Gå til innhold



Foto

Hva har du gjort med Chevyen din i dag?


  • Please log in to reply
7333 replies to this topic

#3041 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Dal (Eidsvoll)
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    2000Mod Excursion 7,3TD.

Posted 23 October 2010 - 20:47

Enig.no biggrin.gif

#3042 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Sørum / Akershus
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Suburban 5.7B LPG -96
    Mercedes E220T CDI - 05

Posted 23 October 2010 - 21:57

I dag har jeg brukt en del tid på å feilsøke på parklysene som sikringene ikke satt på.....fant til slutt ut at det var høyre led park /markeringslys/blinklys som mest sannsynlig er kortsluttet...

Tok likegodt å satte gule amper pærer som parklys i 1000 meterene også....


Edited by Chevy-LPG, 23 October 2010 - 21:59.


#3043 RobRob

RobRob

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 383 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Bergen
  • Mine Kjøretøy:
    1993 Chevy Van Starcraft SE Extended 6,2D
    2004 HPI Savage 25 1/8 Nitrobil
    2004 Peugeot 307 SW

Posted 23 October 2010 - 21:58

QUOTE(Chev_G30 @ 23 Oct 2010, 19:49) <{POST_SNAPBACK}>
Fått kobla ferdig lampene med parklys...
Egen bryter på hvert lyktsett å parklysa...



Hva sier de på PKK om dette da?
Egentlig kunne jeg tenkt meg bedre/flere nærlys jeg også. Noen som vet hvordan jeg kan få til dette uten at mekaniker'n får blødning i PKK-hjernen sin?

#3044 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Sørum / Akershus
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Suburban 5.7B LPG -96
    Mercedes E220T CDI - 05

Posted 23 October 2010 - 22:00

Mine 1000meter zenon har ikke fungert i det siste. Feilsøkte der også i dag og kom frem til en så enkel ting som at det var releet som var gått føyken....heldigvis......

#3045 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Sørum / Akershus
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Suburban 5.7B LPG -96
    Mercedes E220T CDI - 05

Posted 23 October 2010 - 22:04

Så en litt verre ting. Denne bilen går jo ikke som den skal. Sliter med at den tar knekken på pluggene på 3. og 6. sylinder. Har i dag tatt de ut, renset de igjen. Har laget en blendig på EGR ventilen siden det er folk som har en formening om at EGR går mot nettopp disse to sylinderene. Den bruker en del olje også. Er redd det kan være sylinderoljepakningene som er gått føyken på disse sylinderene.

Får nå engine lampen, men den gikk mye bedre på turen hjem fra Oslo i dag. Men den fjusker/ går hardt på tomgang.




Edited by Chevy-LPG, 23 October 2010 - 22:05.


#3046 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Nedenes, Arendal
  • Mine Kjøretøy:
    1996 Chevrolet Suburban 5.7 vortec LPG
    1992 Ford Econoline E350 Global Cruiser 7.3IDI E4OD
    1996 Volvo 945 Turbo *4SALE*
    1990 Volvo 740 GLE *Solgt*
    1980 Chevrolet Malibu Classic 350/TH350
    1979 Chevrolet Malibu Classic stv *RIP*

Posted 23 October 2010 - 22:09

Ta en enkel sylinderlekkasje test å se status på sylinder 3 & 6 opp mot resten.
Var det fabrikknye topper du kjøpte eller GM Goodwrench resirkulerte greier?

Min har jo gått vesentlig lengre enn din uten at den har noe stort oljeforbruk og alle pluggene ser like ut.
Skulle gjerne visst hva eieren før han jeg kjøpte den av evt har gjort. Den ser bemerkelsesverdig uskrudd ut.

Edited by aeomholt, 23 October 2010 - 22:13.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#3047 CHEVTOY

CHEVTOY

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 445 Innlegg:
  • Sted:Sande (Vestfold)
  • Mine Kjøretøy:
    82 Hilux 305/TH400 prosjekt
    95 Suburban 6,5TD K1500

Posted 23 October 2010 - 22:17

Kjør diesel laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Det vanskelige en bagatell, det umulige en utfordring

#3048 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Sørum / Akershus
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Suburban 5.7B LPG -96
    Mercedes E220T CDI - 05

Posted 23 October 2010 - 22:23

QUOTE(aeomholt @ 23 Oct 2010, 23:09) <{POST_SNAPBACK}>
Ta en enkel sylinderlekkasje test å se status på sylinder 3 & 6 opp mot resten.
Var det fabrikknye topper du kjøpte eller GM Goodwrench resirkulerte greier?

Min har jo gått vesentlig lengre enn din uten at den har noe stort oljeforbruk og alle pluggene ser like ut.
Skulle gjerne visst hva eieren før han jeg kjøpte den av evt har gjort. Den ser bemerkelsesverdig uskrudd ut.


Du kan jo bare spørre han.... han er jo her på forumet....

#3049 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Nedenes, Arendal
  • Mine Kjøretøy:
    1996 Chevrolet Suburban 5.7 vortec LPG
    1992 Ford Econoline E350 Global Cruiser 7.3IDI E4OD
    1996 Volvo 945 Turbo *4SALE*
    1990 Volvo 740 GLE *Solgt*
    1980 Chevrolet Malibu Classic 350/TH350
    1979 Chevrolet Malibu Classic stv *RIP*

Posted 23 October 2010 - 22:25

QUOTE(Chevy-LPG @ 23 Oct 2010, 23:23) <{POST_SNAPBACK}>
Du kan jo bare spørre han.... han er jo her på forumet....


Forsto det var en eier imellom Roar og han jeg kjøpte den av.
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#3050 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Sørum / Akershus
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Suburban 5.7B LPG -96
    Mercedes E220T CDI - 05

Posted 23 October 2010 - 22:25

QUOTE(aeomholt @ 23 Oct 2010, 23:09) <{POST_SNAPBACK}>
Ta en enkel sylinderlekkasje test å se status på sylinder 3 & 6 opp mot resten.
Var det fabrikknye topper du kjøpte eller GM Goodwrench resirkulerte greier?

Min har jo gått vesentlig lengre enn din uten at den har noe stort oljeforbruk og alle pluggene ser like ut.
Skulle gjerne visst hva eieren før han jeg kjøpte den av evt har gjort. Den ser bemerkelsesverdig uskrudd ut.



Den ene var fabrikkny, den andre var min gamle. Begge fikk gass seter. Kompresjon ble målt på alle sylindere i den forbindelse. Men det er jo tre paknigs ringer på denne er det vel? kompresjon og olje er vel to forskjellige?

#3051 chevydödaren

chevydödaren

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1750 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    95 sub 3495kg
    94 starcraft g30 3485kg

    2001 tahoe vare under 3500 med gass snart til salgs

    69 ford taunus 15m xl 1700s
    trenger deler

Posted 23 October 2010 - 22:35

QUOTE(RobRob @ 23 Oct 2010, 22:58) <{POST_SNAPBACK}>
Hva sier de på PKK om dette da?
Egentlig kunne jeg tenkt meg bedre/flere nærlys jeg også. Noen som vet hvordan jeg kan få til dette uten at mekaniker'n får blødning i PKK-hjernen sin?

er nå ikke større hodebry enn å skru de av før kontrollen

#3052 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Nedenes, Arendal
  • Mine Kjøretøy:
    1996 Chevrolet Suburban 5.7 vortec LPG
    1992 Ford Econoline E350 Global Cruiser 7.3IDI E4OD
    1996 Volvo 945 Turbo *4SALE*
    1990 Volvo 740 GLE *Solgt*
    1980 Chevrolet Malibu Classic 350/TH350
    1979 Chevrolet Malibu Classic stv *RIP*

Posted 23 October 2010 - 22:42

QUOTE(Chevy-LPG @ 23 Oct 2010, 23:25) <{POST_SNAPBACK}>
Den ene var fabrikkny, den andre var min gamle. Begge fikk gass seter. Kompresjon ble målt på alle sylindere i den forbindelse. Men det er jo tre paknigs ringer på denne er det vel? kompresjon og olje er vel to forskjellige?


Fra toppen og nedover stempelet er det to kompressjonsringer og en oljetetningsring nederst.

Når det gjelder topper er GM kjipe og skal spare penger over alt og "ventilstyringene" er kun et hull borra rett i støpegodset i topplokket. Ventiltetninger er kun en liten o-ring med firkanta profil montert på toppen av ventilstammen og tetter kun når ventilen har max løft. Har du da noen ventilstyringer som er slitene på en eller to av innsugsventilene så vil den suge inn masse olje via ventilstyringa når stempelet er på vei ned.

Jeg gjetter at du har to ventilstyringer som enten har dårlige tetninger eller mangler tetninger. Mange (inkludert megselv første gangen) monterer disse tetningene feil sånn at de aldri vil tette mot toppen av ventilstyringa i topplokket.

Konstruksjonen gjør at en gen. 1/2/3 smallblock kan bli rene oljepumpene smile.gif

Edited by aeomholt, 23 October 2010 - 22:52.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#3053 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Dal (Eidsvoll)
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    2000Mod Excursion 7,3TD.

Posted 23 October 2010 - 23:12

QUOTE(RobRob @ 23 Oct 2010, 22:58) <{POST_SNAPBACK}>
Hva sier de på PKK om dette da?
Egentlig kunne jeg tenkt meg bedre/flere nærlys jeg også. Noen som vet hvordan jeg kan få til dette uten at mekaniker'n får blødning i PKK-hjernen sin?

Kjenner han som tar kontrolla.så det er ingen problem....

evt bare skru de av..er lett å fjerne..

Det du kan prøve erå få tak i H4 80/100W å se om det blir noe bedre....

I fjernlys kjører jeg 100W H1...

#3054 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Biri
  • Interesser:Amatørradio Overlanding og Offroad
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    mitshubishi pajero, gmc yukon xl, volvo v70, triumph trophy
  • Klubb:Offroad.no avd oppland

Posted 23 October 2010 - 23:59

Funnet ut at slitte vinterdekk foran og sommer dekk bak er dårlig kombo på is

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#3055 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Nedenes, Arendal
  • Mine Kjøretøy:
    1996 Chevrolet Suburban 5.7 vortec LPG
    1992 Ford Econoline E350 Global Cruiser 7.3IDI E4OD
    1996 Volvo 945 Turbo *4SALE*
    1990 Volvo 740 GLE *Solgt*
    1980 Chevrolet Malibu Classic 350/TH350
    1979 Chevrolet Malibu Classic stv *RIP*

Posted 24 October 2010 - 20:06

QUOTE(CHEVTOY @ 23 Oct 2010, 23:17) <{POST_SNAPBACK}>
Kjør diesel laugh.gif laugh.gif laugh.gif


Ikke Chevy-diesel wink.gif 7.3 funker laugh.gif
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#3056 Chevy sjefen

Chevy sjefen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 931 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Vormsund, Akershus
  • Interesser:Allt som durer og går
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Corvette 1968 Coupe.
    Ford Excursion 7,3 PSD
    Reo 1968 m621 6x6 kranbil
  • Klubb:Amcar Norge

Posted 24 October 2010 - 23:06

QUOTE(aeomholt @ 24 Oct 2010, 20:06) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke Chevy-diesel wink.gif 7.3 funker laugh.gif



5,9 tenker jeg wink.gif
Kjør stort, kjør trygt, kjør Amerikansk

#3057 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Nedenes, Arendal
  • Mine Kjøretøy:
    1996 Chevrolet Suburban 5.7 vortec LPG
    1992 Ford Econoline E350 Global Cruiser 7.3IDI E4OD
    1996 Volvo 945 Turbo *4SALE*
    1990 Volvo 740 GLE *Solgt*
    1980 Chevrolet Malibu Classic 350/TH350
    1979 Chevrolet Malibu Classic stv *RIP*

Posted 25 October 2010 - 08:26

QUOTE(Chevy sjefen @ 25 Oct 2010, 00:06) <{POST_SNAPBACK}>
5,9 tenker jeg wink.gif


Det er jo bare en 3/4 motor wink.gif
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#3058 Hummer

Hummer

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4114 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:slemmestad , buskerud
  • Interesser:4x4 1/1 og rc
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Suburban k2500 6.5TD
  • Klubb:4x4drivers

Posted 25 October 2010 - 21:10

fått steama og høytrykkvaska under og ellrs hele bilen..klar for tectyl og hulromsbeskyttelse.
venter på 4" eksos


_____________________

Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.


#3059 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Sørum / Akershus
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Suburban 5.7B LPG -96
    Mercedes E220T CDI - 05

Posted 25 October 2010 - 23:49

I dag har jeg hatt en lengre tur med den og fått sjekket litt etter at jeg blendet EGR. Den går mye bedre nå. Fjuskingen er i hovesak borte, men en del vibrering og murring når nm begynner å jobbe. Forbruk i dag på langkjøring var 2,02

Har også solgt Watchdog i dag siden den laget krøll for 4x4 knappene, samt ikke passet på S124 siden den ikke har ODBII.

#3060 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Sørum / Akershus
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Suburban 5.7B LPG -96
    Mercedes E220T CDI - 05

Posted 26 October 2010 - 12:14

Slapp med skrekken....BT stod og vinket inn.... men de stod 30 meter etter en rundkjøring...ble en 180 grader i rundkjøringen og samme vei tilbake...
Ellers bare kjørt rundt på Romerike med sommerting som skal på lager.