Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#4961
Posted 05 September 2012 - 19:04
#4962
Posted 06 September 2012 - 13:00
Nå flytter de hjem fra sommerbeite, og til en ny oppusset stall med nytt oppholdsrom for oss på to.
#4963
Posted 06 September 2012 - 18:13
Edited by MartinAronsen, 06 September 2012 - 19:14.
#4964
Posted 06 September 2012 - 18:57
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4965
Posted 06 September 2012 - 22:42
#4966
Posted 07 September 2012 - 18:30
gikk mer inne chevyn enn på lasteplanet på nissan pickuppen til han som var med
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4967
Posted 07 September 2012 - 18:51
#4968
Posted 07 September 2012 - 19:36
I dag har jeg brukt an, til å kjøre fruen på jobb, og kjøre hunden til dyrlegen. Og imponert folk med smidigheten, du kan ha med en "liten" Tahoe
#4969
Posted 07 September 2012 - 21:58
Noen som har bytta IP her, hvilke symptomer hadde bilen da?
#4970
Posted 07 September 2012 - 23:45
etter bytte for 3-4år sia har jeg ikke trengt å bytte fsd, og jeg bruker original FSD fra stanadyne som satt på pumpa med #9 resistor
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4971
Posted 07 September 2012 - 23:54
jeg å har bytta IP.Hadde også bi samme problemene som Capt'nMike skriver ..lugging,fsd'r ryker titt og ofte.. jeg fikk motor lampe,leste ut feilkoder lengere enn en ny dassrull..Bytta fødepumpe klemt under bilen mitt i gata i finværet (not) Jaggu tok det sin tid å skru liggende sånn, men det gikk.
Noen som har bytta IP her, hvilke symptomer hadde bilen da?
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#4972
Posted 08 September 2012 - 08:54
Mulig jeg tar IP-testen i vinter når sjangsen byr seg.
#4973
Posted 08 September 2012 - 09:44
Hva er det? Før sommer, så skrev jeg at min (vår), driver med å lugge. Og det gjør den enda. Men ingen FSD har tatt kveld (enda).
#4974
Posted 08 September 2012 - 11:46
IP-testen?
Hva er det? Før sommer, så skrev jeg at min (vår), driver med å lugge. Og det gjør den enda. Men ingen FSD har tatt kveld (enda).
Lugger din med ny fødepumpe?
Injection pump = IP
Sånn gjør du det http://www.v8dieselt...c.php?f=10&t=37
Det jeg likte dårlig igår var at jeg kjørte ca. 10 min, hadde litt lugging de første 300M med dro opp turtalet og bilen gikk fint. Kjørte så opp en drøy bakke, alt ok.
Kjørte et stykke ut av byen og snudde, fin gange. Da vi snur trøkker jeg fjøla ibånn rett etter vi har kjør t ut på veien igjen. kommer opp på rundt 2800 rpm og der dauer bilen gitt. Ikke sjangs på å få start.
Åpnet luftinga på filteret og der kom det luft igjen gitt! ? Måtte opp med ei dyse og lufte igjen for å få den til å fyre.
Etter start når bilen gikk på fin tomgang ruset jeg motoren litt og holdt den også på godt turtall en stund.
Kjørte ut på veien og der begynner den å fuske igjen, satte den i 2 gir og fikk opp turtallet og den red seg igjennom det.
Etter dette kjørte jeg vekselvis pent, hardt, med lite drag og mye drag på veien hjem og det virker som bilen går bra.
Mistenker rust i tankarmatur... eller er det faktisk mulig at det er så mye luft i systemet etter en stopp med tørrkjøring av motor?
Edited by Ståggå, 08 September 2012 - 11:55.
#4975
Posted 08 September 2012 - 12:33
Må finne ut, hvor dan jeg tapper av tanken. Mener å ha lest, at folk tapper av diesel filteret og og tanken, Og teiter til skruen igjen, når det kommer bare diesel, og ikke vann lenger. Jeg mistenker at det er litt vann i tanken.
#4976
Posted 08 September 2012 - 12:51
#4977
Posted 08 September 2012 - 14:03
Skal en tur til nå med varm bil så får vi sjå. *kryssefingra*
#4978
Posted 08 September 2012 - 17:53
Går OD av når du da gir på gass?
Meg du spørr?
#4979
Posted 08 September 2012 - 18:04
#4980
Posted 08 September 2012 - 18:09