Gå til innhold



Foto
- - - - -

Benteruds og Gunnestads garasje.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
150 replies to this topic

#101 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 02 August 2008 - 14:20

Hei å hopp. Lenge siden det har skjedd noe her gitt. Nå er ferien over, så da blir det å lage mellomaksel mellom gir og transfer i morra. Kanskje titte litt på mellomaksler til akslene oxo. Så er det masse forstærkninger på de nye bladfjør festene vi har laget som må gjøres. Pluss å forstærke skjøtingen av ramma. Tror nok dagen i m kommer til å gå. huh.gif

#102 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 03 August 2008 - 16:44

Legger ut ett par bilder av buret jeg fikk tak i pluss dagens arbeide.

Har flyttet transfer ca 20 cm bakover slik at det ble plass til mellomaksel. Pungtet festene med forsterkninger og jeg har punktet sammen mellomakelen. For å lage mellomakslen tok jeg 1 stk kryss fra suzuki og 1 stk kryss fra volvo. Jeg slipte bort sveisen på hver av kryssa slik att jeg hadde bare joken i gjenn. Satte kryssene ovefor hverandre og tok ett veldig godt øye maål slik att dette ble rett. Hadde ikke helt tro, men prøvde og jaggu ble det rett. Når jeg fikk montert akslen, la jeg tommelstokken ann på ramma og akslen og sveivet rundt, Tommelstokken beveget seg ikke en milimeter. Så det er vi fornøyd med. Da er neste skritt å få skjøtet på mellomaksler.

Attached Thumbnails

  • Bur.JPG
  • bur2.JPG
  • Transfer.JPG
  • Transfer1.JPG
  • Transfer2.JPG
  • Transfer3.JPG


#103 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 04 August 2008 - 18:39

For dere som har sett det.. mellomakslen var ikke satt sammen riktig. Men det er fikset nå!

#104 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 10 August 2008 - 14:05

Da gikk jeg selfølgelig tom for sveisetråd dry.gif Ikke fått gjort en drit i helga. Fattern dreiv å sveisa noen bjelker til låven, så han brukte jo opp den tråden jeg hadde tenkt til å kose meg med i helga.. Ja ja. det begyner å hjelpe nå. Skal av gårde å se på ett sett med nye aksler nå. Gidder ikke å overhale de jeg har. mye penger i forhold til å kjøpe ett sett som har gått 30tusen med større bremser og forstærket stikk aksler. Bestillte rør til å skjøte mellomaksler på bg nor madag, så da er snart det i orden. Da er det ikke lenge før kaross skal på i gjenn. Da blir det og lage fester til bur så pelle skiten frahverandre og lakke ramma. dribble.gif

Edited by Benteruden, 10 August 2008 - 14:06.


#105 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 10 August 2008 - 17:32

Å treffe helt på senter når en skjøter mellomaksling på øyemål det er vel litt flaks vil jeg si.

Eller er det bare überdyktighet smile.gif smile.gif smile.gif

#106 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 10 August 2008 - 19:02

He he. Dette er bare uberdyktighet!! nei da. Lite kasst må man regne med. Men den er så kort att jeg lar det gå. La en lang vinkel fra ramma og over mitdten på akslen å sveivet i gang på transfer, kunne ikke se den gå verken opp eller ned. Så hadde nok litt flaks med den. smile.gif

#107 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 11 August 2008 - 16:01

Da var ett sett med nye Hilux aksler i hus. Stått på en 94mod japansk Hilux. Rimelig stor forskjell på disse i forhold til de gammle jeg har. Begge aksel hylsene er grøver pluss att det er grøvere bremser. Ventilerte skiver forran, så her skal det bremses.. og da regner jeg oxo med at stikk akslene er noe forstærket når allt rundt er det. Så nå må vi til å lage nue drabånd og klosser over akslen. Blir jo aldri ferdig med denne bilen hvis det forsetter slik.. whistle.gif

#108 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 17 August 2008 - 20:52

Hei,
Dette ser jo meget bra ut, får se om jeg får tid til å komme ut og titte litt på prosjektet ditt en dag.

#109 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 18 August 2008 - 19:22

QUOTE(Svein54 @ 17 Aug 2008, 21:52) <{POST_SNAPBACK}>
Hei,
Dette ser jo meget bra ut, får se om jeg får tid til å komme ut og titte litt på prosjektet ditt en dag.


Det er bare å ta seg en tur det Svein. Du bor jo bare ett stein kasst unna. Går ikke så fort om dagen mye å gjøre med høsting av korn osv. Så fort det er ferdig er det bare å hive seg over og få gjort noe. smile.gif

#110 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 18 August 2008 - 20:34

Får se om jeg får tid til en tur til neste uke. Det er jo suki treffen til helgen så du burde jo vært der.
Må få gjort unna oppskyting til jakta på mandag, så ser det litt lettere ut. Du har ikke tilfeldigvis ledig rådyrterreng? Har du mye duer på jordet etter slåtten? Bare si fra rolleyes.gif

#111 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 18 August 2008 - 21:28

Den seine slåttonna gjør det litt ekstra vanskelig med sukitreffet for min del også gitt dry.gif

men nå kommer det vel til å gå una i et par dager, så blir det vel stopp fram i mot helga så jeg kan få dratt....

Og kommer du ikke utpå Benterud, er det jo bare en liten kjøretur til nord odal devil.gif


#112 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 19 August 2008 - 19:39

QUOTE(Svein54 @ 18 Aug 2008, 21:34) <{POST_SNAPBACK}>
Får se om jeg får tid til en tur til neste uke. Det er jo suki treffen til helgen så du burde jo vært der.
Må få gjort unna oppskyting til jakta på mandag, så ser det litt lettere ut. Du har ikke tilfeldigvis ledig rådyrterreng? Har du mye duer på jordet etter slåtten? Bare si fra rolleyes.gif


Rådyr terreng er det dårlig med, men duer er det bra med. Men tnkte jeg skulle ta de selv.. whistle.gif Tror det blir dårlig med treff på megtil helga. Har skjedd noe hver helg nå, så må prøve å få gjort noe med bilen.

QUOTE(sven @ 18 Aug 2008, 22:28) <{POST_SNAPBACK}>
Den seine slåttonna gjør det litt ekstra vanskelig med sukitreffet for min del også gitt dry.gif

men nå kommer det vel til å gå una i et par dager, så blir det vel stopp fram i mot helga så jeg kan få dratt....

Og kommer du ikke utpå Benterud, er det jo bare en liten kjøretur til nord odal devil.gif



Jeg tror vi får sattse på att jeg stiller opp til neste år gitt.. Treskern skulle hatt en liten overhaling etter fjordårets stein pelling!!!! dry.gif

#113 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 00:32

peller du ikke stein før du sår da? smile.gif


#114 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 13:13

Jo a. Polakken var ikke så nøye når han trommla.. Har kjøpt stein peller nå, så da skal det bli likar!

#115 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 13:17

Dette blir jo akkurat som å lese landbruksnytt. tongue.gif whistle.gif tongue.gif

#116 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 16:15

Ja fader.. lurer på om jeg skal starte ei landbruks side her jeg..!!! dribble.gif punk.gif

#117 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 16:19

QUOTE(Benteruden @ 20 Aug 2008, 17:15) <{POST_SNAPBACK}>
Ja fader.. lurer på om jeg skal starte ei landbruks side her jeg..!!! dribble.gif punk.gif

Lett å få hjelp til å pløye opp jordet. Litt ujevnt kanskje men.

#118 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 17:24

Du kan jo arrangere neste suki treff på jordet, så kommer nok det meste av stein frem. tongue.gif

#119 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 18:40

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 20 Aug 2008, 17:19) <{POST_SNAPBACK}>
Lett å få hjelp til å pløye opp jordet. Litt ujevnt kanskje men.


Lett å lett.. Skal jo kunne måle opp venneteiger å stlle inn plauen. Mere avansert enn man tror.. devil.gif

QUOTE(Svein54 @ 20 Aug 2008, 18:24) <{POST_SNAPBACK}>
Du kan jo arrangere neste suki treff på jordet, så kommer nok det meste av stein frem. tongue.gif



Tror ikke jeg trenger noe hjelp med å få opp stein egentelig ,ligger som sella oppa gjorda på det værste. Men hadde jo vært artig med Suzuki treff på jordet da. dribble.gif

#120 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 20:01

Legger ut noen skrytebilder. biggrin.gif Må prøve karosseri før vi gjør noe. Skal oxo sveise fester til buret når det er på.

Attached Thumbnails

  • Kaross1.JPG
  • kaross2.JPG
  • kaross3.JPG
  • kaross4.JPG

Edited by Benteruden, 26 August 2008 - 20:02.