Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#4661
Posted 14 May 2012 - 15:04
#4662
Posted 14 May 2012 - 15:57
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4663
Posted 14 May 2012 - 16:59
Da er det nok det som er feilen
#4664
Posted 14 May 2012 - 19:21
Det var da som f... må da vel væra noen på biri traktene som har en kodeleser vel? vurderer å kjøpe meg en slik dongel som jeg kan bruke med Android telefonen.
Ellers så har jeg starta opp "hjerte pasienten" for å få flytta litt på'n.. starta overaskende lett til å ha stått i 2 mnd..
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#4665
Posted 15 May 2012 - 02:31
JA men jeg har fortsatt ledningen til USB interfacet som ble stjålet i januar sammen med andre ting
ser biltema har så kan sikkert investere i en ny der sånn midlertidig, bare jeg får lest ut koden
for det rare var at motoren stoppa sekundet etter start, nesten som om den fikk for mye komp.. 2sekunder etterpå like fin motorgange osv men da var lampa der
har 7psi trykk fra fødepumpen så er jo ikke den. kansje den hersens FSD som driver på. som også den jeg hadde ny og liggende klar i hanskerommet ble også stjålet i inbruddet..
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4666
Posted 17 May 2012 - 19:43
virker som den syntetiske 15/40 Maxway fra statoil funket bra hos meg
minimalt oljeforbruk. bruk 0,5l siden i fjor høst, den kjentes fortsatt fet å fin ut..
fylt på samme type olje igjen nå
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4667
Posted 17 May 2012 - 21:16
#4668
Posted 18 May 2012 - 00:25
kan også være en antydning til luft eller fødepumpe sum begynner å synge på siste værset.. den skal gi et trykk på min 4psi men ikke mer enn 9.
faller trykket under 4psi skal den byttes iht gm sin service manual
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4669
Posted 18 May 2012 - 00:41
-----
Kjøpte meg en '97 Tahoe igår!
Er virkelig en drøm å kjøre, og den bruker ikke så mye som alle skal ha det til.
Må bestille ny dynamo da den bare gir ut 12,8V, men detta går bra!
#4670
Posted 18 May 2012 - 07:10
@Arctichuman: Ikke bestill ny dynamo på grunnlag av avlesningene på orginalt voltmeter iallefall, mitt viser alt mellom 12 og 14 volt, alt etter dagsform. Har ikke manglet strøm ennå.
Og enig, de bruker ikke så mye diesel som "fryktet", hadde før innkjøp store planer om å kjøre på fargetdiesel, men gidder ikke. For lite å spare i forhold til risiko...
Edited by Sleipner68, 18 May 2012 - 21:33.
#4671
Posted 18 May 2012 - 21:22
virker som den syntetiske 15/40 Maxway fra statoil funket bra hos meg
minimalt oljeforbruk. bruk 0,5l siden i fjor høst, den kjentes fortsatt fet å fin ut..
fylt på samme type olje igjen nå
Er det ikke miniral olje vi skal bruke da?
#4672
Posted 18 May 2012 - 23:04
fortrinnsvis ja.. men jeg prøver en 15/40 synt pga ingen her som lagerfører mineralsk 15/40
klart jeg kan få kjøpt 200l fat fra castrol sitt oljelager her på Biri men det hakke jeg råd til enda
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4673
Posted 18 May 2012 - 23:42
*98% OF AMERICANS SAY 'OH S**t'
BEFORE GOING IN THE DITCH ON A ICEY ROAD.
THE OTHER 2% ARE FROM ALASKA, AND THEY SAY,
'HOLD MY BEER AND WATCH THIS.
#4674
Posted 20 May 2012 - 07:40
Og enig, de bruker ikke så mye diesel som "fryktet", hadde før innkjøp store planer om å kjøre på fargetdiesel, men gidder ikke. For lite å spare i forhold til risiko...
Ser selv at den kan variere ganske mye, men har målt utenom originalt voltmeter.
#4675
Posted 20 May 2012 - 20:00
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#4676
Posted 21 May 2012 - 22:09
Hva brukte den før da? Utgjør hardtoppen mye?
#4677
Posted 21 May 2012 - 22:10
#4678
Posted 22 May 2012 - 12:37
før pumpe justering og dysebytte kom jeg 360km på 100l diesel
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#4679
Posted 22 May 2012 - 19:20
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#4680
Posted 22 May 2012 - 20:06