Blir slutt på å hoppe med bilen nå alltså
Edit: Men ærlig talt, kjører man litt fort over en fartsdump, vil jo fjæringen bli helt ut strekt........
Kan jag inte säga att farthinder upplevdes som ett problem.
Med vänlig hälsning
Manfred
Posted 08 August 2013 - 07:12
Blir slutt på å hoppe med bilen nå alltså
Edit: Men ærlig talt, kjører man litt fort over en fartsdump, vil jo fjæringen bli helt ut strekt........
Kan jag inte säga att farthinder upplevdes som ett problem.
Med vänlig hälsning
Manfred
Posted 08 August 2013 - 17:54
Blir slutt på å hoppe med bilen nå alltså
Edit: Men ærlig talt, kjører man litt fort over en fartsdump, vil jo fjæringen bli helt ut strekt........
Skal nok ha rimelig bra fart over dumpen viss det skal skje så jeg bekymrer meg ikke.......
Men for all del, er ikke i tvil om at noen får det til
Posted 09 August 2013 - 07:25
Ja, nå har jeg bestillt Firestone luftbelger jeg også, burde kanskje ha bestilt Air lift isteden, men de er kanskje ikke lengre de heller......
Posted 09 August 2013 - 23:22
Posted 13 August 2013 - 12:23
Bestilt 2" Spacere til "Bubba", satser på det går med felgene, da de bygger en del utover allerede... lettere med spacere enn å dreie av felgene fremme....
Link: http://www.ebay.com/...984.m1439.l2649
Edit: Link!
Edited by Spinn-Vill, 13 August 2013 - 12:32.
Posted 15 August 2013 - 13:33
Kjøpt inn 10 liter Gulf 10-40 helsyntetisk motorolje samt filter. Mangler nå bare å snakke med eieren av bilen slik at det kommer seg dit det gjør nytte, og ikke bare blir stående på benken.... ;-)
Posted 15 August 2013 - 14:18
skal aldri ha på no slik fæl syntetolje på min noe mer, da motorgangen ble mer kaklete og ustabilt oljetrykk iht meteret inni bil
blir kun 15/40 mineralsk med med ch4 specs på min heretter
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 15 August 2013 - 18:09
Å så var oljediskusjonen igang igjen :-) Har kjørt forskjellige typer bil opp igjennom. Bensin/diesel, ny/gammel, lav km/høy km. Uansett hvilket merke, og dermed forskjellige miljøer og mennesker, er den eneste konklusjonen at her er det mange meninger om hva som er riktig. Og jeg slutter aldri å bli forbauset over hvor mange som faktisk har RETT!
Mitt valg er basert på mine erfaringer, og meninger fra noen som jeg stoler på. IKKE dermed sagt at du eller noen andre tar feil. Men jeg sover veldig godt selv om jeg bruker helsyntetisk på motoren min. Og man skal ikke se bort ifra at motoren min holder like lenge som en som har gått på mineral olje hele livet.
Posted 16 August 2013 - 11:06
Jeg trodde poenget med helsynt var at den er tynn, som kald, altså 5W-osv, ev.0W-$, ikke 10W-etellerannet...........
Jeg bruker 5w-40 om vintern.
Edited by Jonta, 16 August 2013 - 11:07.
Posted 16 August 2013 - 15:16
helsynt er tynn og lettflytende når kald
det er jo en fordel når det er så svinkaldt som det er i Norge om vintern
men det er ikke sikkert at en en så tynn olje er riktig å bruke på alle motorer
GM har jo selv satt 15W/40 på oljepåfyllingslokket
men det finnes helt sikkert en teori over oljetyper fra f.eks 1l til 3l og 3l til 4l osv
ser jo de fleste større motorer fra 6l og oppover skal ha 15/40
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 17 August 2013 - 23:06
Posted 19 August 2013 - 19:51
sett på suburban. bare sett på den. venter på nye dyser så jeg får bytta dem før jeg kan ta bilen i bruk. baaah. dyrt å kjøre blodtrimma v8 bensiner i mellomtiden hehehe
Posted 21 August 2013 - 18:57
Elvis has left the buil….
Posted 21 August 2013 - 20:27
lenge siden man har sett den nå , men møtte på deg en dag i sommer nedi svingene ved rema1000 i campingbilen
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
Posted 21 August 2013 - 21:30
Posted 21 August 2013 - 21:35
Posted 21 August 2013 - 21:39
Posted 22 August 2013 - 20:40
lenge siden man har sett den nå , men møtte på deg en dag i sommer nedi svingene ved rema1000 i campingbilen
Ja jeg ser deg av og til også
Har skilt meg, og flytta fra Slemmestad til Ryken, så jeg frekventerer vel området litt mindre enn før
Elvis has left the buil….
Posted 23 August 2013 - 14:46
Bytta olje og filter på motor. Synes da jammen den brummer litt ekstra godt nå