Gå til innhold



Foto

Landssvikere


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
160 replies to this topic

#121 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 08:28

Nå er vel oljeselskapene under etterforskning pga. bensinprisene. Mandager er de på veiledende pris, mens hele uke blir de justert i forhold til konkurransen og på mandager er det igjen tilbake til veiledende pris. Dette er vist ikke lov mener jeg å ha lest.

#122 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 10:28

QUOTE(Torgeir13 @ 26 May 2008, 08:28) <{POST_SNAPBACK}>
Nå er vel oljeselskapene under etterforskning pga. bensinprisene. Mandager er de på veiledende pris, mens hele uke blir de justert i forhold til konkurransen og på mandager er det igjen tilbake til veiledende pris. Dette er vist ikke lov mener jeg å ha lest.


Det er vel mistanke om pris-samarbeid. Det har det vært før... Det blir vel slutt på 2kr svingningene nå da. Synes det er greit at det er billigere av og til. Jeg kjører så lite at jeg kan fylle på sånne dager. Bortsett fra idag når bensinen koster 10.97 på Statoil og jeg har nesten full tank...

Edited by Gurba, 26 May 2008 - 10:29.


#123 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 16:35

QUOTE(tiiim @ 26 May 2008, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>
Nå er da bensinen litt mer stabil... 11,89 (diesel 12,09) .. Statoil (kanskje boikotten funker?! hehe) på Lilleaker/Ullern (like ved Jar/Lysaker/bærum/etc) tongue.gif
Jeg skal lett ha LPG etter at sommerpengene har poppet inn på konto!!! Men ikke fra Shell!!!! *boikott* tongue.gif
Blir vel inntauingstasjonen på Sogn som er nærmest.


Hehe...hvor tror du LPG Norge får gassen sin fra da?
Stikkord Gøteborg.......med samme bil som......jess....Shell.....

Men hvem vil man til livs med denne boikotten? Oljeselskapene som tjener noe kr pr liter, eller staten som tjener maaaaasse mer pr liter?

Staten tjener det samme uansett hvem vi tanker hos.

#124 tiiim

tiiim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 27 May 2008 - 00:42

Grunnen til at Shell og Statoli ble valgt er jo pga dette er en nordisk boikott.
Disse bensinstasjonene finnes overalt i norden og omtrent på hvert gatehjørne.
Dersom disse boikottes så sier det seg jo enkelt at prisen må litt ned.
Snakker ikke om noe drastisk.

Staten har vi jo gitt opp.. de gjør jo alt vi innbyggere er imot, så der får vi jo ingen hjelp.....

Men skal man se hvordan det starter så er det jo... hvem tar opp oljen: jo shell og statoil... hvem sender dem til rafinneriene og hvem eier dem?! jo, shell og statoil... hvem sender de til bensinstasjonene og hvem eier dem?! joooo.. shell og statoil... så er jo bare tull at de kun tjener 1kr pr liter.... bensinstasjonen gjør nok det.. men er jo en del mer på veien.. og avgiften er jo 60% så den har jo ekstremt mye av skylda...

Ser ikke på Statoil og shell som stygge ulver, men noen må ofres i en boikott.. hjelper ikke mye å boikotte JET.. eller 123SMART (eller hva det nå heter)... tongue.gif

Gjelder jo kun bensin for min del.. LPG kunne jeg kjøpt hvor som helst, samme med E85...

#125 blackfeet

blackfeet

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1205 Innlegg:

Posted 27 May 2008 - 08:44

Det er jo den store stygge staten mann må ta. devil.gif

#126 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 27 May 2008 - 09:17

Som Chevy-Lpg sier så er boikott av enkelte selskap feil. De får inn avgiftene samme hvor vi tanker. Eneste må være Statoil. Der får de nok inn litt mer. Men skal vi få ned prisen på drivstoff så må vi nok legge hodene i bløt. En boikott av et par stasjoner hjelper nok lite. Vi må finne på noe som gjør at regjeringen skjønner at vi mener alvor og ikke bare sutrer litt før alt blir som før.

Personlig så synes jeg at de kan redusere avgiften på drivstoff, eventuelt subsidiere miljøvennlige alternativ og så heller øke avgiftene på varer som alkohol og tobakk. For vi må bare innse det. Regjeringen taper ikke penger et sted uten å ta de inn igjen et annet sted.

Edited by Gurba, 27 May 2008 - 09:17.


#127 tiiim

tiiim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 27 May 2008 - 10:06

jeg syns vi bare skal sprenge alle bensinstasjoner i hele norge.. og når de begynner å bygge dem opp igjen... da sprenger vi dem en gang til... !
DA må staten skjønne at noe må være galt med prisene... (eller, nei.. de skjønner nok ikke det)...

ikke lenge til feriepenger!!! da blir det LPG!! woohoo.. og 2mnd etter det sier Kristin Hellvorsen "vi må sette opp prisen på LPG, det er farlig" og da slenger de vel på fast 10kr i avgift.. WOOHOOO!!...

..men jeg sjangser!!!

Edited by tiiim, 27 May 2008 - 10:07.


#128 blackfeet

blackfeet

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1205 Innlegg:

Posted 27 May 2008 - 10:28

QUOTE(tiiim @ 27 May 2008, 11:06) <{POST_SNAPBACK}>
jeg syns vi bare skal sprenge alle bensinstasjoner i hele norge.. og når de begynner å bygge dem opp igjen... da sprenger vi dem en gang til... !
DA må staten skjønne at noe må være galt med prisene... (eller, nei.. de skjønner nok ikke det)...

ikke lenge til feriepenger!!! da blir det LPG!! woohoo.. og 2mnd etter det sier Kristin Hellvorsen "vi må sette opp prisen på LPG, det er farlig" og da slenger de vel på fast 10kr i avgift.. WOOHOOO!!...

..men jeg sjangser!!!
Det er garantert at svine Halvorsen og Stoltenberg kommer til å øke avgiftene på lpg,om fler tar det i bruk.Ang.sprening...Hvor er selvmords bomberne når vi trenger dem??Bensinstasjoner hjelper ikke..Hva med stortinget?

#129 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 27 May 2008 - 16:10

QUOTE(tiiim @ 27 May 2008, 10:06) <{POST_SNAPBACK}>
jeg syns vi bare skal sprenge alle bensinstasjoner i hele norge.. og når de begynner å bygge dem opp igjen... da sprenger vi dem en gang til... !
DA må staten skjønne at noe må være galt med prisene... (eller, nei.. de skjønner nok ikke det)...

ikke lenge til feriepenger!!! da blir det LPG!! woohoo.. og 2mnd etter det sier Kristin Hellvorsen "vi må sette opp prisen på LPG, det er farlig" og da slenger de vel på fast 10kr i avgift.. WOOHOOO!!...

..men jeg sjangser!!!


Tenkte på LPG jeg og da jeg så resultatet av skatteoppgjøret, men jeg venter til neste vår og ser hva som skjer på avgiftsfronten.

#130 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 28 May 2008 - 20:11

Dere har vell sett intervjuet med hu Siv Jensen (Frp) på nyhetene i dag.
Ho har et godt poeng, for hva godt for miljøet gjør vell mer penger i statskassen? Min bil slipper ut like mye co2 enten bensin koster 5 eller 15 kr.

#131 sebbern

sebbern

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 52 Innlegg:

Posted 28 May 2008 - 21:17

Detta kan me diskutera i åresvis. Men ingenting blir gjort.
Å boikotte shell og statoil er noke stort tull. Det er ikkje stasjonene som bestemmer prisane. Dei tjener knappt på det.

Idag fyllte eg diesel til 14.07 for literen.

Når abc idiotar frå Oslo skal få bestemma at me ikkje ska redusera avgiften på drivstoff blir eg forbanna.

Me som bur på landsbygda er avhengig av bil nesten daglig.

#132 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 28 May 2008 - 21:20

QUOTE(sebbern @ 28 May 2008, 22:17) <{POST_SNAPBACK}>
Detta kan me diskutera i åresvis. Men ingenting blir gjort.
Å boikotte shell og statoil er noke stort tull. Det er ikkje stasjonene som bestemmer prisane. Dei tjener knappt på det.

Idag fyllte eg diesel til 14.07 for literen.

Når abc idiotar frå Oslo skal få bestemma at me ikkje ska redusera avgiften på drivstoff blir eg forbanna.

Me som bur på landsbygda er avhengig av bil nesten daglig.


i aug 07,kostet 1liter, 10,50
HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#133 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 28 May 2008 - 21:56

QUOTE(sebbern @ 28 May 2008, 22:17) <{POST_SNAPBACK}>
Detta kan me diskutera i åresvis. Men ingenting blir gjort.
Å boikotte shell og statoil er noke stort tull. Det er ikkje stasjonene som bestemmer prisane. Dei tjener knappt på det.

Idag fyllte eg diesel til 14.07 for literen.

Når abc idiotar frå Oslo skal få bestemma at me ikkje ska redusera avgiften på drivstoff blir eg forbanna.

Me som bur på landsbygda er avhengig av bil nesten daglig.


Treng ikke å dra så langt...bor 2.8 mil utenfor Oslo, er avhengig av bil for jeg kommer meg ikke på jobb til 0645 med kollektivt.....

#134 Arnt-W

Arnt-W

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 592 Innlegg:

Posted 29 May 2008 - 09:34

Vi kan diskutere det, fordømme det, banne høylydt og banke knyttneven i bordet så mye vi orker, det har ikke hjulpet før, det vil ikke hjelpe nå.

Uten lastebilen stopper Norge.
Transport av varer og gods skjer stort sett med lastebil, det er kun større gods over lengre distanser som går med tog eller skip.
Altså vil prisen på nesten alt vi kjøper stige med høyere drivstoffpriser.

Uten privatbilen stopper Norge.
Infrastrukturen for kollektivtrafikk er ikke dimensjonert for at hele landets befolkning skal benytte seg av tog, buss og bane.
Altså tvinger staten oss til å bruke privatbil, og fylle statskassen med avgiftskroner.

MILJØAVGIFTENE PÅ DRIVSTOFF ER SVINDEL!

Vi kan ikke påvirke våre politikere selv, men de to største oljeselskapene i landet kan.
Om vi boikotter Statoil og Shell lenge nok til at de får "vondt i lommeboka" så vil de til slutt vende seg til politikerne og legge press på dem for å få gjort noe.
Siden politikerne ikke kan tvinge oss til å fylle hos Statoil og Shell vil de isteden måtte vurdere å sette ned drivstoffavgiftene.

Friheten til å velge hvor vi skal handle drivstoff er det eneste våpenet vi har i krigen mot drivstoffavgiftene.
Men det vil bare fungere hvis mange nok støtter opp og benytter seg av det våpenet.

BOIKOTT STATOIL OG SHELL!
Og fortsett med det til vi har vunnet kampen mot drivstoffavgiftene.



Mvh
Arnt-W
(som boikotter for harde livet)
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!

#135 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 29 May 2008 - 18:31

QUOTE(Arnt-W @ 29 May 2008, 10:34) <{POST_SNAPBACK}>
Vi kan diskutere det, fordømme det, banne høylydt og banke knyttneven i bordet så mye vi orker, det har ikke hjulpet før, det vil ikke hjelpe nå.

Uten lastebilen stopper Norge.
Transport av varer og gods skjer stort sett med lastebil, det er kun større gods over lengre distanser som går med tog eller skip.
Altså vil prisen på nesten alt vi kjøper stige med høyere drivstoffpriser.

Uten privatbilen stopper Norge.
Infrastrukturen for kollektivtrafikk er ikke dimensjonert for at hele landets befolkning skal benytte seg av tog, buss og bane.
Altså tvinger staten oss til å bruke privatbil, og fylle statskassen med avgiftskroner.

MILJØAVGIFTENE PÅ DRIVSTOFF ER SVINDEL!

Vi kan ikke påvirke våre politikere selv, men de to største oljeselskapene i landet kan.
Om vi boikotter Statoil og Shell lenge nok til at de får "vondt i lommeboka" så vil de til slutt vende seg til politikerne og legge press på dem for å få gjort noe.
Siden politikerne ikke kan tvinge oss til å fylle hos Statoil og Shell vil de isteden måtte vurdere å sette ned drivstoffavgiftene.

Friheten til å velge hvor vi skal handle drivstoff er det eneste våpenet vi har i krigen mot drivstoffavgiftene.
Men det vil bare fungere hvis mange nok støtter opp og benytter seg av det våpenet.

BOIKOTT STATOIL OG SHELL!
Og fortsett med det til vi har vunnet kampen mot drivstoffavgiftene.
Mvh
Arnt-W
(som boikotter for harde livet)


var på esso idag biggrin.gif
HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#136 Lipton

Lipton

    Too bored to breathe...

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1563 Innlegg:

Posted 29 May 2008 - 22:31

QUOTE(Arnt-W @ 29 May 2008, 09:34) <{POST_SNAPBACK}>
Vi kan diskutere det, fordømme det, banne høylydt og banke knyttneven i bordet så mye vi orker, det har ikke hjulpet før, det vil ikke hjelpe nå.

Uten lastebilen stopper Norge.
Transport av varer og gods skjer stort sett med lastebil, det er kun større gods over lengre distanser som går med tog eller skip.
Altså vil prisen på nesten alt vi kjøper stige med høyere drivstoffpriser.

Uten privatbilen stopper Norge.
Infrastrukturen for kollektivtrafikk er ikke dimensjonert for at hele landets befolkning skal benytte seg av tog, buss og bane.
Altså tvinger staten oss til å bruke privatbil, og fylle statskassen med avgiftskroner.

MILJØAVGIFTENE PÅ DRIVSTOFF ER SVINDEL!

Vi kan ikke påvirke våre politikere selv, men de to største oljeselskapene i landet kan.
Om vi boikotter Statoil og Shell lenge nok til at de får "vondt i lommeboka" så vil de til slutt vende seg til politikerne og legge press på dem for å få gjort noe.
Siden politikerne ikke kan tvinge oss til å fylle hos Statoil og Shell vil de isteden måtte vurdere å sette ned drivstoffavgiftene.

Friheten til å velge hvor vi skal handle drivstoff er det eneste våpenet vi har i krigen mot drivstoffavgiftene.
Men det vil bare fungere hvis mange nok støtter opp og benytter seg av det våpenet.

BOIKOTT STATOIL OG SHELL!
Og fortsett med det til vi har vunnet kampen mot drivstoffavgiftene.
Mvh
Arnt-W
(som boikotter for harde livet)


*stående applaus* cool.gif
Mvh
-Lipton-


454/7,4/300 - Go big or stay home!!


"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams


"Collecting coins is just like life itself; It stopped beeing fun a long time ago..."
Homer Simpson


Visit LIPTON'S PALACE!!


#137 cwathne

cwathne

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 487 Innlegg:

Posted 29 May 2008 - 23:40

Jeg boikotter jeg også. Fyllte 100l bensin på esso idag biggrin.gif


Det er bedre å prøve en å gi opp får en har prøvd rofl.gif
Det fins kun 2 typer biler. Nye og brukte Chevrolet !

#138 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 30 May 2008 - 08:21

Jeg gleder meg til neste stortingsvalg jump.gif

En ting jeg lurer litt på. Tror han Stolteberg & co at vi driver og råner fram og tilbake? Virke som de tror at vi kjører bil helt unødvendig. Bare kjører meningsløst fram og tilbake. Virker som de tror det siden de velger og kjøre drivstoffprisene så høyt at vi ikke har råd å kjøre bil.

Nei, så gøy er det ikke å kjøre bil så da må de tro om igjen. Folk flest kjører vell fordi de MÅ.

Vi kan jo alle sammen sykemelde oss, sånn at vi ikke trenger å kjøre så mye. Hva hvis alle gikk ut med sykemelding. Norge ville stoppet opp og statskassen ville det virket som det hadde gått hull på. Bråstopp i bensin/diesel salget, bråbrems på skatteinntektene, Komplett kaos i AS norge og sist men ikke minst, alle oss som må ha sykepenger. Det hadde blitt dyrt det.

#139 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 30 May 2008 - 08:32

Fremskrittspartiet vil i forbindelse med behandlingen av revidert statsbudsjett foreslå kutt i bensin- og dieselavgiftene på 2,50 kroner per liter, opplyser stortingsrepresentanten.

Men finansminister Kristin Halvorsen avviser Frp-forslaget.

- Avgiftsreduksjon er ikke aktuelt. Vi må regne med høy pris på fossilt brennstoff. Det er kort tid siden det ble vist at de norske utslippene gikk opp, og den norske transportsektoren var en viktig bidragsyter, sier finansministeren til Aftenposten


ÆRLIG talt. Trur hu der fi... Halvorsen at varene til Rema ett tusen sine hyller kommer fram hvis det ikke var for transportsektoren? Skal hun peise opp prisene så mye at ingenting kommer dit det skal lengere?
Tror hun at transportselskapene kjører tur tom?
Skal vi sulte ihjel? Den dagen ho sier at vi skal bygge jernbane forbi vareinngangen på coopen, den dagen skjønner jeg hva hun tenker med å uttale noe så inn i helvete dumt.

#140 oddimann

oddimann

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

Posted 30 May 2008 - 09:08

Når man snakker om avgifter på bensin.Husker for en ca8-9 år siden,tror bensinprisen var ca 9 kr literen da,(kan hende jeg tar litt feil nå).Nede i Kopervik så var det en Fina bensinstasjon like rundt en skarp sving,og i veibanen så sto der ett skilt som lød sånn: 95 Oktan 2,56,- pr liter.Under prisen så sto det + avgifter til staten.Altså ca 6,50 til stat.For å si det sånn:Jævla råtten avgifter.Hvis de hever prisen til 17 eller 22 kr,tror de at folk kommer til å parkere bilen for det?Neppe.Litt reduksjon vil det kansje bli,men folk er NØDT til å bruke bil av og til uansett f###.Så sier de at :Ja men det er jo mangen som kan gå/sykle på jobb,og det er det sikkert,men når en famile skal levere barna i barnehagen som kansje ligger på andre siden av byen,hva skal de gjøre? plassere 2-3 barn oppe på sykkelen og trille de bort.Man kan saktens komme med det at :Ja men men men et går jo ann,sant vel? Alt er mulig,men folk tar det som er lettest å bruke :BILEN!!! Det vet staten så forbanna godt,og derfor plusser de på med avgifter.
.......får prøve litt til.