Gå til innhold



Foto
* * * * * 1 votes

1911's Garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
653 replies to this topic

#1 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 16 June 2007 - 18:51

avatar_pirate.JPG Patrol 160 85 mod. 3,3 TD(i)

Denne bilen er nå solgt.

Dette er min første 4x4 bil. Den har siden jeg kjøpte den gått gjennom en større forandring. Det har blitt en del oppgraderinger. Bilen har fått OME hevesett, 33x12,5-15 på 10x15. Det er montert IC, 3" eksos og power filter. Bilen har fått bredere fra B. Jørgensen, disse er av glassfiber. Det er også montert en Warn M-8000 vinsj på bilen med orginalfeste. Videre er bilen oppdatert med fjæret understell i stolene fra 86 mod. Ellers så har jeg gjort en del utskiftinger i foraksling(simmeringer, skrapering knokkelhus og kingboltlager) Bilen har også fått ny dynamo på 35 amp (org 25 amp) Mye tekninsk er fikset. Skiftet skjermer og hjulbuer bak. Sjekk gjerne denne linken http://gammel.offroa...=ShowDB&id=6524

DSC01044.JPG Suburban 2500 89 mod. 6,2 D

Dette er min 4x4 nr to... Den ser helt for jævlig ut utvendig men er i forbløffende bra tekninsk stand. Vi hadde en slik bil hjemme for noen år siden, så jeg er ikke helt ukjent med bilens nykker... Men når alt fungerer er det en veldig behagelig bil. Masse plass (bilen er omreg fra kombi til personbil=ikke skilleveg) så det er vel bortimot det største som er å få som stv.

Jeg har gjort en del med den men ikke så mye som er synlig. Bilen har fått nye dyser da disse var noe slitt. Utrolig forskjell etter byttet. Det som er synlig på bilen er montering av nye lykter i hele fronten å en bugshield (fra LMC Truck) CC virket heller ikke så bryteren på rattstammen er blitt byttet. Nå funker cc.

Edited by 1911, 12 May 2011 - 14:55.


#2 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 16 June 2007 - 19:35

Grattis med garasje og legg gjerne ut flere bilder av gliset ditt:-)
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#3 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 05 July 2007 - 22:49

Heisann...

Du har OME på bilen? Hvilken stivhetsoppsett kjører du? Sparer til OME selv, men vet ikke helt hva som egner seg best på min bil. Har en kort 85-mod med 3.3... Blir kanskje å få vinsj og kraftigere fanger fremme etterhvert, med tanke på vekt...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#4 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 27 August 2007 - 19:27

Her har jeg en jobb å gjøre... Skal få inn noen flere bilder.

Når det gjelder stivhetsgrad på Ome kittet mitt er det medium. Skulle gjerne vært di stiveste. 3,3 blir tung i fronten. Vinsj forran hjelper ikke på det heller.

#5 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 04 September 2007 - 06:17

Hvor har du kjøpt skjermbredderne ? Måtte du ut med mange lapper ?

#6 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 12 September 2007 - 20:10

Må legge inn litt bilder her...

DSC01045.JPG

DSC00028.JPG

Patrol_i_skoganvare.jpg

Patrol_fra_starten.jpg

Det siste bildet er fra da bilen ble kjøpt....

#7 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 13 September 2007 - 06:09

Hvordan går det med ombyggingen av den korte til en kompis av deg?
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#8 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 13 September 2007 - 20:34

Det motorbyttet er lagt litt på is fåreløping. Han planlegger ny campingvogn å må ha noe å dra den med. Han vurderer Suburban av litt eldre modell (lik min) så om noen vet om en i bra stand her i nord er det bare å skrike ut. Krav til bilen er at lakken er sånn høvelig ordentlig.

#9 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 30 September 2007 - 19:28

Da har jeg gjort Suburban vinterklar. Montert vinterdekk som er repigget og ballansert opp. Smurte hele forstillinga i samme slengen. Må kansje bygge noen kjettinger så jeg har det på stell i tilfelle av kontroll. Tror jeg går for vanlig broddkjetting.

#10 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 06 October 2007 - 15:03

Det er ikke så mye tid til bil om dagen. Men det blir mye av denne biggrin.gif

DSC01085.JPG

#11 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 07 October 2007 - 13:54

Det er jo også en 4x4 så du er unnskjyllt.. tongue.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#12 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 06 November 2007 - 21:44

Lenge siden sist innlegg i garasjen nå... Kjettinger er bygd til Sub'en. Det ble vanlig broddkjetting i 7 m.m. Har 3 stk, men skal bygge den 4 kjettingen også. Disse kjettingene tåler litt røff bruk.

Vi har fått vinter i dag. Sub med ordenlige vinterdekk sitter noe bedre på veien en Patrol med BF mud tongue.gif

#13 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 27 December 2007 - 22:23

Da er det kommet nytt kjøretøy i garasjen min her på offroad.

Har gått til innkjøp av en 1976 modell Volvo C303 (TGB 11)

DSC00012.JPG

Et virkelig artig kjøretøy. Det er ikke stort som må gjøres for å få den ultimat i forhold til offroadkjøring. Bilen har portalakslinger og sperrer på begge akslingene.

Planene etter vært er nye dekk, jeg kommer til å gå for Good Year MT/R i 315/75-16. Det var det største som kan leveres i 16" fra Good Year. Dekket blir litt bredere en orginalt men omentrent samme høyden. Er hellig overbevist om at bilen vil fungere bedre på veien med sånne dekk. Har kjørt med Good Year før og vet det fungrer bra.

Ellers så har jeg det meste jeg trenger av stæsj. Regner med det blir litt montering av div elektrisk utstyr etter vært.Skal ha inn 24-230 volt omformer til pc m.m. Videre skal jeg montere inn en 30 amp omfromer så jeg får en del 12 volt uttak i bilen. En radio er jo også greit. Må også få plassert gps'en. CB radio har jeg også ligende klart.

#14 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 28 December 2007 - 00:06

Grattis med ny bil, men litt synd det ble tomt for Patrol her... noexpression.gif

#15 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 28 December 2007 - 09:42

Det kunne jo vært greit med diesel motoren fra Patrol'en i volvoen. 3,3 literen er en utrolig sterk motor. Spesielt på lave turtal.

#16 lyx

lyx

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 360 Innlegg:

Posted 28 December 2007 - 10:05

høres sikert domt ut men va er portal aksler?
Terje Pedersen
93289602

#17 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 28 December 2007 - 10:08

Portal aksler er mekanisk sperre av akslingene og det er noe av det beste du får tak i. Robuste er de også.
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#18 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 28 December 2007 - 10:13

Portalaksla har ikke noe som hellst me sperra i akselen å gjør.

Portala er et drev som står i enden av akslingen. Samme som bak på de fleste traktora. Dette gjør at du får akslingen høyere opp en senteret på hjulet. Å meire klaring under akslingen, samt at du får mindre slitasje på diffen, da hoved utvekslinga ligg i portaldrevan.

http://images.google...ttp...l=no&sa=X

Edited by AMan, 28 December 2007 - 10:15.

Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#19 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 28 December 2007 - 10:18

QUOTE(1911 @ 28 Dec 2007, 09:42) <{POST_SNAPBACK}>
Det kunne jo vært greit med diesel motoren fra Patrol'en i volvoen. 3,3 literen er en utrolig sterk motor. Spesielt på lave turtal.



3,3 er jo også skuddsikker og tåler mye mere enn 2.8, diesel er jo gromt i skogen.
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#20 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 28 December 2007 - 10:25

Her er det bilder av portaler
http://www.offroad.n...showtopic=52415

Edited by Jan., 28 December 2007 - 10:26.