At det kan bli lang venting på Rena, er noe som ikke er nytt. Det er lange og smale løyper mange steder og det er noe man bare må ta med seg.
Vi opplevde vel ikke venting i selve Trophyet, men kun under treningen etter at Trophyet var ferdig.
Det er og litt spesielt med snø, midt innimellom trærene der det ikke alltid er mulig å lage nytt spor ved siden av.
Oppe i Madsen myra, på sommerføre, kan det jo fort bli både 1 og 2 timers venting på å komme igjennom, men slik er det. Det er jo gøy å stå å se på at andre sliter også :-)
Nå var selve Trophy løypen rimelig kort denne gangen, men bare det å brøyte vei opp fra "veien" og rundt sløyfen nederst i løype 1 tok sin tid.
Men - opp og rundt hele løypen skulle vi !!
Når vi så kom ned på løype 14, ned brattbakken, ble det bittelitt venting i bunn av bakken på en lang kolonne som kom og skulle opp, men de var veldig fleksible og flyttet seg slik at vi kom greit frem.
Tidsbruken under Trophyet var jo slik sett grei nok, da en 2ndre plass da vitterlig indikerte at vi var rimelig midt på treet angående tidsforbruk.
Generelle betraktninger i løpet av 4 års offroad-kjøring :Min erfaring når det gjelder å kjøre offroad, må være at man er rimelig greit skodd på egen hånd, det være seg bil, utstyr, verktøy, vinsj osv. Jeg har vært på Treff her på vestlandet som den eneste med vinsj. At man da faktisk har kjørt rundt og vært bergningsbil hele tiden har ikke alltid vært hyggelig, vinsje til dashbord-lyset slukker pga strøm-mangel er ikke alltid greit. Når man da ser at folk med forsett kjører nedi hull de ikke har sjans å komme opp på egenhånd, er ikke hyggelig å være vitne til og at de faktisk forventer at andre stiller opp og hjelper dem løs.
Folk må få kjøre de bilene de har, mener jeg. Men - man bør gjøre det man kan for å være mest mulig selvhjulpen og faktisk yte sin skjerv til å komme gjennom løypen.
Dvs. at man bør ha med seg et minimum av stropp, noen sjakler, jekk, verktøy, reservehjul og aller helst vinsj.
Man bør også gjøre klar for å bli berget, når man sitter fast, dersom man må ha hjelp fra andre, selv om hjelpen holder på å berge en bil foran deg. Da er du klar når det er din tur
En ting jeg spurte en del folk om, eller tipset dem om, nemlig å slippe ut luft av hjulene og det var da en del forskjellige forklaringer på hvorfor man ikke slapp ut luft... Å stå fast og bruke tid fordi man ikke vil slippe ut luft, var det mest negative jeg opplevde i helgen
Edited by Blom, 18 March 2008 - 13:41.