Gå til innhold



Foto

Min Geländewagen


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
116 replies to this topic

#61 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 22 December 2007 - 12:10

QUOTE
Den der er vel ikke billig? Kjøpte du den i Norge? Har siklet på en sånn med ryggekamera, bluetooth og ipod plugg.

Nja, denne er billig, kjöpte den av en kompis som ikke har bil til den lenger dry.gif
Er ikke Blåtand på den dessverre, det kom på modellen etter men jeg tror det går og oppdatere denne wink.gif
Ryggekamera blir bra siden jeg synes det er litt vanskelig og ha full oversikt bakom bilen når det er mörkt ute, mulig det er bare jeg som sliter men sånn er det?? Elendige ryggelys på 460 rolleyes.gif

Var egentlig mest ute etter og kjöpe den grunnet min sinnsykt dårlige rettningssans blush.gif
Dessuten er det jo speedometer i den, noe jeg syns er bra når det ska skiftes mellom forskjellige dekkstörrelser.......... cool.gif

#62 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 25 December 2007 - 17:52

Jaha, da var bilen nesten på veien igjenn........... Etter noen timers jobb på lillejulaften(skifting av transferkasse og en del andre ting) var håpet stort om en kjøreklar bil dribble.gif men NEI, så gøy sku vi selvfølglig ikke ha det devil.gif Viste seg at olje og filterskift på Automatkassen hjalp minimalt så bilen nekter fortsatt og gire opp til 4:e, bortsett fra når oljen i kassen er helt kald..........

Ser ut til att jeg må få tak i byttekasse med andre ord...........har hørt att man kan prøve og kjøre bilen med diesel i girkasen en stund for og rense den, noen som har hørt om noen som har prøvd?? Resultat??
Ellers fungerte bilen meget bra, mye mindre vibrasjoner etter att foringene til transferkasen ble byttet smile.gif


God G-Jul til alle!

#63 tomivar

tomivar

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 65 Innlegg:

Posted 26 December 2007 - 15:51

QUOTE(Rossi @ 25 Dec 2007, 18:52) <{POST_SNAPBACK}>
Ser ut til att jeg må få tak i byttekasse med andre ord...........har hørt att man kan prøve og kjøre bilen med diesel i girkasen en stund for og rense den, noen som har hørt om noen som har prøvd?? Resultat??


Dette med diesel i girkassen har jeg også hørt. Skal visst gjøres med forsiktighet, tror mixen var 50/50 ny olje og diesel, deretter tapper man dette ut (forhåpentlig sammen med masse klumper og snerk som har vært inni der), og fyller på med ordentlig olje. Tror ikke det skal kjøres for hardt med en slik blanding på kassa.

Har også hørt at dette er en slags "fattigmannsløsning", det skal finnes ett eller annet middel man kan bruke istedet, som skal funke mye bedre.

mvh
Tom Ivar

#64 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 26 December 2007 - 20:33

QUOTE(tomivar @ 26 Dec 2007, 15:51) <{POST_SNAPBACK}>
Har også hørt at dette er en slags "fattigmannsløsning", det skal finnes ett eller annet middel man kan bruke istedet, som skal funke mye bedre.

mvh
Tom Ivar

Takk for svar smile.gif

Er det noen som har prövd "ikke fattigmanslösningen" da?? Funker det eller er det bortkastede Dollars??

Begynner monteringen av spilleren imorgen, er skikkelig spent på resultat ved visning for fruen da jeg enda ikke har sagt att jeg har storhandlet whistle.gif
Håper på jubel men er forberedt på en del kjedelig kritikk rolleyes.gif

#65 exe

exe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 375 Innlegg:

Posted 30 December 2007 - 22:48

Går du for diesel løsningen, må du ialle fall passe på å kjøre rikelig med olje gjennom kassa etterpå(her går det såpass mye olje at det nesten ikke kan kalles for fattigmanns løsning smile.gif ). Får du ikke ut all dieselen som sitter i converter/ kjøler tror jeg ikke kassa setter pris på dette.
Er det 4 trinn på merce automaten eller er det D + overdrive?

#66 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 31 December 2007 - 03:52

QUOTE(exe @ 30 Dec 2007, 22:48) <{POST_SNAPBACK}>
Går du for diesel løsningen, må du ialle fall passe på å kjøre rikelig med olje gjennom kassa etterpå(her går det såpass mye olje at det nesten ikke kan kalles for fattigmanns løsning smile.gif ). Får du ikke ut all dieselen som sitter i converter/ kjøler tror jeg ikke kassa setter pris på dette.
Er det 4 trinn på merce automaten eller er det D + overdrive?

Tenkte jeg sku pröve meg på en liten demontering av kassen og se om det er mulig å finne rester av tetteringen....... Har fått noen gode(forhåpentligvis) råd av folk som har peiling på disse kassene.
Tror ikke jeg har så mye og tape heller siden jeg MÅ ha fire gir....... dry.gif .
Enten ordne selv eller skifte kasse rolleyes.gif
Firetrinnskasse på min, mulig det er annerledes på andres men, tör knappt svare på forumet lengre siden jeg ikke er en av ekspertene: /

Ville värt fantastisk bra hvis det bare er og rydde litt i kassen for så og leve lykkelig i alle våre(min og kassens) dager biggrin.gif

Kassen setter tydeligvis stor pris på VISA-kortet uansett så........... whistle.gif


Blir det G på deg forresten???

Edited by Rossi, 31 December 2007 - 03:56.


#67 exe

exe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 375 Innlegg:

Posted 31 December 2007 - 21:13

QUOTE(Rossi @ 31 Dec 2007, 03:52) <{POST_SNAPBACK}>
Tenkte jeg sku pröve meg på en liten demontering av kassen og se om det er mulig å finne rester av tetteringen....... Har fått noen gode(forhåpentligvis) råd av folk som har peiling på disse kassene.
Tror ikke jeg har så mye og tape heller siden jeg MÅ ha fire gir....... dry.gif .
Enten ordne selv eller skifte kasse rolleyes.gif
Firetrinnskasse på min, mulig det er annerledes på andres men, tör knappt svare på forumet lengre siden jeg ikke er en av ekspertene: /

Ville värt fantastisk bra hvis det bare er og rydde litt i kassen for så og leve lykkelig i alle våre(min og kassens) dager biggrin.gif

Kassen setter tydeligvis stor pris på VISA-kortet uansett så........... whistle.gif
Blir det G på deg forresten???

Jaggu ser det sånn ut gitt laugh.gif

#68 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 01 January 2008 - 02:28

QUOTE(exe @ 31 Dec 2007, 21:13) <{POST_SNAPBACK}>
Jaggu ser det sånn ut gitt laugh.gif

Gratulerer biggrin.gif

Snakker om bra start på det nye året dribble.gif

#69 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 05 January 2008 - 22:23

Jaha, da var julemiddagen og nyttårsrakettene borte for denne gang.........Trur jeg har gått opp tre-fire kilo(törr ikke veie meg) whistle.gif

Idag startet dagen med verkstedbesök der jeg og en kompis sku pröver oss på reparasjon av automat kasse, regnet med ca 4 timers jobb og det tok 10timer dry.gif

Begynnte med og fjerne filter/sil

DSC00315mini.JPG

Demonterte ventilkassen og delte den. Intressant sak den der ventilkassen. Tror noen har tenkt en del når den var på utviklingsstadiet blink.gif

DSC00322mini.JPG

Som sagt: Noen har tenkt litt i utviklingsfasen........ Smått urolig når arbeidsbordet så ut som dette shiftyninja.gif

DSC00324mini.JPG

Nå er jeg fri for plass så må vel nesten starte en ny tråd eller?? Finnes det andre måter og gjöre det på??? Synes det er evig nok med en amatörtråd fra meg dry.gif

#70 Horch

Horch

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 633 Innlegg:

Posted 05 January 2008 - 23:39

Gøy!! Jeg har aldri vært inne i en automatkasse, men lest litt om de.
Få gjerne høre mer hva dere finner (gull, sølv, bh, mynter eller matrester) ut?
Flere skarpe bilder også hadde vært gøy!

#71 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 06 January 2008 - 02:00

QUOTE(Horch @ 5 Jan 2008, 23:39) <{POST_SNAPBACK}>
Gøy!! Jeg har aldri vært inne i en automatkasse, men lest litt om de.
Få gjerne høre mer hva dere finner (gull, sølv, bh, mynter eller matrester) ut?
Flere skarpe bilder også hadde vært gøy!

Var en opplevelse når ventilhuset delte seg og alle stålkulene og fjärene datt ut over arbeidsbenken ja..........tror det grenset til panikk en stund faktisk blink.gif
Tror ikke det finnes plass til flere bilder i denne tråden dessverre......... Vet ikke om det kan ordnes på noen måte?? Har ikke lyst å starte en ny tråd bare for automatkassen huh.gif

#72 Horch

Horch

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 633 Innlegg:

Posted 06 January 2008 - 11:29

Du må gå inn og editere på profilen din, der kan du slette gamle bilder og de som er uskarpe, huh.gif
slik får du plass til nye bilder. Det lønner seg altså å kjøre en resizing på bilder før posting.
Har du ikke PaintShop eller PhotoShop finnes det gratisprogram på web.

Microsoft PowerToys
http://www.microsoft...ppowertoys.mspx

Eller
http://bluefive.pair.../pixresizer.htm

Toaster sw bruker også ha resizer.

Litt rotete, men mange options;
http://www.irfanview.com/

Edited by Horch, 06 January 2008 - 11:30.


#73 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 15 January 2008 - 16:24

Fikk ordnet litt plass så nå kommer det flere bilder. Takk Horch smile.gif

Disse kom idag

35"12.5"/15...........
DSC00349mini.JPG


Blir göy å få dem på bilen når våren kommer, ikke helt sikker på hvordan type heving som skal brukes enda....... Noen som vet om feltvognfjärer hever bilen noe??

#74 Morolen

Morolen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 560 Innlegg:

Posted 17 January 2008 - 12:54

QUOTE(Rossi @ 15 Jan 2008, 16:24) <{POST_SNAPBACK}>
Fikk ordnet litt plass så nå kommer det flere bilder. Takk Horch smile.gif

Disse kom idag

35"12.5"/15...........
DSC00349mini.JPG
Blir göy å få dem på bilen når våren kommer, ikke helt sikker på hvordan type heving som skal brukes enda....... Noen som vet om feltvognfjärer hever bilen noe??



Vanlig 240 feltvogn fjærer er like originale 300 fjærer - hever nok ikke noe med mindre originalfjærene er sigi sammen.

mercedes har jo levert mange pansrede GD'r - fjærene fra en panzerGwagen vil heve 3-4" og gi god plass til 35" hjul
Ikke bare idrettsstjerner driver med høydetrening....

#75 mercemann

mercemann

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1199 Innlegg:

Posted 17 January 2008 - 14:17

QUOTE(Morolen @ 17 Jan 2008, 12:54) <{POST_SNAPBACK}>
Vanlig 240 feltvogn fjærer er like originale 300 fjærer - hever nok ikke noe med mindre originalfjærene er sigi sammen.

mercedes har jo levert mange pansrede GD'r - fjærene fra en panzerGwagen vil heve 3-4" og gi god plass til 35" hjul

Intressant! Takk for svar biggrin.gif


Rossi på mercemans maskin, igjen rolleyes.gif

Edited by mercemann, 17 January 2008 - 14:18.

Mattis. Offroader og pirat....

#76 torfinn

torfinn

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2061 Innlegg:

Posted 17 January 2008 - 20:57

QUOTE(Morolen @ 17 Jan 2008, 12:54) <{POST_SNAPBACK}>
Vanlig 240 feltvogn fjærer er like originale 300 fjærer - hever nok ikke noe med mindre originalfjærene er sigi sammen.

mercedes har jo levert mange pansrede GD'r - fjærene fra en panzerGwagen vil heve 3-4" og gi god plass til 35" hjul


Er du sikker på at de har like fjærer? Har målt feltvogna mot en sivil 300 feltvogna var ca 5cm høyere bak. I tillegg er feltvogna hardere i hvertfall bak, mener jeg. Feltvogna har 200kg mer nyttelast enn sivil.

mvh
Torfinn

#77 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 17 January 2008 - 21:48

QUOTE(torfinn @ 17 Jan 2008, 20:57) <{POST_SNAPBACK}>
Er du sikker på at de har like fjærer? Har målt feltvogna mot en sivil 300 feltvogna var ca 5cm høyere bak. I tillegg er feltvogna hardere i hvertfall bak, mener jeg. Feltvogna har 200kg mer nyttelast enn sivil.

mvh
Torfinn

Jaha....... Selvfölgelig er det delte meninger om dette som alt annet med Geländewagen rolleyes2.gif

Noen som kan klargjöre dette med 100% sikkerhet??

#78 Horch

Horch

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 633 Innlegg:

Posted 18 January 2008 - 00:30

Det er ikke noe å klargjøre, bruk bare chassinummer så finner du ut hva bilen ble utstyr med!
De første fra 81 hadde gul framme, så ble det brun en stund, så ble det gul, noen fikk rød, avhengig
av utstyr. Bak var det hvit, lilla, brun noen gang rød, gul-orange. 290 kom med gul-orange foran og
blå bak, så gul-orange bak, osv med variasjoner avhengig av bil, sikkerert i 1, 2 eller 3-strek.
De to mykeste av hver bak ble nok aldri brukt. Men høyeden bak er pga hvit, et hakk stivere enn brun,
-som er over gul-orange.

Edited by Horch, 18 January 2008 - 00:32.


#79 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 21 January 2008 - 14:49

Sånn er bilen nå

45mm BL og 35/12.5-15 Goodyear MT/R+diverse vinkelsliperarbeid..........

DSC00373mini.JPG


Beklager dårlig bilde men det er ikke så mye lys her oppe i Nord enda rolleyes.gif

Kommer bedre bilder etter hvert smile.gif

Finnes ett par bilder her http://pirate4x4.no/...read.php?t=9826

#80 californiaman

californiaman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 224 Innlegg:

Posted 21 January 2008 - 22:23

Otroligt tufft med svart felger å feta däck! har tänkt å lakka mina i svart till sommaren(18")devil.gif