Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
Posted 08 December 2013 - 19:56
Du får lage en trå på det, så kommer det sikkert noen gode hoder som kan det bedre enn meg.
Posted 08 December 2013 - 20:52
Har ikke vært brukt i sommer, nei. Skal prøve en gang til i morra, så får jeg evt lage en tråd da. Litt ugunstig å ikke ha firehjulstrekk nå som snøen kom. Bilen dro seg jo fram som en helt forrige vinter, ingenting stoppet den da. Og i dag satt jeg fast i en bakke i et boligfelt. Fryktelig flaut.
Posted 09 December 2013 - 09:02
Ta ut frihjulsnaven o gör rent för ev smuts och rost. Inte mycket som skall till för att dom börjar fuska.
Mvh
Manfred
Posted 09 December 2013 - 10:51
Posted 09 December 2013 - 11:15
Men skader det å sette bilen i 4H, og kjøre en tur, og se om det skjer noe? Er snø ute.
Hvordan tar jeg ut frihjulsnava?
Posted 09 December 2013 - 13:12
Posted 10 December 2013 - 00:15
Skifta diesel filter, da den starter og stoppet da jeg kom til ytterdøra (skulle hente minste jenta for å kjøre til min far å hjelpe han å klyve traktoren) prøvde å starte den men den bare heiv rundt uten antydning til å tenne, skiftet som sagt filter og samme var det samme, sjekket fødepumpe, og diesel spruten sto opp av lufte ventilen på diesel filteret, ca 5-6 cm om dette er rett vet jeg ikke. ny føde pumpe ligger i garagen, men så var det dette med å nå på ting.. har jo akkurat måkket den ut av snøskavelen etter at jeg har vært på jobb, en god meter var det kommet mens jeg var borte ca 1 mnd.
så var gode råd dyre, hva gjør jeg nå, har dessverre ikke en FSD i reserve, så etter litt ringing så fant jeg en som har en bil stående (nedsnødd) og jeg sku bare låne hvis jeg måkket den fram. nå en ny meter. sne nivået var ca 15-20cm over panser høyde på en vanlig Suburban, så sto det jo en likens bil tett inntil, så det var 1,5 spade bredde mellom. mye måkking så var jeg inne og bilen min starter som ett skudd med ny fsd.
Dorman fungerer det eller hvilken type skal man satse på?
Noen som har en link/anbefaling?
Så i morgen bærer det til Kvænangen for å dele fars traktor, må skifte simmering på turbokoblingen (converter og vanlig clutsj, Fansye greier) genial når man bruker lastapparat for å måkke sne/sand. man lar traktoren jobbe seg inn i dungen til converteren ikke har mere fremdrift, da er skufla full. ingen spøling og mindre belastning på drivverk.
men begrenser litt dra kapasiteten, da den av og til vil slure litt.. mulig det blir bedre nå..
Hallen
H_K_H@msn.com
Jeep Grand Cherokee 1995 5,2l V8 SOLGT meget go bil!
VW vento 1,9td Kondemnert pga motor havari! BIL som imponerte mang en gang!
Chevrolet suburban 1988 SOLGT
Pontiac safari 1988 5,7 V8 bensin 1,1L/Mil 1,8L/Mil med bjølseth 680gdl SOLGT
Volvo 945 Ex. politibil! 1998 2,3fk selges
Posted 10 December 2013 - 08:36
Har ikke prøvd andre, men etter hva jeg leser inne på Amrikanske forum er det den som blir nevnt.
Posted 10 December 2013 - 19:45
Var en tur på fyllplassen kl 07.30 idag morges. Fikk endelig ut fingeren og tømt hengeren for hageavfall. Stått på vent i over ei uke nå . Fikk også testa at 4x4 fungerte som det skal. Tror nesten en må legge seg til en rutine med å koble inn den sånn engang i måneden, i sommer halv året. Er jo litt kjedelig når snøen først ligger der, for så å finne ut at den ikke virker.
Posted 10 December 2013 - 23:39
Posted 10 December 2013 - 23:40
Posted 11 December 2013 - 22:57
Hvilken oje gjekk du til da? Hvilken. Motor har du?Fikk bytta filter og motorolje idag! Bytta fra halv syntetisk til mineralolje,merket med engang at gangen ble finere :-)
Posted 11 December 2013 - 23:35
har en 6.5 tahoe bruker Gulf 15-40w. Første gang jg prøver Gulf......
Hvilken oje gjekk du til da? Hvilken. Motor har du?
Posted 13 December 2013 - 11:39
eu kontroll på onsdagen , begynt og fikse litt..
Noob
Hvor er det du tar PKK a? NAF?
Varseltrekant...
Elvis has left the buil….
Posted 13 December 2013 - 11:40
eu kontroll på onsdagen , begynt og fikse litt..
Noob
Varseltrekant...
Elvis has left the buil….
Posted 13 December 2013 - 18:19
Noob
Varseltrekant...
bruker bergheim i drammen jeg , syns da de er ganske greie
hehe varsel trekant er grei , jeg gidder heller ikke og leite etter det om jeg tar en eu og det er masse rot i bilen .
men var på etterkontroll i dag og da var det jaggu ingen feil på skjemaet gitt , første bil jeg har hvor den er eu godkjent uten noen 1'ere som står igjen
- FairDinkum likes this
Posted 13 December 2013 - 18:22
Mine la seg fint på, og kjørte halve øya rundt på 4x4 og auto.
om det er frihjulsnav du mener , så ha ikke gmt400 og nyere det [q];++d){var>[q]+d[q])break;a+=d}b=!0}this.e&&(d=x+e(json.stringify(this.h())),131072>[q];++b)for(var>
Posted 14 December 2013 - 00:14
//<![CDATA[
om det er frihjulsnav du mener , så ha ikke gmt400 og nyere det [q];++d){var>[q]+d[q])break;a+=d}b=!0}this.e&&(d=x+e(json.stringify(this.h())),131072>[q];++b)for(var>
(function(){var e=encodeURIComponent,f=window,h=document,m="width",n="documentElement",p="height",q="length",r="prototype",s="body",t="&",u="&ci=",w="&n=",x="&rd=",y=",",z="?",A="Content-Type",B="Microsoft.XMLHTTP",C="Msxml2.XMLHTTP",D="POST",E="application/x-www-form-urlencoded",F="img",G="input",H="load",I="oh=",J="on",K="pagespeed_url_hash",L="url=",M=function(a,c,d){if(a.addEventListener)a.addEventListener(c,d,!1);else if(a.attachEvent)a.attachEvent(J+c,d);else{var b=a[J+c];a[J+c]=function(){d.call(this);b&&b.call(this)}}};f.pagespeed=f.pagespeed||{};var N=f.pagespeed,O=function(a,c,d,b,g){this.d=a;this.f=c;this.g=d;this.a=g;this.c={height:f.innerHeight||h[n].clientHeight||h[s].clientHeight,width:f.innerWidth||h[n].clientWidth||h[s].clientWidth};this.e=b;this.b={}};O[r].j=function(a){a=a.getBoundingClientRect();return{top:a.top+(void 0!==f.pageYOffset?f.pageYOffset:(h[n]||h[s].parentNode||h[s]).scrollTop),left:a.left+(void 0!==f.pageXOffset?f.pageXOffset:(h[n]||h[s].parentNode||h[s]).scrollLeft)}};O[r].i=function(a){if(0>=a.offsetWidth&&0>=a.offsetHeight)return!1;a=this.j(a);var c=a.top.toString()+y+a.left.toString();if(this.b.hasOwnProperty©)return!1;this.b[c]=!0;return a.top<=this.c[p]&&a.left<=this.c[m]};O[r].l=function(){for(var a=[F,G],c=[],d={},b=0;b<a[q];++b)for(var g=h.getElementsByTagName(a[b]),k=0;k<g[q];++k){var v=g[k].getAttribute(K);v&&g[k].getBoundingClientRect&&this.i(g[k])&&!(v in d)&&(c.push(v),d[v]=!0)}b=!1;a=I+this.g;this.a&&(a+=w+this.a);if(0!=c[q]){a+=u+e(c[0]);for(b=1;b<c[q];++{d=y+e(c[b]);if(131072<a[q]+d[q])break;a+=d}b=!0}this.e&&(d=x+e(JSON.stringify(this.h())),131072>=a[q]+d[q]&&(a+=d),b=!0);N.criticalImagesBeaconData=a;if({var c=this.d,b=this.f,l;if(f.XMLHttpRequest)l=new XMLHttpRequest;else if(f.ActiveXObject)try{l=new ActiveXObject©}catch(P){try{l=new ActiveXObject(}catch(Q){}}l&&(l.open(D,c+(-1==c.indexOf(z)?z:t)+L+e(),l.setRequestHeader(A,E),l.send(a))}};O[r].h=function(){for(var a={},c=h.getElementsByTagName(F),d=0;d<c[q];++d){var b=c[d],g=b.getAttribute(K);if("undefined"==typeof b.naturalWidth||"undefined"==typeof b.naturalHeight||"undefined"==typeof g)break;if("undefined"==typeof a[b.src]&&0<b[m]&&0<b[p]&&0<b.naturalWidth&&0<b.naturalHeight||"undefined"!=typeof a[b.src]&&b[m]>=a[b.src].n&&b[p]>=a[b.src].m)a[g]={renderedWidth:b[m],renderedHeight:b[p],originalWidth:b.naturalWidth,originalHeight:b.naturalHeight}}return a};N.k=function(a,c,d,b,g){var k=new O(a,c,d,b,g);M(f,H,function(){f.setTimeout(function(){k.l()},0)})};N.criticalImagesBeaconInit=N.k;})();pagespeed.criticalImagesBeaconInit('/mod_pagespeed_beacon','http://www.offroad.n...lse,yRHh3jkRapg');
//]]>
Nå tenkte jeg på att firehjulsdriften la seg fint inn, men hva du mener med resten skjønte ikke mye av.
Posted 14 December 2013 - 10:48
//<![CDATA[
(function(){var e=encodeURIComponent,f=window,h=document,m="width",n="documentElement",p="height",q="length",r="prototype",s="body",t="&",u="&ci=",w="&n=",x="&rd=",y=",",z="?",A="Content-Type",B="Microsoft.XMLHTTP",C="Msxml2.XMLHTTP",D="POST",E="application/x-www-form-urlencoded",F="img",G="input",H="load",I="oh=",J="on",K="pagespeed_url_hash",L="url=",M=function(a,c,d){if(a.addEventListener)a.addEventListener(c,d,!1);else if(a.attachEvent)a.attachEvent(J+c,d);else{var b=a[J+c];a[J+c]=function(){d.call(this);b&&b.call(this)}}};f.pagespeed=f.pagespeed||{};var N=f.pagespeed,O=function(a,c,d,b,g){this.d=a;this.f=c;this.g=d;this.a=g;this.c={height:f.innerHeight||h[n].clientHeight||h[s].clientHeight,width:f.innerWidth||h[n].clientWidth||h[s].clientWidth};this.e=b;this.b={}};O[r].j=function(a){a=a.getBoundingClientRect();return{top:a.top+(void 0!==f.pageYOffset?f.pageYOffset:(h[n]||h[s].parentNode||h[s]).scrollTop),left:a.left+(void 0!==f.pageXOffset?f.pageXOffset:(h[n]||h[s].parentNode||h[s]).scrollLeft)}};O[r].i=function(a){if(0>=a.offsetWidth&&0>=a.offsetHeight)return!1;a=this.j(a);var c=a.top.toString()+y+a.left.toString();if(this.b.hasOwnProperty©)return!1;this.b[c]=!0;return a.top<=this.c[p]&&a.left<=this.c[m]};O[r].l=function(){for(var a=[F,G],c=[],d={},b=0;b<a[q];++b)for(var g=h.getElementsByTagName(a[b]),k=0;k<g[q];++k){var v=g[k].getAttribute(K);v&&g[k].getBoundingClientRect&&this.i(g[k])&&!(v in d)&&(c.push(v),d[v]=!0)}b=!1;a=I+this.g;this.a&&(a+=w+this.a);if(0!=c[q]){a+=u+e(c[0]);for(b=1;b<c[q];++ {d=y+e(c[b]);if(131072<a[q]+d[q])break;a+=d}b=!0}this.e&&(d=x+e(JSON.stringify(this.h())),131072>=a[q]+d[q]&&(a+=d),b=!0);N.criticalImagesBeaconData=a;if( {var c=this.d,b=this.f,l;if(f.XMLHttpRequest)l=new XMLHttpRequest;else if(f.ActiveXObject)try{l=new ActiveXObject©}catch(P){try{l=new ActiveXObject( }catch(Q){}}l&&(l.open(D,c+(-1==c.indexOf(z)?z:t)+L+e( ),l.setRequestHeader(A,E),l.send(a))}};O[r].h=function(){for(var a={},c=h.getElementsByTagName(F),d=0;d<c[q];++d){var b=c[d],g=b.getAttribute(K);if("undefined"==typeof b.naturalWidth||"undefined"==typeof b.naturalHeight||"undefined"==typeof g)break;if("undefined"==typeof a[b.src]&&0<b[m]&&0<b[p]&&0<b.naturalWidth&&0<b.naturalHeight||"undefined"!=typeof a[b.src]&&b[m]>=a[b.src].n&&b[p]>=a[b.src].m)a[g]={renderedWidth:b[m],renderedHeight:b[p],originalWidth:b.naturalWidth,originalHeight:b.naturalHeight}}return a};N.k=function(a,c,d,b,g){var k=new O(a,c,d,b,g);M(f,H,function(){f.setTimeout(function(){k.l()},0)})};N.criticalImagesBeaconInit=N.k;})();pagespeed.criticalImagesBeaconInit('/mod_pagespeed_beacon','http://www.offroad.n...lse,yRHh3jkRapg');
//]]>
Nå tenkte jeg på att firehjulsdriften la seg fint inn, men hva du mener med resten skjønte ikke mye av.
hehe ok , resten er er nok et insekt...ser du har det du og