The Castle Of ZukiJack ! ! !
#41
Posted 03 April 2004 - 23:00
Simringene ga jeg 45,-pr.stk for...og mener de sa 145,- pr stk hos Suzuki...
De forhandler alt av slike ting...hjullager, O-ringer, og div verktøy for slike jobber...f.eks trommelavdragere osv...osv...
Tror de hadde gunstige priser på det meste...
Nå bare går jeg og gleder meg til påsken, for madammen skal jobbe hele påsken og jeg skal SRUUUUU............
Håper at jeg skal få gjort veldig mye nå kommende dager...
Bilder vil bare tyte inn her etter hvert....
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
Garasje: http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=8462
#42
Posted 03 April 2004 - 23:00
"Han sover ikke, han jobber for maij"
#43
Posted 03 April 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Prisen hos zuki på simmeringene er 130,- for begge. levert i postkassa hos meg. Opprinnelig postet av fra-norm
Da har jeg i så fall missforstått han på Suzuki på Økern...
Han ga meg en pris på 145,-....og da sa han det på en måte så jeg forsto det slik at det var pr.stk...
Men-men... De hadde ikke på lager...og de måtte bestilles...
Jeg fikk de to rett i hånden for 90,- hos Momentum Norge
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
Garasje: http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=8462
#44
Posted 04 April 2004 - 23:00
Slipte ned tennene og kanten rundt på solhjulet og sveiset det fast til lokket over differensialklokka...
Sveiset også godt inn fra baksiden her...
Dette skal vel holde godt vil jeg tro...!!!???
Da er det bare viktig å rense bolter og boltehull godt med f.eks LockTite rensemiddel og bruke godt med gjengelim...
Surt om en bolt løsner her etterpå og leker seg mellom drevene...
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
Garasje: http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=8462
#45
Posted 06 April 2004 - 23:00
Brakkettene laget jeg av 50x50x4mm firkantrør..
Jeg brukte bare en av skimsene som orginalt ligger mellom akslingen og drabandene som holder akslingen til fjærene...til å tegne buene som skulle skjæres ut av brakkettene...
Ferdig tilpasset og klar til sveising:
Her må man passe på høyde-retningen på brakketten i forhold til retningen på akslingen ut mot mellomakselen.
Orginalt er akslingen vinklet litt oppover for å minske "knekken" i forhold til mellomakselen...
Jeg vinklet de nye brakkettene enda ca.1-1.5cm mer opp en de orginale.
Det er veldig smart her å la de gamle brakkettene sitte til de nye er sveiset fast...så man har kontrollen over retningen fremover og oppover...og riktig avstand ut-og-inn i forhold til blafjærene.
Nye brakketten sveiset fast og den gamle skåret vekk...
Så kappet jeg til to firkanter og sveiset igjen endene på brakkettene..
To gode grunner til det:
Man slipper at brakkettene fyller seg med dritt som ligger der å samler på rust...
...og brakkettene blir stivere og tåler bedre påkjenningene som oppstår når akselen vrir seg ved gasspådrag.
Har sett tilfeller der for svake brakketter blir "banan" pga. dette..
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
Garasje: http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=8462
#46
Posted 07 April 2004 - 23:00
Ser bra ut.
Det var bra du tetta endene på de nå er det bare å fylle nedi med tecktyl...
"Han sover ikke, han jobber for maij"
#47
Posted 07 April 2004 - 23:00
"Han sover ikke, han jobber for maij"
#48
Posted 07 April 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Brooooor du har glemt hullet på sentrings bolten....
Opprinnelig postet av fra-norm
Nei...jeg har ikke glemt...
Jeg gadd ikke å bruke tid i går på å låse opp og åpne en stor port...og låse meg inn på verktøyrommet til firmaet for å hente drillen....
Brukte heller tiden til å gjøre meg ferdig med sveisingen...
Tenkte også at det er lettere å bore når det sitter stabilt på akslingen...
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
Garasje: http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=8462
#49
Posted 07 April 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Har du regnet ut hvor mye lavkostzukin har kosta deg enda??
Opprinnelig postet av fra-norm
Hmmmmm....
- Bilen fikk jeg gratis mot at jeg sørget for å fjerne den fra gårdsplassen hans så fort som mulig, fordi huset var solgt.
(Fikk med papirene på den, så jeg fikk jo på en måte 1500,- for å fjerne den)
- Motoren (Ford Granada 2.3) m/automatkasse fikk jeg (av deg) i bytte for to paller med Italiensk polert dekor-grannitt) som jeg fikk på en byggeplass for noen år siden.
- Hjulene (31"x10.5x15) byttet jeg (med deg) mot en kufanger....
- I penger har det gått med noen hundrelapper til Gul emaljelakk til ramma.
- En hundrings for olje til akslingene + noe småtterier.
- Litt under tre hundre for et aksellager og simringer til bakakselen
- Noen tiere for kappeskiver til vinkelsliper'n.
- Et par hundringser til frakt av bærestagene fra Pål...
Tror det var alt så langt...
Et forrykende budsjett!!...??? hehe....
Ja...og får vel legge til at jeg solgte to hengerfester som fulgte med, for til sammen 400,-, så da ligger ikke budsjettet mye over nullen...hehe
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
Garasje: http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=8462
#50
Posted 07 April 2004 - 23:00
"Han sover ikke, han jobber for maij"
#51
Posted 08 April 2004 - 23:00
Nylakkert og bare vente på tørken...
Ser vel ryddig og greit ut dette vel?
Litt opprydding av verktøy, og klar for neste oppgave....
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
#52
Posted 08 April 2004 - 23:00
Da kunne jeg ikke stå i mot kløen etter å gjøre noe som får det til å se ut som om man har gjort VELDIG MYE...på kort tid...
SPOA-ombyggingen synes jo nesten ikke i forhold til arbeidet...liksom...
Derfor ble det satt strøm på den store vinkelkutteren og gnistspruten haglet rundt meg i en times tid...
resultatet så langt ble da dette:
I morgen blir det å flytte frem den bakerste biten som står igjen...så den blir bakveggen på hytta...
Jeg selv tror og håper at dette blir tøft nok...
Fikk tidligere spørsmål om jeg ikke skal kappe bort det høye taket og kappe ned pickupen slik at den blir mer lik samuraien....men jeg har lyst til å gjøre min bil slik at det er tydelig at det ikke er en samurai...men en hjemmekomponert pickup...
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
#53
Posted 08 April 2004 - 23:00
________________________
-SJ410JL HighRoof
-SJ413JX Cab
#54
Posted 08 April 2004 - 23:00
og tror at pickupen din blir tøff
skal du sveise inn bakluka som vegg?
#55
Posted 09 April 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Det så da bra ut det der Gleder meg til å se resultatet av sammen sveisinga... Opprinnelig postet av SJ-Samurai
Kopi av melding:
pent arbeid med spoa-festene!
og tror at pickupen din blir tøff
skal du sveise inn bakluka som vegg?
Opprinnelig postet av ShuDuck
Takk for ros, gutter...
Da føles det mer riktig det man har gjort...
Ja...jeg skal kappe bakdøra og sveise inn den øvre delen med vinduet bak på hytta, og la nedre delen sitte igjen bak og hengsle den der.
Har vurdert å lage lokk over picup'n og dele lokket slik at deler av det kan åpnes og lage "verktøykasse" midt på og ha radiatoren og bensintanken bakerst innenfor bakluka. Tenkte å kjøpe Biltemas 20liter bensinkanne el...
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
#56
Posted 10 April 2004 - 23:00
Da jeg skulle starte opp MIG-sveisen, så kom den store skuffelsen...
Sistemann som brukte den, har ikke meldt i fra om at det ikke er mer gass igjen...
Så da ble det med å punkte det litt med pinnesveisen, og vente med resten til jeg har fått gass..
Jeg synes nå selv at dette blir seende greit nok ut...
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
#57
Posted 10 April 2004 - 23:00
________________________
-SJ410JL HighRoof
-SJ413JX Cab
#58
Posted 10 April 2004 - 23:00
Må se å få tak i disse snart...
Sikkert ikke dyrere enn at det er smartest å kjøpe nye friske skruer på Suzuki eller en eller annen butikk...
Når jeg blir ferdig med PickUp-snekkringen blir det å kappe hjulbuene opp til falsen rundt, og skjøte innerskjermene i rett vinkel ut til hjulbuen.
Og så lage skjermbreddere av et eller annet (plasttønner/kabelgrøft-beskyttere/lastebil-plastskjermer eller...eller...)
Jeg har en del liter med 2-komp.-lakk med farger fra Nissans eldre gaffeltrucker som denne:
Så når den tiden kommer vil Zuki'n bli slik tofarget...
Slik truck-maling er skikkelig robust...så dette skal nok bli bra....til slutt...
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
#59
Posted 11 April 2004 - 23:00
Slik skal jeg gjøre når skiltene ikke er på tyttebæra mi lenger..
"Han sover ikke, han jobber for maij"
#60
Posted 12 April 2004 - 23:00
Der var det mye dritt inni gitt...
Ble en stor svart haug på gulvet etter at jeg renset opp og kjøret over alt sammen med drill og stålbørste...
Så over bremsepumpa, som var i god forfattning...og så malte alt sammen litt...
Da er hele bakakselen gått over....fått "ESAB"-sperre, skiftet indre lagre ved differensialen og byttet simringer, bygget om til "SPOA" og gått over bremsene...
Og gitt alt sammen et par gode strøk med skikkelig lakk...
Da står fremakselen for tur...men før det blir det å fortsette med ombyggingen til pickup....
Må bare få tak i gass til MIG-apparatet først...
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-