1911's Garasje
Posted 18 February 2010 - 07:37
Er en stilig funksjon på mac sammen med bilder tatt med iphone, det ligger info i fila til bildet som linkes opp mot google map. Så da kan man få opp hvor bildet er tatt.
Posted 18 February 2010 - 08:47
Ja, og hadde bare kameraet på iPhone vert på høyde med de beste Nokia kameratelefonene, så hadde det jo vert bra. Blir nok en slik en på meg etter hvert også, men, jeg venter på bedre kamera.
Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)
troms@jeepclubnorway.no
2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ
www.c3foto.no
Posted 20 February 2010 - 21:36
Noen bilder fra dagens økt med montering av servopumpe. Trangt så inni h... Vire til håndbrekket må modifiseres. 9 timer jobb med konstruksjon av feste for servopumpe. Men blir veldig bra til slutt. Alternativ plassering var oppe på høyre side. Men det er ikke ideelt. Var veldig vanskelig å finne gode festepunkter.
Posted 20 February 2010 - 22:06
Så da blir det Volvo på treffet?
troms@jeepclubnorway.no
1998 Jeep Wrangler TJ
www.c3foto.no
Posted 20 February 2010 - 22:13
Muligheten for at Volvo'en blir med e tilstede, men e enda en god del arbeid igjen. Vi skal ta ei økt i morgen også. Så får vi se hvor langt vi er kommet da. Er enda hele jobben med å få styresnekka på plass. Da er det en del ting som må maskineres og bygges. Styring er jo kritiske ting, så det skal være ordentlig!
Posted 20 February 2010 - 22:59
troms@jeepclubnorway.no
1998 Jeep Wrangler TJ
www.c3foto.no
Posted 20 February 2010 - 23:05
Men vi krysser fingre for at det blir ordning. Vi holder forøvrig på med jobben på Alta vgs. Så da har vi tilgang på mye fint utstyr. Dreiebenk ble brukt i dag for å lage hylse til innfesting.
Posted 20 February 2010 - 23:18
Posted 20 February 2010 - 23:24
Blir ikke det knotete å få strammet den da? Eller er det egen stramminga på pumpa? Du bør helt klart ikke ha ei reim over fire reimhjul, det har jeg prøvd og det anbefales ikke..
Posted 20 February 2010 - 23:59
Min tanke er at veiva bestemer hastigheten. Så om du kjører med 2 forskjellige skal det ikke ha noen betydning. Godt mulig jeg tar helt feil. Ingen erfaring selv...
Posted 21 February 2010 - 00:13
Min tanke er at veiva bestemer hastigheten. Så om du kjører med 2 forskjellige skal det ikke ha noen betydning. Godt mulig jeg tar helt feil. Ingen erfaring selv...
Har du ei reim over fire reimhjul har du to potensielle problemer. Eller i ditt tilfelle tre faktisk..
For det første stramminga, har du fire reimhjul og justering på det ene (dynamoen) vil den utgjøre veldig lite forskjell i forhold til i en trekant.
Skal du i tillegg stramme to reimer der den ene er i trekant og den andre i firkant, med dynamoen, vil jeg tro at det blir vanskelig å få begge riktig justert samtidig.
For det andre så får reima lite kontakt med hvert reimhjul hvis den går over fire stk, og du kan få behov for å stramme seriøst mye for å unngå sluring.
Krøkke forklart sikkert men.. Hvis jeg har forstått deg rett, at den ene reima skal over tre og den andre fire hjul bør du sikkert "hengsle" servopumpa og ha stramming på den også.
Posted 21 February 2010 - 00:21
Ja servo pumpa er hengslet. Er egen stramming på den. Er faktisk bygd med stramme skrue også. Ser det så vidt på bildet.
Et annet alternativ er å kjøre den til servo pumpa bare over vannpumpa. Men da får jeg enkel reim over dynamoen. Om jeg bruker løsninga jeg først har tenkt får jeg ganske mye reim på begge reimhjulene (dynamo og servo) Siden di står på vær sin side av motoren.
Posted 21 February 2010 - 00:41
Ja servo pumpa er hengslet. Er egen stramming på den. Er faktisk bygd med stramme skrue også. Ser det så vidt på bildet.
Et annet alternativ er å kjøre den til servo pumpa bare over vannpumpa. Men da får jeg enkel reim over dynamoen. Om jeg bruker løsninga jeg først har tenkt får jeg ganske mye reim på begge reimhjulene (dynamo og servo) Siden di står på vær sin side av motoren.
Skal ikke påstå at du får problemer, men potensialet er der. Jeg vil tro at det safeste blir å kjøre ei reim over svinghjul, vannpumpe og dynamo. Og ei over svinghjul, vannpumpe og servopumpe.
Det er jo riktignok sluring på dynamoen du helst vil unnga, så ei reim på tre og ei på fire kan evt funke.
Hadde enkel reim på originalmotoren min og det var aldri probl med det, helt til jeg monterte servo og fikk fire reimhjul..
Posted 21 February 2010 - 01:07
Posted 21 February 2010 - 01:23
Nei. Funket fint å dra en 90amp dynamo med enkel reim helt til den fikk litt mindre tak pga et ekstra reimhjul. Skal du bade bilen litt lønner det seg kanskje å ha to reimer på dynamoen men.. Ser ikke for meg at servopumpa er såå tung å drive men skal du ut på tur ville jeg tatt med ei ekstra reim som passer på tre pluss tre reimhjul iallefall.
Hvis du monterer tre pluss fire.. Sånn i tilfelle du får probl med ladinga..
Posted 21 February 2010 - 10:23
XL-7
Posted 21 February 2010 - 11:34
Bra du finner ut av dette så jeg kan få oppskriften når jeg en dag får råd til å kjøpe meg C303
Posted 21 February 2010 - 12:51
Har vurdert i timesvis før jeg sovnet i går...... Jeg går for løsninga jeg først hadde planlagt. Funker det ikke kjører jeg enkel reim på dynamoen.
Ved nermere ettertanke bør det holde med ei reim på dynamoen. Suburban har jo bare ei reim (av den tynne typen) å dær e dynamoen på 100 amp. Volvo'en har bare 55 amp dynamo. Kan jo stramme litt mere på reima siden jeg har stramming fra begge sider når servoen står på motsatt side av vannpumpa.
Edited by 1911, 21 February 2010 - 12:57.