Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...
#3681
Posted 14 April 2008 - 20:03
#3682
Posted 14 April 2008 - 20:23
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3683
Posted 14 April 2008 - 20:43
Roar, vel talt..
Nån bilda fra søndag..
Ut fra Fauske, over Finneid brua
Rocky i fri utfoldelse
Neste helg e kansje isen nederst i vannet smelta....
Kvitingen
Har blei det vinsjing....
Rubenmobilen
Har fleir, de kommer sånn om ei stund..
XL-7
#3684
Posted 14 April 2008 - 20:54
skift derre hælsikkes clutchen på ladadan!!!
feræsten e d nån som har nå erfaring me fulda tramp 4x4 track?
se link:
http://www.fulda.com...mp_4x4_Trac.jsp
prøver å finne ok billige dekk til bilen!
#3685
Posted 14 April 2008 - 21:03
Du kan og se på Dekkoline.com, masse fine greier i de fleste dim...
Og har du bil, skal den brukes...
Men dagens hjernetrim. Har fått meg nye admin dekk, General Grabber AT. På de står det "Made in..." og så navnet på et land. Korsen land??????
Any one???? (Untatt han Jarl...)
Edited by JT, 14 April 2008 - 21:05.
XL-7
#3686
Posted 14 April 2008 - 21:52
skift derre hælsikkes clutchen på ladadan!!!
feræsten e d nån som har nå erfaring me fulda tramp 4x4 track?
se link:
http://www.fulda.com...mp_4x4_Trac.jsp
prøver å finne ok billige dekk til bilen!
Ka slags dimensjon ska du ha? Ska sjekk på jobb... ka vi kan skaff!
Jarl Martinussen
- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/
#3687
Posted 14 April 2008 - 22:20
Ka slags dimensjon ska du ha? Ska sjekk på jobb... ka vi kan skaff!
hmm en har vel itj kjøpt seg lada fer å unngå å bi mobba d e no sekkert! men tør no ivertfall stå fer d men kjøpe!! he he
eg tængt faktisk på dækk som sekkert verka pinglat i mang offroad øya men vil ikke bynn å kapp å hærje på bilen! så dim eg tængt på va 215/75/15
bedre en ingenting! liten bil småe jul vetu!
Any one???? (Untatt han Jarl...)
hmm si det! detta fant jeg med en google runde!
About General Tire
General Tire has been around for nearly a century and it is still well recognized and known brand. It was found in 1915 and today it is now part of Continental Tire North America, German based company. Over these years of expertise, General Tire has been able to develop the quality, performance and great value that you can always count on. Due to the unique tire features and various sizes, General Tire appeals to broad range of customers.
#3688
Posted 14 April 2008 - 22:42
Trur du klar å klem på 225 70/75 15, å som æ sa tell dæ en gang før, før å fø størst rulleomkrets trur æ 16" e tingen. hevesett går ann, å du treng ikke å kutt opp bilen totalt sånn som mæ, kan kutt litt, æ kan vis dæ kor å kordan me ei egna anledning. å da e 30" kanskje mulig.
Mobb lada???
Lada bi ikke mobba, men lada Overaska
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3689
Posted 15 April 2008 - 08:39
Dagens lille moralpreik
Mvh Roar
det si alle med småhjul...... hmmmm
Jepp.....d e berre å moralisere i vei...... men førr oss med normal pengbok og sinnsyk løst å kjør i terrenget....e d ikke om å gjøre å ha mest muli utstyr......men hjul og bakkeklaring sånn at en kommer sæ frem. Så får vi heller ta konsekvensan av å ikke ha alt utstyret i bagasjen.
Edited by Moejoe, 15 April 2008 - 08:41.
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#3690
Posted 15 April 2008 - 09:16
Jepp.....d e berre å moralisere i vei...... men førr oss med normal pengbok og sinnsyk løst å kjør i terrenget....e d ikke om å gjøre å ha mest muli utstyr......men hjul og bakkeklaring sånn at en kommer sæ frem. Så får vi heller ta konsekvensan av å ikke ha alt utstyret i bagasjen.
Jah jo, men alt det utstyret e faktisk viktig, men alle treng ikke å ha alt når man kjør i lag, bortsett fra brannslukker da, det sku alle hadd i bilan. æ hadde før men den gikk gaiken, men ny ska inn.
Å så klart, bryt bilen sammen på kjerringøya eller rognan e det ikke no stress. Bryt den sammen i Sveg 92 mil heiman i fra e det vel litt stress, før ikke å snakk om vess du e å kjør hardere løpø
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3691
Posted 15 April 2008 - 21:43
Fant et bilde fra i fjor, "før og etter"..
(Her blei det nokka tull........)
Sjekk gliset..
Han Jarl fekk mimre litt om tia då han va lykkelig kort-Pajero eiar....
Som sagt før, så e d bratt ned her. D e bratt opp og......
Han Ruben la om tell "gate" dekkan før han kjørte heim, å han Jarl som selg dekk passe på at det går rett førr seg.....
Det va det......................................................
Edited by JT, 15 April 2008 - 21:50.
XL-7
#3692
Posted 16 April 2008 - 05:42
Jepp.....d e berre å moralisere i vei...... men førr oss med normal pengbok og sinnsyk løst å kjør i terrenget....e d ikke om å gjøre å ha mest muli utstyr......men hjul og bakkeklaring sånn at en kommer sæ frem. Så får vi heller ta konsekvensan av å ikke ha alt utstyret i bagasjen.
Hmmmm jeg har vell ikke sååå småe hjul, og jeg tror ikke at min bil er så dårlig utenfor veien heller . Men har kjørt litt i noe tid og gjordt de tabbene som ikke skulle vært gjordt. Vil heller prøve å dele av mine (dårlige)erfaringer slik at ikke alle treng å lære "den harde" veien.
Når man f.eks starter på SOT med bil uten det utstyret jeg nevte....skal man være veeeldig forsiktig eller så kan det bli lang buss tur hjem. I alle Trophy må mye av utstyret jeg nevener ligge i bilen ellers så får man ikke starte.
Påenget med dette er at det går ann å kjøre offroad med litt mindre hjul og heller kjøpe inn de andre nødvendige tingene før man invisterer i store hjul og fjærer. (Jeg synes vell at fjæring er viktigere enn store hjul også-dårlig flex=dårlig terrengbil...skal være stoore hjulfor å kompansere for dårlig flex)
Jama vant siste TT i Harstad med Sukien på org. hjul
#3693
Posted 16 April 2008 - 07:46
Når man f.eks starter på SOT med bil uten det utstyret jeg nevte....skal man være veeeldig forsiktig eller så kan det bli lang buss tur hjem. I alle Trophy må mye av utstyret jeg nevener ligge i bilen ellers så får man ikke starte.
Påenget med dette er at det går ann å kjøre offroad med litt mindre hjul og heller kjøpe inn de andre nødvendige tingene før man invisterer i store hjul og fjærer. (Jeg synes vell at fjæring er viktigere enn store hjul også-dårlig flex=dårlig terrengbil...skal være stoore hjulfor å kompansere for dårlig flex)
Jama vant siste TT i Harstad med Sukien på org. hjul
Jepp
å æ vant TT før dær igjen, me ladaen på 31" hjul, den "største" bilen kom faktisk på siste plass... å æ trur æ hadde 15 poeng mindre en andre plassen. Så klart sekkert litt flaks me startnummer å sporvalg, men treng ikke 35 å oppover før å kjør offroad!!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3694
Posted 16 April 2008 - 10:22
Men sånn ellers... bestillte mæ 1 stk Mud- Terrain 33x10,5x15 i dag!
No ska det bli reservehjul i rett størrelse!
Og apropo det å vær forberett... i hengern min har æ jekk, hjulnøkkel og reservehjul! Nemlig!
Jarl Martinussen
- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/
#3695
Posted 16 April 2008 - 10:42
En ting til... nu e vel ikkje løypen i Harstad kanskje egna for å vær "standarden" på om nåkka tar seg bra fram eller ikkje sånn nødvendigvis.
-99 Suzuki Baleno (Konebil)
-Toyota Corollux 2,2d
-Ifor Williams LM146G 4x0
-1967 Opel Rekord 1900, 2d. sedan (selges aldri)
-1944 GMC cckw 6x6 m/tipp
-1980 John Deere 2040 4x4
#3696
Posted 16 April 2008 - 11:39
En ting til... nu e vel ikkje løypen i Harstad kanskje egna for å vær "standarden" på om nåkka tar seg bra fram eller ikkje sånn nødvendigvis.
Tja, æ vil nu ikke si det, tell tider e det nu grett nokk... all ære tell sjaføren osv osv, men hadde ikke vunne det TTet æ vant me standard suki.
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3697
Posted 16 April 2008 - 13:51
Men sånn ellers... bestillte mæ 1 stk Mud- Terrain 33x10,5x15 i dag!
No ska det bli reservehjul i rett størrelse!
Flott, førr då slæpp jo eg å gjøre det.......
Nån fleire bilda fra søndagen...??????????????
XL-7
#3698
Posted 16 April 2008 - 16:53
Snakker vi om konkuransekjøring eller snakker vi om å ha det arti i terenget.
At noen konkurerer er helt greit, men det er ikke alle som gjør det. Og at noen syns at utstyret i bagasjen er viktigere en store hjul er også greit.
.... videre bør det også være greit at ikke alle driver med konkuranse og at noen syns at store hjul er viktigst.
Jeg ville under ingen omstendighet fortelle andre hva som er viktigst i deres liv/hobby..... og mener derfor at andre kansje også skulle la være å fortelle hva som er viktigst. .......
...bare for å ha det sagt så har jeg stort sett alt utstyret som ble nevnt lenger opp i tråden her og mere til, bortsett fra reservehjul i samme størelse,markforsterkning,hi-lift og kompressor (har kjøpt kompressor nå). Og det er vel sannsynlig at jeg etterhvert blir å gå til anskaffelse av det resterende også + mer. Liker å ha utstyret på plass jeg også
....Men det er vel heller ingen som har tatt bussen hjem fordi et par av disse tingene ikke befant seg i bagasjen.... og jeg tviler på at det var så mange på SOT i fjor som hadde alt det utstyret. Men med små hjul er det vel større sannsynlighet for at du trenger noen av de tingene. Det nytter ikke å bortforklare at store hjul er bedre enn små hjul i terenget. At det er flere ting som er viktig, er jeg selvsagt enig i. Men innkjøpsrekkefølgen kommer vi nok ikke til å bli enig om.
Poenget mitt er........
Å dele erfaring er fornuftig, moralisering er noe annet.
Nei....... tror at vi får la folk selv avgjøre hva som er viktigst for dem selv.
...... å imens får vi kose oss som best vi kan, både på og utenfor vei......med små og store hjul.
Og skulle det være noen underveis som mangler utstyr eller trenger hjelp..... så er både jeg og utstyret mitt til disposisjon
Edited by Moejoe, 16 April 2008 - 17:28.
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#3699
Posted 16 April 2008 - 21:16
Uansett så e det der et tema som sekkert kan diskuteres heil tell krampa tar oss, men heldigvis ikkje på den her tråen... Det e nok av eksempla på forumet kor det balle på seg så inn i hel... langt uttaførr folkeskikken.
Bilda derimot e konge...
XL-7
#3700
Posted 16 April 2008 - 22:24
Roar sitt innlegg om ka som e lurt å ha, og prioritering av ka som bør kom først, regna æ med e erfaringe han har gjort sæ etter ett "langt offroadliv"! Og det va mykje fornuftig i det!
Førr du Johnny.. han Roar e ikkje nokka "offroad- jypling"...
Og æ veit at han veit ka som fungere... æ va jo så heldig æ fikk prøve Range Rovern hannes på SOT i fjor!
Kult va det!!!!!!!!
Og ang reservehjul... spør han JT kordan det føles å kjør fra Mo med ett 205/15 og ett 31" Mud foran på en kort Pajero!
Og spør han Stefan kor lett det e å få tak i 31" Mud i nord- Sverige!
Men samtidig... har valgte stått mellom et "fullsize" reservehjul eller en locker... feks... så e det sekkert ikkje lett å prioritere! Men når det førr min del kosta 1300 kron førr ett dekk, og felg har æ.. og spærre har æ... Valgte æ dekk denne gangen! Og brannslukker... takk førr det tipset.. Har pinadø glømt det lenge nok no!
Jarl Martinussen
- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/