Jeg røska ut kondensatorer og anna "dritt" til aircondition anlegget, alt utenom kompressoren.
For å få luft ut av "stussene" til kompresoren måtte jeg dreie en liten motstuss som jeg gjenga opp til å passe på en 6mm lufthylse. Jeg kunne bruke den orginale mutterhylsen. Dette var greit og passa som hånd i hanske. Jeg skal lage en til til inntaket på kompresoren som jeg skal føre inn i en tåkesmører og luftfilter (det er viktig å smøre kompresoren).
Jeg har kopla en startknapp til kompresoren inn på dasjbordet, slik at jeg starter manuelt.
Lufta fører jeg nå inn i en pressostat (maken til den som er på en snekkerkompressor), denne skal slå av kompressoren når trykket nærmer seg 10 bar og overstyrer strømmen til kompresoren.
Etter dette var det nødvendig med en luftmanifold, men en billig manifold kosta 1000,- spenn, så jeg lagde en selv med 4 uttak og ett inntak. Denne laga jeg i stål (i mangel på aluminium), så den veier minst 2 kilo , men fungerer som "fan".
Jeg har valgt å legge in en "pop off" ventil, som mekanisk blåser på 12 bar. I tilfelle "rottefelle".
Manometer skal jeg tilpasse i dasjbordet for litt oppsyn med lufttrykk.
Prøvekjøring....
Dette ser ut til å kunne fungere bra.
Kommer med mere snart...
Edited by mastermedic, 23 April 2007 - 15:23.