Gå til innhold



Foto
* * - - - 3 votes

Kristian's Garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
50 replies to this topic

#41 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 13 January 2008 - 23:35

Hepps.. Der fant jeg no bilder gitt biggrin.gif

Bilen er nå behørig plassert i låven, planet er tatt av, og diverse andre ting er også fjernet..

DSC00311.JPG
Kjekt å ha bestefar med låve biggrin.gif

DSC00313.JPG
Dette var faktisk eneste rusta jeg fant.. Litt letta biggrin.gif

DSC00314.JPG
Litt nærmere..

DSC00316.JPG
Resten så slik ut, så å si overalt..

Nå venter bare rens, owatrol, tectyl og lyddemping, så er hytta klar biggrin.gif
Den lille overflaterusta som er pusser jeg bort med stålkost og vinkelsliper med pusseskive.. Skal ikke mye til skjønte jeg.. Men det mangla en sånn gummipropp under der.. var et hull på ca 4 cm eller noe.. ser det er sånne ellers i gulvet også, men de er tetta med gummipropper.. noen som har en sånn? eller har toyota?
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#42 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 08 February 2008 - 18:51

Hepp, liten oppdatering.. Dog not just the good kind..

De som skulle rustsveise planet mitt kunne plutselig ikke ta på seg jobben allikevel, så da måtte det hentes og kjøres hjem igjen sad.gif
(Jeg suger balle til å sveise!) Noen som vil ta på seg rustsveising? (A)
Evt noen som har et plan å selge meg, som er i relativt god stand?
Toyota og Veng har vel rustdeler å selge meg, så får se hva det blir til.. Plan skal iallfall fikses, på en eller anna måte wink.gif


Oppdatering fra militæret:

Natoplanker suger virkelig hardt, og da spesielt i plussgrader.. Man får en fæl tendens til å bli en halvmeter høyere per 5 meter.. Skikkelig moro å stake seg ned hver eneste bakke, hvis man da er såpass heldig å få staket, visse ganger hadde det vært raskere å ta av skia og gå.. wink.gif

Skytebana er en morsom plass å være, sett bort fra 4 km marsj for å komme dit... Særlig nå på vinteren, for gjett hva vi bruker for å komme dit? Joda, natoplanker! Stor stas! Uansett, skyting er gøy biggrin.gif

I de siste dagene har vi drevet en del med nærkamp biggrin.gif Jada, du gjettet riktig, nærkamp er det det kalles når alle tar på seg hjelm, susp, hockeyhansker og leggskinn, og dæljer løs på hverandre.. Dog i "kontrollert aggresjon", som det kalles.. Men vi har iallfall lært masse kule slag, spark og triks, som kan brukes til selvforsvar smile.gif
Bakleksa er at man blir støøøøøøøøøl !!!
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#43 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 08 February 2008 - 22:31

Rå Hilux du har Kristian! Finner du på å selge en gang har jeg kjøpt den!!! biggrin.gif Ingeniør våpnet du er i?

#44 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 09 February 2008 - 11:27

QUOTE(Benteruden @ 8 Feb 2008, 22:31) <{POST_SNAPBACK}>
Rå Hilux du har Kristian! Finner du på å selge en gang har jeg kjøpt den!!! biggrin.gif Ingeniør våpnet du er i?


Takk takk:) Slike tilbakemeldinger er moro å få smile.gif
Den skal nok ikke selges med det første gitt, har deler for maange tusen liggende nå, så.. Men du kan få sveise litt for meg? tongue.gif

Nei, er ikke ingeniør gitt, jeg er gardist wink.gif
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#45 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 09 February 2008 - 11:32

QUOTE(PrinZe @ 9 Feb 2008, 11:27) <{POST_SNAPBACK}>
Takk takk:) Slike tilbakemeldinger er moro å få smile.gif
Den skal nok ikke selges med det første gitt, har deler for maange tusen liggende nå, så.. Men du kan få sveise litt for meg? tongue.gif

Nei, er ikke ingeniør gitt, jeg er gardist wink.gif



Hadde jeg hatt tid kunne jeg gjort det. Men har ett prosjekt stående selv med masse arbe i gjenn på. Er der planet som skal sveises?

#46 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 09 February 2008 - 11:52

QUOTE(Benteruden @ 9 Feb 2008, 11:32) <{POST_SNAPBACK}>
Hadde jeg hatt tid kunne jeg gjort det. Men har ett prosjekt stående selv med masse arbe i gjenn på. Er der planet som skal sveises?



Hehe, ja, så det.. Ser ut til at det kan bli svært bra smile.gif

Ja, er planet.. På hytta er det bare lakkrust, så det fikser jeg selv med pusseskive på vinkelsliper'n.. Men planet ser ikke helt bra ut overalt.. Han som har hatt bilen før har vært en helt forferdelig dust på å fikse slikt, så han har bare lagt glassfibermatte utapå rusta som var der.. og da fortsetter det jo bare å ruste.. Så er noen timer med jobb dessverre sad.gif Og jeg må finne noen til å gjøre det....

Anyone rolleyes2.gif smile.gif

Edited by PrinZe, 09 February 2008 - 11:52.

- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#47 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 15 March 2008 - 18:14

Påske!! biggrin.gif
Dag 1.

Vært litt rydde- og administrativ dag i dag, har fått fjerna no 33", 31", en traktorhenger og no anna småtteri, så det er blitt litt bedre plass rundt småen smile.gif

Har iallfall fått fjerna alt unntatt fjærene fra framakselen, så den tas nok av i morra, og opp på benken for å overhales smile.gif Godeste herr Hoel har som alltid vært service-innstilt og skaffet meg et sett med deler til akslingen, så alle slitedeler skal byttes ut.

Noen få bilder fra dagen i dag, batteriet gikk ad undas, så får fikse mer ettersom det blir gjort utover uka smile.gif

IMG_3008.jpg
Jessda.. Finn en feil... blink.gif

IMG_3009.jpg
Slik ser det nå ut, har tatt av alt unntatt fjørene etter bildet ble tatt..

Flere bilder kommer smile.gif
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#48 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 21 March 2008 - 15:39

Mere bilder smile.gif Gått litt tregt i garasjen dessverre, må skjerpe meg litt..


IMG_3015.jpg
Ble tomt under her nå gitt tongue.gif



IMG_3013.jpg
Så bar det bort på tur for å vaske litt...



IMG_3016.jpg
Fått skrapt litt ramme, og var ikke verst.. Fant dette her..



IMG_3017.jpg
Og dette her..
Spent på hvordan andre siden ser ut, men ser bra ut hittil.. Pusse ferdig og sandblåse, så står owatrol og tectyl og venter smile.gif

IMG_3019.jpg
Sjaklene har vel sett sine bedre dager tongue.gif Kjøper vel nye hevesjakler tenker jeg..
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#49 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 24 March 2008 - 23:11

Mer bilder av diverse smile.gif

Først ut: RUST!! faen..

IMG_6535.jpg
Akkurat ved røret på venstre side av ramma bak.. Røret har også rusthull helt ute ved ramma..

IMG_6536.jpg
Rett under hullet som er vist over..

IMG_6537.jpg
Hytterust..

Så litt mer generelt:

IMG_6538.jpg
Sånn ser da hytta ut innvendig så langt..

IMG_6539.jpg
Ser litt redusert ut om dagen sad.gif

IMG_6540.jpg
Har igjen litt skraping, men er langt på vei..

IMG_6541.jpg
Var overraskende bra på denne siden smile.gif

Edited by PrinZe, 24 March 2008 - 23:18.

- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#50 PzKpfw

PzKpfw

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 03 February 2010 - 23:19

Hvordan ble det med bilen din?

#51 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 04 February 2010 - 21:50

Den ble ferdig og særdeles oppegående smile.gif Flyttet garasjen til www.h4k.no, på grunn av manglende interesse og få tilbakemeldinger på denne wink.gif

http://www.forum.h4k...php?f=23&t=2825
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -