Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#3941
Posted 11 November 2011 - 19:00
så nå er turbo boost bolt med overgang og slange montert. lader med originalt trykk 8psi på fult pådrag noe som er ca 0,55bar etter hva jeg kan regne ut
skal kople lys i instrumentet i morgen
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#3942
Posted 11 November 2011 - 21:00
så nå er turbo boost bolt med overgang og slange montert. lader med originalt trykk 8psi på fult pådrag noe som er ca 0,55bar etter hva jeg kan regne ut
skal kople lys i instrumentet i morgen
Får kaste Tahoen over Mjøsa og få se litt på det der har titta litt rundt på den siden som du handla fra og har kommi i kontakt med en fra Michigan som kan sende over stash fra over there...så dem hadde adaptere til lp og no andre greier som frister. Merka noe forskjell i olje forbruk etter olje bytte btw?
Edited by Sotengel, 11 November 2011 - 21:07.
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#3943
Posted 12 November 2011 - 19:03
Merka noe forskjell i olje forbruk etter olje bytte btw?
jobber kveld og natt fra i morgenkveld tom fredag morgen så imellom da er jeg nok hjemme
nå de gjelder oljeforbruk etter jeg fylte på statoil 15/40 for lastebil
så er oljetrykk omtrent likt som da jeg kjørte på kedall, men forbruket er jeg usikker på da jeg ikke har peilet olja siden bytte
ellers i dag, bytta hjullager,bremseskiver, hjulbolter og drivknuter foran og satte på vinterdekka foran
får vel prøve å bytte hjulboltene og sette på vinterdekka bak neste helg.
og har levert siste turbo boost bolten min til en kompis som skal prøve å maskinere noen til for meg
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#3944
Posted 12 November 2011 - 21:34
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#3945
Posted 13 November 2011 - 01:34
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#3946
Posted 13 November 2011 - 09:33
Så etter min hode regning, så bruker bilen lite. Ca: 1,3L pr mil, hvis min regning stemmer.
#3947
Posted 13 November 2011 - 11:24
Får gå ut å sjekke det litt nå i lyset, så ut som det var ett styrestag fra snekka og ned.
Tror jeg får ringe verkstede i morgen, og høre om jeg må ha pressverktøy for å få byttet den.
Ble fint med led baklykter, og ble en helhet med toppbremselyset som også er i led.
Manglet pæreinnsatser i park og blink lys foran, og noen har klipt av kontakten til hovedlysene.
Da får jeg bestille det som må til, før bytte av alle lyktene foran.
#3948
Posted 13 November 2011 - 11:32
Hva slags nippel er dette? Hvor får man kjøpt den? Würth eller Tess? Ikke samme størrelse som Biltema-typen regner jeg med? Mener jeg kom sånn rimelig greit til med den, skjønt var litt plundrete.... kunne vært aktuelt med en som hadde bedre passform ja....
#3949
Posted 13 November 2011 - 18:09
Nice Rakk ikke den road trippen til Biri da guttungen har fått feber og spiker i bakhjulet...
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#3950
Posted 13 November 2011 - 18:14
Nei er ikke fra Biltema denna nippelen nei, stakk innom Tess i Elverum og der lå det jaggu opp til flere. fannt kvitteringa i sta 23 kr. denne har mindre diameter og er kortere så den går akkurat inn på nippelen i kryssa.Jeg fikk ikke nippelen som fulgte med pressa mi til å passe noe annet sted enn på nipplene i forstillinga,fulge med 2 stk men ingen passa på kryssa. men stikk innom din lokale Tess sjappe så vil jeg tro dem har en til deg og. Godt kjøp for å si det sånn
Edited by Sotengel, 13 November 2011 - 18:18.
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#3951
Posted 13 November 2011 - 19:35
Ræva ville berre sideveis når man tenkte på å gje gass Bremselenge som et godstog
Men, eg vil tru dekka er greie vinterdekk på snøføre og is MED pigg....
Morro. Pigging av Goodyear dekka blir det nok ikkje. Blir nok å legge om til Continentalpiggdekka, for å slite på dei istaden gjennom sesongen. Håper på endel snø før eg legger om da.
#3952
Posted 13 November 2011 - 21:26
#3953
Posted 13 November 2011 - 22:49
#3954
Posted 13 November 2011 - 22:55
Dessverre tatt når det er litt mørkt ute.
#3956
Posted 13 November 2011 - 23:19
#3957
Posted 13 November 2011 - 23:29
Prøver å finne ut smått med an nå. Ser at det er noen lakk skader etter stein sprut. Men hoved målet er få fikset det som gjør at bilen rister når jeg bremser.
Selger sa at han måtte ta en hard oppbremsing rett etter omlegging fra sommer dekk til vinterdekk. Så ristet den vær gang etter på. Han regnet med at det ville stablisere seg, men det har det ikke gjort. Så nå må jeg vel kjøpe nye bremse skiver og klosser.
#3958
Posted 14 November 2011 - 05:37
Prøver å finne ut smått med an nå. Ser at det er noen lakk skader etter stein sprut. Men hoved målet er få fikset det som gjør at bilen rister når jeg bremser.
Selger sa at han måtte ta en hard oppbremsing rett etter omlegging fra sommer dekk til vinterdekk. Så ristet den vær gang etter på. Han regnet med at det ville stablisere seg, men det har det ikke gjort. Så nå må jeg vel kjøpe nye bremse skiver og klosser.
bak kan du kjøre med brekke på til det oser og lukter vondt. og parker uten brekket på til trommel er avkjølt
foran må du nok bytte bremseskiva og klossene
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#3959
Posted 14 November 2011 - 10:35
#3960
Posted 14 November 2011 - 14:37
jeg har drillede skiver nå men de var no dyrere
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF