bilen.
Dagens store høydepunkt var da jeg fant di fremste karosserifestene under en skikkelig skitten klistrelapp:mellow:
![]()
Sånn her ser det ut uten klistrelappen
![]()
Jeg skrudde løs alle boltene til karosserifestene, de eneste som var litt tåpelige var boltene inni baklysa, som ikke hadde 6 kanthode men en leppe som jeg måtte låse fast med et kubein:D Det var samme type bolter under bakseta....ideen med disse er vel egentlig at di skal låse seg selv. Men tidens tann hadde tæra på størrelsen på leppeme slik at di ikke låste noe som helst.
![]()
Så skudde jeg løs radiatoren, oljekjøleren, festene til rørene som gikk til oljekjøleren, feste til bremserør under grill, fester til bremserør ved bakhjul og eksosanleggfestet bakerst
![]()
Skrudde løs festene rundt rattstammen, og dekslene rundt den, bare for å være sikker. Skrudde løs festet til dieselpåfyllingsrøret.
Så la jeg spesialverktøyet under kanalen, la jekken oppå lecasteinene og begynte å jekke, på motsatt side satt jeg i de lengre boltene til hevesettet i det bakerste og det fremste festet.
Så var det bare å jekke i vei, mens pappa var hyret inn som konsulent, og passet på at ingenting slet seg i prosessen. Putte forsiktig inn klossene, di største klossene brukte jeg under baklysa, og under baksetet
Sånn ble bilen seende ut etter endt heving, ser litt trist ut med di småe hjula.![]()
Når hevesettet kom fra Hoelern så det slik ut
![]()
Innholdet er vel det mest spennende![]()
Som alt annet amerikanskt så må det jo være med en advarsel om hvor skummelt det er å kjøre bil.![]()
I mårra byine æ på jobben med å telpasse bremserør, litt slanga, braketta tel radiator, størfangera osv.
Vess nån har nån spørsmål eiler kansje ønske bilda eiler førklaring på nåkka æ ikkje har tatt med.....bære spør hær så skal æ svare så godt æ kain.
![]()
Posted 15 September 2004 - 23:00
Da va hevesettet på plass, å om en times tid e det klart før del 2 av hevesett bruksanvisninga mi.
![]()
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Har du tenkt te å dø fra oss:wtf:
Nu har du,ifølge mi hoderegning, 3 bila...
Treng man det?Opprinnelig postet av ludvig
Det va det kjærringa åsså sa:D Æ har jo en i sandnes, å en æ ska heinte i Tromsø, men bære en med skilt på å dein har æ hær:D Som sagt hadde nån hatt fælga å sælle mæ så hadde æ ikkje treng å gådd tel dettan drastiske skrittet:)
![]()
Opprinnelig postet av Henning
Mmmm, det treng man...Minst![]()
Mvh
Pajerooff, med Toyota![]()
"Går du`kje over så kjør over, det går"
![]()
Posted 13 September 2004 - 23:00
Æ slit som fan med det felg opplegget.... det blir vel 3 toms heving å 215/75/15.............. det blir å se trist ut:mellow: Neida det blir vel ei løsning på det åsså, BGNord har jo fælga på lager.
Det e muli æ blir å innkalle expertisen din i mårra Espen, bære sånn at du e advart:D
![]()
Du er jo flink!Du blir ikke stående med nyheva bil og orginla hjul nå da.....
8,5 mm til 11,5 er bare 1,5 mm filing på innerkanten. Blir ikke svekket av det veit du:P ...det er jo fem muttere som hold det på og...
![]()
Kopi av melding:
Det går sakte framover med prosjektet men æ ser jo at det skjer noka:)Glede mæ tel å se dæ i action me han når du e ferdig:D
Opprinnelig postet av HMC4x4Chevy
Ja når dagen førsures av ødelagte dynamoa å sånn drit!!!!!!!!!!! så går det sagte, men ongan e hos mora deina uka, å æ e jo 50% sykemeldt så da har æ mye tid, regne me at æ e ferdi med å montere heveklossan i mårra, så kain torsdagen gå med tel å fixe det som trengs av braketta å greier.![]()
Æ har så mange posta nu at nu må æ jo komme mæ ut i skogen igjen så det ikkje blir brukt mot mæ![]()
![]()
Da gikk stort sett heiledagen med tel å overhale dynamoen, men æ fikk nu gjort klart tel å montere bodyliften i mårra. Æ tenkte æ skulle legge ut mæst mulig bilda av operasjon hær, sånn at nestemain kain brukte det som ei bruksanvisning.
Verktøy som va i bruk i dag:
14 kopp, 14 ledd, 14 fastnøkkel
Førlenger, ledd, skralla
Passe stort stjerne skrujern
Passe lite flatjern
CRC
Bynte med å ta av støtfangeran, da treng du en 14 kopp å ei go skralla.
Det e 4 bolta på kvær støtfanger.
![]()
Etter å ha tatt av aille 3 støtfangeran, å lagt skruan i merka posa så va det tid før å ta av baklysan, tel det treng man et passe stort stjernejern. Når man har tatt av baklysan ser det sånn her ut bak lyset. Inni det holle e det øvre feste tel et av di bakerste karosseri festan
![]()
Å sånn hær ser det ut på uinersia, æ har dusja på med CRC og fått bevegelse i alle boltan.
![]()
Når man har tatt av di bakre støtfangeran kommer man tel di bakerste karosserifestan
![]()
Bak framsetan, uiner filtmatta finn du et karosserifeste tel, vær førsekti så du ikkje ødelegg trøkk knappan når du tar tel sides matta.
![]()
Så må du skru vekk, innstegslista med det passe store stjernejernet, ta matta telsies sånn at du kommer tel det karoserifestee som ligg i fotbrønn, feste ligg uiner et gummilokk som må pelles vekk emd det passe lille skrujernet, husk å legg skruan tel lista i en pose.
![]()
Så e det et feste tel fremme ca uiner grilln, men da va kameraet fritt før strøm
to be continued:)
![]()
Det går sakte framover med prosjektet men æ ser jo at det skjer noka:)Glede mæ tel å se dæ i action me han når du e ferdig:D
![]()
Its better to crash and burn than too fade away!
![]()
Kopi av melding:
Har du tenkt te å dø fra oss:wtf:
Nu har du,ifølge mi hoderegning, 3 bila...
Treng man det?
![]()
Grattis Henning!
Om du vil, kan jeg og sukien si hei til deg når du kommer og henter den. Snakka med Harald, så han sa du skulle komme. Han husket ikke navnet i farta, men sa du var fra Harstad og skulle bruke deler på en LJ...ikke vanskelig å kople da!!
Fin bil, det var jeg som tok bildene av den...lite rust på karossen osv, så hadde jeg hatt plass hadde ikke du eid denne nåMEN det har jeg altså ikke... Griner nesten ved tanken av at en så bra bil skal bli slakta...sukk...skal du ha sklter på LJ'en? Trur ikke du får den godkjent uten videre med 413 motor, men går bra med 410.
![]()
Posted 08 September 2004 - 23:00
Da har æ fådd biln tbake fra eu kontroll.......null hull førutenom at dieselpompa (japansk bosch kopi)va litt før mye lekk..![]()
Å han gratis dieselpumpe reperatøren har ikkje ti å ta det før om et par uke, å ætter å ha sedd på brukerveiledninga før bytte av dein simmeringen på gass akslingen, så kom æ te at det blir litt over mine kunnskapa...........så da blir det å få e verksed tel å gjøre jobben:mellow:![]()
DRIT DRIT DRIT DRIT, æ hate å bruke pænga æ ikkje måååååååååå bruke
Da va biln ferdi eu godkjent, å hevesett fra BGNord bestillt!
Æ byine å bli fri før ting å sælle......, men vess du vil kan du få kjøpe Pajeroen min!