Gå til innhold



Foto
- - - - -

Tomas' Garasje - Wrangler TJ 2.5 Sport


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
116 replies to this topic

#81 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 08 June 2004 - 23:00

kjedelig å høre om stab staget. Men hva skal du med de til allikevel da biggrin.gif

har byttet stikk aksel, fikk låne en av simon.

Har tenkt på avreisen til Rena ja, jeg hadde tenkt å reise litt tidligere i år, kanskje rundt 12 tida eller noe ifra larvik. Får se. Har tidligere år også tenkt på å reise rundt 12, men har aldri kommet av gårde før 13 - 14 tida smile.gif Får prøve å gjøre noe med det i år.

Jeg har ikke booket hytte, pleier å ligge i telt. syns det funker bra, også er det billigere. Selve treffet blir jo ganske dyrt, alt i alt.

tilhengeren blir nok en bruks henger. Den er ikke så strøken når man kommer helt innpå blink.gif er vanskelig å få av all den militære grønnfargen, så det blir til å ta veldig mye av det, og all rust og så male over på nytt. Kommer til å ha den med oppover. Må bare skaffe prøveskilt tror jeg.

når skal du kjøre? kanskje vi kunne treffes på veien og kjøre sammen?

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#82 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 08 June 2004 - 23:00

Jøss, da er det jo bare å sette inn quick disconnects,

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#83 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 08 June 2004 - 23:00

Legger ut et par bilder ifra turen når jeg skulle bytte stikk aksel.

Måtte ha ordentlig bil å dra med biggrin.gif





henger og bil bak veide nok nesten 2,5 tonn. var veldig tungt å dra med, men allikevel, så brukte ikke cherokee'en mer enn ca 1.6 på langkjøring. og det er med sekser og automat.

som dere ser, så fant jeg ingen henger som var brei nok. Var ett problem det. måtte improvisere biggrin.gif

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#84 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 08 June 2004 - 23:00

vel, jeg pleier å telte med han som kom med tilhenger opp til svarstad. Vi pleier å ha med ett 3 manns tube telt. Pleier å fungere. Men vi kan jo være "next-door-neighbours". jeg pleier å telte i nærheten av en strømstolpe. :-) har hatt fast plass de siste 2 årene ivertfall :-) har faktisk ligget ved siden av simon begge gangene når jeg tenker etter.

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#85 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 08 June 2004 - 23:00

hvis du ser etter på bildene av bil og henger, så er henger høyere feste enn bilen. har fikset på det nå. tok en liten spansk en.







noen som ser endringen??

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#86 -=Vollan=-

-=Vollan=-

    Submarine'r

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 08 June 2004 - 23:00

Jeg har en kompis som har liken redskap som deg. Han har bodylift + hevesett ser helt jævlig konge ut. Og FETE dekk. Har satt inn small blokk V8 i den i vinter. Gleder meg til å test kjøre den.

"kjør hardt, kjør stil..."
D E GOOD!!!

#87 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 08 June 2004 - 23:00

tøft, er det samme modell også?? hva gjøres med godkjenning da??

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#88 93ZJ

93ZJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1152 Innlegg:

Posted 09 June 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Legger ut et par bilder ifra turen når jeg skulle bytte stikk aksel.

Måtte ha ordentlig bil å dra med biggrin.gif

Opprinnelig postet av tomas


Jasså, var det deg jeg så på mandag morgen. Synet var så vakkert at jeg nesten dro av veien:D.
Henger'n din ble fin. Mulig du var litt uheldig med blandingen av farge. Jeg synes i alle fall at jeg ser en nyanseforskjell på bil og henger:D.

OME + ALU-BB (3" tot), 31" GY AT/R, JKS QD, SKIDS, RUSTY'S TOWHOOKS

#89 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 09 June 2004 - 23:00

Den skal lakkes til bilens færj, men har ikke fått gått over med filler enda. må gjøre meg litt mere flid utvendig på kassa. Så det kommer til å skje (en gang).

Hvor så du meg hen?

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#90 93ZJ

93ZJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1152 Innlegg:

Posted 09 June 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Hvor så du meg hen?

Opprinnelig postet av tomas



Ca. ved Statoilstasjonen på Kløfta. Du så sikkert ikke meg siden jeg kjørte en cab av tysk herkomst-_-.

OME + ALU-BB (3" tot), 31" GY AT/R, JKS QD, SKIDS, RUSTY'S TOWHOOKS

#91 Rudi

Rudi

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 584 Innlegg:

Posted 09 June 2004 - 23:00

Ble bra den henger'n Tomas.
Det blir vel du som stiller med det største teltet på Rena?
Skulle hatt en sånn når jeg skal omregistrere til personbil om noen år,
blir jo feriebil for hele familien daB)
Litt viktigere: Det er vel noen som kan låne et org. stabstag til S&W, det florerer jo med QD her. Skulle gjerne fått fra meg, men jeg bor jo litt langt unna......


Måtte vi alle møte Våren Høyere og bedre skodd,
Rudi

#92 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 22 June 2004 - 23:00

Hipp hurra. Da var hengeren registrert. Etter litt fram og tilbake.
Hengeren er av nederlansk fabrikat, og har vært i det nederlandske forsvaret fram til 1995. Da kjøpte det norske forsvaret noen hundre slike hengere. Problemet var at vognkort osv fulgte sikkert ikke med. Så når de ble registrert med våre militære nummer, så står det førstegangsregistrerings dato til 1996. Da ble det problem for meg å få veteranskilt. Og hvis jeg måtte ha vanlig skilt, så var det andre regler for hengere den måtte tilfredsstille.

Men etter en kjapp telefon til forsvarets kjøretøyregister, så fikk jeg bekreftelse på at den har vært registrert tidligere, og alt gikk som smurt hos BT.

Fikk da skiltnummer lik rammenummer på henger :-) Z 8986.

Så da kan jeg endelig rive av prøveskiltene mine :-)

Da gjenstår kun godkjenning av bil, som jeg tror jeg trenger hjelp av S&W til.
Du har jo vært der før :-)

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#93 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 22 June 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Da gjenstår kun godkjenning av bil, som jeg tror jeg trenger hjelp av S&W til.
Opprinnelig postet av tomas



Det må vel gå greit?
ProComp kommer vel med TÜV, og felgene har mindre innpress enn "smart og wrangler" sine?

Må si at jeg likte Jeep'ene deres laugh.gif Fikk nesten lyst på TJ selv. ohmy.gif Sa jeg det høyt?ohmy.gif



#94 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 22 June 2004 - 23:00

Hei Øystein, og takk for sist!

Procomp har samme innpress som felgene til S&W. Så lenge det er likt så bør ikke det by på problemer. Dessuten så hadde han 6" breddere + et mellomstykke han laget på 2". Han fikk mangellapp på at skjermene ikke dekkte hele dekket 100%. Jeg har 7" skjermbreddere, så med det samme mellomstykket, så bør det gå greit.
Tror nesten jeg må høre om jeg kan få samme personen som godkjente S&W sin bil :-)

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#95 simon

simon

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1373 Innlegg:

Posted 22 June 2004 - 23:00

Åja, nå skjønner jeg det.... S&W er mannen med foringer i skjermbredderne !

Jeg kunne liksom ikke skjønne at det skulle hjelpe å ta med seg en .357 til BT, selv om jeg skjønner at det er fristende......

Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE

#96 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 22 June 2004 - 23:00



#97 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 27 June 2004 - 23:00

Ok, kan jo bare ta en tur da kanskje.
Drevet kan jeg bestille selv egentlig. Var snakk om at det tok et par tre dager før de hadde det. Var ikke på lager i norge, så det måtte bestilles ifra utlandet en plass.
Kan du ikke bare sende meg kontonummeret ditt på en pm, så kan jeg overføre de kronene jeg skylder deg, så kan du hive mine to i posten til meg?

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#98 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 23 June 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:


Må si at jeg likte Jeep'ene deres laugh.gif Fikk nesten lyst på TJ selv. ohmy.gif

Opprinnelig postet av Øystein



Det er du ikke alene om...

... men de mangler noen sylindre! devil.gif

Opprinnelig postet av Amund



Det virket ikke som vi manglet noe som helst ute i teigen. biggrin.gif
Så lenge motoren er sterk og vi har injection, så går dette kjempebra. Hadde aldri problemer med motorkraft.

Eller hva øystein?
Hva sier du til den første bratte bakken vi kjørte opp? biggrin.gif


2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#99 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 23 June 2004 - 23:00

Kopi av melding:

Det virket ikke som vi manglet noe som helst ute i teigen. biggrin.gif
Så lenge motoren er sterk og vi har injection, så går dette kjempebra. Hadde aldri problemer med motorkraft.

Eller hva øystein?
Hva sier du til den første bratte bakken vi kjørte opp? biggrin.gif

Opprinnelig postet av tomas



Ehm... det var nok det at bakken var så skamkjørt av dere andre at jeg ikke hadde mulighet for feste... Det er min unnskyldning og jeg tviholder på den devil.gif wink.gif

Neida, jeg skal være den første til å innrømme at det var flere steder enn den bakken jeg sleit litt. Men det hadde jo vært kjedelig for dere andre hvis jeg hadde trillet opp overalt med en stajonsvogn med åpne diff'er smile.gif

Takk for vinsjingen både til deg og Erik. Vi vinsjløse kunne ikke satset såpass uten dere

#100 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 23 June 2004 - 23:00

Jeg synes å erindre et par CJ`er og YJ`er med mange sultne sylindere som sleit opp den kneika:D

Det var vist et par grander også som måtte ha winchehjelp de siste meterne.........

Nei. Til alle dere som mener at det er kubikkene som teller, kan vel både jeg og Tomas fortelle dere at det viktigste er å få bensinen inn til sylinderne og ikke begynne å fuske i slike små bakker !! Angrer på at jeg ikke stoppet ved bøtta, gikk ut og hentet kortet for så å ta en liten bakkestart og kjørt opp resten biggrin.gif Det er trossalt bedre med 4 sylindre som fungerer enn 6 eller 8 som fusker!!! HIHIHIHIHIHIHIHI...

Sendte deg en mail om bredderne Tomas, vi blir vel enige der tror jeg. Er du med til Kongsvinger i helgen også kanskje, så kunne vi bytta om / montert på hos deg også ?

user posted image