Gå til innhold



Foto
- - - - -

Benteruds og Gunnestads garasje.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
150 replies to this topic

#121 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 20:35

Dette begynner jo å se ut som noe bra. Prøvde og ringe deg i dag, men du hadde ikke på tlf.

#122 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 20:41

Tlfen var på. Men driver å hugger tømmer langt inne på skogen om dagen. Null forhold. Må sende ei melding, de pleier som regel å komme i gjennom.

#123 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 18 September 2008 - 20:01

Her går det ikke akurat fremover om dagen. Tid er noe vi skulle hatt mere av. noexpression.gif

#124 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 27 September 2008 - 12:53

Da har det skjedd litt i gjenn endelig. Løftet på buret og tilpasset litt. Må grubble litt på hvordan jeg skal lage festene. Noen som har en formening om hvordan det er å feste radiatoren høyt slik som på bildet?? Begyner å bli trangt om plassen.

Attached Thumbnails

  • Bur.JPG
  • bur4.JPG
  • bur5.JPG
  • bur6.JPG
  • bur7.JPG


#125 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 04 October 2008 - 13:23

Nå er vi den fasen der det ikke synes noe av det vi gjør.. men men. det må gjøres. Skal snart skru frahverandre allt i gjenn. Gå over sveiser og forstærke småting før vi lakkerer ramma. Karosseriet får vi ta etter vi er ferdig med allt. Rekker ikke å få noe maling på det før det blir vinnteren. Dårlig med varmt sted og stå. Så da har vi gor tid på gjøre orntlig karosseri arbeide oxo.

#126 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 28 December 2008 - 20:11

Nå begyner det å bli på tide att det skjer noe her snart. Har en ør liten plan om å få gjrt litt i morra. Har noe småtteri i gjenn før vi skal ribbe ramma og lakkere den. Kanskje jeg begyner så smått på litt karosseri.

#127 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 30 December 2008 - 20:40

Som vanlig ble det jobb før hobby mad.gif . MEN til helga skal det bli gjort noe på bilen. Har begynt å se litt etter en grom Toyota av ett eller annet slag på Island. Hadde vært artig og importert. Har funnet noen sider på nettet, men har ikke funnet noe bra. Noen som har noe forslag eller linker på biler til salgs der oppe??

#128 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 19 January 2009 - 21:16

Har du ordnet deg styring til bilen? Jeg har styring fra en LJ70 aksel liggende jeg ikke skal bruke.
Tlf: 98883546

#129 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 21 January 2009 - 17:28

Jeg har ei Isuzu trooper snekke liggende som jeg hadde tenkt til å bruke. Du har vel ikke en diff med 4.88 utveksling som passer hilux aksler?

#130 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 21 January 2009 - 21:25

Tenkte på styrestagene og slikt. På LJ70 så ligger det på baksiden av akslen og er highsteer. Desverre, er på jakt etter en 4.88 utveksling selv.
Tlf: 98883546

#131 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 22 January 2009 - 19:29

Passer det rett på Hilux akslene??? I såfal er jeg veldig intressert.. dribble.gif

#132 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 22 January 2009 - 21:38

Ja det mener jeg skal passe, ser dønn likt ut. Får ikke brukt for det selv da det ligger en orbitrol klar her smile.gif
Tlf: 98883546

#133 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 22 January 2009 - 21:42

Mye hadde du tenkt deg for det da? Hadde jo vært gull.

#134 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 22 January 2009 - 23:57

Dette kan vi vel ta en byttehandel på, du har jo noe jeg trenger smile.gif
Tlf: 98883546

#135 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 23 January 2009 - 17:31

Jupp. Da har vi en deal.. rofl.gif

#136 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 29 January 2009 - 22:09

Da ligger dasjen klar til deg Roar.


Har fått sveiset begge forskjermene nesten ferdig, så nå er det plass til større hjul. Da er det bare å få begynt bak. Der må vi lage helle skjermkassa ny. Gruer meg litt til det siden blekket i zukien er laget av noe råttent stål som er håpløst å sveise. Men men. Er vel bare å hive seg over å få gjort det.

#137 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 17 February 2009 - 19:25

Litt ruslasjon her i gjenn. Har pellt ned begge frem akslene mine. Skal sette 4:88 giringa over i den nye akslen. Må jo si jeg ble noe skuffet når jeg fikk frahverandre den diffen. Pinjongen var rimelig slitt. Men velger å sette den sammen i gjenn å kjøre til det er grus. Bestiller ett nytt sett med 4:88 giring å setter det på den diffen som har 4:56. Den har kunn gått 30 000km så like fin som ny. Får oxo high steer i løpet av uka som skal på akslen. Da kan vi begyne å montere servo snekka. Så nå håper jeg det løsner så vi får gjort noe slik att vi blir ferdige til sommeren.

Skal prøve å få lagt ut noen bilder på hvordan vi shimser opp pinjong og justerer kronhjulet mot pinjong.Finner ikke noen bra forklaringer eller bilder av det her på forumet. Sikkert flere enn meg som ville hatt noen forklaringer på dette.

#138 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 07 March 2009 - 16:07

Oppsetting av diff fikk jeg det sverre ikke tatt noen bilder av. Kameraet hadd streika slvfølgelig.

Men vi har fått det sammen og er snart ferdig med allt på frem akslen. Har laget støtdemper tårn og pump stopp i dag. Laget tårna ev firkant rør og skar ut ører av ei plate. Borret hull i øra og firkantrøren slik att jeg kunne skru dette fast hvis man i ettertid vil ha mere fleks og lengre dempere. Veldig enkelt.. bare flytte øra opp eller ned og borre nye hull i røren.

Attached Thumbnails

  • St_t1.JPG
  • St_t..JPG
  • St_t5.JPG
  • St_t3.JPG


#139 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 08 March 2009 - 14:01

Tenkte jeg skulle fått gjort en del i dag oxo... men.. dreiv å skjøtet mellom akslen mellom gir og transfer da jordingsklemma glapp over tuppen på pekefingeren slik att den henger i gjenn i ei lita skinn fille. Slikt skjer.. kastet så mellomakslen ut i snøen for å kjøle litt.. hav tror dere skjer da??? Jo da, da får jeg jo takras i hodet så det knaser i nakken ohmy.gif ohmy.gif ossen ere mulig?? Da tenkte jeg med mitt att i dag skal ikke jeg gjøre noe mere!! huh.gif

#140 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 08 March 2009 - 14:16

Høres ikke bra ut dette. ohmy.gif Du vet at de fleste ulykker skjer i hjemmet cool.gif Jeg har sakt til kjerringa at nå låser jeg meg inni garasjen til det slutter å snø. Snøen henger en halv meter utenfor taket her så det er vel rett før. Du har god til til å få ferdig bilen får jeg tror ikke det er kjørbart før ut i mai. tongue.gif