Gå til innhold



Foto
* * - - - 3 votes

Kristian's Garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
50 replies to this topic

#21 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 28 November 2007 - 23:55

Forøvrig var jeg en liten tur ute hos Hoel for noen uker siden.
Jeg fikk "prøvekjøre" nye offroaderen hans (iallfall litt av den)

For å si det slik Hoel, jeg håper du ikke skal kjøre slik med den, iallfall ikke LIKE ille, hehe:
DSC00025.JPG
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#22 Sectio

Sectio

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 372 Innlegg:

Posted 29 November 2007 - 01:21

QUOTE(PrinZe @ 28 Nov 2007, 23:27) <{POST_SNAPBACK}>
Også et bilde av en hilux vi skulle frakte.. Eieren sa "det er ikke så farlig med lakken"..
Jaja tenkte vi, det er jo greit, så vi stroppa fast og løfta opp... Enda bra det ikke var så farlig med lakken tongue.gif



Kan vel knapt nok kalles lux, til nød dele hilux. men det var morro. god og rusten.
var langt til moelven i traktor.... hehe. hva gjør man ikke får andere med forkjærlighet til hilux???

Edited by Sectio, 07 December 2007 - 22:36.

Suzuki Sj 413 85mod cab

#23 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 29 November 2007 - 17:44

QUOTE(Sectio @ 29 Nov 2007, 01:21) <{POST_SNAPBACK}>
Kan vel knapt nok kalles lux, til nød dele hilux. men det var morro. god og rusten.
var langt til moelven i traktor....


Delelux er også lux smile.gif Men ja, moelventur med traktor er kjett.. og like kjett er det å leke følgebil med B2ooo..
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#24 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 30 November 2007 - 17:00

Beklager at setevarmen ikke virket ;-)
Never learn ! -
cell: +47 95103322 - 23-7
4x4butikken
TOYLET

#25 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 30 November 2007 - 18:07

QUOTE(Hoelern @ 30 Nov 2007, 17:00) <{POST_SNAPBACK}>
Beklager at setevarmen ikke virket ;-)


Det er greit for denne gang, men det må du fikse før jeg kommer tilbake wink.gif
Fikk du av no under der med steamer'n etterhvert eller?
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#26 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 01 December 2007 - 15:59

Jada. fikk av det meste. Tynnervasker og grunner den til uka tipper jeg. Har flyttet hytta til verkstedet til svogeren min så jeg vet ikke helt når den blir ferdig.. det er ikke sommmer enda. Jeg tror ikke det er setevarme i de som skal inn der gitt..
Never learn ! -
cell: +47 95103322 - 23-7
4x4butikken
TOYLET

#27 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 03 December 2007 - 02:49

QUOTE(Hoelern @ 1 Dec 2007, 15:59) <{POST_SNAPBACK}>
Jada. fikk av det meste. Tynnervasker og grunner den til uka tipper jeg. Har flyttet hytta til verkstedet til svogeren min så jeg vet ikke helt når den blir ferdig.. det er ikke sommmer enda. Jeg tror ikke det er setevarme i de som skal inn der gitt..


Okay, det er bra wink.gif Er ikke sommer enda nei, men husk så overraska du ble for at vinter'n plutselig kom, haha tongue.gif
Samme kan skje med sommer'n smile.gif Men detta blir bra det vettu:D Du får ringe hvis du ønsker assistanse til noe, er ikke så langt til Eidsvoll vettu.. Kommer vel nedover en tur å henter hevesett og litt også, om ikke så lenge dribble.gif

Ikke varmeseter?? ohmy.gif Men det blir massasjestoler da? av typen "nå-kjører-vi-oppover\bortover\nedover-og-rister-passelig-i-hele-skrotten?" laugh.gif rofl.gif
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#28 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 04 December 2007 - 00:22

QUOTE(ohm @ 8 Nov 2007, 21:52) <{POST_SNAPBACK}>
Siden du ber om det......
Sørstatsflagg er noe av det mest smakløse jeg vet om. Mulig at du ikke forstår hva det symboliserer for folk flest (håper faktisk det) men prøv å gå rundt med ett sånt flagg i USA noe annet sted enn Texas så får du nok ganske raskt en forklaring, muligens etterfulgt av en knyttneve



Denna var vel litt på jordet men...
Det flagget kan symbolisere så utrolig mye.
Blant annet er det et "Rebel-flag" - og jeg DIGGER det!!


Feit kjerre du har her inne! Arti med litt lesing i garasjer biggrin.gif
Ang anleggsbygging, så skulle jeg gjerne holdt på med sånt - hadde bare tida strukket til.. tongue.gif
Du aaaaner ikke hvor mange timer som ligger bak det "enkle" bygget jeg har baki bilen.
Skal man støype og lakke, sånn som proffene gjør, kan du vel tredoble antall timer.. hehe

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#29 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 04 December 2007 - 11:53

QUOTE(ChevyHoe @ 4 Dec 2007, 00:22) <{POST_SNAPBACK}>
Denna var vel litt på jordet men...
Det flagget kan symbolisere så utrolig mye.
Blant annet er det et "Rebel-flag" - og jeg DIGGER det!!
Feit kjerre du har her inne! Arti med litt lesing i garasjer biggrin.gif
Ang anleggsbygging, så skulle jeg gjerne holdt på med sånt - hadde bare tida strukket til.. tongue.gif
Du aaaaner ikke hvor mange timer som ligger bak det "enkle" bygget jeg har baki bilen.
Skal man støype og lakke, sånn som proffene gjør, kan du vel tredoble antall timer.. hehe



Ja, forsto den ikke helt selv, men for all del, folk liker forskjellige ting wink.gif For min del blir det som sagt gamle amerikanere, grilling, "rebel" og slikt.. Hva andre legger i det får de gjøre som de vil med wink.gif

Takk takk smile.gif Artig å høre smile.gif
Ja, ikke sant, men det er moro å få det skikkelig til til slutt å da smile.gif Vi brukte nesten to dager med bygging(og mye cola) for å få ferdig detta der å. Men er ikke helt fornøyd med lyden, basserne er av et råttent merke.. Derfor jeg vil bytte de ut, og evt bygge om samtidig. Støping og lakking står jeg over, her går det i MDF, skruer og silikon, og filt utapå. Det er en offroader, jeg vil at den skal være pen, men filt er pent nok wink.gif
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#30 Mørk

Mørk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 47 Innlegg:

Posted 04 December 2007 - 23:26

hallois!

tøff bil! hvor mange tommer løft har du? driver og vurderer frem og tilbake hva jeg skal gjøre, har en 87 hilux x-cab som jeg ikke vet om jeg skal heve eller kjøre lift på. (eller begge deler) tenker litt på 2 tommer fjør heving + 2" body lift.

noen tips og vink?
Ikke problem. Bare løsning!
Toppen av latskap.... Det er og gjøre alt riktig med en gang!

#31 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 05 December 2007 - 18:15

QUOTE(Mørk @ 4 Dec 2007, 23:26) <{POST_SNAPBACK}>
hallois!

tøff bil! hvor mange tommer løft har du? driver og vurderer frem og tilbake hva jeg skal gjøre, har en 87 hilux x-cab som jeg ikke vet om jeg skal heve eller kjøre lift på. (eller begge deler) tenker litt på 2 tommer fjør heving + 2" body lift.

noen tips og vink?



Hei å hå!

Takk for det smile.gif

Hmm.. Litt forskjellig på de bildene her egentlig, på bildene fra camp'en er det kun 3" heveklosser og meget slitne Toyotafjærer.
På bildene der jeg hadde satt på Cobra-fangeren er det noe slitne 2" hevefjører foran + 3" heveklosser.

Slik den er i dag er det de småslitne hevefjørene foran(De hever ca 1-1,5"), og lengre sjakler bak. Heveklossene tok jeg av for en stund siden, ettersom jeg får splitt nye fjører og dempere over nyttår.
33" hjul går fint med enten 3" bodylift eller 2" fjørløft, så du trenger ikke gjøre mye. For å få det godkjent derimot, så må du gjøre som jeg, innse at det koster å være kar, og kjøpe typegodkjent hevesett fra OME.
Stikkord - "dyrt"

Hvis du bestemmer deg for å bruke lift og klosser, så må du tenke deg om et par ganger. Du må være klar over at Hilux ikke er verdens mest stabile i høyden, så jeg vil anbefale å gå for enten eller. Det er mitt syn iallfall smile.gif Skal du bruke bilen mye offroad?

2" fjørheving får du ikke godkjent, da må du gå for 2,5" fra OME.
Bodylift får du vel ikke godkjent om så helvete fryser over lenger.
Men det er jo klart, jeg vil gjerne at bilen min skal være godkjent, det fins jo et utall av Hilux'er som er hevet uten godkjenning! wink.gif
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#32 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 10 December 2007 - 11:59

Jah.. Jeg må vel pent innrømme at det ikke skjer stort i garasjen min om dagen sad.gif
Pengemangel har en stor del av skylda der!!
Men jeg kan da iallfall skrive opp det som skal gjøres utpå nyåret laugh.gif

*Sveising av rust på plan og hytte, alt blir 1oo% rustfritt!
*Hele bilen skal lakkeres opp igjen.
*Nytt hevesett fra OME
*Nye skjermbreddere fra Bushwacker (Cut-Out sannsynligvis)
*To stk 4" eksosrør opp på hver sin side av hytta (i planet altså)
*Nye 33x12,5x15 dekk
*Nye whitespoke-felger (Ligger hjemme biggrin.gif )
*Veltebøyle (tilpasses i henhold til eksosrørene) Må finne på no lurt der... Tips?

Budsjett sier du?
Vel.. Jeg får feriepengene i januar, samt ei lønning samtidig, så mye blir innkjøpt da.
Det jeg ikke får råd til i januar blir kjøpt så fort det kommer mer penger i min retning,
men jeg skal ut i militæret, så det kommer til å ta tid sad.gif Både med bygging og handel sad.gif

Noen som har no tips til hva som ellers kan gjøres? Eller feller jeg ikke bør gå i?
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#33 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 20 December 2007 - 21:37

Etter et aldri så lite besøk hos Hoel, så var plutselig OME-sett, styredemper, smørbare fjørbolter, Cut-Out's, 6o" Hi-Lift jekk og litt smått i hus biggrin.gif dribble.gif laugh.gif

Men ettersom det snart blir avreise til army'n, så kommer det ikke til å bli montert på en stund sad.gif
De får ligge å kose seg inne i varmen sammen med de nye Whitespokefelgene hjemme, så kan de bli kjent med hverandre wink.gif Til sommer'n skal de på!

Planene ser altså slik ut:

Hytte:

Ribbe interiør
Pusse\sveise golv
Lakke\tectylere golv
Lydisolere mest mulig
Lydisolere dører(asfalt på boks)
Skru av framskjermer
Kappe og montere breddere på dem
(Nye seter? 24o, Passat, Golf...)
Ny turteller, voltmeter og klokke


Plan:

Kjøpt nytt, skal se over hva som trengs..


Ramme:

Pusse og lakke der det trengs (Vinkelsliper og Owatrol)
Fjerne gamle støtdempere og fjører
Montere fjørsett
Montere styredemper
Fikse lastebrems

Akslinger:

Overhale framaksel
Olje og fette opp igjen
Overhale bremser foran og bak
Kyle rødsprit i bakaksling for å renske opp litt





Kommer muligens mer etterhvert som jeg kommer på det..

Edited by PrinZe, 04 July 2008 - 12:22.

- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#34 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 20 December 2007 - 23:03

God Jul og god tur i Forsvaret - jeg er sikker på at bilen din blir fin !!
Trenger du tips, så vet du hvor du ringer. Følg med i garasjen min så kan det hende det er litt til inspirasjon. Det koster å væra kar, men det er mye du kan gjøre uten at du rensker lommeboka helt.
Never learn ! -
cell: +47 95103322 - 23-7
4x4butikken
TOYLET

#35 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 21 December 2007 - 19:30

QUOTE(Hoelern @ 20 Dec 2007, 23:03) <{POST_SNAPBACK}>
God Jul og god tur i Forsvaret - jeg er sikker på at bilen din blir fin !!
Trenger du tips, så vet du hvor du ringer. Følg med i garasjen min så kan det hende det er litt til inspirasjon. Det koster å væra kar, men det er mye du kan gjøre uten at du rensker lommeboka helt.


Takk takk smile.gif

Ja, jeg har planene klare iallfall, håper det blir bortimot så bra som det er oppi hodet mitt smile.gif
Skal følge med i den ja, ingen fare med noe annet, hehe..
Koster å være kar, det er sikkert.. Men jeg har jo kjøpt det "dyreste" nå trur jeg, så neste dyre ting blir nok ny motor.. Et par år fram i tid wink.gif Også kommer det sikkert nye dekk.. kanskje større? huff.. når man først skal bygge opp er det lett å la tankene fly whistle.gif

Jeg slår nok på tråden igjen snart vettu.. Om ikke annet, så for å prate tull wink.gif

God jul alle sammen smile.gif
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#36 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 28 December 2007 - 17:59

Da var skiltene levert, og bilen parkert en stund unsure.gif dry.gif
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#37 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 29 December 2007 - 22:59

Men men.. Vi rakk da å fikse litt på no lys før skiltene ble MAKULERT!!! (Les: http://www.offroad.n...showtopic=86796

Et punkt på listen jeg ikke har tatt med er nye ledninger og pærer til hovedlysene.. Dette ble fikset på for noen dager siden, og gamle morkne 1,5mm ledninger ble byttet ut med nye 4mm ledninger og nye koblinger.. og nye pærer.. OSRAM Night Breaker.. Lover visstnok opptil 9o meter lengre langlys og 1o% hvitere lys.
Ble dårlig med bilder, men her er da et par som ble greie, det er mer enn nok kabler å holde styr på!!
Heldigvis hadde jeg elektrisk kyndig hjelp, så Robert sto for en del av koblinga..

Photo_0257.jpg
Jadda.. Mer enn nok ledning.........

Photo_0258.jpg
Robert igang med no lodding.. Hjertelig takk for hjelp!!

Resultatet ble som natt og dag, nå er det helt toppers lys i hovedlampene!!!!! biggrin.gif

Edited by PrinZe, 29 December 2007 - 23:00.

- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#38 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 29 December 2007 - 23:17

Alle de røde ledningene er til det gamle nettet ja? Ikke for å være frekk, men håper ikke du legger opp nytt nett slik.. Jeg har hatt to branntilløp i den forrige bilen min grunnet jalla el-anlegg.. Dette i tillegg til at jeg er utdannet innen elektro gjør at jeg legger en del arbeid i el-anleggene jeg lager..
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#39 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 30 December 2007 - 02:17

QUOTE(wazzza @ 29 Dec 2007, 23:17) <{POST_SNAPBACK}>
Alle de røde ledningene er til det gamle nettet ja? Ikke for å være frekk, men håper ikke du legger opp nytt nett slik.. Jeg har hatt to branntilløp i den forrige bilen min grunnet jalla el-anlegg.. Dette i tillegg til at jeg er utdannet innen elektro gjør at jeg legger en del arbeid i el-anleggene jeg lager..



Jess, alle de var det gamle anlegget.. Men de er ikke HELT røde, det er merkinger på dem.. Men nå er det lagt opp nytt med røde, svarte og grønne ledninger smile.gif
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#40 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 10 January 2008 - 01:17

Avreise til forsvaret nærmer seg.. fydda.. Men jeg fant igjen no bilder på telefonen min jeg tenkte å dele med dere smile.gif

Bilde025.jpg
En av de få bildene av bilen min på Granerud i Odal i høst..

Bilde027.jpg
Og Bjørn Henning satte seg fast wink.gif Som de fleste andre gjorde akkurat der wink.gif

DSC01956.JPG
Nypusset og fin i sommer biggrin.gif

Photo_0271.jpg
Planet er tatt av og på vei til sveising smile.gif Har flere bilder av demontering av bilen, men har de ikke her akkurat nå..

Photo_0272.jpg
Du å du så godt det skal bli med nye fjører biggrin.gif

Det kommer nok mer, trur jeg har noen andre bilder litt her å der..

Edited by PrinZe, 12 January 2008 - 00:51.

- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -