Gå til innhold



Foto
- - - - -

Tomas' Garasje - Wrangler TJ 2.5 Sport


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
116 replies to this topic

#61 simon

simon

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1373 Innlegg:

Posted 10 May 2004 - 23:00

Tøft. Sånn må jeg bare ha...

Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE

#62 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 10 May 2004 - 23:00

Har fått tak i lik lakk til bilen, så det blir lakking utpå sommeren en gang.
Har også kappet av endelemmen, dette er egentlig en helt tett henger som flyter, med 2 lensepropper som du kan dra ut.

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#63 Rudi

Rudi

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 584 Innlegg:

Posted 10 May 2004 - 23:00

Stilig kjerre. Nå blir det vel nye hjul på den og, kanskje du trenger skjermbreddere og??
Du kjører vel på med 33x12,5 på hengern og?biggrin.gif

Måtte vi alle møte Våren Høyere og bedre skodd,
Rudi

#64 93ZJ

93ZJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1152 Innlegg:

Posted 10 May 2004 - 23:00

Tror du kan få problemer med å få godkjent hengeren med den militære kroken som sitter på. I alle fall er det andre som har fått det. Går visstnok bra hvis du drar den til tilsynet med en bil eldre enn 57 (tror jeg) En kriger skulle være trygg. Sjekk i alle fall med BT.
Hvis bredden passer med en Dana 35 kunne du hive en slik under, så har du med deg 2 ekstra stikkaksler også.

OME + ALU-BB (3" tot), 31" GY AT/R, JKS QD, SKIDS, RUSTY'S TOWHOOKS

#65 charger

charger

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 449 Innlegg:

Posted 10 May 2004 - 23:00

bilen er seriøst fet!! det skal du ha! men er den ikke veldig slapp i motbakkene med 2,5 literen? spesielt med 33"? hva endte prisen på arb på? med montering?

Ferdig med senke, klar for å heve...

#66 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 10 May 2004 - 23:00

Hei, flere svar i dette innlegget.

Hadde vært gøy med 33" på hengeren, kanskje det blir 31. får se. Foreløpig bruker jeg 205R/16. skjermene er enkle, så jeg regner med det blir enkelt å få laget nye breiere.

Når det gjelder godkjenning, så har jeg snakket med BT før jeg begynte prosjektet for lenge siden. Og da sa han at det var ikke noe problem å få godkjent. Men mest sansynlig så ble hengern godkjent til min bil. Tenkte å snakke bort det med at en kammerat av meg har feltvogn og vil låne den osv bla bla bla. Får se hvordan det går. Har fått laget meg et skikkelig natofeste til bilen også.

Motoren er ikke slapp. Har endret utveksling til 4.88 så det går veldig greit. Tidligere så kjørte jeg med original utveksling, 3.73 på 33" hjul, det blei noe daut ja. men nå er bilen fin.
totalt, pris. hm. tror jeg havna på litt over 20 laken ink mva for arb og 4.88 utveksling forran og bak, samt kompressor og alt. Samt rundt 5000 eller noe for montering hos bækken offroad. Han er veldig flink, og har gode priser.

Vurderer du arb, så har jeg en diff som er til salgs, kun 2 måneder gammel. se under "deler selges". Den passer rett i en dana35. Selges billig.

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#67 Landyman

Landyman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 127 Innlegg:

Posted 11 May 2004 - 23:00

Lik tilhenger'n min jo!cool.gif
Har ikke gjort noe med min ennå da.......


Garasjen: http://www.offroad.n...072&whichpage=1

#68 zj 93 ltd

zj 93 ltd

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 88 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

hei S&W

man må legge litt vilje i det man gjør , hvis det ikke går med det rolige.
men det var jo gøy, kan ikke si annet.

MVH ERIK


if it don`t runs crome it

#69 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 21 May 2004 - 23:00

Leser med sorg på hjertet at bilen fortsatt har "ferie" på låven. Dette er ikke bra for den mentale helsen!!

Til mandag bærer det av gårde til Offroadservice og ombygging. Det blir konge. Rekker dessverre ikke innom Rena neste helg, men kommer selvsagt i Juni.

Får håpe du får de nye stikkakslene til uka og får de montert, skal du gjøre det selv eller hva har du tenkt ??

user posted image

#70 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 21 May 2004 - 23:00

Hei, jeg skal ikke opp på det vanlige offroad treffet. Blir kunn jeep treff på meg.
Jepp, bilen står på låven enda. Regner (håper) å få delene (altså 30 spline superior aksler samt ny diff til uka. Det er Offroadservice som skal gjøre jobben. Så jeg må ta turen ifra larvik til Elverum med samme tilhenger du kjørte med :-) kan bli artig. Jeg skulle ha vært noe tidligere ute å anbefalt deg det samme settet. Jeg har ikke noe særlig tro på de originale akslene, ny utveksling og store hjul. Det blir ett helt annet press på akslene. Angrer for at jeg ikke forhørte meg litt før jeg kjøpte alt mitt. Da kunne jeg kanskje gått rett på superior med en gang.

Uansett, håper å ha bilen klar til Rena i Juni. men rekker jeg det ikke, så tror jeg ikke det blir noen tur heller.
Neste uke blir ivertfall spennende.

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#71 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 26 May 2004 - 23:00

Nå er jeg spent. Vet at det er en dag igjen av uka, men har du hørt noe?


user posted image

#72 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 26 May 2004 - 23:00

Ja, har fått beskjed. Superior har ikke flere aksler på lager. må lages først. det blir gjort første og andre uka i juni. Så da ser det ikke ut til at det blir noen rena tur i år.
Jeg har en siste sjans. Kommer til å spørre simon om han fremdeles har en stikkaksel jeg kan låne (eller kjøpe billig). så får jeg heller bytte senere.
Da kan det hende det blir rena tur allikevel.

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#73 simon

simon

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1373 Innlegg:

Posted 26 May 2004 - 23:00

Yess, that be fixed for a (very) special price smile.gif Du får orginalaksel, jeg får Superior av deg, comprende ?


Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE

#74 simon

simon

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1373 Innlegg:

Posted 26 May 2004 - 23:00

Vel, vel, det er nok så. Når trenger du den ? Den ligger i Oslo, så dedt er bare å hente. Sender deg en mail.

Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE

#75 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 26 May 2004 - 23:00

hørtes ikke ut som noen special price men :-)
Siden du er på. Forrige gang jeg hadde brudd, så nevnte du noe på dette.
Kunne jeg lånt eller leid en slik aksel, hvis du fremdeles har den?? da kunne jeg fått bilen på veien igjen og deltatt på Rena :-)


Eventuelt hva hadde du tenkt å selge en slik for?

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#76 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 26 May 2004 - 23:00

har sendt deg mail simon

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#77 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 29 May 2004 - 23:00

Jepp, siden bilen fremdeles står, så får jeg gjort mer på tilhenger. Har fått montert lys som jeg kjøpte hos 4x4, samt guards til lyktene. Ble ganske bra faktisk.










2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#78 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 31 May 2004 - 23:00

Da var alt av lys også montert, og det virker. Ble skikkelig bra. fikk litt tøft preg på hengern med lykte beskyttelsene også. Dessuten så har jeg snutt koplingen (natofestet) på hengeren, slik at det ligger under istedet. Da ble hengeren helt i "vater" med bilen.

Men er det noen her inne kjenner til om det er påbudt med kjetting for å feste henger til bilen?

på hengere med brems, er det jo som regel bare en vaier som strammer til handbrekket, men ikke noe kjetting.
Hvis det er påbudt, er det noen regler som sier noe om hvor kjettingene skal festes på bilen??

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#79 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 08 June 2004 - 23:00

Ser veldig bra ut dette Tomas. Men dette kan vel ikke bli en brukshenger? Det er den vel litt for bra til ?

Hvordan går det med stikkaksel eventyret ditt? Står den hos Offroadservice nå eller monterer du den du får låne av Simon selv? Det var et "raust" byttetilbud han ga deg! Skjønner ikke hvorfor du ikke gikk for det biggrin.gif ?

Har du planlagt avreisen for Rena enda og har du booket hytte? Det har ikke jeg, så det blir vel telt el. Går bra for meg det bare det ikke regner alt for mye da.

En liten "gladmelding" for deg er at vi ryker hver våre type deler, du stikkaksler og jeg har tatt det ene stab staget! Aner ikke helt hvordan, men det kuleleddet på den er revet ut av fest... Ikke bra:(



user posted image

#80 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 08 June 2004 - 23:00

Skulle vært med et lite bilde på forrige innlegg!

Her kommer det:
user posted image


user posted image