Hei,
Dasjen er fra Petroworks, men motifisert masse. Dasjboret er lagd for varme strøk der man ikke trenger varme i kupen. Eneste hull som var ferdige var oppe ved vindu. Ellers så har jeg skjært ut alt fra det gamle og montert på det nye.Tror jeg brukte nesten like lang tid på det som på resten av bilen, Brukte tex7 for å lime fast alle deler, fant noen kabelbokser på Bauhouse på 60mm som passet perfekt inn i luftinntak. Det som var mest arbeid var boksen til varmeapperat, + alle rør måtte moddes.
Dasjen har samme bøying som orginale, men jeg skal sende noen bilde så du ser knekking.
Svein
Hei, bilen etter ombygging.
Ja endelig var dagen kommet for den første prøveturen. Kjerringa prøvde seg,men det blei for mye tanker rundt den første turen. Ha,HA,HA,
Turen gikk rett ut på motorveien for å test både kjøreegenskaper og motor. Det første jeg merket var at bilen slang med ræva da jeg skiftet gear, (dette er helt normalt ifølge Arnfinn), har jo monter locker bak.
Da jeg endelig var ute på motorveien (100km fartsgrense) og kjører i aksfeltet og passerer 90km før jeg er inne på veien, lurte jeg på hvordan dette skulle ende. 100 var passert før jeg viste ordet av det.130 blei passert,men da turte jeg ikke mer, men bilen gikk som på skinner. Shackle revers foran tror jeg er noe av hemmligheten ved at bilen var så stabil med store hjul (255x70x16). Etter å ha kjørt noen mil har jeg funnet ut at jeg må gjøre flere forandringer. Kommer til å sette inn calmini stikkaksler bak + heavy duty drivaksel, + LSD i diffhuset. Foran kommer det nye stikkaksler fra Trail Tough + flytter locker foran + ny drivaksel fra diff til gearkasse (KDH) fra rocky road. Da gleder jeg meg til den første turen til Svarstad 29-2 Mars for testkjøring i terreng.
Endelig var første turen til Svarstad og testkjøring klar.Bilen fungerte helt perfekt.
På turen hjem skjedde det, motoren skjar seg.
Vel hjemme i garasjen fikk jeg se hva som hadde skjedd.
Det så ikke pent ut.
Rådelagerene hadde skjært seg.
Da var det bare å heve seg på telf. og få tak i en ny motor.
![1_6_16V_1999.jpg](https://offroad.no/forum/uploads/post-11896-1206378426_thumb.jpg)
[
![st_tfang.jpg](https://offroad.no/forum/uploads/post-11896-1205339713_thumb.jpg)
Hadde flaks, en på Møre hadde en motor 1999 1,6 16v motor. Denne måtte jeg bare ha og slo til med en gang.
Satte i gang med ny fanger for å få denne ferdig til ny motor var i hus.
Edited by Svein54, 25 March 2008 - 18:10.