Gå til innhold



Foto
- - - - -

SkogsBjønn`s garasje type patrol!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
139 replies to this topic

#41 Overhead

Overhead

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 71 Innlegg:

Posted 17 October 2007 - 17:53

QUOTE(the_dragon_no1 @ 17 Oct 2007, 16:07) <{POST_SNAPBACK}>
sjekk her wink.gif

http://www.veng.no/

mulig di har smile.gif




hvordan bestille fra de da? bare for firma??
Går d ikje å kjør rundt, så kjør over!

#42 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 17 October 2007 - 22:07

QUOTE(Overhead @ 17 Oct 2007, 17:53) <{POST_SNAPBACK}>
hvordan bestille fra de da? bare for firma??



Hvis du har en mekonomen eller bilxtrabutikk i nærheten så bestiller de til deg fra veng... Er usikker på om du kan bestille fra de privat...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#43 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 17 October 2007 - 23:19

www.meca.no Kongebutikker. Vanvittig hjelpsomme folk.
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#44 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 18 October 2007 - 23:53

Dagens arbeid: Skiftet førerdøra pga den var bunglete og rustete. Har også fjernet alle dekaler og vasket bort klister med citrusrens. 3M sin sitrusrens er vanvittig bra!
D_r.JPG
Jeg har også fått monter på skjermbreddere. Men den delen som skal stå på bakdørene trenger rep. så jeg får tatt bilder når den er komplett.

#45 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 19 October 2007 - 10:42

Dette blir nok bra Bjørn.. Stå på wink.gif
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#46 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 19 October 2007 - 13:37

Yesbox. Jeg surrer rundt i garasjen så det går noe fremover smile.gif
Bredder.JPG
Skjermbreddere dribble.gif De var ganske grove i finishen så jeg har pusset de noe ned. lagt på slipegrunning. Denne skal tørke nå så skal jeg slipe og påføre finsparkel der det trengs!
De to småbitene som skal på bakdørene er enda ikke ferdig. Men det blir ila dagen.

#47 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 19 October 2007 - 14:07

Dæven...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#48 the_dragon_no1

the_dragon_no1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 221 Innlegg:

Posted 19 October 2007 - 22:37

QUOTE(SkogsBjønn @ 19 Oct 2007, 13:37) <{POST_SNAPBACK}>
Yesbox. Jeg surrer rundt i garasjen så det går noe fremover smile.gif
Bredder.JPG
Skjermbreddere dribble.gif De var ganske grove i finishen så jeg har pusset de noe ned. lagt på slipegrunning. Denne skal tørke nå så skal jeg slipe og påføre finsparkel der det trengs!
De to småbitene som skal på bakdørene er enda ikke ferdig. Men det blir ila dagen.



ahhh, må deffinitivt få meg ett par jeg å dribble.gif

#49 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 24 October 2007 - 00:02

Har hatt arbeidshelg...så jeg har fått gjort fint lite i helga. Men i dagene etter helga har det blitt gjort litt:
Fått montert ferdig bodyliften, de to siste festene endelig på plass!! biggrin.gif
Bl_bakerst.JPG
Montert de siste skjermbreddebitene som jeg har reparert. dribble.gif
siden.JPG
spakkle - pusse. spakkle - pusse. spakkle - pusse. spakkle - pusse. osv litt lei dry.gif
siden_stor.JPG

Vises ikke på bildene pga maskering, men jeg har tatt ut de to bakerste rutene. hadde misstanker om rust der. Pga forrige eier hadde klattet på med en slags tjukk rød antirust maling. Men heldigvis, når jeg pusset bort all malingen kom jeg til friskt metall som jeg pussa helt ned og grunnet på nytt:)

Edited by SkogsBjønn, 24 October 2007 - 00:07.


#50 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 24 October 2007 - 10:14

Detta blir vanvittig bra for å si det mildt biggrin.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#51 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 24 October 2007 - 11:44

Jeg får håpe det blir bra ja. Ligger ganske mange arbeidstimer i dette allerede, å det blir ganske mange mere før det kommer lakk på. Så om lakken blir bra, da letter der ganske mye på trykket isåfall:)

#52 Thomazinho

Thomazinho

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 36 Innlegg:

Posted 25 October 2007 - 21:43

Er det 33" som du har planer om å kjøre med el drømmer du om noe større? Hvordan festet du bredderne?
Offroad-bilder og filmer her
IPB Image

#53 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 25 October 2007 - 22:12

jeg har 33X12.5 liggende. Men jeg vet av etpar 35x13.5 - men da tror jeg den trenger mere heving. Så i første omgang blir det 33".

Bredderne er festet med monteringslim (PL 400 - beste som er) og karosseriskruver.
Var faktisk i dag å nappet i skjermbredderne for å se om de satt fast, de satt helt enormt godt fast. Kunne bryte på de med nesten hele min kroppsvekt (0,1 tonn) uten problemer.

#54 the_dragon_no1

the_dragon_no1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 221 Innlegg:

Posted 26 October 2007 - 15:03

VILL Å HA BREDERE shifty.gif shifty.gif


men men... ja ser bra ut dette smile.gif

#55 Thomazinho

Thomazinho

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 36 Innlegg:

Posted 28 October 2007 - 22:39

QUOTE(SkogsBjønn @ 25 Oct 2007, 22:12) <{POST_SNAPBACK}>
jeg har 33X12.5 liggende. Men jeg vet av etpar 35x13.5 - men da tror jeg den trenger mere heving. Så i første omgang blir det 33".

Bredderne er festet med monteringslim (PL 400 - beste som er) og karosseriskruver.
Var faktisk i dag å nappet i skjermbredderne for å se om de satt fast, de satt helt enormt godt fast. Kunne bryte på de med nesten hele min kroppsvekt (0,1 tonn) uten problemer.




Ok, og så lager du en jevn overgang med sparkel? Er det glassfiber i bredderne? Kjøpt fra våre venner på Island el?
Offroad-bilder og filmer her
IPB Image

#56 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 29 October 2007 - 07:45

Yes lager en jevn overgang med sparkel. Er en fordel å ikke bruke for mye monteringslim, slik at du unngår at limet tyter opp imellom kaross og bredder (med tanke på lakkering). Bedre å heller spakle en smooth overgang.
Er islandsbreddere ja, av glassfiber. Fulgte med delebilen min - men jeg tror bruno selger slike for rundt 4500. Er ganske grove i passformen så de trenger litt tlc(om du vil ha finish). Men ellers ser de jo ganske bra ut.

#57 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 30 October 2007 - 07:27

Fikk 3 liter svartmatt i posten i dag smile.gif
Er enda en god del igjen til jeg kan begynne å sprøyte bilen, men jeg satster på å få ferdig ila en ukes tid. Går med en god del ekstra tid til maskering osv når jeg skal ha 2-delt lakk. Men men, er jo bare arbeid.

#58 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 06 November 2007 - 23:38

Driver å rydder i garasjen min å skal spyle den ned, for det er ikke lenge igjen før lakken skal på. I den forbindelse måtte jeg ha dekka på bilen å få den ut. Første gang jeg kjører med den siden jeg løftet den
patrolute1.JPG

De dekkene som står på er forresten 29.5" Målt med målstokk. Blir neppe no problem med 33" tongue.gif

Fikk en lite problem når jeg skulle ha bilen i revers..girspaken gikk rett i den boksen som cd spilleren står i..så jeg må nok bøye litt på girstanga etc. forslag ? Er vell å bøye som er mest normalt ?

Edited by SkogsBjønn, 06 November 2007 - 23:42.


#59 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 09 November 2007 - 22:12

Der har jeg grunnet patrollen, primer emalje - lastebilgrunning mot korrosjon tongue.gif
Var rødt dette stoffet da i og med mesteparten av bilen skal bli rød når den er ferdig, så det ble ikke sånn kjempeforskjell syns jeg da, hehe. Til opplysning så skal jeg bruke et annet panser, så det er ikke jeg som stabler sprøyter og kanner på nygrunnet panser smile.gif
grunnet.JPG
Var en sinnsvak sterk odør av lakken, men jeg hadde heldigvis skikkelig maske.
Hovedninjan:
hovedninjan.JPG

Edited by SkogsBjønn, 09 November 2007 - 22:13.


#60 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 13 November 2007 - 06:56

Har pusset litt på det første laget med grunning så lakkerte jeg nytt i gårkveld! Ble veldig bra etter det andre laget biggrin.gif å det er nå klart for basefargen. Tror jeg må vente med lakkinga etpardager til det blir litt mildere - ovnen i garasjen har begrenset kapasitet.

Drar forresten nå til HV14 for å hente børsa å klær, hyggelig whistle.gif