Gå til innhold



Foto

Plutserlig stopp


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
77 replies to this topic

#41 Mekkeren

Mekkeren

    Offroader

  • Banned
  • PipPipPip
  • 200 Innlegg:

Posted 16 November 2007 - 21:18

QUOTE(v8 @ 16 Nov 2007, 17:44) <{POST_SNAPBACK}>
Stopper du motoren eller mister du oljetrykket stopper fødepumpen også så det er ikke noen som helst fare med det. Er ingen føde pumper som har sertifikat for hverken det ene eller andre. Skal dessuten relativt mye til for å lage brann av dieselsøl.
Å ha litt overkapasitet på fuelflowen er utmerket for temperaturen i pumpen og for PMD'en. Om Holley Blue er litt overkill kan man jo diskutere.
Skulle man hatt en fødepumpe som bare leverte den dieselmengden motoren bruker ville man jo ikke få noen dieselstrøm "tilovers" for kjøling.

Jepp. morsomt med litt debatt.
V8 det skulle da bare mangle at GM plasserte inn en fødepumpe for bare bensin i en Subb diesel, eller mener du noe annet siden du etterlyser sertifikatet?
Du må nok tro om igjen hvis du tror diesel ikke brenner. Jeg ville ikke satse på det. Det er forøvrig ikke alltid en dieselmotor stanser så umiddelbart, du er kanskje også mer opptatt av å redde deg og dine i et branntilfelle.
Hvor er den fødepumpa som leverer akkurat nok til det motoren bruker? Nåja, men det er ikke poenget. Har du returstrøm leverer fødepumpe og transferpumpe mer enn motoren forbruker. Og har du returstrøm på full effekt, om den er aldri så liten, så har du nok kjøling til PMD. Du har visst ikke fått med deg at diesel til forbruk også kjøler. Det går jeg ut fra du enkelt greier å regne deg frem til.

#42 Mekkeren

Mekkeren

    Offroader

  • Banned
  • PipPipPip
  • 200 Innlegg:

Posted 16 November 2007 - 21:30

QUOTE(hot-chevy @ 16 Nov 2007, 18:35) <{POST_SNAPBACK}>
helt riktig dette med at diesel ikke brenner så lett eller eksploderer,fikk skikkelig lekarsje på en stor dieseltank på et veianlegg en gang etter et uhell,tok sjansen på å sveise revna i tanken mens dieselen rant, ble bare litt røyk ut av det.
........ hvorfor det er så viktig på en blotrimma v8 med nos,mekkeren gidda ikke å komitere det en gang.

Du etterlyser en kommentar fra meg. Her får du en:
Kjente en som sveisa på en dieseltank.
La oss si det sånn: Etter et kort sykeleie sveiser han ikke mer, desverre.

#43 Mekkeren

Mekkeren

    Offroader

  • Banned
  • PipPipPip
  • 200 Innlegg:

Posted 16 November 2007 - 21:45

Beklager, men her var ikke flere innlegg siden sist jeg var her inne, av noenlumde teknisk art. Så nå gir jeg ikke flere kommentarer i kveld - tror jeg.
De øvrige innlegg har intet teknisk i seg. De er kanskje useriøse?

Mekkeren has left the premises - men kommer snart igjen.

Edited by Mekkeren, 17 November 2007 - 12:23.


#44 Suburban2500

Suburban2500

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 165 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 06:51

Mekkeren: Hvordan kan du si at man ikke får noen effektøkning med en Holley pumpe når du ikke har testet det selv ?

Også tilbake til det tråden begynte med. Har du funnet ut hva som feiler bilen din G30 ?

Edited by Suburban2500, 17 November 2007 - 06:52.


#45 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 11:35

Nei,har sjekket det som jeg har fått tips om,skal se litt mer i helga,men har ikke hatt noen feilslag enda...

#46 Mekkeren

Mekkeren

    Offroader

  • Banned
  • PipPipPip
  • 200 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 12:22

QUOTE(Suburban2500 @ 17 Nov 2007, 06:51) <{POST_SNAPBACK}>
Mekkeren: Hvordan kan du si at man ikke får noen effektøkning med en Holley pumpe når du ikke har testet det selv ?

I'am back.
Ditt spørsmål er av liten teknisk betydning, men siden dette er n'te gang du spør, gjør jeg oppmerksom på at de tekniske betraktninger ved dette forlengst er gjort rede for. Forsøk en gang til å forstå disse, så skjønner du det sikkert.
Mest rart er det vel at ingen som har skiftet har sørget for en objektiv test, eller vet du om en grunn for det? Man kan jo lure!
Min bil går forøvrig på original fødepumpe. Området jeg kjører i har mer bakker og fjelloverganger enn du finner andre steder i landet. Jeg finner ikke at motoren fusker og yter mindre enn den skal. Faktum er at bilen, selv med c-vogn bakpå, matcher annen trafikk med god margin.
Forklaringen ligger kanskje i at min bil er i orden?

Edited by Mekkeren, 17 November 2007 - 12:37.


#47 hot-chevy

hot-chevy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 550 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 12:37

QUOTE(Mekkeren @ 16 Nov 2007, 21:30) <{POST_SNAPBACK}>
Du etterlyser en kommentar fra meg. Her får du en:
Kjente en som sveisa på en dieseltank.
La oss si det sånn: Etter et kort sykeleie sveiser han ikke mer, desverre.


sitter nå her jeg da,sikker på at det ikke var en bensintank han sveisa på? bensintanker må fylles helt opp med vann før det blir sveiset,ellers er risikoen for eksplosjon stor ja.
over til hva dette handler om,hvorfor tar du ikke å prøver ut noe av disse tingene som bli gjort for å få mere futt i 6,5-dieselen,i stede for å sitte å kverulere hele tiden?? du kaller deg jo for MEKKEREN.
da jeg kjøpte min suburban 6,5-td for ett år siden,ble jeg skuffet over effekten ,den akselerte ikke bedre en alle de chevyene med 6,2 diesel jeg har hatt gjennom årene,men nå begynner jeg å bli fornøyd etter å ha åpna opp for mere flow mellom dieselfilter og ip,med deler jeg kjøpte av GMC2500,som er meget flink på dette ,jeg har også fjærna katalysator og den orginale eksospotta til fordel for en apple racing fullflow-potte. bilen er ikke til å kjenne igjen, hvis du motsier meg på dette MEKKEREN,er det det samme som at du kaller meg for en løgner.
nå mangler jeg bare den holley pumpa,så blir dette perfekt.
prøv disse tingene MEKKEREN og deretter kom med noen synspunkter som er seriøse og utprøvde i stede for disse påstandene du kommer med for å ødelegge.

#48 Mekkeren

Mekkeren

    Offroader

  • Banned
  • PipPipPip
  • 200 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 12:42

QUOTE(hot-chevy @ 17 Nov 2007, 12:37) <{POST_SNAPBACK}>
sitter nå her jeg da,sikker på at det ikke var en bensintank han sveisa på? bensintanker må fylles helt opp med vann før det blir sveiset,ellers er risikoen for eksplosjon stor ja.
over til hva dette handler om,hvorfor tar du ikke å prøver ut noe av disse tingene som bli gjort for å få mere futt i 6,5-dieselen,i stede for å sitte å kverulere hele tiden?? du kaller deg jo for MEKKEREN.
da jeg kjøpte min suburban 6,5-td for ett år siden,ble jeg skuffet over effekten ,den akselerte ikke bedre en alle de chevyene med 6,2 diesel jeg har hatt gjennom årene,men nå begynner jeg å bli fornøyd etter å ha åpna opp for mere flow mellom dieselfilter og ip,med deler jeg kjøpte av GMC2500,som er meget flink på dette ,jeg har også fjærna katalysator og den orginale eksospotta til fordel for en apple racing fullflow-potte. bilen er ikke til å kjenne igjen, hvis du motsier meg på dette MEKKEREN,er det det samme som at du kaller meg for en løgner.
nå mangler jeg bare den holley pumpa,så blir dette perfekt.
prøv disse tingene MEKKEREN og deretter kom med noen synspunkter som er seriøse og utprøvde i stede for disse påstandene du kommer med for å ødelegge.

1. Han sveisa på en dieseltank.
2. Sørg for en objektiv test siden du åpenbart har noe å bevise.

En 6,5TD som er i original stand og i orden, akselererer som en jumbojet. Det sier kona. Jeg får kjeft hver gang jeg kliner til.

...og hæææ... Har du en diesel med katalysator?? .... var det en sannhet eller??

Edited by Mekkeren, 17 November 2007 - 12:55.


#49 Suburban2500

Suburban2500

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 165 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 14:31

Hvis du prøver en Holley pumpe kan det jo hende at bilen går enda bedre.
Forresten hvor høyt fødetrykk har du i lange bakker med campingvogn på slep ?

Edited by Suburban2500, 17 November 2007 - 14:31.


#50 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 14:44

QUOTE(Mekkeren @ 17 Nov 2007, 12:42) <{POST_SNAPBACK}>
En 6,5TD som er i original stand og i orden, akselererer som en jumbojet. Det sier kona. Jeg får kjeft hver gang jeg kliner til.

HÆ??? nå kommer det vel væl mye piss,eller???

Å når du prater om å danse polka,er du da ca 60-70år å burde ha levert lappen for lengst????

#51 Mekkeren

Mekkeren

    Offroader

  • Banned
  • PipPipPip
  • 200 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 14:51

QUOTE(Suburban2500 @ 17 Nov 2007, 14:31) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis du prøver en Holley pumpe kan det jo hende at bilen går enda bedre.
Forresten hvor høyt fødetrykk har du i lange bakker med campingvogn på slep ?

Men kjære deg, Sub.. , dette har jeg jo svart på.

#52 Suburban2500

Suburban2500

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 165 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 14:56

Gidder ikke dette lenger når noen absolutt må kverrulere hele tiden

#53 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 15:08

Ja da fyrer ikke shitten,jeg hører fødepumpa går når jeg slipper opp for start,så da er oljetrykksbryteren grei.
Den gløder lenge nok,men ikke anntydning til liv..Jeg starta den i stad på morran var ingen problem da..

skal sjekke spenning på ECO..

I`l be back smile.gif

Edited by Chev_G30, 17 November 2007 - 15:09.


#54 Mekkeren

Mekkeren

    Offroader

  • Banned
  • PipPipPip
  • 200 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 15:09

QUOTE(Suburban2500 @ 17 Nov 2007, 14:56) <{POST_SNAPBACK}>
Gidder ikke dette lenger når noen absolutt må kverrulere hele tiden

Helt enig.
Ingen vits i å gjenta ting som allerede er beskrevet. Det fører ikke fremover.

#55 Mekkeren

Mekkeren

    Offroader

  • Banned
  • PipPipPip
  • 200 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 15:29

QUOTE(Chev_G30 @ 17 Nov 2007, 15:08) <{POST_SNAPBACK}>
Ja da fyrer ikke shitten,jeg hører fødepumpa går når jeg slipper opp for start,så da er oljetrykksbryteren grei.
Den gløder lenge nok,men ikke anntydning til liv..Jeg starta den i stad på morran var ingen problem da..

skal sjekke spenning på ECO..

I`l be back smile.gif

Mest sannsynlig FSD som holder på å feile.
Prøv å skifte FSD'en, og er det ikke den, så har du en reserve. Den kan være bra å ha med om du skulle få problemer med FSD senere.

#56 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 15:54

Nå er den i gang igjenn,tok av kontakt på ECO å målte ca 12V men så datt kontaketn litt ned ved innsuget der da tok jeg en tang å skulle dra den opp igjenn men da tror jeg kom borti en ledning i kontakten å jord får det gnistret litt der å da ingen spenning,sjekket sikringer å da hadde sikringen til FUEL SOL ryki.satt inn en ny å fyra med en gang blink.gif ..

Så da veit jeg ikke helt hva som skjedde for det var jo spenning der før det gnistret,om det var fsd da som plutserlig kom seg eller noe??

#57 v8

v8

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 993 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 16:59

Beklager å spore av tråden igjen men jeg må nesten få svart:
Mekkeren: Det er du som etterlyser sertifikat for fødepumpen i ditt innlegg nr 29. Ikke jeg. (Hvis du husker det da. Mistenker deg for å drive med promilletasting eller noe slikt)
Selvfølgelig brenner diesel, men det er vanskelig å få fyr på uten å varme det opp. Sannsynligheten for at motoren fortsetter å gå etter en kollisjon og det spruter ut diesel fra et defekt rør eller slange blir nærmest hypotetisk.
Alle tahoe og de fleste Subber/Pickup med 6,5 har katalysator. Finnes noen få unntak, kommer an på årsmodeller og hvor de er solgt ny.
Har forøvrig vært ute for at katten har vært helt tett på en 6,5 Subbe, den gikk men manglet helt effekt. Kan tenkes at flere kjører rundt med halveis tette katalysatorer.

Edited by v8, 17 November 2007 - 17:01.

Forhjulstrekk er feminint
Too much rice makes me sick!

#58 oddimann

oddimann

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 17:21

Heisann,jeg har ikke så mye erfaring med Dieselbiler,men det har vert mye snakk om FSD både i denna og andre tråder.Høres kansje teit ut,men er det noen som har ett bilde av en FSD?? og hvor sitter den vanligvis? Jeg har akuratt hugget opp en K-5 i biter og demonterte alt før jeg hugget.Jeg fant en svart flat boks som var montert under dashen (like ved rattstammen) Boksern hang i ett stativ.Kan det vere denne??Så hvis du har en defekt FSD,så kan du få min,helt gratis biggrin.gif biggrin.gif Bare gi meg ett bilde av hvordan den ser ut,så.............
.......får prøve litt til.

#59 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 17:39

QUOTE(v8 @ 17 Nov 2007, 16:59) <{POST_SNAPBACK}>
Beklager å spore av tråden igjen men jeg må nesten få svart:
Mekkeren: Det er du som etterlyser sertifikat for fødepumpen i ditt innlegg nr 29. Ikke jeg. (Hvis du husker det da. Mistenker deg for å drive med promilletasting eller noe slikt)
Selvfølgelig brenner diesel, men det er vanskelig å få fyr på uten å varme det opp. Sannsynligheten for at motoren fortsetter å gå etter en kollisjon og det spruter ut diesel fra et defekt rør eller slange blir nærmest hypotetisk.
Alle tahoe og de fleste Subber/Pickup med 6,5 har katalysator. Finnes noen få unntak, kommer an på årsmodeller og hvor de er solgt ny.
Har forøvrig vært ute for at katten har vært helt tett på en 6,5 Subbe, den gikk men manglet helt effekt. Kan tenkes at flere kjører rundt med halveis tette katalysatorer.


Helt greit biggrin.gif Jeg har også tatt av alt som heter potter å satt i mellom rør(bilder i garasjen),Så ned i katten å der var del ikke til å se igjennon,var masse sot som satt i nettingen..


QUOTE(oddimann @ 17 Nov 2007, 17:21) <{POST_SNAPBACK}>
Heisann,jeg har ikke så mye erfaring med Dieselbiler,men det har vert mye snakk om FSD både i denna og andre tråder.Høres kansje teit ut,men er det noen som har ett bilde av en FSD?? og hvor sitter den vanligvis? Jeg har akuratt hugget opp en K-5 i biter og demonterte alt før jeg hugget.Jeg fant en svart flat boks som var montert under dashen (like ved rattstammen) Boksern hang i ett stativ.Kan det vere denne??Så hvis du har en defekt FSD,så kan du få min,helt gratis biggrin.gif biggrin.gif Bare gi meg ett bilde av hvordan den ser ut,så.............


FSD`n sitter fastmontert på siden av pumpa på samme side som gasswieren på 6,2 biggrin.gif

#60 hot-chevy

hot-chevy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 550 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 17:40

QUOTE(v8 @ 17 Nov 2007, 16:59) <{POST_SNAPBACK}>
Beklager å spore av tråden igjen men jeg må nesten få svart:
Mekkeren: Det er du som etterlyser sertifikat for fødepumpen i ditt innlegg nr 29. Ikke jeg. (Hvis du husker det da. Mistenker deg for å drive med promilletasting eller noe slikt)
Selvfølgelig brenner diesel, men det er vanskelig å få fyr på uten å varme det opp. Sannsynligheten for at motoren fortsetter å gå etter en kollisjon og det spruter ut diesel fra et defekt rør eller slange blir nærmest hypotetisk.
Alle tahoe og de fleste Subber/Pickup med 6,5 har katalysator. Finnes noen få unntak, kommer an på årsmodeller og hvor de er solgt ny.
Har forøvrig vært ute for at katten har vært helt tett på en 6,5 Subbe, den gikk men manglet helt effekt. Kan tenkes at flere kjører rundt med halveis tette katalysatorer.

takk v8,katalysatoren på min begynte også og tettne, flere steder var nettingveggen eller hva jeg nå skal kalle det,helt fylt opp av sot.