Gå til innhold



Foto

Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11209 replies to this topic

#3641 Annnte

Annnte

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 02 April 2008 - 22:03

QUOTE(AMan @ 2 Apr 2008, 13:06) <{POST_SNAPBACK}>
Jepp
Å så va det et helvetes stress igjen me å finn sæ Garage lokale.

Har fådd prisa på 15000 i året på setså, men det bi jo litt langt å kjør før 3 hobby mekaniker. Ingen som veit om nåkka som e nærmere?? Valnesfjorden/tverrlandet?


Skulle gjerne hatt garage. Ikke lenge sia æ sto ute i -15°C flere daga i strekk å mekk. Føle æ har mekka bil hele vintern... mad.gif Hate Suzukien. Men nu SKAL den på veien.

Sti@n - Fauske
Fis en bris...

#3642 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 02 April 2008 - 23:03

QUOTE(Annnte @ 2 Apr 2008, 22:03) <{POST_SNAPBACK}>
Skulle gjerne hatt garage. Ikke lenge sia æ sto ute i -15°C flere daga i strekk å mekk. Føle æ har mekka bil hele vintern... mad.gif Hate Suzukien. Men nu SKAL den på veien.

Sti@n - Fauske



Før din del må jo bunkeran på setså vær perfekt da:)

Æ har nu litt ladaskruing framfør mæ, så du e nu ikke den einaste tongue.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3643 Annnte

Annnte

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 03 April 2008 - 18:03

Da ser det ut til at det blir Blazer på mæ neste helg... Skal på konsert i oslo uanset, så kan liksågodt hente bil samtidig smile.gif Nån med dårlig erfaring med Blazer?

Stian
Fis en bris...

#3644 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 03 April 2008 - 18:35

Tøft biggrin.gif Gammel?? Utstyrt me "ting"..???? cool.gif
Lord.......
XL-7

#3645 Annnte

Annnte

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 03 April 2008 - 18:48

QUOTE(JT @ 3 Apr 2008, 19:35) <{POST_SNAPBACK}>
Tøft biggrin.gif Gammel?? Utstyrt me "ting"..???? cool.gif

93 mod. Ingenting "pynt" på bilen som kufanger, bøttelykter eller noe annet stæsh. Men den har alt av annet utstyr som hører med en amerikaner... Blir noe annet en 410`n. Men det viktigste er at den fngere. Treng den til jobb på Røkland hver dag. Generelt litt skeptisk til amerikansk, men skal man kjøpe japansk for samme prisen får man en mye eldre bil som har gått laaaaangt sad.gif Må gi 25K for denne.
Fis en bris...

#3646 ladajada2

ladajada2

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 03 April 2008 - 18:50

en K5 har jo vorri kult! dæm e jo stor som nå troll!!!! s10 e jo ikke stort stør einn ladan min!!!he he
hadde en sånn s10 før men var ikke offroad me den da! nylakkert da eg hadde den!!
einaste probleme eg hadd me den va at bænsinferbruke va nokka høgt vest main "brukt" den litt!!!

#3647 Annnte

Annnte

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 03 April 2008 - 19:00

QUOTE(ladajada2 @ 3 Apr 2008, 19:50) <{POST_SNAPBACK}>
en K5 har jo vorri kult! dæm e jo stor som nå troll!!!! s10 e jo ikke stort stør einn ladan min!!!he he
hadde en sånn s10 før men var ikke offroad me den da! nylakkert da eg hadde den!!
einaste probleme eg hadd me den va at bænsinferbruke va nokka høgt vest main "brukt" den litt!!!


Ja, æ like Niva`n!! Kona har trua med å adopter bilen om det blir Blazer, å ho kjøre med fjær på gassen. Da må æ kjøre Galant til jobben, så da e ikke forbruk nå problem. Men skulle gjærne hatt en Niva wink.gif
Fis en bris...

#3648 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 03 April 2008 - 19:35

Tenkte mest på offroad relaterte ting... whistle.gif Få deg et sett me lugga som du har ligganes tell bruk uttaførr vei, ikkje nødvendig å slite asfalt me MT dekk.. biggrin.gif S-10, d e den litt mindre bensin-saken.??
Lord.......
XL-7

#3649 Annnte

Annnte

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 03 April 2008 - 20:12

QUOTE(JT @ 3 Apr 2008, 20:35) <{POST_SNAPBACK}>
Tenkte mest på offroad relaterte ting... whistle.gif Få deg et sett me lugga som du har ligganes tell bruk uttaførr vei, ikkje nødvendig å slite asfalt me MT dekk.. biggrin.gif S-10, d e den litt mindre bensin-saken.??

Jepp, den e lillebroren til Tahoe f.ex. Men MYYYYYE større enn suzukien biggrin.gif
Fis en bris...

#3650 ladajada

ladajada

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Posted 03 April 2008 - 21:34

er d en 4,2 eller 2,2? tror bilen i seg selv er bra faktisk. hadde som sagt ingen problemer jeg! er d en 4 seter da? min var ikke akkurat romslig i baksetene!!! var skuffa over at d ikke var spærre på bakakslig da!! til og med g30 van har jo d! men tok seg jo bra fram da!! untat når en ble hengende på kroken!!he he
ikke arti når man står på et berg å bare finner mose å ha under dekka!!!!
nån kjøre fort å nån kjøre lort å d e nån som kjøre niva!!

#3651 Annnte

Annnte

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 03 April 2008 - 21:49

QUOTE(ladajada @ 3 Apr 2008, 22:34) <{POST_SNAPBACK}>
er d en 4,2 eller 2,2? tror bilen i seg selv er bra faktisk. hadde som sagt ingen problemer jeg! er d en 4 seter da? min var ikke akkurat romslig i baksetene!!! var skuffa over at d ikke var spærre på bakakslig da!! til og med g30 van har jo d! men tok seg jo bra fram da!! untat når en ble hengende på kroken!!he he
ikke arti når man står på et berg å bare finner mose å ha under dekka!!!!


4,2 liter 5 dørs 5 seter. Har ikke sperre på Suzukien, så e ikke bortskjemt på den fronten.
Fis en bris...

#3652 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 03 April 2008 - 23:25

Om det e sånn gammel firkanta S10, så har jo han benjamin sånn.

E vel grei bil, men ikke det heilt store offroad har æ hørt, litt deffør æ har lagt den på hylla. Vurderte det sjøl.

NU KAN DET SE UT SOM AT VI HAR ORDNA OSS GARAGE!!!!!!!! Æ E SÅ OPPIDET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3653 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 05 April 2008 - 12:42

Jepp, e har nu skrudd litt å kjørt litt Defender....

Å æ e vel ikke heilt frellst akurat....

Fin å kjør men førermiljøet å bare det å sett i den va før spesiellt intereserte som han roar bruka å si....
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3654 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 05 April 2008 - 19:31

QUOTE(AMan @ 5 Apr 2008, 12:42) <{POST_SNAPBACK}>
Jepp, e har nu skrudd litt å kjørt litt Defender....

Å æ e vel ikke heilt frellst akurat....

Fin å kjør men førermiljøet å bare det å sett i den va før spesiellt intereserte som han roar bruka å si....

Eg e sekker på at en gang i tia så likte du ikkje øl heller.... blink.gif Å sia du sverge tell Lada, så e d vel kun tellvending d e snakk om.... whistle.gif wink.gif cool.gif
Lord.......
XL-7

#3655 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 05 April 2008 - 19:46

Kan aldri husk at æ ikke likte øl... Men man kan jo vend sæ tell mye, kanskje discovery:P Men ladaen har æ likt i fra dag en når æ kjørte den smile.gif
Men det e jo go bil da, go plass ovs osv:)
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3656 Roar M

Roar M

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 06 April 2008 - 13:44

Da har e "landa" heime her i nord igjen, med en bil for "spessielt interesert" som e bruke å si biggrin.gif .
Beklage at e ikke varsla , men ho mor heime i Selbu har ikke internett så e vist ikke at noen kunne tenke seg en kaffe og titt når e passert Fauske i går ettermiddag. Beklage det.

Men BIL blei det...-97 Land Rover Defender 110 diesel 9 seter biggrin.gif , gikk fint de 1000km fra Selbu til Gratangen uten hikke og med god komfort "synes nu jeg da laugh.gif ". Men e flytta sete litt opp og bak for å få bedre sittekomfort.

Hmm jeg må vist forandre min status, har ikke rare diskplassen tilgjengelig

#3657 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 06 April 2008 - 15:17

Jah men det må nu vær fint me en 4x4 på tunet, uansett merke smile.gif Æ har to, en som står å en æ kun bruka på asfalten tongue.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3658 Jarl_

Jarl_

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 06 April 2008 - 19:19

QUOTE(Roar M @ 6 Apr 2008, 13:44) <{POST_SNAPBACK}>
Da har e "landa" heime her i nord igjen, med en bil for "spessielt interesert" som e bruke å si biggrin.gif .
Beklage at e ikke varsla , men ho mor heime i Selbu har ikke internett så e vist ikke at noen kunne tenke seg en kaffe og titt når e passert Fauske i går ettermiddag. Beklage det.

Men BIL blei det...-97 Land Rover Defender 110 diesel 9 seter biggrin.gif , gikk fint de 1000km fra Selbu til Gratangen uten hikke og med god komfort "synes nu jeg da laugh.gif ". Men e flytta sete litt opp og bak for å få bedre sittekomfort.

Gratulere med bila!!
Men du..........!!!!!!!!!!!!!! Du ja!!!!!!!!!!!!!!!!
Du må ja fatt å forstå at ei så sjelden begivenheit som at en Defender kjøre så langt dribble.gif e nokka som automatisk sku få dæ te å forstå at du skulle varskudd dine SOT- kompiser i Salten!!!! biggrin.gif

Å skylde på din gamle mor's internett- tilgang bi førr patetisk!!!! blink.gif dribble.gif

Va no førresten "offroad" i dag! smile.gif
Min scooter e den uten fører....

6.april_004.jpg

Edited by Jama, 06 April 2008 - 19:23.

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/


#3659 Roar M

Roar M

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 06 April 2008 - 21:16

Tar den tell mæ Jarl....vi har jo tlf så e skal ikke skylde på ho mor sad.gif . Men vi skal vell treffes om ikke alt for lenge håpe e.
Å ja Aman, vi hadde no en 4x4 på tunet fra før,men det er greit med en som kan brukes litt tøffar utafør veien å. (Kjærringa har Rav4-05 d4d)

#3660 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 06 April 2008 - 21:44

Gratulere me ny vogn Roar.. biggrin.gif Bestellinga på OME produkta e vel sendt så det hold.. tongue.gif tongue.gif

Men i dag va eg på årets første tur... biggrin.gif biggrin.gif
rgliuh.JPG
Blei et par hundre km, freskt i lufta.. cool.gif (Å det går scooterkjøring en lang gang..... whistle.gif )
Lord.......
XL-7