Plutserlig stopp
#1
Posted 10 November 2007 - 13:04
Kan det være FSD som begynner å gi seg??
Ingen feilkoder..
Takker for alle svar
#2
Posted 10 November 2007 - 13:07
Kan det være FSD som begynner å gi seg??
Ingen feilkoder..
Takker for alle svar
Hadde akkurat samma problem på min. Byttet FSD, men samma var det samme. Da jeg monterte Holley Blue var feilen borte..
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#3
Posted 10 November 2007 - 14:05
FSD
#4
Posted 10 November 2007 - 14:10
#5
Posted 10 November 2007 - 17:11
Jeg starta den opp igjen i stad å rusa den litt å da gikk den ikke reint,men kom seg etterhvert....
#6
Posted 11 November 2007 - 20:33
Tyder på diesel mangel ja.
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#7
Posted 11 November 2007 - 20:35
Men er det noen måte å sjekke om FSD er i orden på????
#8
Posted 11 November 2007 - 20:38
Men er det noen måte å sjekke om FSD er i orden på????
Du trenger et par meter slange og hopp over billige slangeklemmer. Vet ikke om det er noen måte å sjekke FSD. Enten virker den eller så virker den ikke
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#9
Posted 11 November 2007 - 20:40
#10
Posted 11 November 2007 - 22:47
Sjekk om fødepumpa gir det den skal, og sjekk etter luft i dieselen.
OPS kan være gåen, og da får ikke fødepumpa strøm ved tenning/oppstart.
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#11
Posted 11 November 2007 - 22:54
Sjekk om fødepumpa gir det den skal, og sjekk etter luft i dieselen.
OPS kan være gåen, og da får ikke fødepumpa strøm ved tenning/oppstart.
Okei da får jeg nesten gjøre det først ja hehe..
Har kjøpt en trykkmåler av GMC2500 så jeg får kople opp den å se om det er noe trykk,er det ikke no trykk så får den vel ikke spenning heller...må vel se oppå tanken også om det er noe tegn til fukt oppå der...
regner med at OPS er oljetrykk sensoren???? Er det samme sensor som den giveren i instrumentet,for da kunne jeg sett det der,vis det ikke er to da???
#12
Posted 12 November 2007 - 19:50
Det er OPS ja.
Trukke det er samma, for mener at de bila OPS har vært gåen på ,så har fortsatt instrumentet funka.
Legg deg under med prøvelampa du.
Få noen til å skru av og på tenninga.
Holder vel egentlig at du hører om fødepumpa går.
Går den ikke, får den enten ikke strøm, eller selve pumpa er gåen.
Funker alt som det skal, kjør den manuelt etter oppskrift fra forumet her. se etter luftbobler
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#13
Posted 13 November 2007 - 10:45
#14
Posted 13 November 2007 - 22:06
Too much rice makes me sick!
#15
Posted 13 November 2007 - 22:20
Har ikke hatt tid til å få sjekket noe enda..
Men bilen har funka knirkefritt de to siste dagene da...
#16
Posted 14 November 2007 - 11:06
Begynte vel med at bilen kunne stoppe på tomgang, stillstand eller kjøring, plutselig stoppa den da jeg ikke ga gass.
Blei noe værre, men plutselig var den ikke mulig å starte..
Når jeg fikk lura start i den, måtte jeg holde gass og brems inne i kryss, for å holde RPM oppe, ellers daua den.
Høres ut som luft, men er jo aldri sikker..
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#17
Posted 14 November 2007 - 15:16
Min bil kunne stoppe helt pluttselig når den var varm (rett etter start og hard akslerasjon) Når dette skjedde helte jeg kaldt vann over IP g da startet den. FSDen har jeg flytta og den står nå på ACrøret, så den er det ikke. Bilen har ikke sviktet siden Holley Blue ble montert...
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#18
Posted 14 November 2007 - 23:51
Nope..
Vi kjørte jo tester, og da var trøkket på null. motoren stoppa ikke
Det har seinere vist seg at vi hadde vakuum - bare at vi ikke hadde klokke til å måle det da.
Mener det var ChevyBjørn som fikk testa med klokke som målte vakum, og han hadde et par psi i minus..
Allikevel stoppa aldri motoren
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#19
Posted 15 November 2007 - 00:19
http://www.v8dieselt...i...?f=36&t=144
Det er bare ESO = Engine Shutoff Solenoid, eller dårlig PMD / FSD, som kan få motoren til å kutte slik.
#20
Posted 15 November 2007 - 20:08