Gå til innhold

Foto
* * * * - 14 votes

Wazzza`s RAMgarasje

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1285 replies to this topic

#121 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 26 August 2007 - 23:25

QUOTE(wazzza @ 26 Aug 2007, 19:31) <{POST_SNAPBACK}>
Takk skal du ha. Hadde bare den røde XJ`en hatt slike avlange hvite plater fremme fremme og bak hadde det fort blirr interessant... smile.gif

Klart.. Men da hadde den kostet 150.000,- mer.... smile.gif
IPB Image

www.terrengbil.com

#122 Allpro

Allpro

Team Hilux

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 26 August 2007 - 23:38

Det er bare lommerusk for Øystein det.. XD
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#123 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 28 August 2007 - 21:44

Jobber med å få den automatiske glødingen i gang.. Problemet er at bilen er sur å få start på. Med den automatiske glødingen gløder den bare i 2-3 sekunder på kald motor.. Dette er ikke tilstrekkelig. i tillegg har jeg bare 22V ut til pluggene.. Jeg har den gamle motoren som skal ha 23V glødeplugger, men pluggene som står i er 24V.. Skal legge opp tykkere kabler ut for å prøve å miske spenningstapet.

Hvor skal glødetimeren stå? Jeg har funnet en boks på rattstammen som skal være timeren, men ifølge manualer og skjemaer skal timeren stå med relèene bak høyre batteri... Noen som har koblingsskjema for glødingen?

glødetimeren

Fant en gammel kjenning hos huggern i dag.. Trist syn... Fortsatt myrvann og gress i taket..

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#124 Jalle_Patrol

Jalle_Patrol

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 171 Innlegg:

Posted 29 August 2007 - 00:01

Jeg er mektig imponert over alt arbeide du har gjort på Patrolen. Desverre er det mange som ruller på veiene som er lappa i sammen slik din var . Holder selv på med et lignende prosjekt sammen med en slektning av meg. En 3,3 lang 160. Den så også ganske fin ut før vi begynte og undersøke nermere. Nu ser man snart en ende på maaange timer med kapping og sveising av ramme og karossori.
Jeg vil bare si at uansett så veit æ at du får mange flotte stunder med bilen når du er ferdig , og da kan du bare tenke på hvor flott det er med en bil som du vet er i god stand og rustfri rolleyes.gif
Ingenting e umulig, d umulige tar bære litt længer ti.....

#125 FrankWS

FrankWS

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 29 August 2007 - 07:44

Må bare ta av meg hatten for arbeidslysten din.
Jeg orka ikke rustsveising på gammel Patrolen min, så jeg bytta heller karosseri. (Og motor.. og gir... og foraksel.... og bakaksel.....)
Frank
LA5MSA

Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

#126 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 29 August 2007 - 14:51

Takk skal dere ha, det hjelper på humøret og arbeidslysten smile.gif

Hentet meg "ny" glødetimer hos huggern i dag. 250Kr. Vet ikke helt hva som er gjort med min, men den er byttet og ledningene er klippet. En annen plugg og timer er satt på..

Tok med kontakten fra huggerbilen også så den skal loddes på plass..
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#127 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 29 August 2007 - 16:52

Har trykket meg gjennom sidene i garasjen din, imponerende hvor du står på blink.gif blink.gif Hadde sjøl sett mørkt på det der... (og lyst enkelte mennesker i bann og evig fortapelse.... mad.gif ) Peis på.. biggrin.gif
Lord.......
XL-7

#128 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 30 August 2007 - 20:02

Takker og bukker smile.gif Er enda mye arbeid for å få bilen rustfri, men er ikke alt jeg fåt tid til i høst... Det meste av store hull er tatt, er enda et par som er åpne og noen som er dekket til av glassfiber fra tidligere "reperasjoner".

Snakket med fyren som hadde bygd om bilen. Han hentet delebil i danmark og var ikke helt sikkert på årsmodell, men sa at det var hentet litt deler her og litt der med tanke på glødingen.

Har trekt kabel til arbeidslysene nå. SKal bare tette gjennomføringen gjennom hardtoppen..

glødehjerne fra biler FØR 86 øverst og ETTER 86 under

i]Slik som kabelen er trekt nå beveges den minimalt når jeg åpner luka...[/i]

Nye dekk?.. Trenger mere luft for å få de plass. (dekkene tilhører en kompis og måler ca 33x10"..
Øystein Grønås

#129 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 03 September 2007 - 12:56

Ble IC på meg i dag biggrin.gif 600kr hos huggern. Er hentet fra en Iveco TurboDaily 35-10. Blir ikke å få den montert før uti oktober, da jeg reiser bort en måneds tid nå.. Blir lite aktivitet her da...

Øystein Grønås

#130 Allpro

Allpro

Team Hilux

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 03 September 2007 - 17:30

sinnsjukt dyr den huggern der er på dela.. tongue.gif
Her får vi jo ting nesten gratis..
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#131 SkogsBjønn

SkogsBjønn

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 03 September 2007 - 22:28

Du har kjøpt deg ic ja..Sendte deg PM tidligere i dag, jeg har fått fatt i en med inn og utluft på begge sidene smile.gif hehe. En liten søt sak. Ikke like stor som din. Står nå på delebilen min, så det er med alt som trengs av rør og dupeditter smile.gif

#132 SkogsBjønn

SkogsBjønn

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 11 September 2007 - 21:44

Hvordan la du opp ledningene til sprederne bakpå bilen ? Jeg har også fått fatt i to ljus og laget braketter smile.gif

#133 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 12 September 2007 - 06:12

QUOTE(SkogsBjønn @ 11 Sep 2007, 21:44) <{POST_SNAPBACK}>
Hvordan la du opp ledningene til sprederne bakpå bilen ? Jeg har også fått fatt i to ljus og laget braketter smile.gif

Det framkommer av bildene.. Ledningen til det venstre lyset går under den glassfiberlisten bort til høyre lys. Dea høyre lys har jeg tatt en fleksibel kabel og lagt i fin bue før jeg boret et hull gjennom glassfibertoppen så langt inni hjørnet som mulig...

Inni bilen legger jeg kabelen inni K-røret med ledningene til viskermotor osv...
Øystein Grønås

#134 SkogsBjønn

SkogsBjønn

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 13 September 2007 - 20:40

Hvordan går det med deg ? Noe nytt på bilfronten ?

Edited by SkogsBjønn, 13 September 2007 - 20:40.

#135 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 15 September 2007 - 11:17

QUOTE(SkogsBjønn @ 13 Sep 2007, 20:40) <{POST_SNAPBACK}>
Hvordan går det med deg ? Noe nytt på bilfronten ?

Er i Bergen hele denne måneden. Er på diverse kurs her i forbindelse med at jeg skal ut på plattform. Kommer hjem den 4 eller 5 oktober. Da blir det 4 uker med bil, bil og mere bil biggrin.gif biggrin.gif
Øystein Grønås

#136 hefty

hefty

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Innlegg:

Posted 21 September 2007 - 15:11

IMPONERENDE kan ikke si mere flott .. læste hele historien .. Hatten av her smile.gif

#137 esol

esol

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 709 Innlegg:

Posted 23 September 2007 - 08:07

Må bare beundre ditt pågangsmot showoff.gif thumbsup.gif Hadde gitt opp for lenge siden whistle.gif
Stå på, det blir nok en knall-bil til slutt smile.gif

Vurderer Patrol selv. Nå vet man hva som må granskes med search.gif

#138 Jalle_Patrol

Jalle_Patrol

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 171 Innlegg:

Posted 23 September 2007 - 21:26

Bilde014.jpg

Blir flott med en sånn IC i fronten. dribble.gif
Ingenting e umulig, d umulige tar bære litt længer ti.....

#139 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 26 September 2007 - 15:44

Nice biggrin.gif Gleder meg til jeg kommer hjem..

Skal prøve å få gjort følgende før snøen legger seg:

- IC monteres
- Foraksling overhales
- Ryggelys kobles
- 4stk 9" bøtter i grill
- sveise ferdig motorrommet.
- EU-godkjennes!!
- Sveise ferdig 3" eksosen

+ masse mer som jeg ikke kommer på i farta..
Øystein Grønås

#140 Kenneth32

Kenneth32

Høvding Glade Vanvidd

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 26 September 2007 - 17:10

Hallå Wazzza.

Det har vært en fornøyelse å følge med på garasjen din biggrin.gif
Pågangsmotet ditt er ikke noe annet enn totalt imponerende biggrin.gif

Jeg følger spent med på hva som skjer videre + masse bilder biggrin.gif

Vil gjerne vite om du merker noen forskjell med IC (når du får montert alt sammen da)
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.

Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no