Kong_zuki's Garasje
#21
Posted 13 September 2008 - 21:51
Du tar å Skrur av Bremserørene og håndbrekk wiren der det er festet i bremseskjoldet. Skrur av de 4 mutterene som holder bremseskjoldet og drar ut hjulet og stikkakselen så det går ut av diffen.
Så tar du ut kardangen og skrur av diff delen. Kronhjulet flytter du over på den diffdelen som sperra sitter i.
Så justerer du opp tannklaring og lagerforspenn og monterer inn kardangen.
Deretter monterer du alt du demonterte og lufter Bremsene(jeg måtte lage nye bremserør først)
Fyll på olje og prøv. Min virket
http://www.ringerikeoffroadklubb.no/
Pendlerbilen:
http://www.offroad.n...showtopic=95395
#22
Posted 14 September 2008 - 02:12
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#23
Posted 14 September 2008 - 13:23
Gleder meg til neste offroad turen
http://www.ringerikeoffroadklubb.no/
Pendlerbilen:
http://www.offroad.n...showtopic=95395
#24
Posted 15 September 2008 - 13:29
Edited by kong_zuki, 15 September 2008 - 13:30.
http://www.ringerikeoffroadklubb.no/
Pendlerbilen:
http://www.offroad.n...showtopic=95395
#25
Posted 15 September 2008 - 20:53
åjoda olav bare si det som det er yarisen skal få ny fanger...
TLF. 93457656
Nissan Navara Fjallasport 03mod.
#26
Posted 16 September 2008 - 10:10
Et lite obs olav. Du bør sjekke bremserørene dine høyre bak. Da vi kjørte bak deg på søndag så det ut som det lakk ved et t-rør. Tenkte og ringe deg men så hadde jeg ikke nummeret lagret.
#27
Posted 16 September 2008 - 18:13
Vet det(brukte opp en flaske med bremsevæske bare til jobben i dag ) , men det vart fikset i dag .
Bestilte bremserør fra mekonomen og da vart det tett. fikk også montert en ny type aksellufter bak, så jeg slipper den lange slangen. Veldig fin med tanke på vann for det er lukket system
Edited by kong_zuki, 16 September 2008 - 18:16.
http://www.ringerikeoffroadklubb.no/
Pendlerbilen:
http://www.offroad.n...showtopic=95395
#28
Posted 19 September 2008 - 12:18
Begynner å bli mye snadder på luxen nå, må vel snart begynne å koste på min igjen så jeg klarer å holde følge med deg i terrenget.....
#29
Posted 20 September 2008 - 15:31
Begynner å bli mye snadder på luxen nå, må vel snart begynne å koste på min igjen så jeg klarer å holde følge med deg i terrenget.....
http://www.ringerikeoffroadklubb.no/
Pendlerbilen:
http://www.offroad.n...showtopic=95395
#30
Posted 01 October 2008 - 18:53
Deler er bestil og Toyota var faktisk billigere en Mekonomen, Meka og de andre jeg hørte med.
Før vask
Etter vask
http://www.ringerikeoffroadklubb.no/
Pendlerbilen:
http://www.offroad.n...showtopic=95395
#31
Posted 15 October 2008 - 06:52
jeg har en dønn likedan bil. 81 mod med en sånn 18r motor. hadde kun tenkt å bruke den til rein skogsbil da det er voldsomt med rust på den. men hytta er bra å ramma er bra, så posten din her inspirerer virkelig til å gjøre noe litt mer seriøst utav min bil.
så jeg hadde egentlig ett par spm til deg. denne 18r motorn, er den bra?? holder den til herjing i terrenget?? vet du hvor mye den yter, hk å nm å sånn??
åsså lurer jeg på hvor jeg får tak i deler til slavesylinderen??
ikke utenkelig jeg kommer med noen andre spm og etterhvert..
ønsker deg lykke til videre med bilen din, kult å se andre med helt like biler med prosjekt som ikke har dratt helt av økonomisk enda:)
mvh emil
#32
Posted 16 October 2008 - 17:39
jeg har en dønn likedan bil. 81 mod med en sånn 18r motor. hadde kun tenkt å bruke den til rein skogsbil da det er voldsomt med rust på den. men hytta er bra å ramma er bra, så posten din her inspirerer virkelig til å gjøre noe litt mer seriøst utav min bil.
så jeg hadde egentlig ett par spm til deg. denne 18r motorn, er den bra?? holder den til herjing i terrenget?? vet du hvor mye den yter, hk å nm å sånn??
åsså lurer jeg på hvor jeg får tak i deler til slavesylinderen??
ikke utenkelig jeg kommer med noen andre spm og etterhvert..
ønsker deg lykke til videre med bilen din, kult å se andre med helt like biler med prosjekt som ikke har dratt helt av økonomisk enda:)
mvh emil
18R motoren er en evighetsmaskin, den går og går så lenge du vedlikeholder den litt. Siden motoren er så gammel så er det en veldig enkel motor å skru på. Jeg syntes den fungerer greit i terrenget men i veldig bratte partier så har den en tendens til å drive å stoppe ,det driver vel de fleste forgasser motorer med. Etter vei så kunne det vel vert litt mer power.
Hp og Nm er jeg ikke helt sikker på ,men dette står i repp. boken fra Max Ellery's : 18R SOHC 3.48in bore x 3.15in Stroke 1980cc (120.7cu.in) Max power 97@5500 Vet ikke helt om det stemmer med 97Hp men det sto så.
Jeg har nettop overhalt master og slave på min. Enkel jobb og de hadde alt på Toyota.
Her er en link til Toyota delekattalogen som dem bruker: http://www.toyodiy.com/parts/
Edited by kong_zuki, 16 October 2008 - 17:40.
http://www.ringerikeoffroadklubb.no/
Pendlerbilen:
http://www.offroad.n...showtopic=95395
#33
Posted 16 October 2008 - 17:51
Det har stort sett bare hvert overhaling av div. Som bremser og hydr.systemet til clutchen + masse annet.
I går fikk jeg montert inn CB-radio(Fikk den billig ,bare måtte ha den ) og antennen kommer på bilen den førstkommende Lørdag.
http://www.ringerikeoffroadklubb.no/
Pendlerbilen:
http://www.offroad.n...showtopic=95395
#34
Posted 17 October 2008 - 12:19
ja cb radio må man ha. kult hvis man kjører med andre som også har iallefall:)
Edited by rsemil, 17 October 2008 - 12:20.
#35
Posted 17 October 2008 - 14:46
pluggen sitter i midten av bildet
Edited by kong_zuki, 17 October 2008 - 14:47.
http://www.ringerikeoffroadklubb.no/
Pendlerbilen:
http://www.offroad.n...showtopic=95395
#36
Posted 18 October 2008 - 18:08
Kommer vel til å ligge på kannal 16 eller på scan.
Edited by kong_zuki, 19 October 2008 - 15:21.
http://www.ringerikeoffroadklubb.no/
Pendlerbilen:
http://www.offroad.n...showtopic=95395
#37
Posted 18 October 2008 - 23:49
pluggen sitter i midten av bildet
tusen takk for bra forklaring:)
men er det fett nippler da på kryssene inni huset??
skal skru imårra å se. han jeg kjøpte bilen hos parkerte den for ti år siden. da var den nylig eu godkjent.. har ikke vært flyttet på eller startet før jeg henta den for kort tid siden:)
så det var stygge lyder med en gang jeg begynte å bruke 4wd`en.
må jeg åpne klokka foran for å få ut akslingene da??
beklager at jeg spør så mye, er rimelig fersk på dette med 4wd å sånn.
#38
Posted 19 October 2008 - 01:46
begynn med å pelle av navet ytterst, så finner du låsering, å mutterene til hjullager(52pipe?), osv.. pass på å legge alt i rekkefølge så du får det sammen igjen
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#39
Posted 19 October 2008 - 15:05
Du må klikke på bildene for å kunne se de skikkelig.
Edited by kong_zuki, 19 October 2008 - 15:06.
http://www.ringerikeoffroadklubb.no/
Pendlerbilen:
http://www.offroad.n...showtopic=95395
#40
Posted 01 November 2008 - 16:06
Da bestemte jeg meg for at nå var det slutt på Automat choke så jeg bygde om til manuel.
Her er gasseren med automat choke
Her er toppen med manuel choke
Her er gassertoppene lagt ved siden av hverandre
Måtte flytte over flottøren
Ferdig montert uten chokewire
Choke hendelen ferdig montert i bilen
Var litt i tvil om åssen det ville funke for det vart litt ombygging på noen stag på forgasseren men motoren startet, prøveturen gikk fint og choken virket når jeg dro i håndtaket
http://www.ringerikeoffroadklubb.no/
Pendlerbilen:
http://www.offroad.n...showtopic=95395