Gå til innhold



Foto

NTC Winter Trophy 08 på Wolfroad


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
138 replies to this topic

#101 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 17 March 2008 - 09:06

Ohh dere gikk virkelig glipp av no! det var meget bra!! Takk for et trivelig treff allesammen!

noen som har bilder?

Edited by ROXY, 17 March 2008 - 09:07.

Mvh Øyvind

#102 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 17 March 2008 - 12:30

Fyll på med biler og film i "Bilder og film-forumet" folkens...

Gleder meg til åse hva jeg gikk glipp av.

#103 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 17 March 2008 - 12:43

Blom'en kom hjem ca. 00:30 i natt, Bård har 20 minutter kortere kjøretid enn jeg.

Var hyggelig med 2ndre plass på Trophyet.

Tror Bård storkoste seg og det var hans første gang på Rena...

Kommer et langt reisebrev og film på Dutube fra oss, men blir vel lagt ut på det andre stedet :-)


Vi så Tiur på løype 11, spilte Pink Floyd i en ellers stille skog i løype 15, så mye elgbæsj, poppet et dekk, fikk brukt både vinsj og slepetau, brukt opp en del 100 % biodiesel når jeg brøytet vei i løype 15 og inn fra kiosken til rundkjøringen.

Konklusjon er at 37x12,5 på 10" felg er for lite !!


Bilde fra løype 1, rett inn fra "hovedveien. Som dere ser, så står jeg til langt oppå låret i snø, mens bilen flyter bedre...
DSC_0090tn_.JPG

Bilde fra ca. 30 meter opp fra veien og inn løype 1... Løype 1 var vanskelig nå, oppoverbakke og masse snø :-)
DSC_0098tn_.JPG

Edited by Blom, 17 March 2008 - 12:51.


#104 pkk

pkk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 223 Innlegg:

Posted 17 March 2008 - 13:19

Ble litt amputert Trophy for vår del, syke barn i heimen gjorde at vi valgte å bryte ut tidlig og tasse rundt uten videre mål og mening.
Forsinket starttidspunkt, og alle ut samtidig ble for mye kø i forhold til tidsskjemaet vårt. 50 mil hjem etter endt innsats, så vi ville se mer, på mindre tid sad.gif

Men bevares, dette frister til gjentakelse, konseptet er helt konge! biggrin.gif
Legger ut de få bildene jeg tok under bilder og film...
PK

#105 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 17 March 2008 - 13:26

QUOTE(Blom @ 17 Mar 2008, 12:43) <{POST_SNAPBACK}>
Kommer et langt reisebrev og film på Dutube fra oss, men blir vel lagt ut på det andre stedet :-)



Fint at du koste deg Blom smile.gif
Når vi er så flinke at vi får gjennom en søknad hos Åmot kommune og vi er så snille at vi arrangerer treff for dere, så kan vi vel forvente at du legger ut reisebrevet her også??? smile.gif
IPB Image

www.terrengbil.com

#106 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 17 March 2008 - 14:18

Sendt deg PM Frode, men jeg ble engang lovet å kunne betale via Paypal, som ennå ikke er på plass. så jeg har rett og slett ikke tilgang til å legge ut en drøss bilder direkte på offroad.no.

#107 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 17 March 2008 - 14:34

www.offroadbilder.no helt gratis løsning smile.gif ...
Bare å legge ut så mange bilder du vil, og legges enkelt inn i hvilket som helst forum....
IPB Image

www.terrengbil.com

#108 bebe

bebe

    NTC - Norsk Trophy Club

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1098 Innlegg:

Posted 17 March 2008 - 16:56

her er mine bilder :-)

http://www.flickr.co...137341114/show/

blir en videosnutt etterhvert også

den finner du her:

Edited by bebe, 17 March 2008 - 18:23.

IPB Image IPB Image

#109 bebe

bebe

    NTC - Norsk Trophy Club

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1098 Innlegg:

Posted 17 March 2008 - 20:59

Legger til en lik til denne:

http://www.offroad.n...showtopic=76724

Kjøp deg en T-skjorte du også!
IPB Image IPB Image

#110 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 17 March 2008 - 21:45

Takker for kjempetreff - himmla morro å hale rundt på en Niva + en Runner som burde fått premie for flest dekkavkjøringer!

#111 pkk

pkk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 223 Innlegg:

Posted 17 March 2008 - 23:21

QUOTE(Rett til himmels @ 17 Mar 2008, 21:45) <{POST_SNAPBACK}>
Takker for kjempetreff - himmla morro å hale rundt på en Niva + en Runner som burde fått premie for flest dekkavkjøringer!


Deler inntrykket ditt litt RTH, litt kjipt å kjøre langt i en riktig godt rigget, potent offroadbil -påkostet en liten formue-, for å få opplevelsen sterkt redusert med et team av enten "skrotbiler" eller for "fine", nesten standard biler og urutinerte sjåfører...

Akkurat dette vil vel kansje være den største utfordringen for konseptet.

Man kan ikke forvente at alle skal ha like feite labber, sperrer og winch, ei heller være like erfaren, men deltakere bør kansje opplyses bedre om hva som forventes.
Kansje sende de minst modda kjøretøyene i egen gruppe sist, til godt trampa løyper, og la disse heller ta seg ut på frikjøringa etterpå.
Jeg kjenner i etterkant litt på at jeg kunne tatt ut veldig-veldig mye mere av min bil, og crew'et under litt andre organisatoriske forhold...
PK

#112 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 17 March 2008 - 23:41

Videosnutt her :




Stor takk til arrangørene biggrin.gif
Vi kommer gjerne igjen !! rolleyes.gif

#113 jarleNIVA

jarleNIVA

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 166 Innlegg:

Posted 18 March 2008 - 00:17

QUOTE(Rett til himmels @ 17 Mar 2008, 21:45) <{POST_SNAPBACK}>
Takker for kjempetreff - himmla morro å hale rundt på en Niva + en Runner som burde fått premie for flest dekkavkjøringer!

takk for en fin tur i skogen... selv en "flott" niva greide seg greit, hadde det drit morro... vi får møtes igjen om ikke så lenge kansje på svartstad eller noe??? vinsj blir nå snart montert ,så kan jeg drasse på meg selv vettu... biggrin.gif
snakkes senere..
ps: bilder kommer etterhvert.
vil ut å leke... si ifra da når noe skjer :)

#114 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 18 March 2008 - 00:28

QUOTE(pkk @ 17 Mar 2008, 23:21) <{POST_SNAPBACK}>
Deler inntrykket ditt litt RTH, litt kjipt å kjøre langt i en riktig godt rigget, potent offroadbil -påkostet en liten formue-, for å få opplevelsen sterkt redusert med et team av enten "skrotbiler" eller for "fine", nesten standard biler og urutinerte sjåfører...

Akkurat dette vil vel kansje være den største utfordringen for konseptet.

Man kan ikke forvente at alle skal ha like feite labber, sperrer og winch, ei heller være like erfaren, men deltakere bør kansje opplyses bedre om hva som forventes.
Kansje sende de minst modda kjøretøyene i egen gruppe sist, til godt trampa løyper, og la disse heller ta seg ut på frikjøringa etterpå.
Jeg kjenner i etterkant litt på at jeg kunne tatt ut veldig-veldig mye mere av min bil, og crew'et under litt andre organisatoriske forhold...


Her er jeg både litt ja og litt nei. Jeg hadde selvfølgelig satt pris på å kjøre i en gruppe med nogenlunde tilsvarende biler. (Det kommer sikkert etterhvert også - min co-driver "advance" ble helt gira og kommer nok snart på banen med egen godt modifisert Y60). Men vi diskuterte også en annen ting oss imellom. Det er en del mindre biler med, urutinerte sjåfører, dårlig redskap osv. Mest rettferdig deling sånn sett må være enten at det kjøres team lik vårt med "godt blandet" eller at det blir en klasseinndeling.

I Rindab er det 2 klasser. Sport og Extreme. Det er opp til en selv å velge klasse, men kommer man på 1.-3. plass i Sportklassen ett år går man automatisk til Extreme neste år. Kanskje det kunne være en ide og kjøre dette i den rekkefølgen du skisserer?

Det ble en del kø og vi stod for en del av det. Men brukte god tid på å få en Patrol opp av "gjørmegraven" også. Denne (hvem eier en blågrå Patrol 160?) hadde fungert som rene isbryteren for resten av feltet innen vi hadde glart å vinsje og spa den løs. Deretter kom vi oss greit gjennom uten hjelp av vinsj el. (takker sperrene). Men køene - er de mulige å unngå?

Til slutt: Ikke missforstå meg. Det var absolutt ingen nedtur å kjøre i dette teamet. Mitt første Trophy. Både veldig gøy, lærerikt og helt topp sosialt. Bilen fungerte over forventningene, men kartlesing og det å få øye på postene - det skal de i Nivaen og Runner'n ha all ære for - der var vi mildt sagt helt blinde uansett hvor godt vi mente vi så oss rundt...



QUOTE(jarleNIVA @ 18 Mar 2008, 00:17) <{POST_SNAPBACK}>
takk for en fin tur i skogen... selv en "flott" niva greide seg greit, hadde det drit morro... vi får møtes igjen om ikke så lenge kansje på svartstad eller noe??? vinsj blir nå snart montert ,så kan jeg drasse på meg selv vettu... biggrin.gif
snakkes senere..
ps: bilder kommer etterhvert.


Takk i like måte! Og jupp! Du hadde det etterhvert veldig travelt med å komme deg hjem for å foredle Nivaen videre! (Tror det bare flammekaster du manglet på modifiseringslista de til slutt, men ramla ut litt biggrin.gif )

#115 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 18 March 2008 - 08:20

Jeg syntes det gikk fint je sjølv om vi måtte vente litt på noen Jeeper og Patroler smile.gif Og det var ei super helg med trivlige folk og fint vær! legger ut mine bilder snart jeg også
Mvh Øyvind

#116 fbk4x4

fbk4x4

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 18 March 2008 - 09:21

QUOTE(pkk @ 17 Mar 2008, 23:21) <{POST_SNAPBACK}>
Deler inntrykket ditt litt RTH, litt kjipt å kjøre langt i en riktig godt rigget, potent offroadbil -påkostet en liten formue-, for å få opplevelsen sterkt redusert med et team av enten "skrotbiler" eller for "fine", nesten standard biler og urutinerte sjåfører...

Akkurat dette vil vel kansje være den største utfordringen for konseptet.

Man kan ikke forvente at alle skal ha like feite labber, sperrer og winch, ei heller være like erfaren, men deltakere bør kansje opplyses bedre om hva som forventes.
Kansje sende de minst modda kjøretøyene i egen gruppe sist, til godt trampa løyper, og la disse heller ta seg ut på frikjøringa etterpå.
Jeg kjenner i etterkant litt på at jeg kunne tatt ut veldig-veldig mye mere av min bil, og crew'et under litt andre organisatoriske forhold...


BLIR GODT MED REKRUTERING AV SÅNNE INNLEGG.. Siden jeg hadde en av de bilene som ikke er rigget for Mount Everest og kanskje heller ikke har noen erfaring med trophy blir man ikke mer lysten på å henge på når man i etterkant får slik tilbakemelding.. Det virket som et veldig godt miljø og et åpent for alle sted, men kommer meldinger her ser jeg.. Etter det jeg tror var det muligens jeg som var med på ditt team og du var den første som snudde.
Inn med 4lav å bånn gass!!!!

#117 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 18 March 2008 - 10:39

At det kan bli lang venting på Rena, er noe som ikke er nytt. Det er lange og smale løyper mange steder og det er noe man bare må ta med seg.

Vi opplevde vel ikke venting i selve Trophyet, men kun under treningen etter at Trophyet var ferdig.

Det er og litt spesielt med snø, midt innimellom trærene der det ikke alltid er mulig å lage nytt spor ved siden av.

Oppe i Madsen myra, på sommerføre, kan det jo fort bli både 1 og 2 timers venting på å komme igjennom, men slik er det. Det er jo gøy å stå å se på at andre sliter også :-)

Nå var selve Trophy løypen rimelig kort denne gangen, men bare det å brøyte vei opp fra "veien" og rundt sløyfen nederst i løype 1 tok sin tid.
Men - opp og rundt hele løypen skulle vi !!
Når vi så kom ned på løype 14, ned brattbakken, ble det bittelitt venting i bunn av bakken på en lang kolonne som kom og skulle opp, men de var veldig fleksible og flyttet seg slik at vi kom greit frem.

Tidsbruken under Trophyet var jo slik sett grei nok, da en 2ndre plass da vitterlig indikerte at vi var rimelig midt på treet angående tidsforbruk.


Generelle betraktninger i løpet av 4 års offroad-kjøring :
Min erfaring når det gjelder å kjøre offroad, må være at man er rimelig greit skodd på egen hånd, det være seg bil, utstyr, verktøy, vinsj osv. Jeg har vært på Treff her på vestlandet som den eneste med vinsj. At man da faktisk har kjørt rundt og vært bergningsbil hele tiden har ikke alltid vært hyggelig, vinsje til dashbord-lyset slukker pga strøm-mangel er ikke alltid greit. Når man da ser at folk med forsett kjører nedi hull de ikke har sjans å komme opp på egenhånd, er ikke hyggelig å være vitne til og at de faktisk forventer at andre stiller opp og hjelper dem løs.

Folk må få kjøre de bilene de har, mener jeg. Men - man bør gjøre det man kan for å være mest mulig selvhjulpen og faktisk yte sin skjerv til å komme gjennom løypen.
Dvs. at man bør ha med seg et minimum av stropp, noen sjakler, jekk, verktøy, reservehjul og aller helst vinsj.
Man bør også gjøre klar for å bli berget, når man sitter fast, dersom man må ha hjelp fra andre, selv om hjelpen holder på å berge en bil foran deg. Da er du klar når det er din tur smile.gif


En ting jeg spurte en del folk om, eller tipset dem om, nemlig å slippe ut luft av hjulene og det var da en del forskjellige forklaringer på hvorfor man ikke slapp ut luft... Å stå fast og bruke tid fordi man ikke vil slippe ut luft, var det mest negative jeg opplevde i helgen cool.gif

Edited by Blom, 18 March 2008 - 13:41.


#118 Dools

Dools

    Swamp Angel

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2784 Innlegg:

Posted 18 March 2008 - 12:35

Jeg blir litt skuffet av å lese enkelte innlegg.
Jeg hadde veldig lyst selv til å komme opp på Rena og kjøre med dere andre,
Men jeg ser nå i ettertid at det kanskje var en smart avgjørelse å ikke reise.
jeg hadde vel muligens følt meg som en belastning på resten av teamet..
(Og hadde hvertfall følt det etter å ha lest innlegg her) sad.gif
Jeg har meget stor/tung bil og uten Winsj hadde jeg vel vært relativt sjanseløs alene.
I tillegg er det vel få som hadde klart å winsje droget mitt rundt oppi skauen der laugh.gif

Nå er Offroadsporten ikke så veldig stor her i landet egentlig.
Ja det er masse 4X4 over alt, men få av de ser noen gang annet enn asfalt og en og annen grusvei til/fra hytta.
Man trenger å rekrutere nye til miljøet og jeg ville tro at en slik tilstelning som dette var en ypperlig anledning for det.
De som kommer inn nye/uerfarne/ferske/urutinerte kan lære veldig masse av å kjøre med i team sammen med sjåfører og redskap som har vært ute en hard vinternatt før.
de kan få råd/tips til å ta med seg vidre og blod på tann etter å bygge/modifisere kjøretøyene sine.
I tilegg så var vel dette ikke akkurat en blodig seriøs konkuranse med mye på spill ? Var det høye pengepremier til vinneren ? blink.gif
Skulle ikke dette bare være ett hyggelig treff/sammenkomst for å kunne ha det gøy og prøve ut bilene sine, være sosiale og ha det gøy. ?

Det har desverre blitt mange "klikker" innen miljøet og det er utrolig trist.
Når alt kommer til alt, er det ikke selve kjøringa som er det viktigste ?
Det å kunne forsere ulendt terreng, menn og maskin mot elementene. ?
det må da være det samme hva man kjører og hvordan det ser ut, hvor mye penger herligheten har kostet og hvilket merke som står i grillen.?

Kjersti

Edited by Dools, 18 March 2008 - 12:35.

Variety is the spice of life. One day ignore people, next day annoy them

Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier

I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!

You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.

#119 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 18 March 2008 - 13:12

Godt sagt DOOLS smile.gif
Mvh Øyvind

#120 pkk

pkk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 223 Innlegg:

Posted 18 March 2008 - 13:18

QUOTE(fbk4x4 @ 18 Mar 2008, 09:21) <{POST_SNAPBACK}>
BLIR GODT MED REKRUTERING AV SÅNNE INNLEGG.. Siden jeg hadde en av de bilene som ikke er rigget for Mount Everest og kanskje heller ikke har noen erfaring med trophy blir man ikke mer lysten på å henge på når man i etterkant får slik tilbakemelding.. Det virket som et veldig godt miljø og et åpent for alle sted, men kommer meldinger her ser jeg.. Etter det jeg tror var det muligens jeg som var med på ditt team og du var den første som snudde.


Hei du smile.gif

Jeg hadde ikke på noe vis til hensikt å disse deg, eller noen andre spesielt, og beklager veldig om du føler det sånn!
...men "misforstå" meg rett! Det er bedre å stille med den skyssen man har tilgjengelig, enn å ikke stille...

Poenget mitt er at jeg tror både de drevne og de ikke fullt så drevne ville hatt om mulig enda bedre utbytte av treffet, om det var inndelt i klasser som f.eks RTH skisserer. Det var et bredt spekter av doninger på Rena, og neste år vil nok også mange doninger stille mere rustet etter å ha prøvd seg en gang. Det er en naturlig utvikling for mange av oss som er "belemret" med denne hobbyen.
Da tror jeg også at organisasjonsformen bør følge utviklingen.
Det bør være plass til så vel nye interesserte som gamle travere, men det bør kansje også være et litt vassere nivå for både doninger og crew som har ragga rundt i skogen en stund, og vil dra på litt...???

Konsepetet er jo helt suverent, når man stanger rundt i skogen om dagen sammen med mange nye bekjentskaper, blir jo også kvelden mere inkluderende, vil jeg tro... Det er nok få arrangemang som har et såpass bra potensiale for rekruttering til offroadmiljøet mtp kjøreerfaring og sosial omgang etterpå...

Grunnen til at vi valgte å bryte ut tidlig har jeg grunngitt tidligere, og jeg må bare beklage til dere begge på teamet at det ble sånn.

Uansett kommer jeg nok til å stille ved neste anledning også om det klaffer, og det håper- og tror jeg de fleste andre som var der vil gjøre også... Dette var jo moorro!
PK