Gå til innhold



Foto
- - - - -

SkogsBjønn`s garasje type patrol!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
139 replies to this topic

#1 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 13 July 2007 - 12:20

Da har jeg blitt patroleier
Patrol1.jpg
patrol2.jpg
patrol3.jpg
patrol4.jpg

Denne har gått som telenors firmabil i alta, har komplett servicehefte til 212.000km smile.gif
Bærer preg av å være godt vedlikeholdt, men jeg har likevell litt å ta fatt i:


* Pusse ned all overflaterust på ramme, og rustbehandle
* Den er litt styggere i karroseriet enn den ser ut på bildene, så jeg skal kansje hive på noe lakk (litt lengre frem i tid)
* Var en god del klonking under den, men det ble så godt som stille etter jeg gikk over niplene med fettpresse.
* Olje og diesellekkasjer: Har skiftet fuelslanger å fått tett diesellekkasje, bunnpannepakning fikk jeg i dag. (original nissan er dritdyrt 650 spenn!!)
Har i tillegg kjøpt olje, oljefilter, luftfilter - så jeg tar bunnpannejobben som en liten sørvis rofl.gif

Var på mekonomen å kjøpte løftebukker, så jeg har allerede hatt meg noen timer under bilen. Etter helga skal den opp på bukker igjen for å få skiftet bunnpannepakning og begynne på ramma.

Specs: 3" eksos og turbotrykkmåler cool.gif

Edited by SkogsBjønn, 13 July 2007 - 12:28.


#2 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 13 July 2007 - 18:01

Hey, gratulerer med tøff bil.

Skal bygge 3" til min korte patrol når jeg er ferdig med rusta.. Hvordan har du routa eksosen? Hadde vært kult og lagt den ut på yttersia av ramma, slik at den ligger skjult av kanalen og kommer ut foran venstre bakhjul. Problemet er bare å få ført eksosen til utsiden på en vettug måte...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#3 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 17 July 2007 - 14:36

Eksosen er litt gjemt , og strukket på en slik måte at den ikke blir revet av smile.gif skal under bilen litt senere i uka, kan ta etpar bilder så du får se.
Hadde vært enormt å hatt eksosen på utsiden, men får jo samsagt litt trøbbel der.. Litt smårisky å legge eksosen på undersiden av ramma!

#4 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 26 July 2007 - 21:48

Hvor i Mosjøen bor du? Jeg skal kjøre flyttelass til ei vennine. Hun skal vistnok bo rett bak/overfor en bensinstatsjon ved siden av E6... Hadde vært morro å sett på bilen din og prata litt sjit smile.gif
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#5 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 27 July 2007 - 14:33

Endret

Edited by SkogsBjønn, 25 February 2008 - 23:36.


#6 hår ball

hår ball

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 31 July 2007 - 21:57

etter min mening er det en skam og ta vingen fra en cossie, og montere på alt annet enn ford..
Og en den vingen kommer aldri til og se pen ut på en patrol, annonser vingen din på fmcn.no og tjen deg en 1000 lapp eller 2 og kjøp noe universal greier i stede..
85 rocky 2,8TD: hilux akslinger og 35 to come.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.

#7 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 31 July 2007 - 23:09

QUOTE(hår ball @ 31 Jul 2007, 21:57) <{POST_SNAPBACK}>
etter min mening er det en skam og ta vingen fra en cossie, og montere på alt annet enn ford..
Og en den vingen kommer aldri til og se pen ut på en patrol, annonser vingen din på fmcn.no og tjen deg en 1000 lapp eller 2 og kjøp noe universal greier i stede..


Nissan Patrol ble produsert av Ford under navnet Maveric eller noe slkt, så helt borti natta er det jo ikke laugh.gif
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#8 SilverFox

SilverFox

    Pajero Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 03 August 2007 - 02:39

QUOTE(wazzza @ 31 Jul 2007, 23:09) <{POST_SNAPBACK}>
Nissan Patrol ble produsert av Ford under navnet Maveric eller noe slkt, så helt borti natta er det jo ikke laugh.gif


Ja maveric'en lever jo enda hos ford.. derfor de er mye plaget med de bilene... tongue.gif

Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje

#9 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 09 August 2007 - 14:19

Blir vell aldri å se pent ut med en vinge på en patrol, er bare mest på pru faen! Cossievingen blir ikke så gærn når jeg får kuttet den til!! HAHA

#10 hår ball

hår ball

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 09 August 2007 - 14:57

QUOTE(SkogsBjønn @ 9 Aug 2007, 15:19) <{POST_SNAPBACK}>
Blir vell aldri å se pent ut med en vinge på en patrol, er bare mest på pru faen! Cossievingen blir ikke så gærn når jeg får kuttet den til!! HAHA

hehe! tongue.gif en slik komentar her i trøndelag, hadde resultert i nakke skudd shifty.gif
må si jeg gleder meg til og se resultatet tongue.gif
85 rocky 2,8TD: hilux akslinger og 35 to come.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.

#11 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 09 August 2007 - 19:33

QUOTE(hår ball @ 9 Aug 2007, 14:57) <{POST_SNAPBACK}>
hehe! tongue.gif en slik komentar her i trøndelag, hadde resultert i nakke skudd shifty.gif
må si jeg gleder meg til og se resultatet tongue.gif


Jeg er halvtrønder så jeg får kansje et leggskudd.
Uansett, fikk bilen EU godkjent i dag. Ikke noe feil! dribble.gif

#12 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 31 August 2007 - 14:37

Bestillte i dag polyforinger til forstillingen min fra Bruno..Får håpe det blir bedre, smeller og knaker ganske så kraftig fremmi der nå :S
Jeg er ute etter 15" felger som passer pattisen min..noen som har ?
Kan få vinterdekk på whitespokefelg som passer suki i event. bytte smile.gif

#13 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 03 September 2007 - 16:20

QUOTE(SkogsBjønn @ 3 Sep 2007, 16:07) <{POST_SNAPBACK}>
Delebilen er kommet til gårds biggrin.gif



Det var no en vakker delebil tongue.gif
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#14 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 03 September 2007 - 20:10

Hmm verdamnt..må prøve å legge inn bildene på ny:)

Nytt forsøk smile.gif
DSC00769.JPG
DSC00768.JPG
Bilen har en elektrisk feil noe som gjør at den blir rimelig fort tappet forr strøm. Startmotoren er også nye slitt + litt rust her og der. Men det er mange gode deler på bilen. Fikk bla med en ENORM intercooler. Jeg skal ha div deler fra bilen og flytte over til min bil, skjermbreddere, understell og karossløften + litt div smådeler. Jeg blir antakelig å sette på mitt originale understell tilbake på denne bilen, slik at jeg har en funksjonibel bil igjen, som jeg evt kan bruke eller selge videre. Er litt trangt i garasjen akkurat nå, så jeg får ikke startet før om ei ukes tid med swappingen.
Selve motoren på denne bilen går veldig fint og girkassen er tight og fin.

Edited by SkogsBjønn, 03 September 2007 - 20:18.


#15 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 05 September 2007 - 19:18

Har fått gjort litt i dag :

Rør for å få konfilter, laget i 2,5" dribble.gif
DSC00775.JPG

Er sveist på en duppeditt så man kan ha ventilasjonen fra toppen rett inn i røret!
DSC00776.JPG

La på tre lag varmebestandig lakk (650), Da er det bare å skruve på filteret og slange til ventilasjon så blir det futt smile.gif
DSC00777.JPG

"the beast" IC ca 90x45cm.. Denne skal på inn ila vinteren
DSC00778.JPG

Tror de heter bosh navigator, det er isåfall parklys på de også, skal visst være überbra lys, trengs siden jeg bare har 4x1000metere fra før smile.gif Noen som vet nyprisen på disse lyktene ?
DSC00779.JPG

Endelig fått laget med en garasjekrok, jeg solgte suzukien min i går, så nå har jeg ryddet ut og tatt fyr på dritten jeg ikke trenger, samt skrudd opp noen lys på benken. Ble kjempejæv garasje.
DSC00780.JPG

Edited by SkogsBjønn, 05 September 2007 - 19:19.


#16 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 06 September 2007 - 16:15

Liten oppdatering for dagens arbeidsstykke. Jeg hadde jo lakkert røret for å ha konfilter helt svart, men jeg fant ut at det var så jævla mye svart i motorrommet så det ble en farge. Alle de andre rørene er rør for intercoolern, har en litt mindre intercooler jeg skal ha på i første omgang å se hvordan det blir med tempraturene før jeg evt setter på den store kjølern.
DSC00782.JPG

Fikk også polyforingene fra bruno i dag, disse skal på det nye understellet, om jeg skal swappe fra delebilen!
DSC00781.JPG

Edited by SkogsBjønn, 06 September 2007 - 16:25.


#17 stiansordal

stiansordal

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 06 September 2007 - 16:33

fan før ein jævla go offroad gris du ha vørte! heheh

#18 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 06 September 2007 - 18:42

QUOTE(stiansordal @ 6 Sep 2007, 16:33) <{POST_SNAPBACK}>
fan før ein jævla go offroad gris du ha vørte! heheh

Hehe, du kommer vell etter meg om du skal investere i lc. Da blir vell du offroadgris nr1

Har tatt av skjermbredderne på delebilen, de trenger litt glassfiberrep. Jeg HATER glassfiber, så jeg selger heller disse å kjøper meg nye.
DSC00783.JPG
Noen som vil ha ? Det er avstøpning av bushwackers tror jeg. Kan se de påmontert på den svarte patrollen litt lengre opp. Trenger glassfiberrep. Bygger ut 11.5 cm (4,5")

Edited by SkogsBjønn, 06 September 2007 - 18:43.


#19 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 12 September 2007 - 18:46

Akkurat kommet fra garajsen. Har satt delepattn på bukker å tatt av dekk. Begynnte å skulle ta av bodyliften fra den bilen, men den blir sittende der den er! Var noe hjemlaga piss, sprukket i gummien etc + at de bakerste festene var totalt bortrustet sad.gif Men men. Kansje noen her som kan fortelle meg hvor jeg får tak i godkjent bodylift til patrollen min å hvor mye det koster ca ?

#20 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 12 September 2007 - 19:03

Godkjent body lift til Patrol 160 kan du nok bare glømme. Det eneste som kan leveres til Patol 160 med TUV papirer for godkjenning er OME fjærer.