suzuki modified prosjekt
#21
Posted 31 January 2008 - 21:08
#22
Posted 04 February 2008 - 19:27
Mob:90046866
#23
Posted 04 February 2008 - 21:38
#25
Posted 12 February 2008 - 22:35
Mob:90046866
#26
Posted 12 February 2008 - 23:21
http://www.savarturb...nt/artiklar.php
#28
Posted 13 February 2008 - 23:24
Mob:90046866
#29
Posted 13 February 2008 - 23:35
#32
Posted 04 March 2008 - 12:54
Edited by wowduck, 04 March 2008 - 12:59.
#33
Posted 04 March 2008 - 15:35
haha e å du ska bytt motor ja tror ikke det du. hehe
#34
Posted 04 March 2008 - 15:56
90760955
#35
Posted 04 March 2008 - 18:00
har gjort d meste me motor`n min
2liter, blybronsje lager i hele bunn,arp studs i heile driit`n, H profil stål råda, smidde lavkomp stempel, porta topp, me stør insugs ventila, kvass kam, hem årna insug me 2,5 toms spjell, stor alu cooler, Mega squirt me fordeler løs tenning "edis tenning"
mene at dysan min e 382ccm/min.. kjøre du me for små dysa e det værtfall itj nå rart at du har tennings bank + varm innsugs temp...
første bud på en turbo motor e å sørg for at den får nokk suppe, ska ryk som en påjustert diesel bortimot..
Så tar og justere ned litt etter på igjen, men den ska kost i fra sæ litt svart uansett..
du bør så absolutt innvester i en brei bånds lamda "inovative LC1" kan anbefalles på det sterkeste, kjøre me samme på min egen bil..
ska ha en lamda værdi på ca 13-14 på en turbo motor..
14,7 e helt omtimalt på en suge motor si dæm, en turbo motor ska unnsæ me "litt" ekstra...
det du eventuellt kan gjør, om du har for småe dysa, e å få opp bensintrykke..veit itj om volvo vart levert med justerbar bensintrykks regulator orginalt, ford`n min har værtfall det orginalt, progresiv selvfølgelig..
så bensin trykke øke sammen me lade trykke, du har væll rundt 3bars bensintrykk i grunn trykk, om med, la oss si 1 bar turbo trykk, ska du ha 4bars bensin trykk...
trur også æ villa ha flytta litt på cooler`n, bli heller fin lite gjennomstrømming i cooler`n me innserskjermen under, den vill "hold" på varm lufta i motor romme, ska du klar å ha gjennom strømming, må du kapp ut i innderskjermen, men da e du straks utsatt for både steinsprut å det som værre ei... bare et tips
masseyman: ang intercooler til bilen din, så kan jeg ikke gjøre enn å anbefalle deg å kjøpe en brukt volvo 740 turbo intercooler, di passer som p*kk i karis mus...
Edited by hår ball, 04 March 2008 - 18:06.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.
#36
Posted 04 March 2008 - 23:59
er helt enig med deg om at intercoolern skulle ha ståt en anen plass. men har ikke noen annen plass den kan jo ikke stå i fronten på en sån bil og heler ikke lit over panseret!. det hender da at alle sidene på bilen blir brukt såm "hjul", hehe men inersjærmen er modifisert lit så det er ganske bra klaring imelom coolern og sjermen.. og vifta blåser ganske bra!
jeg kjører ikke men orginale dyser nei.. har 660ccm. trenger ekentlig ikke SÅ store da men var en jeg kjenner som skulle selge dem. og med megasquirt kan jeg justere såm jeg vil, så den får ikke for mye bensin fordi det er store dyser!. vi har målt lamba verdien på ca 14, er en såm har en sån brei bånds lamba i nærheten og bensin trykket er justert til fast 3,5 bar. er bare å klemme den orginale trykkregulatorn lit i skrustika så fjera blir stramere . det ryker nesten lit svart av en når jeg gasser på! så den får nokk suppe ja.. men som sakt er den ikke fin justert enda.. men må ha en forsterket cluts. den orginale slurer bare når jeg gir mye gass i et høyt gir. noen som har forslag til hvilken cluts som som er egnet?. og hvor jeg for kjøpt?
Edited by zukiturbo, 05 March 2008 - 10:01.
#37
Posted 05 March 2008 - 01:36
#38
Posted 05 March 2008 - 10:14
#40
Posted 05 March 2008 - 16:26
poenget må jo være at han fikk de til gibort pris, og det er grunn nokk i mine øyne..
klue med MS er som sagt at alt er justerbart, hvor lenge dysene skall åpne, lukke tid osv osv..
og i tillegg kan bensin trykkes senkes lavere om det skulle bli problemer med og få bilen til og gå reint på romgang..
de aller værste kjører jo med 2 dyser pr sylinder, som kjøres sekvensielt, det er mye for og få bilen kjørbar også på lavt turtall, og for å unngå å sote ned pluggende..
clutch og brems her i tr,heim smir opp en sinter lammel til deg på ønske..
probleme med en sinter er vell at det er begrensa hvor mye du kan slure med en sinter lammel.. jeg hadde gått for en helt standar uorginal/orginal clutch og heller fått tak i ei litt mer spenstig trykk plate, halve morroa er jo at det faktisk går ann og krype i marka med en orgianisk clutch, sinter blir fort on/off..
http://www.clutchbrems.no/
regner med at meca,romnes,autoproducts nord,torshov,mekonomen osv får taki til deg..
men som sagt, clutch og brems kan anbefalles, makan til trivelig kar skall du leite lenge etter, og han kan skaffe orginale, uorginale, egen produserte sintere/organiske osv til en meget hyggelig pris.. og han driver med motorsport selv, så alt som brommer og er på grensa til ulovlie er heeeeel kos..
Edited by hår ball, 05 March 2008 - 16:30.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.