Gå til innhold



Foto
- - - - -

Mitt CJ3 prosjekt


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
29 replies to this topic

#21 -Chris-

-Chris-

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 30 May 2007 - 22:31

Det har blitt så mye fram og tilbake nå så jeg begynner å bli litt svimmel egentlig...... pusser opp B-20`n jeg biggrin.gif
Så litt nøye på den K motoren i dag... og joggu var det mye slanger, vakum og ditt og datt. Fikk plukka med meg noe deler jeg kan bruke alikevel da smile.gif

Det fine med dette er at jeg kommer fortere på veien/skogen igjen da.

Edited by -Chris-, 30 May 2007 - 22:32.

Mvh
Christen

#22 N-T 4x4

N-T 4x4

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1134 Innlegg:

Posted 09 June 2007 - 14:54

QUOTE(-Chris- @ 30 May 2007, 22:31) <{POST_SNAPBACK}>
Det har blitt så mye fram og tilbake nå så jeg begynner å bli litt svimmel egentlig...... pusser opp B-20`n jeg biggrin.gif
Så litt nøye på den K motoren i dag... og joggu var det mye slanger, vakum og ditt og datt. Fikk plukka med meg noe deler jeg kan bruke alikevel da smile.gif

Det fine med dette er at jeg kommer fortere på veien/skogen igjen da.

Hehe.. dette er en artig bil ja.. tror jeg har en film på servern fra herstua når jeg og broren var der å kjørte med den.. må ta deg en tur en dag så vi får sett den!!

Edit her er filmen: http://lupez.tronder...f-2004-divx.avi Høyre klikk\lagre mål som

#23 -Chris-

-Chris-

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 10 June 2007 - 18:18

Fin film! var spent på å se den og ikke minst om du behandla bilen min pent.... tongue.gif Må nok ta meg en tur opp til Herstua forstår jeg, må bare bli ferdig med den først:)
Mvh
Christen

#24 -Chris-

-Chris-

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 07 July 2007 - 14:17

Ja..ja da er bilen på beina igjen, jeg har nå fikset alt det tekniske d.v.s. bremser, motor, styring og laget nytt elektrisk anlegg.

Nå må den opp på bukkene igjen da sad.gif Må bytte gearkasse og overhale bakaksel, det rumler og uler som om ingen ting i driverket skulle vært synkronisert. Det ser ut som at bakakselen er flyttet i innfestningene som gjør at huset til diffen står for mye oppover sånn at det blir litt lite olje til lagerene til pinjonen, regner med at lagerene er ødelagte. Får bare håpe at det har gått bra med kronhjulet og pinjonen da.

Jeg vil børne litt i skråninger og sånn jeg da... ikke skru hele tia....

Edited by -Chris-, 07 July 2007 - 14:20.

Mvh
Christen

#25 hjallis

hjallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 09 July 2007 - 00:31

QUOTE(-Chris- @ 7 Jul 2007, 14:17) <{POST_SNAPBACK}>
Ja..ja da er bilen på beina igjen, jeg har nå fikset alt det tekniske d.v.s. bremser, motor, styring og laget nytt elektrisk anlegg.

Nå må den opp på bukkene igjen da sad.gif Må bytte gearkasse og overhale bakaksel, det rumler og uler som om ingen ting i driverket skulle vært synkronisert. Det ser ut som at bakakselen er flyttet i innfestningene som gjør at huset til diffen står for mye oppover sånn at det blir litt lite olje til lagerene til pinjonen, regner med at lagerene er ødelagte. Får bare håpe at det har gått bra med kronhjulet og pinjonen da.

Jeg vil børne litt i skråninger og sånn jeg da... ikke skru hele tia....
du har girboks med rettskåret drev som tåler juling.. blir slik lyd da!

#26 -Chris-

-Chris-

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 13 July 2007 - 20:59

Har nå hatt bakaksel og gearkasse helt i småbiter, grunnen til dette var at det var slakk i pinjongen og olja til kassa var nesten hvit av vann. Det som var galt med pinjongen var at mutteren hadde løsnet fordi det ikke var splint der. Jeg har skimset opp alle klaringer på nytt så det burde bli bra nå. Jeg var inne på tanken at det satt en rettskåren kasse i den (bildet) er det fordelingskassa du mener Hjallis? Uansett det bråker så jæ.... inni bilen, spesielt med kalesjen på at det er nødvendig med hørselsværn blink.gif sånn kan ikke jeg ha det dry.gif

Attached Thumbnails

  • Gearkasse.JPG

Mvh
Christen

#27 hjallis

hjallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 14 July 2007 - 10:04

QUOTE(-Chris- @ 13 Jul 2007, 20:59) <{POST_SNAPBACK}>
Har nå hatt bakaksel og gearkasse helt i småbiter, grunnen til dette var at det var slakk i pinjongen og olja til kassa var nesten hvit av vann. Det som var galt med pinjongen var at mutteren hadde løsnet fordi det ikke var splint der. Jeg har skimset opp alle klaringer på nytt så det burde bli bra nå. Jeg var inne på tanken at det satt en rettskåren kasse i den (bildet) er det fordelingskassa du mener Hjallis? Uansett det bråker så jæ.... inni bilen, spesielt med kalesjen på at det er nødvendig med hørselsværn blink.gif sånn kan ikke jeg ha det dry.gif

Ble sagt det skulle være det i gear boksen, men det er det ikke ser jeg!

#28 -Chris-

-Chris-

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 17 July 2007 - 22:17

QUOTE(hjallis @ 14 Jul 2007, 11:04) <{POST_SNAPBACK}>
Ble sagt det skulle være det i gear boksen, men det er det ikke ser jeg!


Sånn er det bare biggrin.gif Har nå letet etter feil og det viser seg at det bakerste lageret i kassa hadde litt for stort rom i aksial retningen. Det ser ut til at hele drevsatsen i kassa har vandra frem og tilbake, skimsa litt her og jeg tongue.gif så da er det bare å håpe at det blir mindre lyd.
Mvh
Christen

#29 hjallis

hjallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 21 July 2007 - 21:16

bakakslingen er vinkla slik att det ikke skal bli for stor belastning på kryssa dine,husk att du har spoa.det kan lønne seg å lage ett stag fra klokka som vil hindre att bak akkselen vrir seg mye

#30 N-T 4x4

N-T 4x4

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1134 Innlegg:

Posted 05 September 2007 - 13:12

Ble denne solgt?