Gå til innhold



Foto
* * * - - 2 votes

Geared's Vitara garage


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
102 replies to this topic

#81 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 27 April 2007 - 23:19

Lenge siden du fikk Boltene, jeg har ikke sett snurten av mine enda....


#82 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 06 May 2007 - 19:45

Husker ikke når jeg fikk de jeg... Har ikke fått montert de ennå da. Må få avtalt med han som skal justere forstillingen først om når det passer for han.
Tlf: 98883546

#83 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 30 May 2007 - 14:14

Da er det på tide med litt oppussing av Vitaran. Etter 2,5 år med offroadkjøring bærer bilen tydelig preg av å ha blitt godt brukt. Nye dører skal på, bakdør skal byttes, panser skal byttes og en forskjerm skal byttes. Skjermbuer bak skal moddes litt for å gi plass til 33 tommerne og det som er av rust skal sandblåses. Må også ut med frontruta for å fjerne noe rust der.

Deretter skal bilen pusses ned og lakkes. Det står mellom 2 farger, enten blir det orginalfargen Dark blue (som ser grønn ut), eller så blir den ørkenfarget. Får ikke bestemt meg.

En Rocky kommer snart inn på tunet for å overta som lekebil sålenge. Den blir SPOA og 33 tommere på. Bur skal også monteres. Håper den vil gjøre nytten.
Tlf: 98883546

#84 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 30 July 2007 - 22:53

Da er jeg godt i gang med å gjøre Rocky'n klar for litt leking. Hard-top'n er av, bilen skal bli en pick-up. Er ferdig med SPOA fremme. Bakakslen skal av SPOA's i morgen. 33" skal på og diesel tanken skal av til fordel for en båttank på planet. Snorkel skal monteres og 3" eksos skal på.

Burde bli en morsom lekebil ut av dette biggrin.gif
Tlf: 98883546

#85 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 13 November 2007 - 00:08

Nå er det ikke mange ukene igjen før Vitaran blir kjørt til verkstedet og skiltene blir levert. Da blir det til å fjerne det lille som er av rust, noen tvilsomme karossfester skal byttes ut, skjermbuer skal trimmes litt og bilen skal pusses og lakkes. Girkassa skal ned og få nye lager. Eksos skal bygges om. Bilen skal få nye framfjærer. Setene skal renses. Aksler skal byttes og ny sperre skal monteres bak. Bilen skal bygges ned til normal høyde, på PKK og heves igjen.

Og så skal den selges sad.gif

Edited by Geared, 13 November 2007 - 00:09.

Tlf: 98883546

#86 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 13 November 2007 - 00:49

Skjer det noe her inne, her har det ikke vært aktivitet på lenge tongue.gif he he

Har du bestemt deg for farge enda eller? smile.gif

Kjipt å måtte selge den da, hva blir det i erstattning for den da blink.gif
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#87 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 13 November 2007 - 01:29

Det skjer heller ting i min virklige garasje vet du... Eller?

Blir nok den blåfargen som er på 96 modellen. Blir det ikke den blir det en totalt crazy farge.

Selvfølgelig blir det kjipt å kvitte seg med den. Men nå blir det bygging av rørbil til å leke med og så har lysten på eldre US pick-up kommet over meg igjen. Er snart 15 år siden sist jeg hadde en US bil med den eneste motoren som kan kalles motor, nemlig en V8'er.

Frem til rørbilen blir ferdig har jeg jo Rocky'n å leke med. Den skal testes ut i mnd skiftet nov/des da det er treff i Svarstad. Har som mål å bli ferdig med den til da.
Tlf: 98883546

#88 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 13 November 2007 - 08:58

Ja det var det da...så du får skrud litt mellom bleiene biggrin.gif Går heller dårlig med det her hjemme dry.gif Men men, er morro det å da tongue.gif
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#89 Blazerhill

Blazerhill

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 25 November 2007 - 01:30

Syns det går seint med den røde gårdsbilen din jeg Roar.. tongue.gif
Skal jobbe litt på rørbilen til onsdag jeg, men da spiser vel du kake.. Hils madammen...

#90 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 22 August 2008 - 22:26

Nå har ett nytt medlem av Suzuki familien kommet inn på tunet her, en 84 mod SJ 410 pick-up. Kunne ikke dy meg, har ikke hatt sånn før så den måtte jeg bare ha. Den skal fungere som bil nr 2 i vinter. Får jeg tak i rette motoren, så åker 1000 kubikker'n bak veggen og ny settes i. 31" hjul må jeg vel få dytta på'n også. Servostyring ligger klar.
Tlf: 98883546

#91 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 22 August 2008 - 23:01

Må jo gratulere da biggrin.gif Stilige biler dem der...

Blir bra vettu...hva for en motor er det du vil ha i den da.. bare 1,3 eller?

Bra det blir litt liv her oxo igjen, moro å følge med på bilene dine vettu tongue.gif
Hvordan går det med vitara'n forresten?

Edited by Supervitara, 22 August 2008 - 23:02.

Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#92 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 17 September 2008 - 22:15

At jeg ikke kan lære snart... Skulle liksom bare fikse litt småplukk før PKK, men bilen står nå i deler ute i garasjen... Kom over en strøken plan med strøkne karmer til en billig penge, så nå blir den byttet. Fikk tak i forskjerm på samme stedet og fikk i samme slengen låne en 1000 ccm som gikk veldig pent. Så nå står bilen uten plan, dører, skjermer og motor. Og siden alt foran er ute så monterer jeg servostyring i samme slengen. Fikk med meg ett dobbelt reimhjul av Svein som jeg skulle bruke, dette passet selvfølgelig ikke, så da er reimhjul til 1600 motor og reimhjul 1000 motor sendt avgårde til spleising. Så dette blir den første SJ 410 med servostyring tenker jeg. Braketten til servopumpa til Vitara passet nesten rett på den 1 liters big block'n.

Ser også lett ut å lage plass til Vitara bensintank, org tanken sitter rett bak hytta under plan. Plan er det fort gjort å ta av og det er god plass til Vitara tanken. Må bare flytte påfyllingsrøret til tanken.
Tlf: 98883546

#93 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 05 October 2008 - 22:23

Tror jaggu rattstammen fra Vitara passer rett over på Sj'n. Da blir det i såfall den første SJ'n med tiltratt smile.gif Det går stadig fremover med den. I motsettning til andre går jeg for Vitara servosnekke fremfor Jimny. De er mye enklere å få tak i rett og slett. Jeg hadde jo en liggende, men vet jo aldri hvor lenge denne holder.
Tlf: 98883546

#94 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 06 October 2008 - 15:37

om det med rattstammen stemmer..... har du en ekstra liggende???


#95 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 06 October 2008 - 16:55

Hadde bare en ekstra Sven, den andre sto vist på den karossen jeg hadde tenkt til å bruke på V8 bilen. Og den karossen ligger på dynga...

Og det var ikke bolt-on, den passet rett i hullene på torpedon, men måtte flytte festet lengre oppe. Må også bruke Vitara tenningslås og brytere. Men jeg tar meg jobben å gjøre alt dette. For da slipper jeg å fikse og trikse på den akslen mellom rattstamme og servosnekka. Da kan jeg bare sette på en fra Vitara. Var i grunn kjekt å ha så masse Vitara deler liggende. Blir spennende å se om jeg finner noe annet jeg kan bruke fra Vitara også.
Tlf: 98883546

#96 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 06 October 2008 - 21:21

hvor mye mods var det snakk om da?

får se om ikke jeg bestiller en slik av Lars etterhvert...


#97 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 06 October 2008 - 22:04

QUOTE(Roar Hovet @ 6 Oct 2008, 16:55) <{POST_SNAPBACK}>
For da slipper jeg å fikse og trikse på den akslen mellom rattstamme og servosnekka.


du blir ikke kvitt vinkelen mellom snekka og akselen. du må ha ei kile da om du ikke vil gjøre noe med akselen. eller er det to ledd og forskjellig splines på den fra vitara?

Edited by ShuDuck, 06 October 2008 - 22:05.

Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#98 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 06 October 2008 - 22:28

tilten på rattet er jo bare på de 15 cm som er nærmest rattet, så det hjelper ikke på noen vinkler annet enn de som sjåføren bruker de.)

for min del blir det seter som har justering alle veier, så tiltratt hadde gjort toppen av kransekaka...




#99 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 07 October 2008 - 07:49

Den er for lang, så det er bare å glemme. Man vil bli sittende med rattet i magen...

Har ikke noe med vinklen å gjøre Shu, men splines. Så bli nødt til å lage egen aksel ut av alle delene jeg har.

Men vil du fortsatt prøve deg på Vitara rattstamme Sven, skal du få min med alt tilbehør. Er trangt nok som det er i den lille hytta på pick-up'n, så jeg gir opp med en gang.
Tlf: 98883546

#100 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 07 October 2008 - 09:40

deal:)