Tomas' Garasje - Wrangler TJ 2.5 Sport
#81
Posted 08 June 2004 - 23:00
har byttet stikk aksel, fikk låne en av simon.
Har tenkt på avreisen til Rena ja, jeg hadde tenkt å reise litt tidligere i år, kanskje rundt 12 tida eller noe ifra larvik. Får se. Har tidligere år også tenkt på å reise rundt 12, men har aldri kommet av gårde før 13 - 14 tida Får prøve å gjøre noe med det i år.
Jeg har ikke booket hytte, pleier å ligge i telt. syns det funker bra, også er det billigere. Selve treffet blir jo ganske dyrt, alt i alt.
tilhengeren blir nok en bruks henger. Den er ikke så strøken når man kommer helt innpå er vanskelig å få av all den militære grønnfargen, så det blir til å ta veldig mye av det, og all rust og så male over på nytt. Kommer til å ha den med oppover. Må bare skaffe prøveskilt tror jeg.
når skal du kjøre? kanskje vi kunne treffes på veien og kjøre sammen?
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#82
Posted 08 June 2004 - 23:00
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#83
Posted 08 June 2004 - 23:00
Måtte ha ordentlig bil å dra med
henger og bil bak veide nok nesten 2,5 tonn. var veldig tungt å dra med, men allikevel, så brukte ikke cherokee'en mer enn ca 1.6 på langkjøring. og det er med sekser og automat.
som dere ser, så fant jeg ingen henger som var brei nok. Var ett problem det. måtte improvisere
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#84
Posted 08 June 2004 - 23:00
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#85
Posted 08 June 2004 - 23:00
noen som ser endringen??
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#86
Posted 08 June 2004 - 23:00
"kjør hardt, kjør stil..."
D E GOOD!!!
#87
Posted 08 June 2004 - 23:00
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#88
Posted 09 June 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Legger ut et par bilder ifra turen når jeg skulle bytte stikk aksel.
Måtte ha ordentlig bil å dra med
Opprinnelig postet av tomas
Jasså, var det deg jeg så på mandag morgen. Synet var så vakkert at jeg nesten dro av veien:D.
Henger'n din ble fin. Mulig du var litt uheldig med blandingen av farge. Jeg synes i alle fall at jeg ser en nyanseforskjell på bil og henger:D.
OME + ALU-BB (3" tot), 31" GY AT/R, JKS QD, SKIDS, RUSTY'S TOWHOOKS
#89
Posted 09 June 2004 - 23:00
Hvor så du meg hen?
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#90
Posted 09 June 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Hvor så du meg hen?
Opprinnelig postet av tomas
Ca. ved Statoilstasjonen på Kløfta. Du så sikkert ikke meg siden jeg kjørte en cab av tysk herkomst-_-.
OME + ALU-BB (3" tot), 31" GY AT/R, JKS QD, SKIDS, RUSTY'S TOWHOOKS
#91
Posted 09 June 2004 - 23:00
Det blir vel du som stiller med det største teltet på Rena?
Skulle hatt en sånn når jeg skal omregistrere til personbil om noen år,
blir jo feriebil for hele familien daB)
Litt viktigere: Det er vel noen som kan låne et org. stabstag til S&W, det florerer jo med QD her. Skulle gjerne fått fra meg, men jeg bor jo litt langt unna......
Måtte vi alle møte Våren Høyere og bedre skodd,
Rudi
#92
Posted 22 June 2004 - 23:00
Hengeren er av nederlansk fabrikat, og har vært i det nederlandske forsvaret fram til 1995. Da kjøpte det norske forsvaret noen hundre slike hengere. Problemet var at vognkort osv fulgte sikkert ikke med. Så når de ble registrert med våre militære nummer, så står det førstegangsregistrerings dato til 1996. Da ble det problem for meg å få veteranskilt. Og hvis jeg måtte ha vanlig skilt, så var det andre regler for hengere den måtte tilfredsstille.
Men etter en kjapp telefon til forsvarets kjøretøyregister, så fikk jeg bekreftelse på at den har vært registrert tidligere, og alt gikk som smurt hos BT.
Fikk da skiltnummer lik rammenummer på henger :-) Z 8986.
Så da kan jeg endelig rive av prøveskiltene mine :-)
Da gjenstår kun godkjenning av bil, som jeg tror jeg trenger hjelp av S&W til.
Du har jo vært der før :-)
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#93
Posted 22 June 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Da gjenstår kun godkjenning av bil, som jeg tror jeg trenger hjelp av S&W til. Opprinnelig postet av tomas
Det må vel gå greit?
ProComp kommer vel med TÜV, og felgene har mindre innpress enn "smart og wrangler" sine?
Må si at jeg likte Jeep'ene deres Fikk nesten lyst på TJ selv. Sa jeg det høyt?
#94
Posted 22 June 2004 - 23:00
Procomp har samme innpress som felgene til S&W. Så lenge det er likt så bør ikke det by på problemer. Dessuten så hadde han 6" breddere + et mellomstykke han laget på 2". Han fikk mangellapp på at skjermene ikke dekkte hele dekket 100%. Jeg har 7" skjermbreddere, så med det samme mellomstykket, så bør det gå greit.
Tror nesten jeg må høre om jeg kan få samme personen som godkjente S&W sin bil :-)
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#95
Posted 22 June 2004 - 23:00
Jeg kunne liksom ikke skjønne at det skulle hjelpe å ta med seg en .357 til BT, selv om jeg skjønner at det er fristende......
Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE
#96
Posted 22 June 2004 - 23:00
#97
Posted 27 June 2004 - 23:00
Drevet kan jeg bestille selv egentlig. Var snakk om at det tok et par tre dager før de hadde det. Var ikke på lager i norge, så det måtte bestilles ifra utlandet en plass.
Kan du ikke bare sende meg kontonummeret ditt på en pm, så kan jeg overføre de kronene jeg skylder deg, så kan du hive mine to i posten til meg?
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#98
Posted 23 June 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Må si at jeg likte Jeep'ene deres Fikk nesten lyst på TJ selv.
Opprinnelig postet av Øystein
Det er du ikke alene om...
... men de mangler noen sylindre!
Opprinnelig postet av Amund
Det virket ikke som vi manglet noe som helst ute i teigen.
Så lenge motoren er sterk og vi har injection, så går dette kjempebra. Hadde aldri problemer med motorkraft.
Eller hva øystein?
Hva sier du til den første bratte bakken vi kjørte opp?
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#99
Posted 23 June 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Det virket ikke som vi manglet noe som helst ute i teigen.
Så lenge motoren er sterk og vi har injection, så går dette kjempebra. Hadde aldri problemer med motorkraft.
Eller hva øystein?
Hva sier du til den første bratte bakken vi kjørte opp?
Opprinnelig postet av tomas
Ehm... det var nok det at bakken var så skamkjørt av dere andre at jeg ikke hadde mulighet for feste... Det er min unnskyldning og jeg tviholder på den
Neida, jeg skal være den første til å innrømme at det var flere steder enn den bakken jeg sleit litt. Men det hadde jo vært kjedelig for dere andre hvis jeg hadde trillet opp overalt med en stajonsvogn med åpne diff'er
Takk for vinsjingen både til deg og Erik. Vi vinsjløse kunne ikke satset såpass uten dere
#100
Posted 23 June 2004 - 23:00
Det var vist et par grander også som måtte ha winchehjelp de siste meterne.........
Nei. Til alle dere som mener at det er kubikkene som teller, kan vel både jeg og Tomas fortelle dere at det viktigste er å få bensinen inn til sylinderne og ikke begynne å fuske i slike små bakker !! Angrer på at jeg ikke stoppet ved bøtta, gikk ut og hentet kortet for så å ta en liten bakkestart og kjørt opp resten Det er trossalt bedre med 4 sylindre som fungerer enn 6 eller 8 som fusker!!! HIHIHIHIHIHIHIHI...
Sendte deg en mail om bredderne Tomas, vi blir vel enige der tror jeg. Er du med til Kongsvinger i helgen også kanskje, så kunne vi bytta om / montert på hos deg også ?