Da er diferensialen tilbake på plass i akslingen, og neste jobb er å heve akslingen (SPOA)...
Brakkettene laget jeg av 50x50x4mm firkantrør..
Jeg brukte bare en av skimsene som orginalt ligger mellom akslingen og drabandene som holder akslingen til fjærene...til å tegne buene som skulle skjæres ut av brakkettene...
Ferdig tilpasset og klar til sveising:
Her må man passe på høyde-retningen på brakketten i forhold til retningen på akslingen ut mot mellomakselen.
Orginalt er akslingen vinklet litt oppover for å minske "knekken" i forhold til mellomakselen...
Jeg vinklet de nye brakkettene enda ca.1-1.5cm mer opp en de orginale.
Det er veldig smart her å la de gamle brakkettene sitte til de nye er sveiset fast...så man har kontrollen over retningen fremover og oppover...og riktig avstand ut-og-inn i forhold til blafjærene.
Nye brakketten sveiset fast og den gamle skåret vekk...
Så kappet jeg til to firkanter og sveiset igjen endene på brakkettene..
To gode grunner til det:
Man slipper at brakkettene fyller seg med dritt som ligger der å samler på rust...
...og brakkettene blir stivere og tåler bedre påkjenningene som oppstår når akselen vrir seg ved gasspådrag.
Har sett tilfeller der for svake brakketter blir "banan" pga. dette..
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
Garasje:
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=8462