Kristian's Garasje
#21
Posted 28 November 2007 - 23:55
Jeg fikk "prøvekjøre" nye offroaderen hans (iallfall litt av den)
For å si det slik Hoel, jeg håper du ikke skal kjøre slik med den, iallfall ikke LIKE ille, hehe:
#22
Posted 29 November 2007 - 01:21
Jaja tenkte vi, det er jo greit, så vi stroppa fast og løfta opp... Enda bra det ikke var så farlig med lakken
Kan vel knapt nok kalles lux, til nød dele hilux. men det var morro. god og rusten.
var langt til moelven i traktor.... hehe. hva gjør man ikke får andere med forkjærlighet til hilux???
Edited by Sectio, 07 December 2007 - 22:36.
#23
Posted 29 November 2007 - 17:44
var langt til moelven i traktor....
Delelux er også lux Men ja, moelventur med traktor er kjett.. og like kjett er det å leke følgebil med B2ooo..
#24
Posted 30 November 2007 - 17:00
#25
Posted 30 November 2007 - 18:07
Det er greit for denne gang, men det må du fikse før jeg kommer tilbake
Fikk du av no under der med steamer'n etterhvert eller?
#26
Posted 01 December 2007 - 15:59
#27
Posted 03 December 2007 - 02:49
Okay, det er bra Er ikke sommer enda nei, men husk så overraska du ble for at vinter'n plutselig kom, haha
Samme kan skje med sommer'n Men detta blir bra det vettu:D Du får ringe hvis du ønsker assistanse til noe, er ikke så langt til Eidsvoll vettu.. Kommer vel nedover en tur å henter hevesett og litt også, om ikke så lenge
Ikke varmeseter?? Men det blir massasjestoler da? av typen "nå-kjører-vi-oppover\bortover\nedover-og-rister-passelig-i-hele-skrotten?"
#28
Posted 04 December 2007 - 00:22
Sørstatsflagg er noe av det mest smakløse jeg vet om. Mulig at du ikke forstår hva det symboliserer for folk flest (håper faktisk det) men prøv å gå rundt med ett sånt flagg i USA noe annet sted enn Texas så får du nok ganske raskt en forklaring, muligens etterfulgt av en knyttneve
Denna var vel litt på jordet men...
Det flagget kan symbolisere så utrolig mye.
Blant annet er det et "Rebel-flag" - og jeg DIGGER det!!
Feit kjerre du har her inne! Arti med litt lesing i garasjer
Ang anleggsbygging, så skulle jeg gjerne holdt på med sånt - hadde bare tida strukket til..
Du aaaaner ikke hvor mange timer som ligger bak det "enkle" bygget jeg har baki bilen.
Skal man støype og lakke, sånn som proffene gjør, kan du vel tredoble antall timer.. hehe
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#29
Posted 04 December 2007 - 11:53
Det flagget kan symbolisere så utrolig mye.
Blant annet er det et "Rebel-flag" - og jeg DIGGER det!!
Feit kjerre du har her inne! Arti med litt lesing i garasjer
Ang anleggsbygging, så skulle jeg gjerne holdt på med sånt - hadde bare tida strukket til..
Du aaaaner ikke hvor mange timer som ligger bak det "enkle" bygget jeg har baki bilen.
Skal man støype og lakke, sånn som proffene gjør, kan du vel tredoble antall timer.. hehe
Ja, forsto den ikke helt selv, men for all del, folk liker forskjellige ting For min del blir det som sagt gamle amerikanere, grilling, "rebel" og slikt.. Hva andre legger i det får de gjøre som de vil med
Takk takk Artig å høre
Ja, ikke sant, men det er moro å få det skikkelig til til slutt å da Vi brukte nesten to dager med bygging(og mye cola) for å få ferdig detta der å. Men er ikke helt fornøyd med lyden, basserne er av et råttent merke.. Derfor jeg vil bytte de ut, og evt bygge om samtidig. Støping og lakking står jeg over, her går det i MDF, skruer og silikon, og filt utapå. Det er en offroader, jeg vil at den skal være pen, men filt er pent nok
#30
Posted 04 December 2007 - 23:26
tøff bil! hvor mange tommer løft har du? driver og vurderer frem og tilbake hva jeg skal gjøre, har en 87 hilux x-cab som jeg ikke vet om jeg skal heve eller kjøre lift på. (eller begge deler) tenker litt på 2 tommer fjør heving + 2" body lift.
noen tips og vink?
Toppen av latskap.... Det er og gjøre alt riktig med en gang!
#31
Posted 05 December 2007 - 18:15
tøff bil! hvor mange tommer løft har du? driver og vurderer frem og tilbake hva jeg skal gjøre, har en 87 hilux x-cab som jeg ikke vet om jeg skal heve eller kjøre lift på. (eller begge deler) tenker litt på 2 tommer fjør heving + 2" body lift.
noen tips og vink?
Hei å hå!
Takk for det
Hmm.. Litt forskjellig på de bildene her egentlig, på bildene fra camp'en er det kun 3" heveklosser og meget slitne Toyotafjærer.
På bildene der jeg hadde satt på Cobra-fangeren er det noe slitne 2" hevefjører foran + 3" heveklosser.
Slik den er i dag er det de småslitne hevefjørene foran(De hever ca 1-1,5"), og lengre sjakler bak. Heveklossene tok jeg av for en stund siden, ettersom jeg får splitt nye fjører og dempere over nyttår.
33" hjul går fint med enten 3" bodylift eller 2" fjørløft, så du trenger ikke gjøre mye. For å få det godkjent derimot, så må du gjøre som jeg, innse at det koster å være kar, og kjøpe typegodkjent hevesett fra OME.
Stikkord - "dyrt"
Hvis du bestemmer deg for å bruke lift og klosser, så må du tenke deg om et par ganger. Du må være klar over at Hilux ikke er verdens mest stabile i høyden, så jeg vil anbefale å gå for enten eller. Det er mitt syn iallfall Skal du bruke bilen mye offroad?
2" fjørheving får du ikke godkjent, da må du gå for 2,5" fra OME.
Bodylift får du vel ikke godkjent om så helvete fryser over lenger.
Men det er jo klart, jeg vil gjerne at bilen min skal være godkjent, det fins jo et utall av Hilux'er som er hevet uten godkjenning!
#32
Posted 10 December 2007 - 11:59
Pengemangel har en stor del av skylda der!!
Men jeg kan da iallfall skrive opp det som skal gjøres utpå nyåret
*Sveising av rust på plan og hytte, alt blir 1oo% rustfritt!
*Hele bilen skal lakkeres opp igjen.
*Nytt hevesett fra OME
*Nye skjermbreddere fra Bushwacker (Cut-Out sannsynligvis)
*To stk 4" eksosrør opp på hver sin side av hytta (i planet altså)
*Nye 33x12,5x15 dekk
*Nye whitespoke-felger (Ligger hjemme )
*Veltebøyle (tilpasses i henhold til eksosrørene) Må finne på no lurt der... Tips?
Budsjett sier du?
Vel.. Jeg får feriepengene i januar, samt ei lønning samtidig, så mye blir innkjøpt da.
Det jeg ikke får råd til i januar blir kjøpt så fort det kommer mer penger i min retning,
men jeg skal ut i militæret, så det kommer til å ta tid Både med bygging og handel
Noen som har no tips til hva som ellers kan gjøres? Eller feller jeg ikke bør gå i?
#33
Posted 20 December 2007 - 21:37
Men ettersom det snart blir avreise til army'n, så kommer det ikke til å bli montert på en stund
De får ligge å kose seg inne i varmen sammen med de nye Whitespokefelgene hjemme, så kan de bli kjent med hverandre Til sommer'n skal de på!
Planene ser altså slik ut:
Hytte:
Lakke\tectylere golv
Lydisolere mest mulig
Lydisolere dører(asfalt på boks)
Kappe og montere breddere på dem
(Nye seter? 24o, Passat, Golf...)
Ny turteller, voltmeter og klokke
Plan:
Kjøpt nytt, skal se over hva som trengs..
Ramme:
Pusse og lakke der det trengs (Vinkelsliper og Owatrol)
Montere fjørsett
Fikse lastebrems
Akslinger:
Kyle rødsprit i bakaksling for å renske opp litt
Kommer muligens mer etterhvert som jeg kommer på det..
Edited by PrinZe, 04 July 2008 - 12:22.
#34
Posted 20 December 2007 - 23:03
Trenger du tips, så vet du hvor du ringer. Følg med i garasjen min så kan det hende det er litt til inspirasjon. Det koster å væra kar, men det er mye du kan gjøre uten at du rensker lommeboka helt.
#35
Posted 21 December 2007 - 19:30
Trenger du tips, så vet du hvor du ringer. Følg med i garasjen min så kan det hende det er litt til inspirasjon. Det koster å væra kar, men det er mye du kan gjøre uten at du rensker lommeboka helt.
Takk takk
Ja, jeg har planene klare iallfall, håper det blir bortimot så bra som det er oppi hodet mitt
Skal følge med i den ja, ingen fare med noe annet, hehe..
Koster å være kar, det er sikkert.. Men jeg har jo kjøpt det "dyreste" nå trur jeg, så neste dyre ting blir nok ny motor.. Et par år fram i tid Også kommer det sikkert nye dekk.. kanskje større? huff.. når man først skal bygge opp er det lett å la tankene fly
Jeg slår nok på tråden igjen snart vettu.. Om ikke annet, så for å prate tull
God jul alle sammen
#36
Posted 28 December 2007 - 17:59
#37
Posted 29 December 2007 - 22:59
Et punkt på listen jeg ikke har tatt med er nye ledninger og pærer til hovedlysene.. Dette ble fikset på for noen dager siden, og gamle morkne 1,5mm ledninger ble byttet ut med nye 4mm ledninger og nye koblinger.. og nye pærer.. OSRAM Night Breaker.. Lover visstnok opptil 9o meter lengre langlys og 1o% hvitere lys.
Ble dårlig med bilder, men her er da et par som ble greie, det er mer enn nok kabler å holde styr på!!
Heldigvis hadde jeg elektrisk kyndig hjelp, så Robert sto for en del av koblinga..
Jadda.. Mer enn nok ledning.........
Robert igang med no lodding.. Hjertelig takk for hjelp!!
Resultatet ble som natt og dag, nå er det helt toppers lys i hovedlampene!!!!!
Edited by PrinZe, 29 December 2007 - 23:00.
#38
Posted 29 December 2007 - 23:17
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#39
Posted 30 December 2007 - 02:17
Jess, alle de var det gamle anlegget.. Men de er ikke HELT røde, det er merkinger på dem.. Men nå er det lagt opp nytt med røde, svarte og grønne ledninger
#40
Posted 10 January 2008 - 01:17
En av de få bildene av bilen min på Granerud i Odal i høst..
Og Bjørn Henning satte seg fast Som de fleste andre gjorde akkurat der
Nypusset og fin i sommer
Planet er tatt av og på vei til sveising Har flere bilder av demontering av bilen, men har de ikke her akkurat nå..
Du å du så godt det skal bli med nye fjører
Det kommer nok mer, trur jeg har noen andre bilder litt her å der..
Edited by PrinZe, 12 January 2008 - 00:51.