Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#881
Posted 24 March 2009 - 19:46
Herlig og endelig kunne føle skikkelig amerikansk dieselpower igjen.
Akkurat nå, er livet godt å leve igjen...
...helt til det er noe nytt som ryker!
....bøbbe?"
#882
Posted 24 March 2009 - 21:19
Den forsvant gitt...
Slik du såg den
Slik den står nå...
#883
Posted 24 March 2009 - 21:27
#884
Posted 24 March 2009 - 23:47
Før og etter bilde av henger feste:
Bruker du vanlig pussepapir? Og hvilke maling bruker du?
Er HELT grønn på dette området, og har sett at Cowboyen trenger seg en runde
#885
Posted 25 March 2009 - 12:45
Er HELT grønn på dette området, og har sett at Cowboyen trenger seg en runde
Brukte Hammerite (trur det er slik det skrives) til å male på med. Da skal det vere nok å bare pusse vekk overflate rusten med ein stålkost, sia den malimgen skal "drepe" rusten. Men på plasser som syns kan det vere lurt å pusse ned med ein vinkelsliper med pusseskive, da du får ein gjevn og glatt overflate å male på
#886
Posted 25 March 2009 - 16:38
resten av dagen jikk tel krusing
For gud og maskinister er ingenting umulig
Strekkhopp er ikke min greie. Jeg kom til verden pågrunn av dårlig gummi,
og jeg har ingen planer om å forlate verden av samme grunn.
Musa har hår på høna, mens høna har fjær på musa...
Min bil e miljøvennlig, bruker jo bare 0,25 liter/mil(e)
Når uhellet er ute, så er det best å være inne
Nu går det mot vinterstid og vi har ingen sommer hatt, men hva skal man med sommerhatt når det går mot vintertid
#887
Posted 26 March 2009 - 00:27
sann såg det ut :
so no har eg no litt å gjere på...
men de forundra no meg faktisk ikkje so jævli, får i forgje veke når eg tok dei av so måtte eg sveise festa til bladfjærene får dei va sprukkne der og bak..
#888
Posted 26 March 2009 - 04:16
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#889
Posted 26 March 2009 - 16:29
#890
Posted 26 March 2009 - 17:38
#891
Posted 26 March 2009 - 20:49
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#892
Posted 27 March 2009 - 10:49
Må få av dørdeksel på passasjersida og idag.....da vinduet datt ned igår, vindusheis gåen.....huffameg.
#893
Posted 27 March 2009 - 15:47
Må få av dørdeksel på passasjersida og idag.....da vinduet datt ned igår, vindusheis gåen.....huffameg.
Edited by chevydödaren, 27 March 2009 - 15:47.
http://www.finn.no/f...nnkode=21237382
http://www.finn.no/f...nnkode=21237457
http://www.finn.no/f...nnkode=20860010
http://www.finn.no/f...nnkode=20348873
fsd supply
#894
Posted 27 March 2009 - 16:31
Merka først en høy kvinelyd som forsvant før jeg etter kort tid mista servoen og så at jeg hadde null lading. Vel vel tenkte jeg, da har vel den "morkene" reima slitt... Ikke noe problem, jeg har jo en til liggende i bagasjerommet. Jeg blei litt svett da jeg sto i snøføyka og oppdaga at løpehjulet sto skjevt, men skjønnte jo med en gang hva det var. Da var gode råd dyre og tilbake til Arendal var det heldigvis kaldt og mye utforbakke så med mye trilling, starting og stopping av motor så kom jeg meg de 3-4 milene tilbake til Arendal. Heldigvis var Biltema åpent og jeg fant et lager til 19.90,- som passa, hjelp til å slå det i og med en ny 70mm M10 bolt så var jeg oppe og gikk igjen etter 20 minutter.
Da var jeg forholdsvis letta og turen kunne fortsette
#895
Posted 27 March 2009 - 20:53
Merka først en høy kvinelyd som forsvant før jeg etter kort tid mista servoen og så at jeg hadde null lading. Vel vel tenkte jeg, da har vel den "morkene" reima slitt... Ikke noe problem, jeg har jo en til liggende i bagasjerommet. Jeg blei litt svett da jeg sto i snøføyka og oppdaga at løpehjulet sto skjevt, men skjønnte jo med en gang hva det var. Da var gode råd dyre og tilbake til Arendal var det heldigvis kaldt og mye utforbakke så med mye trilling, starting og stopping av motor så kom jeg meg de 3-4 milene tilbake til Arendal. Heldigvis var Biltema åpent og jeg fant et lager til 19.90,- som passa, hjelp til å slå det i og med en ny 70mm M10 bolt så var jeg oppe og gikk igjen etter 20 minutter.
Da var jeg forholdsvis letta og turen kunne fortsette
ja da var 6,2`en lufta og fått diesel helt fram dit den skal være så da er batteriene satt på lading, og innsuget på plass så da håper jeg den fyrer i morgen
hadde vært morro det, så kansje det blir tur i påska..
såda gjenstårdet bare å montere resten av "trynet" på bilen og tut og kjør
#896
Posted 28 March 2009 - 19:43
faen hvorfor kopla de den tech2 programmern sin å trykka tdc learn når man først må time pumpa før man tar tdc learn
begynner å tvile litt over kunnskapen på det verkstedet.
men de fant jo en diesel lekkasje for meg da, skulle neste tro de har laget den selv for å ha noe å skylde meg for
Den var ikke der før jeg satte den inn hmmm
ja ja bare å begynne demontere motor igjen.... lete etter lekasjen
og jeg skulle så sårt ha prøvd aller først med en annen hjerne fra tahoe/sub 97/98/99modeller siden de er like
før jeg begynner med IP`n igjen
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#897
Posted 28 March 2009 - 20:48
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#898
Posted 29 March 2009 - 12:02
#899
Posted 29 March 2009 - 13:09
Kilte vinduet med en passende treplank, så får jeg bestille heis på mandag.......
#900
Posted 29 March 2009 - 17:34
feilsøkt alle kontaktene rundt IP fant ikke noe gæli der som venta hehe
Demontert rengjort med biltema bremserens, spraya inn med med vbg elekro olje.
så jeg vet at det er god kontakt der..
-
men har funnet 2 Dårlige slanger som det skal gå diesel i fra filteret og ut
Se om jeg får tak i nye i morgen på Tess
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF