Jeg røska ut kondensatorer og anna "dritt" til aircondition anlegget, alt utenom kompressoren.
For å få luft ut av "stussene" til kompresoren måtte jeg dreie en liten motstuss som jeg gjenga opp til å passe på en 6mm lufthylse. Jeg kunne bruke den orginale mutterhylsen. Dette var greit og passa som hånd i hanske. Jeg skal lage en til til inntaket på kompresoren som jeg skal føre inn i en tåkesmører og luftfilter (det er viktig å smøre kompresoren).
![](http://amund.bilbygging.no/coppermine/albums/userpics/10070/Bilde_025.jpg)
![](http://amund.bilbygging.no/coppermine/albums/userpics/10070/Bilde_006.jpg)
Jeg har kopla en startknapp til kompresoren inn på dasjbordet, slik at jeg starter manuelt.
Lufta fører jeg nå inn i en pressostat (maken til den som er på en snekkerkompressor), denne skal slå av kompressoren når trykket nærmer seg 10 bar og overstyrer strømmen til kompresoren.
![](http://amund.bilbygging.no/coppermine/albums/userpics/10070/Bilde_021.jpg)
Etter dette var det nødvendig med en luftmanifold, men en billig manifold kosta 1000,- spenn, så jeg lagde en selv med 4 uttak og ett inntak. Denne laga jeg i stål (i mangel på aluminium), så den veier minst 2 kilo
![biggrin.gif](http://www.offroad.no/forum/style_emoticons/default/biggrin.gif)
![](http://amund.bilbygging.no/coppermine/albums/userpics/10070/Bilde_009.jpg)
Jeg har valgt å legge in en "pop off" ventil, som mekanisk blåser på 12 bar. I tilfelle "rottefelle".
![](http://amund.bilbygging.no/coppermine/albums/userpics/10070/Bilde_011.jpg)
Manometer skal jeg tilpasse i dasjbordet for litt oppsyn med lufttrykk.
![](http://amund.bilbygging.no/coppermine/albums/userpics/10070/Bilde_013.jpg)
Prøvekjøring....
![](http://amund.bilbygging.no/coppermine/albums/userpics/10070/Bilde_016.jpg)
Dette ser ut til å kunne fungere bra.
Kommer med mere snart...
Edited by mastermedic, 23 April 2007 - 15:23.