Gå til innhold



Foto
- - - - -

Roffy's garage


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
480 replies to this topic

#261 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 11 December 2003 - 00:00

Først å fremst så er bilen til å ha det morro med, og ja jeg vet det er hard konkuranse i proto, men vi for se, kanskje jeg kikker nærmere på reglene for Classic..........
Nå må jeg på jobb, snakkes

Follow your dreams smile.gif
http://www.offroad.n...sp?TOPIC_ID=911

#262 THX

THX

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1918 Innlegg:

Posted 11 December 2003 - 00:00

Blir tøfft det!
Kommer du til å kjøre noen konkuranser tror du?
Er nesten lettere for deg å ha bil med karoserri som ligner en type bil for da kan du kjøre classic.. ikke lett i proto med kunn sving framme!

Suzuki LJ80
Mercedes Unimog s404 1960
Chevrolet Blazer K-5 1984
Chevrolet Blazer K-5 1988


#263 THX

THX

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1918 Innlegg:

Posted 12 July 2003 - 23:00

Forventer å se deg i Spesial løypene nå


Let`s go Offroading

#264 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 11 December 2003 - 00:00

God morgen THX, hehe...flere som sjekker innom før jobb.....
Blir bare bur på toppen av ramma, eneste fra Chevy kaross blir kansje litt av torpedoveggen (der med pedalene..)

Follow your dreams smile.gif
http://www.offroad.n...sp?TOPIC_ID=911

#265 THX

THX

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1918 Innlegg:

Posted 11 December 2003 - 00:00

Dette ser jammen meg lovende ut Roffy!
Kommer til å bli morro å se hvordan dette blir framover!!

Når jeg har plukket i fra hverandre delebilen så har jeg jo en blazer hytte osv.. kanskje noe å sette oppå den innkorta ramma di!

Suzuki LJ80
Mercedes Unimog s404 1960
Chevrolet Blazer K-5 1984
Chevrolet Blazer K-5 1988


#266 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 13 July 2003 - 23:00

Ja har mista litt flex.. kjører tilogmed uten stabstag (uten å savne det....) men sperra bak funker jo den

Hvor mye koster sånn heftig styre demper ? fy faen de drar i rattet disse sliksene

Keep offroading

FULL SIZE OR NO SIZE

#267 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 10 December 2003 - 00:00

Idag fikk jeg korta inn ramma, 80cm mindre akselavstand nå.... 20,5cm kortere enn K5......



Og ett bilde av "sleeping beauty":


Follow your dreams smile.gif
http://www.offroad.n...sp?TOPIC_ID=911

#268 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 10 December 2003 - 00:00

du kan selge sleeping beauty til meg..

Tron Rui 91846960
NO GUTZ NO GLORY !!!


http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

#269 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 10 December 2003 - 00:00

Ser dritkult ut! Ikke dum den slip yoke-patenten din.. ! Jeg må vel også lage noe sånt hvis jeg skal ha v8+automat+fordelingskasse. SYE-kit fra statene til 10.000 + (koster ihvertfall det til jeep) er uaktuelt!

Er det noe håp for vekking av Sleeping Beauty eller? Ligger litt på is? Eller skulle du skru det over på en Blazer... ?

#270 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 13 July 2003 - 23:00

Idag har jeg lekt litt i bekken, montert grill og kobla lyktene (har parklys i ekstralyktene






FULL SIZE OR NO SIZE

#271 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 14 July 2003 - 23:00

Trenger noen tips...... med de nye dekka så er det liksom ikke jeg som bestemmer hvor framhjula skal peke lenger, når jeg klatrer opp på og ned av steiner etc. så kjennes det ut som om alle styre deler er av gummi... hva slags oppgraderinger kan jeg gjøre (i tilegg til bedre styredemper...)???????

Keep offroading

FULL SIZE OR NO SIZE

#272 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 14 July 2003 - 23:00

RÅ bil altså! Når det gjelder styring, så skulle du kanskje hatt en sterkere servo.. ? Eller er det ikke den som gir seg? Rockcrawlerne pleier jo å bruke noe sånn "hydraulic assist", med en styresylinder på akselen som hjelper til, men sånt er vel umulig å få tak i her, og koster sikkert $$$.. men kanskje man kan lage noe? Men hva sier tilsynet da tro... ?

Vi hadde en gammel Volvo lastebil med et sånt system, vanlig styresnekke, med en ventil et eller annet sted, og en sylinder et annet sted. Får du tak i delene til et sånt opplegg går det kanskje an å få satt sylinderen på akselen, og brukt snekka som den er? Hadde blitt tøft.

#273 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 14 July 2003 - 23:00

Det er ikke servoen som gir seg, rattet klarer jeg å holde, det virker som om alt mellom servon og hjula gir seg.. merker ikke noe på veien.. kanskje det er ramma rundt snekka som gir seg... kanskje jeg burde forsterke ramma ?????

FULL SIZE OR NO SIZE

#274 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 14 July 2003 - 23:00

Ja, ellers sprekker den opp, vet dette er et vanlig problem på Blazere som blir kjørt i skauen. Du kan lage en sånn "steering box brace" som de selger for masse penger borte i statene, tenkte å lage en sånn sjøl, bare ei klemme rundt snekka der pitmanarmen kommer ut, og et kraftig stag med en brakett som festes på rammevangen på andre siden.

Ellers kan det være fjærene som gir seg, eller kanskje det har med vinkelen på styrestagene.. går staget mellom snekka og knokkelhuset på langs eller på tvers av bilen? Kanskje du må senke styresnekka for å få mer rett vinkel på styrestaget.. ? Hvis det er mye vinkel, vil jo snekka bare trykke akselen opp og ned... ? Kanskje du kan ta noen bilder av styringa di, så kan vi prøve å finne ut hva som skjer? Eller om du får noen til å kjøre bilen din mens du prøver å se hva som gir seg.

#275 THX

THX

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1918 Innlegg:

Posted 10 January 2004 - 00:00

Grattis med hus!

#276 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 15 July 2003 - 23:00

Vurderer å senke snekka to tommer ja... fjærene mine løfta jo seks tommer, mens styre armen som fulgte med bare kompenserer for fire tommers løft, staget mellom snekka og akslingen går på langs av bilen, støttestag ifra "halsen" på snekka får jeg ikke på før jeg eventuelt senker snekka, får den stikker ikke nedforbi ramma orginalt (snekka ligger på utsia av ramma...)

FULL SIZE OR NO SIZE

#277 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 18 July 2003 - 23:00

Idag har jeg montert luftutak i grillen

FULL SIZE OR NO SIZE

#278 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 18 July 2003 - 23:00

Fikk 4xflares'ene mine fra BG Nor på Torsdag (de er raske).....
men hva sjedde med Pro Comp belgene mine Hoelern ??? (go ferie)

FULL SIZE OR NO SIZE

#279 runar

runar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 467 Innlegg:

Posted 18 July 2003 - 23:00



#280 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 19 July 2003 - 23:00

Sitat:
Kan du ikke bare bygge om styrestaget litt





http://128.83.80.200...rysteering.html