Gå til innhold



Foto

Plutserlig stopp


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
77 replies to this topic

#1 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 10 November 2007 - 13:04

Hei alle,var ute en liten tur her å når jeg skulle hjem igjenn å starta opp så stoppa den plutserlig etter ca 5sec,prøvde å starte den men ingen reaksjon,lot den stå litt å så fyra den som ingenting hadde skjedd blink.gif ..

Kan det være FSD som begynner å gi seg??

Ingen feilkoder..

Takker for alle svar biggrin.gif

#2 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 10 November 2007 - 13:07

QUOTE(Chev_G30 @ 10 Nov 2007, 13:04) <{POST_SNAPBACK}>
Hei alle,var ute en liten tur her å når jeg skulle hjem igjenn å starta opp så stoppa den plutserlig etter ca 5sec,prøvde å starte den men ingen reaksjon,lot den stå litt å så fyra den som ingenting hadde skjedd blink.gif ..

Kan det være FSD som begynner å gi seg??

Ingen feilkoder..

Takker for alle svar biggrin.gif

Hadde akkurat samma problem på min. Byttet FSD, men samma var det samme. Da jeg monterte Holley Blue var feilen borte.. biggrin.gif
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#3 Silverado 98

Silverado 98

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Posted 10 November 2007 - 14:05

QUOTE(Silver@do @ 10 Nov 2007, 13:07) <{POST_SNAPBACK}>
Hadde akkurat samma problem på min. Byttet FSD, men samma var det samme. Da jeg monterte Holley Blue var feilen borte.. biggrin.gif

FSD

#4 chevyfrelst

chevyfrelst

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 209 Innlegg:

Posted 10 November 2007 - 14:10

min gamle 94-modell hadde akkurat samme problem, bytta alt; fsd, fødepumpe osv, men problemet var der fortsatt. det viste seg å være oljetrykksbryteren. koster noen hundrelapper og er enkel å skifte!
1998 Chevy Suburban K1500 Vortech 5,7 LPG

#5 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 10 November 2007 - 17:11

QUOTE(Silver@do @ 10 Nov 2007, 13:07) <{POST_SNAPBACK}>
Hadde akkurat samma problem på min. Byttet FSD, men samma var det samme. Da jeg monterte Holley Blue var feilen borte.. biggrin.gif

Jeg starta den opp igjen i stad å rusa den litt å da gikk den ikke reint,men kom seg etterhvert....

#6 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 11 November 2007 - 20:33

QUOTE(Chev_G30 @ 10 Nov 2007, 17:11) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg starta den opp igjen i stad å rusa den litt å da gikk den ikke reint,men kom seg etterhvert....

Tyder på diesel mangel ja.
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#7 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 11 November 2007 - 20:35

ja virker sånn,skal få tak i slange i morra å bygge om,må bare finne ut hvor mange meter med slange jeg må ha å hvor mange klemmer....

Men er det noen måte å sjekke om FSD er i orden på????

#8 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 11 November 2007 - 20:38

QUOTE(Chev_G30 @ 11 Nov 2007, 20:35) <{POST_SNAPBACK}>
ja virker sånn,skal få tak i slange i morra å bygge om,må bare finne ut hvor mange meter med slange jeg må ha å hvor mange klemmer....

Men er det noen måte å sjekke om FSD er i orden på????

Du trenger et par meter slange og hopp over billige slangeklemmer. Vet ikke om det er noen måte å sjekke FSD. Enten virker den eller så virker den ikke smile.gif
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#9 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 11 November 2007 - 20:40

okei takker,Hvor har dere kara fått tak i ekstra dieselfilter/holder fra????

#10 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 11 November 2007 - 22:47

ikke bygg om FØR du har funnet feilen da..
Sjekk om fødepumpa gir det den skal, og sjekk etter luft i dieselen.

OPS kan være gåen, og da får ikke fødepumpa strøm ved tenning/oppstart.

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#11 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 11 November 2007 - 22:54

QUOTE(ChevyHoe @ 11 Nov 2007, 22:47) <{POST_SNAPBACK}>
ikke bygg om FØR du har funnet feilen da..
Sjekk om fødepumpa gir det den skal, og sjekk etter luft i dieselen.

OPS kan være gåen, og da får ikke fødepumpa strøm ved tenning/oppstart.

Okei da får jeg nesten gjøre det først ja hehe..

Har kjøpt en trykkmåler av GMC2500 så jeg får kople opp den å se om det er noe trykk,er det ikke no trykk så får den vel ikke spenning heller...må vel se oppå tanken også om det er noe tegn til fukt oppå der...

regner med at OPS er oljetrykk sensoren???? Er det samme sensor som den giveren i instrumentet,for da kunne jeg sett det der,vis det ikke er to da???

#12 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 19:50

QUOTE(Chev_G30 @ 11 Nov 2007, 22:54) <{POST_SNAPBACK}>
regner med at OPS er oljetrykk sensoren???? Er det samme sensor som den giveren i instrumentet,for da kunne jeg sett det der,vis det ikke er to da???


Det er OPS ja.
Trukke det er samma, for mener at de bila OPS har vært gåen på ,så har fortsatt instrumentet funka.
Legg deg under med prøvelampa du.
Få noen til å skru av og på tenninga.
Holder vel egentlig at du hører om fødepumpa går.
Går den ikke, får den enten ikke strøm, eller selve pumpa er gåen.
Funker alt som det skal, kjør den manuelt etter oppskrift fra forumet her. se etter luftbobler

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#13 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 13 November 2007 - 10:45

Okei takker for den.da skal jeg sjekke litt når jeg kommer hjem fra jobb her biggrin.gif

#14 v8

v8

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 993 Innlegg:

Posted 13 November 2007 - 22:06

Ikke alltid den virker selv om den knurrer. Bilen pleier som oftest ikke å stoppe heller om fødepumpen er død. Men det finnes jo alltid unntak.
Forhjulstrekk er feminint
Too much rice makes me sick!

#15 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 13 November 2007 - 22:20

V8: Hva har du trua på da???

Har ikke hatt tid til å få sjekket noe enda..

Men bilen har funka knirkefritt de to siste dagene da...

#16 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 14 November 2007 - 11:06

var vel sånn det begynte for meg.

Begynte vel med at bilen kunne stoppe på tomgang, stillstand eller kjøring, plutselig stoppa den da jeg ikke ga gass.

Blei noe værre, men plutselig var den ikke mulig å starte..
Når jeg fikk lura start i den, måtte jeg holde gass og brems inne i kryss, for å holde RPM oppe, ellers daua den.

Høres ut som luft, men er jo aldri sikker..

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#17 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 14 November 2007 - 15:16

Jeg tror det er mere elektronikk som blander seg inn. Er det en føler en plass som stopper motoren om dieseltrykket blir for lavt?
Min bil kunne stoppe helt pluttselig når den var varm (rett etter start og hard akslerasjon) Når dette skjedde helte jeg kaldt vann over IP g da startet den. FSDen har jeg flytta og den står nå på ACrøret, så den er det ikke. Bilen har ikke sviktet siden Holley Blue ble montert...
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#18 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 14 November 2007 - 23:51

QUOTE(Silver@do @ 14 Nov 2007, 15:16) <{POST_SNAPBACK}>
Er det en føler en plass som stopper motoren om dieseltrykket blir for lavt?


Nope..
Vi kjørte jo tester, og da var trøkket på null. motoren stoppa ikke
Det har seinere vist seg at vi hadde vakuum - bare at vi ikke hadde klokke til å måle det da.
Mener det var ChevyBjørn som fikk testa med klokke som målte vakum, og han hadde et par psi i minus..
Allikevel stoppa aldri motoren

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#19 GMC 2500

GMC 2500

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 Innlegg:

Posted 15 November 2007 - 00:19

Her ser du siste innlegg fra ChevyBjørn.
http://www.v8dieselt...i...?f=36&t=144

Det er bare ESO = Engine Shutoff Solenoid, eller dårlig PMD / FSD, som kan få motoren til å kutte slik.
mvh
GMC 2500

Kjør Diesel...Bensin lukter python

V8 Diesel Tech

#20 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 15 November 2007 - 20:08

Takker,har sjekket litt på bilen,men finner ikke noe årsak enda,bilen har gått helt fint sida,bare det ene stoppet...