Gå til innhold



Foto

Motorservice lampe lyser


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
91 replies to this topic

#81 88Sub

88Sub

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 10 December 2007 - 21:33

QUOTE(bbc @ 10 Dec 2007, 21:15) <{POST_SNAPBACK}>
Har du sjekket datamaster??

Det er ikke avhengig av en spesiell kabel men er universell på dette. Her kan du monitorere en hel del parameter. Programmet er lisensiert men kan lastes ned gratis og brukes 20 ganger til å monitorere data,

Jeg har nettopp fått det opp å gå etter at jeg fikk fatt i kabel og det funker meget bra.

Til alle som har behov for avlesing av feilkoder i Bergensområdet har jeg OBDI kabel og programvare.

Send PM

BBC



Hei.
Har du en link til datamasterprogrammet?

#82 88Sub

88Sub

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 10 December 2007 - 22:41

Fant det.

http://www.ttspowers...DataMaster.html

#83 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 10 December 2007 - 22:51

Er dette programmet for vortec da?

#84 88Sub

88Sub

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 10 December 2007 - 23:06

QUOTE(Chevy-LPG @ 10 Dec 2007, 22:51) <{POST_SNAPBACK}>
Er dette programmet for vortec da?


Hmm. Det gikk visst bare opp til 95` med TBI...

Andre forslag???

#85 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 10 December 2007 - 23:17

Sjekket ut dette selv, endte opp med noe dyrere utstyr enn proscan...

Ingen som driver med amerikanske bilder rundt der da? Tar vel betalt for en halv time for å justere tenningen.

#86 88Sub

88Sub

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 10 December 2007 - 23:28

QUOTE(Chevy-LPG @ 10 Dec 2007, 23:17) <{POST_SNAPBACK}>
Sjekket ut dette selv, endte opp med noe dyrere utstyr enn proscan...

Ingen som driver med amerikanske bilder rundt der da? Tar vel betalt for en halv time for å justere tenningen.


Hva heter det utstyret du har nå da?

#87 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 10 December 2007 - 23:30

Var diagnoseverktøyet de brukter på vanlige Chevymerkeverksted. Lånte det av en som jeg ikke ønsker å fortelle på nett hvor jobber.

#88 88Sub

88Sub

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 10 December 2007 - 23:38

QUOTE(Chevy-LPG @ 10 Dec 2007, 23:30) <{POST_SNAPBACK}>
Var diagnoseverktøyet de brukter på vanlige Chevymerkeverksted. Lånte det av en som jeg ikke ønsker å fortelle på nett hvor jobber.


Bli vel en verksted tur ja. sad.gif Har søkt etter andre programmer, men finner ingen.

#89 GMC 2500

GMC 2500

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 Innlegg:

Posted 11 December 2007 - 00:39

Ta en kikk nederst på denne siden her.

http://www.obd2allinone.com/

Tror du finner det det du trenger her.
mvh
GMC 2500

Kjør Diesel...Bensin lukter python

V8 Diesel Tech

#90 88Sub

88Sub

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 13 December 2007 - 23:30

Her fant jeg en ganske bra oppskrift rolleyes2.gif Får prøve denne. 99` og 97` er vel den samme motoren vil jeg tro...

http://autorepair.ab...a/1a/bl340a.htm

#91 88Sub

88Sub

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 21:36

Yesss. Da ble jeg endelig kvitt motorservice-lampa devil.gif devil.gif devil.gif

Idag var ryggen såpass bra at jeg tenkte jeg skulle prøve meg på dette igjen.

Begynte med å ta av fordelerlokket. Fikk meg et lite sjokk der ja. Det var fullt av et hvitt belegg inni der samt at det var noe oppå CMP sensoren.

Rengjorde alt, satte sammen, koblet på data`n og slettet feilkoden. Men den kom tilbake.
Justerte litt på tenningen slik at den kom opp på ca. 23 grader og slettet feilkode igjen.
Lampen kom da tilbake. Justerte litt til og slettet feilkoden igjen.
Stoppet motoren og startet igjen. Var sikker på at lampen kom på igjen. Men nei da biggrin.gif Den var borte dribble.gif

Kanskje forbruket går ned litt nå da. He.He. Lå på ca. 2,6 l/mil med mest småkjøring og ca. 1,7 l/mil ved langkjøring. blink.gif blink.gif Skal bli arti å se hva forbruket blir nå. rolleyes.gif

Ettersom det skal være 0 grader +- 2 grader mellom CKP og CMP tror jeg at jeg lar være å røre den igjen når jeg endelig traff med timingen. shiftyninja.gif

Takker så meget for all hjelpen her inne folkens biggrin.gif biggrin.gif


Hmmm. Har også begynt å miste kjølevæske....Hmmm

Edited by 88Sub, 04 February 2008 - 21:37.


#92 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 22:47

Selv har jeg en Equus 3110 som fungerer helt greit. Betalte ca 2500 med frakt fra USA. Det finnes noen til 7-8000 som også leser live-verdier. Det bruker vi på jobb i forbindelse med gass-konvertering. Den ser også feil på ABS, laban-sonder etc.

Edited by Gurba, 04 February 2008 - 22:48.