1911's Garasje
#182
Posted 06 July 2008 - 15:03
Jeep - Zuki - Korando
#183
Posted 07 July 2008 - 09:09
Mange takk for gratulasjonene.
Edited by 1911, 13 July 2008 - 08:49.
#184
Posted 09 July 2008 - 22:09
Edited by 1911, 13 July 2008 - 08:50.
#185
Posted 13 July 2008 - 20:22
#186
Posted 13 July 2008 - 20:37
Har gjort litt klargjøringsarbeid i dag. Etterfylt olje på forgassere, var ikke klar over at det hadde en del å si. Biler virker friskere ved pådrag og går jevnere på tomgang. Flyttet skiltet forran ned på fangeren i tilldekking av vinsjfeste. Laget et oppheng ekstra til den andre øvre båra så vinsjhora får soveplass...
#187
Posted 15 July 2008 - 18:56
Ellers så er giverviljen i bygda meget god! Er blitt sponset med:
5 liter olje fra AUTOREP Alta
2 stk 8 m. Løftestropper fra ALBERT E. OLSEN avd Alta (AEO)
2 sett Tennplugger fra BILDELER OG REKVISITA Alta
Div skruer, muttere og hanskepar fra SENTRUM MOTOR OG VERKTØY Alta
Mange takk til sponsorene
#188
Posted 17 July 2008 - 22:07
#189
Posted 18 July 2008 - 15:52
#190
Posted 19 July 2008 - 22:48
Range Rover med Volvo portaler, Volvo 303 med 39,5" Boggere.
Her var det bratt! Fikk smake litt på hvordan bilen er sideveis også. Brukte vinsjen istede for å rygge.
Selv med portaler må det vinsjes...
Har over 550 bilder fra treffet. Vinsjhora mi ble fotograf :dribble:Det vil komme mere bilder
#191
Posted 20 July 2008 - 09:05
#192
Posted 20 July 2008 - 09:52
Framkommeligheten på Volvo'en offroad sammenlignet med Patrol'en er som natt og dag. I myr går bilen noe helt utrolig i forhold.Men motoren bør trimmes noe så den greier å spinne alle 4 på andre gear i myra.
Bilen er også forholdsvis lavt gearet noe som gjør kjøring i stein veldig greit.
Vekta på bilen kunne med fordel vært redusert.
#193
Posted 21 July 2008 - 01:25
Volvoen funka Konge og portaler er perverst!!!
#194
Posted 21 July 2008 - 15:52
Servo er nok seff i myra og dette er ikke noen lettvekter av bil, så en servo blir vel det neste:-)
Gleder meg til å se bilder!
Edited by ingos, 21 July 2008 - 15:53.
#195
Posted 21 July 2008 - 17:00
Servo er nok seff i myra og dette er ikke noen lettvekter av bil, så en servo blir vel det neste:-)
Gleder meg til å se bilder!
Det blir K kam, elektronisk tenning og annen eksos. Da skal det være grei skuring å få ut 150 hk. Forgassere bør synkroniseres også.
#196
Posted 22 July 2008 - 00:22
#197
Posted 22 July 2008 - 20:04
Boggere er ikke så dumt i myra, men man skal ha litt motor for å spinne di rundt... Så om jeg får litt mere trøkk i 6'er så spinner jeg mtr dekkene ut på andre gear. Da hjelper det veldig.
Var foresten å testkjørte en Y61 2001 mod i dag. Den hadde 98 mod drivverk (2,8 tdi) Ikke spesielt imponert over draget. Den gamle oppjusterte 160'en min gikk mye bedre. Men ellers var det en drømmebil. Drar 3500 kg i følge vognkortet også. Hadde vært grei vogn for å dra Volvoen på bilhenger
Må kansje legge ut noen flere bilder fra LT også... vet folk venter i spenning!
Paavo sin Range Rover med Volvo portaler. Her får man virkelig se at det hjelper med motor.
Min 303! Her var det bratt... bilen kastet seg i tillegg sideveis. Da følte jeg at jeg var i live
God angrepsvinkel er tingen
Edited by 1911, 22 July 2008 - 20:07.
#198
Posted 22 July 2008 - 20:51
303'n med Bogger'ne = Arild. Han var enda mer sliten i armene enn deg tror jeg, men du verden hvor blid
At portaler er tingen fikk vi absolutt bevis på. Både de 2 C303'ene og 2 Range Rovere (Paavo og Masa) kom seg vesentlig bedre frem i gjørme enn de med tradisjonelle akslinger. Årsak: Tradisjonelle akslinger drar med seg enorme mengder gjørme. Portalene "flyter" mer over.
En ting til du gjerne kunne plussa på "wanted-lista" er en bakmontert vinsj. Garantert kjærkommen for mange av de du kjører sammen med.
#199
Posted 27 July 2008 - 18:05
#200
Posted 27 July 2008 - 18:13








