Fått testa nye Nokian Hakka 8 piggdekka på nokre fjelloverganger i helga på variert vinterføre....Har visst ikkje behov for 4x4 lenger:) Dekka fungerte veldig bra...
Hva kostet disse?
Posted 10 December 2014 - 06:52
Fått testa nye Nokian Hakka 8 piggdekka på nokre fjelloverganger i helga på variert vinterføre....Har visst ikkje behov for 4x4 lenger:) Dekka fungerte veldig bra...
Hva kostet disse?
Posted 10 December 2014 - 18:13
Har du bilder, har tenkt på plog til tahoen min sjølSnekra snøplog til den.
Posted 10 December 2014 - 21:15
Har fått prøvekjørt den. Ikke mye snø enda, men jeg fikk et inntrykk av hvordan det vil virke.
Jeg skal kjøpe tilhenger feste på biltema og lage et drag, da blir den mer stabil og ikke så vinglete og jeg kan rygge den, i allefall på holka. Kanskje kjøper jeg også to slike "nesehjul" til campingvogn også, må jo da ut å sveive disse ned og opp når jeg skal rygge/snu, eller ha med en assistent.
Høyden er foreløpig bare ca 27cm og jeg tipper den må økes noe.
Vekta er bare, tja vet ikke helt men under 100 kg og overraskende, så ser det ut til at det holder.
Lengde 2.5 meter bredde 2.35 meter
I bunn ligger det en 1.5"x2" slik at denne som slites, kan lett byttes ut, så er det en 2x6" (man tar hva man har liggende) øverst er det en 3x4" som låser vinkelen foran og gir god vekt. 3x4" er i furu, så den tåler mye fukt. Hele greia burde selvførgelig vert i furu men...
Allt er skrudd, så endringer kan gjøres.
Her er en link til en som selger slike i stål.
http://www.finn.no/f...hQuery=snÞplog
Det er ikke det at vi ikke har råd til brøyting her men denne traktoren som kommer, har tyngre og tyngre redskap for vært år, så skadene på veien og hage blir større og større.
Edited by Jonta, 10 December 2014 - 21:34.
Posted 11 December 2014 - 10:21
Posted 20 December 2014 - 01:00
ca 2000,- pr stk ferdig pålagt:) Lokal forhandler, Dekkonline.com låg på ca samme pris..
Fått montert skiboks på kjerra.
Edited by Jeeps, 20 December 2014 - 01:02.
Posted 20 December 2014 - 15:12
Posted 21 December 2014 - 12:40
Vaska utvendig og innvendig. Støvsugde ut såpass store mengder at jeg forventer en noe sprekere akselerasjon nå.... Jøss så fort det blir møkkete da? Eller glemmer jeg hvor lenge det er siden sist jeg tok en sjau? Nåja, jobben gjort, og gleden stor.
Nå går den som en klokke om dagen med nye glødeplugger (4 av 8 virket ikke) og dieselfilter. Bare gleden altså, og klar for jul! Herlig!
Mvh Leo.
Posted 05 January 2015 - 15:38
Hmm, ser det er litt svart i utkanten av felgen din, men det trenger jo ikke være olje... har du sjekket om det i det hele tatt er olje igjen på diffen.
Tenkte bare at tanken kanskje ikke har slått deg siden allt ser så pent og tørt ut.
Posted 05 January 2015 - 16:28
hehe kommer ikke frem så godt på bilde men felgen er sausa inn i olje , har kjørt med det siden i oktober har bare ikke giddi og bøyd meg ned og se. får sjekke olje engang til uka hehe , kommer lyder når det går galt
7 av skruene var en halv turn fra og dette ut og den siste var halvveis ca
Posted 06 January 2015 - 21:29
idag fikk den en vask og en liter olje på bakaksel.
fikk til og med tømt midtkonsollen for rødvin... glemte en rødvinsflaske i den før jul og det var kald og korken spratt ut
Posted 08 January 2015 - 18:24
Posted 09 January 2015 - 13:40
håper noen filma dette.... tøft
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 09 January 2015 - 23:35
Trevlig bil Odd K5
En hel cab blazer 2 goder i 1 bil!!
Offroad och cab på sommaren.
Mvh
Manfred
Posted 13 January 2015 - 09:33
Skapbiler har ikke noe ute på gressplener å gjøre nå, og han ga seg ikke før den lå på.
Etter å hørt de prøvde å få den opp i en halvtime, gikk jeg ut å spurte om de ville ha hjelp til å komme opp.
Huket på kjettingen og dro den 180 grader rundt, noen store øyne å rå latter fra tilskuerne.
Hvor mange tonn snakker vi?
Posted 13 January 2015 - 12:43
Posted 15 January 2015 - 17:56
10t ca men kommer an på om det er en 15t eller 19t bil det
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 18 January 2015 - 21:34