Landssvikere
#121
Posted 26 May 2008 - 08:28
#122
Posted 26 May 2008 - 10:28
Det er vel mistanke om pris-samarbeid. Det har det vært før... Det blir vel slutt på 2kr svingningene nå da. Synes det er greit at det er billigere av og til. Jeg kjører så lite at jeg kan fylle på sånne dager. Bortsett fra idag når bensinen koster 10.97 på Statoil og jeg har nesten full tank...
Edited by Gurba, 26 May 2008 - 10:29.
#123
Posted 26 May 2008 - 16:35
Jeg skal lett ha LPG etter at sommerpengene har poppet inn på konto!!! Men ikke fra Shell!!!! *boikott*
Blir vel inntauingstasjonen på Sogn som er nærmest.
Hehe...hvor tror du LPG Norge får gassen sin fra da?
Stikkord Gøteborg.......med samme bil som......jess....Shell.....
Men hvem vil man til livs med denne boikotten? Oljeselskapene som tjener noe kr pr liter, eller staten som tjener maaaaasse mer pr liter?
Staten tjener det samme uansett hvem vi tanker hos.
#124
Posted 27 May 2008 - 00:42
Disse bensinstasjonene finnes overalt i norden og omtrent på hvert gatehjørne.
Dersom disse boikottes så sier det seg jo enkelt at prisen må litt ned.
Snakker ikke om noe drastisk.
Staten har vi jo gitt opp.. de gjør jo alt vi innbyggere er imot, så der får vi jo ingen hjelp.....
Men skal man se hvordan det starter så er det jo... hvem tar opp oljen: jo shell og statoil... hvem sender dem til rafinneriene og hvem eier dem?! jo, shell og statoil... hvem sender de til bensinstasjonene og hvem eier dem?! joooo.. shell og statoil... så er jo bare tull at de kun tjener 1kr pr liter.... bensinstasjonen gjør nok det.. men er jo en del mer på veien.. og avgiften er jo 60% så den har jo ekstremt mye av skylda...
Ser ikke på Statoil og shell som stygge ulver, men noen må ofres i en boikott.. hjelper ikke mye å boikotte JET.. eller 123SMART (eller hva det nå heter)...
Gjelder jo kun bensin for min del.. LPG kunne jeg kjøpt hvor som helst, samme med E85...
Kommentarer kan taes her: http://www.offroad.n...53l-t76402.html
#125
Posted 27 May 2008 - 08:44
#126
Posted 27 May 2008 - 09:17
Personlig så synes jeg at de kan redusere avgiften på drivstoff, eventuelt subsidiere miljøvennlige alternativ og så heller øke avgiftene på varer som alkohol og tobakk. For vi må bare innse det. Regjeringen taper ikke penger et sted uten å ta de inn igjen et annet sted.
Edited by Gurba, 27 May 2008 - 09:17.
#127
Posted 27 May 2008 - 10:06
DA må staten skjønne at noe må være galt med prisene... (eller, nei.. de skjønner nok ikke det)...
ikke lenge til feriepenger!!! da blir det LPG!! woohoo.. og 2mnd etter det sier Kristin Hellvorsen "vi må sette opp prisen på LPG, det er farlig" og da slenger de vel på fast 10kr i avgift.. WOOHOOO!!...
..men jeg sjangser!!!
Edited by tiiim, 27 May 2008 - 10:07.
Kommentarer kan taes her: http://www.offroad.n...53l-t76402.html
#128
Posted 27 May 2008 - 10:28
DA må staten skjønne at noe må være galt med prisene... (eller, nei.. de skjønner nok ikke det)...
ikke lenge til feriepenger!!! da blir det LPG!! woohoo.. og 2mnd etter det sier Kristin Hellvorsen "vi må sette opp prisen på LPG, det er farlig" og da slenger de vel på fast 10kr i avgift.. WOOHOOO!!...
..men jeg sjangser!!!
#129
Posted 27 May 2008 - 16:10
DA må staten skjønne at noe må være galt med prisene... (eller, nei.. de skjønner nok ikke det)...
ikke lenge til feriepenger!!! da blir det LPG!! woohoo.. og 2mnd etter det sier Kristin Hellvorsen "vi må sette opp prisen på LPG, det er farlig" og da slenger de vel på fast 10kr i avgift.. WOOHOOO!!...
..men jeg sjangser!!!
Tenkte på LPG jeg og da jeg så resultatet av skatteoppgjøret, men jeg venter til neste vår og ser hva som skjer på avgiftsfronten.
#130
Posted 28 May 2008 - 20:11
Ho har et godt poeng, for hva godt for miljøet gjør vell mer penger i statskassen? Min bil slipper ut like mye co2 enten bensin koster 5 eller 15 kr.
#131
Posted 28 May 2008 - 21:17
Å boikotte shell og statoil er noke stort tull. Det er ikkje stasjonene som bestemmer prisane. Dei tjener knappt på det.
Idag fyllte eg diesel til 14.07 for literen.
Når abc idiotar frå Oslo skal få bestemma at me ikkje ska redusera avgiften på drivstoff blir eg forbanna.
Me som bur på landsbygda er avhengig av bil nesten daglig.
#132
Posted 28 May 2008 - 21:20
Å boikotte shell og statoil er noke stort tull. Det er ikkje stasjonene som bestemmer prisane. Dei tjener knappt på det.
Idag fyllte eg diesel til 14.07 for literen.
Når abc idiotar frå Oslo skal få bestemma at me ikkje ska redusera avgiften på drivstoff blir eg forbanna.
Me som bur på landsbygda er avhengig av bil nesten daglig.
i aug 07,kostet 1liter, 10,50
#133
Posted 28 May 2008 - 21:56
Å boikotte shell og statoil er noke stort tull. Det er ikkje stasjonene som bestemmer prisane. Dei tjener knappt på det.
Idag fyllte eg diesel til 14.07 for literen.
Når abc idiotar frå Oslo skal få bestemma at me ikkje ska redusera avgiften på drivstoff blir eg forbanna.
Me som bur på landsbygda er avhengig av bil nesten daglig.
Treng ikke å dra så langt...bor 2.8 mil utenfor Oslo, er avhengig av bil for jeg kommer meg ikke på jobb til 0645 med kollektivt.....
#134
Posted 29 May 2008 - 09:34
Uten lastebilen stopper Norge.
Transport av varer og gods skjer stort sett med lastebil, det er kun større gods over lengre distanser som går med tog eller skip.
Altså vil prisen på nesten alt vi kjøper stige med høyere drivstoffpriser.
Uten privatbilen stopper Norge.
Infrastrukturen for kollektivtrafikk er ikke dimensjonert for at hele landets befolkning skal benytte seg av tog, buss og bane.
Altså tvinger staten oss til å bruke privatbil, og fylle statskassen med avgiftskroner.
MILJØAVGIFTENE PÅ DRIVSTOFF ER SVINDEL!
Vi kan ikke påvirke våre politikere selv, men de to største oljeselskapene i landet kan.
Om vi boikotter Statoil og Shell lenge nok til at de får "vondt i lommeboka" så vil de til slutt vende seg til politikerne og legge press på dem for å få gjort noe.
Siden politikerne ikke kan tvinge oss til å fylle hos Statoil og Shell vil de isteden måtte vurdere å sette ned drivstoffavgiftene.
Friheten til å velge hvor vi skal handle drivstoff er det eneste våpenet vi har i krigen mot drivstoffavgiftene.
Men det vil bare fungere hvis mange nok støtter opp og benytter seg av det våpenet.
BOIKOTT STATOIL OG SHELL!
Og fortsett med det til vi har vunnet kampen mot drivstoffavgiftene.
Mvh
Arnt-W
(som boikotter for harde livet)
#135
Posted 29 May 2008 - 18:31
Uten lastebilen stopper Norge.
Transport av varer og gods skjer stort sett med lastebil, det er kun større gods over lengre distanser som går med tog eller skip.
Altså vil prisen på nesten alt vi kjøper stige med høyere drivstoffpriser.
Uten privatbilen stopper Norge.
Infrastrukturen for kollektivtrafikk er ikke dimensjonert for at hele landets befolkning skal benytte seg av tog, buss og bane.
Altså tvinger staten oss til å bruke privatbil, og fylle statskassen med avgiftskroner.
MILJØAVGIFTENE PÅ DRIVSTOFF ER SVINDEL!
Vi kan ikke påvirke våre politikere selv, men de to største oljeselskapene i landet kan.
Om vi boikotter Statoil og Shell lenge nok til at de får "vondt i lommeboka" så vil de til slutt vende seg til politikerne og legge press på dem for å få gjort noe.
Siden politikerne ikke kan tvinge oss til å fylle hos Statoil og Shell vil de isteden måtte vurdere å sette ned drivstoffavgiftene.
Friheten til å velge hvor vi skal handle drivstoff er det eneste våpenet vi har i krigen mot drivstoffavgiftene.
Men det vil bare fungere hvis mange nok støtter opp og benytter seg av det våpenet.
BOIKOTT STATOIL OG SHELL!
Og fortsett med det til vi har vunnet kampen mot drivstoffavgiftene.
Mvh
Arnt-W
(som boikotter for harde livet)
var på esso idag
#136
Posted 29 May 2008 - 22:31
Uten lastebilen stopper Norge.
Transport av varer og gods skjer stort sett med lastebil, det er kun større gods over lengre distanser som går med tog eller skip.
Altså vil prisen på nesten alt vi kjøper stige med høyere drivstoffpriser.
Uten privatbilen stopper Norge.
Infrastrukturen for kollektivtrafikk er ikke dimensjonert for at hele landets befolkning skal benytte seg av tog, buss og bane.
Altså tvinger staten oss til å bruke privatbil, og fylle statskassen med avgiftskroner.
MILJØAVGIFTENE PÅ DRIVSTOFF ER SVINDEL!
Vi kan ikke påvirke våre politikere selv, men de to største oljeselskapene i landet kan.
Om vi boikotter Statoil og Shell lenge nok til at de får "vondt i lommeboka" så vil de til slutt vende seg til politikerne og legge press på dem for å få gjort noe.
Siden politikerne ikke kan tvinge oss til å fylle hos Statoil og Shell vil de isteden måtte vurdere å sette ned drivstoffavgiftene.
Friheten til å velge hvor vi skal handle drivstoff er det eneste våpenet vi har i krigen mot drivstoffavgiftene.
Men det vil bare fungere hvis mange nok støtter opp og benytter seg av det våpenet.
BOIKOTT STATOIL OG SHELL!
Og fortsett med det til vi har vunnet kampen mot drivstoffavgiftene.
Mvh
Arnt-W
(som boikotter for harde livet)
*stående applaus*
-Lipton-
454/7,4/300 - Go big or stay home!!
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
"Collecting coins is just like life itself; It stopped beeing fun a long time ago..."
Homer Simpson
Visit LIPTON'S PALACE!!
#137
Posted 29 May 2008 - 23:40
Det er bedre å prøve en å gi opp får en har prøvd
#138
Posted 30 May 2008 - 08:21
En ting jeg lurer litt på. Tror han Stolteberg & co at vi driver og råner fram og tilbake? Virke som de tror at vi kjører bil helt unødvendig. Bare kjører meningsløst fram og tilbake. Virker som de tror det siden de velger og kjøre drivstoffprisene så høyt at vi ikke har råd å kjøre bil.
Nei, så gøy er det ikke å kjøre bil så da må de tro om igjen. Folk flest kjører vell fordi de MÅ.
Vi kan jo alle sammen sykemelde oss, sånn at vi ikke trenger å kjøre så mye. Hva hvis alle gikk ut med sykemelding. Norge ville stoppet opp og statskassen ville det virket som det hadde gått hull på. Bråstopp i bensin/diesel salget, bråbrems på skatteinntektene, Komplett kaos i AS norge og sist men ikke minst, alle oss som må ha sykepenger. Det hadde blitt dyrt det.
#139
Posted 30 May 2008 - 08:32
Men finansminister Kristin Halvorsen avviser Frp-forslaget.
- Avgiftsreduksjon er ikke aktuelt. Vi må regne med høy pris på fossilt brennstoff. Det er kort tid siden det ble vist at de norske utslippene gikk opp, og den norske transportsektoren var en viktig bidragsyter, sier finansministeren til Aftenposten
ÆRLIG talt. Trur hu der fi... Halvorsen at varene til Rema ett tusen sine hyller kommer fram hvis det ikke var for transportsektoren? Skal hun peise opp prisene så mye at ingenting kommer dit det skal lengere?
Tror hun at transportselskapene kjører tur tom?
Skal vi sulte ihjel? Den dagen ho sier at vi skal bygge jernbane forbi vareinngangen på coopen, den dagen skjønner jeg hva hun tenker med å uttale noe så inn i helvete dumt.
#140
Posted 30 May 2008 - 09:08