Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#3042
Posted 23 October 2010 - 21:57
Tok likegodt å satte gule amper pærer som parklys i 1000 meterene også....
Edited by Chevy-LPG, 23 October 2010 - 21:59.
#3043
Posted 23 October 2010 - 21:58
Egen bryter på hvert lyktsett å parklysa...
Hva sier de på PKK om dette da?
Egentlig kunne jeg tenkt meg bedre/flere nærlys jeg også. Noen som vet hvordan jeg kan få til dette uten at mekaniker'n får blødning i PKK-hjernen sin?
#3044
Posted 23 October 2010 - 22:00
#3045
Posted 23 October 2010 - 22:04
Får nå engine lampen, men den gikk mye bedre på turen hjem fra Oslo i dag. Men den fjusker/ går hardt på tomgang.
Edited by Chevy-LPG, 23 October 2010 - 22:05.
#3046
Posted 23 October 2010 - 22:09
Var det fabrikknye topper du kjøpte eller GM Goodwrench resirkulerte greier?
Min har jo gått vesentlig lengre enn din uten at den har noe stort oljeforbruk og alle pluggene ser like ut.
Skulle gjerne visst hva eieren før han jeg kjøpte den av evt har gjort. Den ser bemerkelsesverdig uskrudd ut.
Edited by aeomholt, 23 October 2010 - 22:13.
#3047
Posted 23 October 2010 - 22:17
#3048
Posted 23 October 2010 - 22:23
Var det fabrikknye topper du kjøpte eller GM Goodwrench resirkulerte greier?
Min har jo gått vesentlig lengre enn din uten at den har noe stort oljeforbruk og alle pluggene ser like ut.
Skulle gjerne visst hva eieren før han jeg kjøpte den av evt har gjort. Den ser bemerkelsesverdig uskrudd ut.
Du kan jo bare spørre han.... han er jo her på forumet....
#3049
Posted 23 October 2010 - 22:25
Forsto det var en eier imellom Roar og han jeg kjøpte den av.
#3050
Posted 23 October 2010 - 22:25
Var det fabrikknye topper du kjøpte eller GM Goodwrench resirkulerte greier?
Min har jo gått vesentlig lengre enn din uten at den har noe stort oljeforbruk og alle pluggene ser like ut.
Skulle gjerne visst hva eieren før han jeg kjøpte den av evt har gjort. Den ser bemerkelsesverdig uskrudd ut.
Den ene var fabrikkny, den andre var min gamle. Begge fikk gass seter. Kompresjon ble målt på alle sylindere i den forbindelse. Men det er jo tre paknigs ringer på denne er det vel? kompresjon og olje er vel to forskjellige?
#3051
Posted 23 October 2010 - 22:35
Egentlig kunne jeg tenkt meg bedre/flere nærlys jeg også. Noen som vet hvordan jeg kan få til dette uten at mekaniker'n får blødning i PKK-hjernen sin?
er nå ikke større hodebry enn å skru de av før kontrollen
http://www.finn.no/f...nnkode=21237382
http://www.finn.no/f...nnkode=21237457
http://www.finn.no/f...nnkode=20860010
http://www.finn.no/f...nnkode=20348873
fsd supply
#3052
Posted 23 October 2010 - 22:42
Fra toppen og nedover stempelet er det to kompressjonsringer og en oljetetningsring nederst.
Når det gjelder topper er GM kjipe og skal spare penger over alt og "ventilstyringene" er kun et hull borra rett i støpegodset i topplokket. Ventiltetninger er kun en liten o-ring med firkanta profil montert på toppen av ventilstammen og tetter kun når ventilen har max løft. Har du da noen ventilstyringer som er slitene på en eller to av innsugsventilene så vil den suge inn masse olje via ventilstyringa når stempelet er på vei ned.
Jeg gjetter at du har to ventilstyringer som enten har dårlige tetninger eller mangler tetninger. Mange (inkludert megselv første gangen) monterer disse tetningene feil sånn at de aldri vil tette mot toppen av ventilstyringa i topplokket.
Konstruksjonen gjør at en gen. 1/2/3 smallblock kan bli rene oljepumpene
Edited by aeomholt, 23 October 2010 - 22:52.
#3053
Posted 23 October 2010 - 23:12
Egentlig kunne jeg tenkt meg bedre/flere nærlys jeg også. Noen som vet hvordan jeg kan få til dette uten at mekaniker'n får blødning i PKK-hjernen sin?
Kjenner han som tar kontrolla.så det er ingen problem....
evt bare skru de av..er lett å fjerne..
Det du kan prøve erå få tak i H4 80/100W å se om det blir noe bedre....
I fjernlys kjører jeg 100W H1...
#3054
Posted 23 October 2010 - 23:59
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#3055
Posted 24 October 2010 - 20:06
#3056
Posted 24 October 2010 - 23:06
#3057
Posted 25 October 2010 - 08:26
Det er jo bare en 3/4 motor
#3058
Posted 25 October 2010 - 21:10
venter på 4" eksos
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#3059
Posted 25 October 2010 - 23:49
Har også solgt Watchdog i dag siden den laget krøll for 4x4 knappene, samt ikke passet på S124 siden den ikke har ODBII.
#3060
Posted 26 October 2010 - 12:14
Ellers bare kjørt rundt på Romerike med sommerting som skal på lager.