Wazzza`s RAMgarasje
#621
Posted 23 March 2009 - 20:09
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#622
Posted 23 March 2009 - 20:51
Sikkert noe annet muffens
#623
Posted 06 April 2009 - 22:08
#624
Posted 06 April 2009 - 23:17
Nå holder jeg på å forberede til karosserijobb til våren. Høyre hjulbue må sveises opp innvendig, samt begge hjørnene. Har kjøpt nye hjørner på veng som jeg har kappet opp og skråskjært slik at ræva blir litt høyere uten at det ser dumt ut. Hjulbuen blir jeg å sveise så fort det blir noen brukbare plussgrader. Hjørnene venter jeg med til etter LT2009.. Trur det kommer til å bli litt skade der.
Skjermbredderne skal jeg ta avstøp av. De er så spinkle at de ikke engang tåler ei skikkelig nordnorsk snøskavvel . Tar avstøp i glassfiber nå imens de enda er relativt hele og står på bilen. Dette blir også gjort så snart det blir varmt nok.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#625
Posted 08 April 2009 - 20:49
Har endel karossorijobb æ sku tatt førr mæ på min egen patrol, men fy å spy kor lite det fresta! Har frøkteli løst å få biln istand tell langtransport så man kunne hevve sæ me på Lapland Trophy, men det e ennu langt igjænn før æ tørr det.
E du førnøyd me 3,3'ern? Funke flott me tanke på omformere å det å kombinere 12 å 24? Gløding å alt e topp? Vet du om det går ann å bygge opp 3,3 tell rein 12v? Rægne me starter blir ett problem.
#626
Posted 09 April 2009 - 11:23
Min er ombygd fra bensin. Ombyggingen er enklere enn man skulle tro. Motorfestene er forlenget fremover og transferfestene er forlenget bakover, men de er på samme høyde som de orginale bensinerfestene..
Jeg er storfornøyd med den motoren. Kunne ikke te nkt meg noen annen nissandiesel enn SD33T og TD42. 3,3`en eriværtfall bunnsolid.. Herregud den motoren har fått juling hos meg, men klager ikke. Jeg kjører den bestandig skikkelig varm til jeg får oljetemperatur før presser den noe særlig.
24V er jo NATO-standarden 24V er ikke noe problem. Man får masse utstyr for 24V og resten kan man kjøre på omformer. 24V er genialt med tanke på vins og ekstralys osv. Alt trekker halvparten så mye strøm. Jeg kan ikke tro at det kan være noe problem å få tak i 12V-deler til denne motoren. Sjekk på ebay. Mange gaffeltrucker bruker denne motoren og tror de er 12V.
Jeg kjører orginal glødetimer med mulighet for å overstyre den (manuell gløding) når det er kaldt.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#627
Posted 09 April 2009 - 23:15
Jo, det skulla være mæ ja
Hadde en 86 patrol sd33t førr 5 / 6 år sia, å joda æ vet ka den tåle av juling. Min va garagetrimma å ladda nå heidundranes, det e jo dærførr æ bare lure på å putte nerri en sånn'en i min. Har fått papira fra Nissan Nordic Europe på motorbytte-godkjenning, så det e egentli bare å sætte igang.
#628
Posted 10 April 2009 - 09:13
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#629
Posted 10 April 2009 - 15:02
#630
Posted 12 April 2009 - 12:54
Edited by wazzza, 12 April 2009 - 12:56.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#631
Posted 18 April 2009 - 20:54
Også, når jeg kom hjem stakk det en jævel i meg. Jeg begynte å pilke litt i glassfiberen inne i høyre hjulbue bak.. Resultatet vises på bilder.. Her har jeg en del jobb foran meg. Jeg blir å kappe ut hele hhjulhuset for så å bygge opp på nytt...
Glassfiberen jeg pilka ut
Dårlig plass i garasjen. Skulle så vidt få nok takhøyde til å jekke opp ogta av hjulet
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#632
Posted 18 April 2009 - 21:39
#633
Posted 18 April 2009 - 23:36
#634
Posted 19 April 2009 - 04:54
Det gjorde seg godt med grøvre hjul ja. Og så pent mønster det var på dekka dine men du har mye å gå på der da mtp skjermbuer osv. Synd du alltid finner kjeks på denne bilen. Du har jo snart lagd ny bil.....fy pokker så misunnelig jeg begynner å bli på bilen din Wazzza. Den er dritfin. Du har ikke vurdert å skifte farge på den da ? Eller ihvertfall lakkere den oppigjen i samme farge når du er ferdig med den ? Og du mo jo ikke selge denne bilen. Til det, synes jeg du har lagt ned "bittelitt" for mye arb.timer gitt. Var godt å få lagt om til sommerdekk på bilen min nå gitt. Jeg fikk ikke lov å røre dekka på bilen til min samboer. Men nå er det vel siste frist idag ??
På min '91 Patrol la jeg på hjula fra Pajero'n i forrige uke. Var litt skeptisk til dette, siden de som satt på bilen var 265/70-16 på felger med sånn innpress at dem bygde innover. Der hadde jeg litt klaring fra skjermbuene, så jeg vurderte på sikt å sette på 30mm spacere på alle 4 hjula. Nå satte jeg på 31x10.5-15, men innpresset er helt på trynet i forhold til de originale, så dem stikker nesten 5 cm. utafor skjerma Kan jo legge til at de "nye" felga er 10" med ukjent innpress. Og de originale felga er vel 7-8" Derfor ville jeg ha spacere, så dem kom ut til skjermkanten om ikke annet, men nå ligger dem jo ca. 40-50 mm utafor skjermkanten, uten spacere. He he he. Burde helt klart hatt skjermbreddere nå gitt. He he he. Men det ser tøft ut....helt til onkel blå står etter veien og er svær kar..... Bare jeg hadde fått kjørt litt bil igjen nå, så skulle jeg vært glad gitt. Har hatt mye klunder og pes i de siste 4-5 mnd. Nå slliter jeg med lekkasje på 4 steder under tanken Skal få tetta siste rest idag, hvis været holder.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#635
Posted 19 April 2009 - 10:18
Ang. dekk så er dette det største jeg kan ha på. De subber i fjærene ved full sving. Synes de kler bilen. De er passe store og hjulbuene ser ikke stappet ut. Denne bilen blir nok aldri solgt. Jeg får ikke noe forden uansett og det kan være greit med en herjebil etterhvert og . Jeg så nettopp en annonse på finn.. En kort med 3,3td. Den var ikke eu-ok og hadde rust i ramme. 33K skulle gubben ha.. Det er jo ikke akkurat gull han selger..
Har lest litt på trådene dine Kenneth. Synd at du skulle være så plaget
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#636
Posted 19 April 2009 - 12:18
#637
Posted 19 April 2009 - 12:55
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#638
Posted 19 April 2009 - 13:41
#639
Posted 19 April 2009 - 18:59
Kappet mer dørk etter at bildet ble tatt/i]
[i]Åsså fant jeg litt mer godstoff i ramma
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#640
Posted 20 April 2009 - 21:30
go natt folks...
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363