Gå til innhold



Foto
- - - - -

suzuki modified prosjekt


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
112 replies to this topic

#21 zukiturbo

zukiturbo

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 86 Innlegg:

Posted 31 January 2008 - 21:08

jeg kjører med vanli fordeler på kammakseln ja. holder på å skruve sammen en ny motor nå, så den starter snart igjen! rofl.gif . men har du hjort noe spesielt med motoren? råder? veiv? stæmpel?
Arild 48245348

#22 masseyman

masseyman

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 19:27

Ha du komme nå nærmar oppstart tå zuki att?.. shifty.gif
Sigurd
Mob:90046866
user posted image

#23 zukiturbo

zukiturbo

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 86 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 21:38

det er ikke så lenge til den starter nå næi dribble.gif har montert på toppen, kammreim og alle remhjula å svinghjulet og mye annet rofl.gif skal kansje prøve å sette i motorn i morgen.. rofl.gif skal prøve å ta noen bilder i morgen rolleyes.gif.. den SKAL starte til vintertræfet ja wink.gif da skal d kjøres? devil.gif
Arild 48245348

#24 zukiturbo

zukiturbo

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 86 Innlegg:

Posted 10 February 2008 - 19:32

har noen bilder fra kjøring i hælga.. har brukt patroln i hælga.. regne me å bli ferdi med suzukin tilig denne uka dribble.gif må test den lit før træfet! whistle.gif
DSC00121.JPG DSC00125.JPG DSC00126.JPG
DSC00127.JPG DSC00129.JPG
DSC00131.JPG DSC00132.JPG
Arild 48245348

#25 masseyman

masseyman

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 12 February 2008 - 22:35

Fått fyra suzuki`n no da eill? dribble.gif
Sigurd
Mob:90046866
user posted image

#26 57sugge

57sugge

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 76 Innlegg:

Posted 12 February 2008 - 23:21

Her er det mye fin lesing om volvo motorer. Jens Gustavsson som har skrevet disse enkle ord om volvomotoren innehar trolig verdensrekord i HK i Volvo B20. 730hk på original veiv og volvos M-råder. Mye bra tips på forumet til savarturbo også.

http://www.savarturb...nt/artiklar.php
TG

#27 zukiturbo

zukiturbo

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 86 Innlegg:

Posted 13 February 2008 - 23:14

i kveld starta sukin at dribble.gif har tenkt å montere på en intercooler til hælga, men det blir vell litt lite tid. men må vell te en natt til hjelp rofl.gif DSC00148.JPG
Arild 48245348

#28 masseyman

masseyman

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 13 February 2008 - 23:24

Denj coolar`n dær passe fint frammi grill`n på patrol`n min sjer e rofl.gif
Sigurd
Mob:90046866
user posted image

#29 zukiturbo

zukiturbo

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 86 Innlegg:

Posted 13 February 2008 - 23:35

haha. den coolern skal ingen andre steder en under pansere på sukin. rofl.gif insugslufta bli enorm varm, den var da over 90 grader.. men tempen gikk ned en god del etter at jeg byttet til støre dyser.
Arild 48245348

#30 zukiturbo

zukiturbo

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 86 Innlegg:

Posted 25 February 2008 - 21:16

DSC00177.JPG har hvert lite med skruving i det siste sad.gif men i kvelj fikk jeg endelig coolern på plass rofl.gif DSC00175.JPG
Arild 48245348

#31 zukiturbo

zukiturbo

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 86 Innlegg:

Posted 03 March 2008 - 21:55

i kvel ble zukin 1200kr mere vert tongue.gif hehe, har kjøpt silikon bend til intercolern smile.gif . ble da ganske bra? rofl.gif DSC00190.JPG DSC00191.JPG DSC00189.JPG . slenger med et bilde av zukin å patrol`n! rofl.gif DSC00186.JPG
Arild 48245348

#32 wowduck

wowduck

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 04 March 2008 - 12:54

ska itj byt motor å karoseri?? rolleyes.gif heller shiftyninja.gif

Edited by wowduck, 04 March 2008 - 12:59.


#33 zukiturbo

zukiturbo

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 86 Innlegg:

Posted 04 March 2008 - 15:35

QUOTE(wowduck @ 4 Mar 2008, 12:54) <{POST_SNAPBACK}>
ska itj byt motor å karoseri?? rolleyes.gif heller shiftyninja.gif

haha dry.gif e å du ska bytt motor ja laugh.gif tror ikke det du. hehe tongue.gif
Arild 48245348

#34 Irok

Irok

    Anleggs slusk

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 681 Innlegg:

Posted 04 March 2008 - 15:56

Det ska bli arti å sjå deinn hærren i grusmælan under trøndercupen i år!
Atle
90760955

#35 hår ball

hår ball

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 04 March 2008 - 18:00

QUOTE(zukiturbo @ 31 Jan 2008, 21:08) <{POST_SNAPBACK}>
jeg kjører med vanli fordeler på kammakseln ja. holder på å skruve sammen en ny motor nå, så den starter snart igjen! rofl.gif . men har du hjort noe spesielt med motoren? råder? veiv? stæmpel?



har gjort d meste me motor`n min tongue.gif
2liter, blybronsje lager i hele bunn,arp studs i heile driit`n, H profil stål råda, smidde lavkomp stempel, porta topp, me stør insugs ventila, kvass kam, hem årna insug me 2,5 toms spjell, stor alu cooler, Mega squirt me fordeler løs tenning "edis tenning"
mene at dysan min e 382ccm/min.. kjøre du me for små dysa e det værtfall itj nå rart at du har tennings bank + varm innsugs temp...

første bud på en turbo motor e å sørg for at den får nokk suppe, ska ryk som en påjustert diesel bortimot..
Så tar og justere ned litt etter på igjen, men den ska kost i fra sæ litt svart uansett..
du bør så absolutt innvester i en brei bånds lamda "inovative LC1" kan anbefalles på det sterkeste, kjøre me samme på min egen bil..

ska ha en lamda værdi på ca 13-14 på en turbo motor..
14,7 e helt omtimalt på en suge motor si dæm, en turbo motor ska unnsæ me "litt" ekstra...
det du eventuellt kan gjør, om du har for småe dysa, e å få opp bensintrykke..veit itj om volvo vart levert med justerbar bensintrykks regulator orginalt, ford`n min har værtfall det orginalt, progresiv selvfølgelig..

så bensin trykke øke sammen me lade trykke, du har væll rundt 3bars bensintrykk i grunn trykk, om med, la oss si 1 bar turbo trykk, ska du ha 4bars bensin trykk...

trur også æ villa ha flytta litt på cooler`n, bli heller fin lite gjennomstrømming i cooler`n me innserskjermen under, den vill "hold" på varm lufta i motor romme, ska du klar å ha gjennom strømming, må du kapp ut i innderskjermen, men da e du straks utsatt for både steinsprut å det som værre ei... bare et tips smile.gif


masseyman: ang intercooler til bilen din, så kan jeg ikke gjøre enn å anbefalle deg å kjøpe en brukt volvo 740 turbo intercooler, di passer som p*kk i karis mus...

Edited by hår ball, 04 March 2008 - 18:06.

85 rocky 2,8TD: hilux akslinger og 35 to come.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.

#36 zukiturbo

zukiturbo

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 86 Innlegg:

Posted 04 March 2008 - 23:59

høres virkelig heftig ut den motoren din da! dribble.gif ja jeg har planer om å bygge en ny motor med andre råder og stæmpler++++ wink.gif .men det blir ikke på en stund enda.. får se hvor lenge dene motoren holder whistle.gif .. det som er problemet er at den lader fra 1000-4000rpm. har 1 bar på 4000. skal sette på en westigate på turboen som åpner på 0,7-0,8 bar. den store på grenrøret åpner på 1 bar (må ha den store og, for westigatn på turbon er for liten).. ettersom jeg har forståt er ikke volvo motorene så veldig glad i høy effekt på lavt turtal? eller?..

er helt enig med deg om at intercoolern skulle ha ståt en anen plass. men har ikke noen annen plass ohmy.gif den kan jo ikke stå i fronten på en sån bil og heler ikke lit over panseret!. det hender da at alle sidene på bilen blir brukt såm "hjul", hehe rofl.gif men inersjærmen er modifisert lit så det er ganske bra klaring imelom coolern og sjermen.. og vifta blåser ganske bra! wink.gif

jeg kjører ikke men orginale dyser nei.. har 660ccm. trenger ekentlig ikke SÅ store da men var en jeg kjenner som skulle selge dem. smile.gif og med megasquirt kan jeg justere såm jeg vil, så den får ikke for mye bensin fordi det er store dyser!. vi har målt lamba verdien på ca 14, er en såm har en sån brei bånds lamba i nærheten rofl.gif og bensin trykket er justert til fast 3,5 bar. er bare å klemme den orginale trykkregulatorn lit i skrustika så fjera blir stramere whistle.gif . det ryker nesten lit svart av en når jeg gasser på! wink.gif så den får nokk suppe ja.. men som sakt er den ikke fin justert enda.. men må ha en forsterket cluts. den orginale slurer bare når jeg gir mye gass i et høyt gir. noen som har forslag til hvilken cluts som som er egnet?. og hvor jeg for kjøpt?

Edited by zukiturbo, 05 March 2008 - 10:01.

Arild 48245348

#37 Tuftn

Tuftn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 221 Innlegg:

Posted 05 March 2008 - 01:36

dyser til nærmere 500 hk i en suki ?er det noe poeng da?

#38 zukiturbo

zukiturbo

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 86 Innlegg:

Posted 05 March 2008 - 10:14

er det noen som vet hvor jeg får kjøpt forssterket clutch til volvo 740turbo?, regner med at en sån clutch holder? cool.gif
Arild 48245348

#39 Irok

Irok

    Anleggs slusk

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 681 Innlegg:

Posted 05 March 2008 - 16:11

http://www.pedersens...l/Volvo_clutch/
Atle
90760955

#40 hår ball

hår ball

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 05 March 2008 - 16:26

QUOTE(Tuftn @ 5 Mar 2008, 01:36) <{POST_SNAPBACK}>
dyser til nærmere 500 hk i en suki ?er det noe poeng da?


poenget må jo være at han fikk de til gibort pris, og det er grunn nokk i mine øyne..
klue med MS er som sagt at alt er justerbart, hvor lenge dysene skall åpne, lukke tid osv osv..
og i tillegg kan bensin trykkes senkes lavere om det skulle bli problemer med og få bilen til og gå reint på romgang..

de aller værste kjører jo med 2 dyser pr sylinder, som kjøres sekvensielt, det er mye for og få bilen kjørbar også på lavt turtall, og for å unngå å sote ned pluggende..

clutch og brems her i tr,heim smir opp en sinter lammel til deg på ønske..
probleme med en sinter er vell at det er begrensa hvor mye du kan slure med en sinter lammel.. jeg hadde gått for en helt standar uorginal/orginal clutch og heller fått tak i ei litt mer spenstig trykk plate, halve morroa er jo at det faktisk går ann og krype i marka med en orgianisk clutch, sinter blir fort on/off..


http://www.clutchbrems.no/





regner med at meca,romnes,autoproducts nord,torshov,mekonomen osv får taki til deg..
men som sagt, clutch og brems kan anbefalles, makan til trivelig kar skall du leite lenge etter, og han kan skaffe orginale, uorginale, egen produserte sintere/organiske osv til en meget hyggelig pris.. og han driver med motorsport selv, så alt som brommer og er på grensa til ulovlie er heeeeel kos..

Edited by hår ball, 05 March 2008 - 16:30.

85 rocky 2,8TD: hilux akslinger og 35 to come.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.