Som du sier Kai, så tar ting litt tid.
Jeg har fremdeles ikke løst problemet på min bil.
Dette har vært gjort fram til nå:
- Kontrollert kryss, og avbalansert mellomaksel.
- 4-hjulskontroll, sjekk av bremseskiver og støtdempere.
- Fikk dreiet sentreringshylser til sommerhjula. Hjalp ikke noe.
- Avbalansert hjula MANGE ganger. Har også flytta dekkene 180 grader på felgen. Det hjalp litt..
Status per i dag er at det rister godt i 67-75km/h. Dette gjelder uansett om jeg kjører på sommer eller vinterhjul. Har god dialog med dekkimportøren Intercontact, og skal neste uke få prøve andre felg/hjulsett.
Må jo bare prøve, selv om jeg fremdeles har en følelse av at feilen er på bilen og ikke på dekk/felg. Dette antar jeg fordi ristinga kommer i samme hastighet uansett om jeg kjører på sommer og vinterhjul.
Får bare bite tenna sammen og prøve å finne årsaken til dette, selv om jeg begynner å bli satans lei!!!

trenger råd om vibrasjoner!!
Started by
hardtail
, May 26 2007 08:55
24 replies to this topic
#21
Posted 19 February 2008 - 11:32
2000 mod Ford F-250 V10 + LPG
#23
Posted 03 February 2011 - 16:05
QUOTE(thomas2411 @ 15 Feb 2008, 08:20) <{POST_SNAPBACK}>
Har en 2000 mod ex som ristet veldig, noen ganger mye andre ganger ikke noe, varierte på hastighet, kom og gikk..... ble ikke klok på det..
Etter en stund skulle jeg bytte dekk, da var det fra tidligere eier fylt sand i dekka, noe som stort sett bare gjøres busser og lastebiler... fikk ut sanda og alt ble bra.....
Etter en stund skulle jeg bytte dekk, da var det fra tidligere eier fylt sand i dekka, noe som stort sett bare gjøres busser og lastebiler... fikk ut sanda og alt ble bra.....
Sand i dekka? Hva er meningen med det?
#24
Posted 03 February 2011 - 17:19
I stedet for avbalansering, sanden skal fordele seg i dekket etterhvert som du kjører er det meningen, at sentrifugalkraften skal legge ut sanden slik at du får balanse i dekket.
#25
Posted 04 February 2011 - 16:58
Sjekk "hyttefestene" dine.
På en såpass lang bil vil rammen flekse litt i enkelte hastigheter, harmonisk resonans er vel ordet, siden de bruker vibrovalse på veien så er det hele tiden litt duving og om du treffer rette farten så vil rammen ligge å svinge. Du kan prøve med noen bedre foringer mellom hytta og ramma eller lage til med luftfjøring som her:
http://powerstrokena... air suspension
På en såpass lang bil vil rammen flekse litt i enkelte hastigheter, harmonisk resonans er vel ordet, siden de bruker vibrovalse på veien så er det hele tiden litt duving og om du treffer rette farten så vil rammen ligge å svinge. Du kan prøve med noen bedre foringer mellom hytta og ramma eller lage til med luftfjøring som her:
http://powerstrokena... air suspension

