Gå til innhold



Foto

Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11209 replies to this topic

#3681 andy

andy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 915 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 20:03

Er det 31" hjul på pajeroen?

#3682 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 20:23

ja
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3683 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 20:43

Andy, d e 31x11,50 på den gråe, som e min, å 33x10,50 på den kvite, som eg har hatt, og som e verdens beste allround bil.... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Roar, vel talt.. cool.gif

Nån bilda fra søndag..
Ut fra Fauske, over Finneid brua
1qs4.JPG

Rocky i fri utfoldelse
2qgfa2w.JPG 3ffff3w.JPG 4tre.JPG

Neste helg e kansje isen nederst i vannet smelta.... biggrin.gif
5hyey.JPG

Kvitingen
6bggggg.JPG 7iubfrr.JPG

Har blei det vinsjing.... whistle.gif
8yiuk.JPG

Rubenmobilen
9yilr.JPG 10uytuhygf.JPG
Har fleir, de kommer sånn om ei stund.. shifty.gif
Lord.......
XL-7

#3684 ladajada

ladajada

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 20:54

såg jo ut som dåkk hadd det skoy !!! trur eg seriøst må ta på meg kjeledressn å
skift derre hælsikkes clutchen på ladadan!!!
feræsten e d nån som har nå erfaring me fulda tramp 4x4 track?
se link:
http://www.fulda.com...mp_4x4_Trac.jsp

prøver å finne ok billige dekk til bilen!
nån kjøre fort å nån kjøre lort å d e nån som kjøre niva!!

#3685 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 21:03

De der dekkan trur eg du ennå får hos Mekonomen, bra pris og e vesst nok heil ok offroad.. smile.gif
Du kan og se på Dekkoline.com, masse fine greier i de fleste dim...
Og har du bil, skal den brukes... cool.gif

Men dagens hjernetrim. Har fått meg nye admin dekk, General Grabber AT. På de står det "Made in..." og så navnet på et land. Korsen land??????
Any one???? (Untatt han Jarl...)
gen.JPG

Edited by JT, 14 April 2008 - 21:05.

Lord.......
XL-7

#3686 Jarl_

Jarl_

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 21:52

QUOTE(ladajada @ 14 Apr 2008, 20:54) <{POST_SNAPBACK}>
såg jo ut som dåkk hadd det skoy !!! trur eg seriøst må ta på meg kjeledressn å
skift derre hælsikkes clutchen på ladadan!!!
feræsten e d nån som har nå erfaring me fulda tramp 4x4 track?
se link:
http://www.fulda.com...mp_4x4_Trac.jsp

prøver å finne ok billige dekk til bilen!
Vi har det alltid skøy! Men sjølsagt enda ett eller to hakk skøyar når en (eller fleire) Lada e med.. så vi har nokka å mobb!!! dribble.gif
Ka slags dimensjon ska du ha? Ska sjekk på jobb... ka vi kan skaff! smile.gif

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/


#3687 ladajada

ladajada

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 22:20

QUOTE(Jama @ 14 Apr 2008, 22:52) <{POST_SNAPBACK}>
Vi har det alltid skøy! Men sjølsagt enda ett eller to hakk skøyar når en (eller fleire) Lada e med.. så vi har nokka å mobb!!! dribble.gif
Ka slags dimensjon ska du ha? Ska sjekk på jobb... ka vi kan skaff! smile.gif


hmm en har vel itj kjøpt seg lada fer å unngå å bi mobba d e no sekkert! men tør no ivertfall stå fer d men kjøpe!! he he whistle.gif
eg tængt faktisk på dækk som sekkert verka pinglat i mang offroad øya men vil ikke bynn å kapp å hærje på bilen! så dim eg tængt på va 215/75/15
bedre en ingenting! liten bil småe jul vetu!

QUOTE(JT @ 14 Apr 2008, 22:03) <{POST_SNAPBACK}>
Men dagens hjernetrim. Har fått meg nye admin dekk, General Grabber AT. På de står det "Made in..." og så navnet på et land. Korsen land??????
Any one???? (Untatt han Jarl...)
gen.JPG


hmm si det! detta fant jeg med en google runde!


About General Tire
General Tire has been around for nearly a century and it is still well recognized and known brand. It was found in 1915 and today it is now part of Continental Tire North America, German based company. Over these years of expertise, General Tire has been able to develop the quality, performance and great value that you can always count on. Due to the unique tire features and various sizes, General Tire appeals to broad range of customers.
nån kjøre fort å nån kjøre lort å d e nån som kjøre niva!!

#3688 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 22:42

Trur fulda dekkan e heilt grei som AT dekk. Samtidig så har du ikke så mye å mest i en lada når det gjeld støy/egenskapa i høy fart/vibrasjona etc etc så du kan like gjærne gå før et belli Mud dekk i den dimmensjonen.

Trur du klar å klem på 225 70/75 15, å som æ sa tell dæ en gang før, før å fø størst rulleomkrets trur æ 16" e tingen. hevesett går ann, å du treng ikke å kutt opp bilen totalt sånn som mæ, kan kutt litt, æ kan vis dæ kor å kordan me ei egna anledning. å da e 30" kanskje mulig.

Mobb lada???

Lada bi ikke mobba, men lada Overaska tongue.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3689 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 15 April 2008 - 08:39

QUOTE(Roar M @ 14 Apr 2008, 21:00) <{POST_SNAPBACK}>
Dekk repp sett, Hi-Lift jekk, Slepestropper, Markforsterkning, Førstehjelpsett, brannslukker, Kompressor og reservehjul i samme størrelse som offroadhjula er viktigere enn store hjul og fjærløft......
Dagens lille moralpreik

Mvh Roar smile.gif

det si alle med småhjul...... hmmmm wink.gif

Jepp.....d e berre å moralisere i vei...... men førr oss med normal pengbok og sinnsyk løst å kjør i terrenget....e d ikke om å gjøre å ha mest muli utstyr......men hjul og bakkeklaring sånn at en kommer sæ frem. Så får vi heller ta konsekvensan av å ikke ha alt utstyret i bagasjen. whistle.gif biggrin.gif

Edited by Moejoe, 15 April 2008 - 08:41.

---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#3690 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 15 April 2008 - 09:16

QUOTE(Moejoe @ 15 Apr 2008, 08:39) <{POST_SNAPBACK}>
det si alle med småhjul...... hmmmm wink.gif

Jepp.....d e berre å moralisere i vei...... men førr oss med normal pengbok og sinnsyk løst å kjør i terrenget....e d ikke om å gjøre å ha mest muli utstyr......men hjul og bakkeklaring sånn at en kommer sæ frem. Så får vi heller ta konsekvensan av å ikke ha alt utstyret i bagasjen. whistle.gif biggrin.gif



Jah jo, men alt det utstyret e faktisk viktig, men alle treng ikke å ha alt når man kjør i lag, bortsett fra brannslukker da, det sku alle hadd i bilan. æ hadde før men den gikk gaiken, men ny ska inn.

Å så klart, bryt bilen sammen på kjerringøya eller rognan e det ikke no stress. Bryt den sammen i Sveg 92 mil heiman i fra e det vel litt stress, før ikke å snakk om vess du e å kjør hardere løpø
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3691 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 15 April 2008 - 21:43

Nån bilda tell.
Fant et bilde fra i fjor, "før og etter"..
P4110223.JPG
(Her blei det nokka tull........)

Sjekk gliset.. biggrin.gif
P4110216.JPG

Han Jarl fekk mimre litt om tia då han va lykkelig kort-Pajero eiar.... tongue.gif
P4110226.JPG

Som sagt før, så e d bratt ned her. D e bratt opp og...... blink.gif
P4110232.JPG P4110233.JPG P4110234.JPG

Han Ruben la om tell "gate" dekkan før han kjørte heim, å han Jarl som selg dekk passe på at det går rett førr seg..... whistle.gif
P4110240.JPG

Det va det...................................................... sad.gif

Edited by JT, 15 April 2008 - 21:50.

Lord.......
XL-7

#3692 Roar M

Roar M

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 16 April 2008 - 05:42

QUOTE(Moejoe @ 15 Apr 2008, 09:39) <{POST_SNAPBACK}>
det si alle med småhjul...... hmmmm wink.gif

Jepp.....d e berre å moralisere i vei...... men førr oss med normal pengbok og sinnsyk løst å kjør i terrenget....e d ikke om å gjøre å ha mest muli utstyr......men hjul og bakkeklaring sånn at en kommer sæ frem. Så får vi heller ta konsekvensan av å ikke ha alt utstyret i bagasjen. whistle.gif biggrin.gif


Hmmmm jeg har vell ikke sååå småe hjul, og jeg tror ikke at min bil er så dårlig utenfor veien heller laugh.gif . Men har kjørt litt i noe tid og gjordt de tabbene som ikke skulle vært gjordt. Vil heller prøve å dele av mine (dårlige)erfaringer slik at ikke alle treng å lære "den harde" veien.
Når man f.eks starter på SOT med bil uten det utstyret jeg nevte....skal man være veeeldig forsiktig eller så kan det bli lang buss tur hjem. I alle Trophy må mye av utstyret jeg nevener ligge i bilen ellers så får man ikke starte.
Påenget med dette er at det går ann å kjøre offroad med litt mindre hjul og heller kjøpe inn de andre nødvendige tingene før man invisterer i store hjul og fjærer. (Jeg synes vell at fjæring er viktigere enn store hjul også-dårlig flex=dårlig terrengbil...skal være stoore hjulfor å kompansere for dårlig flex)
Jama vant siste TT i Harstad med Sukien på org. hjul biggrin.gif

#3693 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 16 April 2008 - 07:46

QUOTE(Roar M @ 16 Apr 2008, 05:42) <{POST_SNAPBACK}>
Hmmmm jeg har vell ikke sååå småe hjul, og jeg tror ikke at min bil er så dårlig utenfor veien heller laugh.gif . Men har kjørt litt i noe tid og gjordt de tabbene som ikke skulle vært gjordt. Vil heller prøve å dele av mine (dårlige)erfaringer slik at ikke alle treng å lære "den harde" veien.
Når man f.eks starter på SOT med bil uten det utstyret jeg nevte....skal man være veeeldig forsiktig eller så kan det bli lang buss tur hjem. I alle Trophy må mye av utstyret jeg nevener ligge i bilen ellers så får man ikke starte.
Påenget med dette er at det går ann å kjøre offroad med litt mindre hjul og heller kjøpe inn de andre nødvendige tingene før man invisterer i store hjul og fjærer. (Jeg synes vell at fjæring er viktigere enn store hjul også-dårlig flex=dårlig terrengbil...skal være stoore hjulfor å kompansere for dårlig flex)
Jama vant siste TT i Harstad med Sukien på org. hjul biggrin.gif


Jepp

å æ vant TT før dær igjen, me ladaen på 31" hjul, den "største" bilen kom faktisk på siste plass... å æ trur æ hadde 15 poeng mindre en andre plassen. Så klart sekkert litt flaks me startnummer å sporvalg, men treng ikke 35 å oppover før å kjør offroad!! smile.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3694 Jarl_

Jarl_

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 16 April 2008 - 10:22

QUOTE(Roar M @ 16 Apr 2008, 05:42) <{POST_SNAPBACK}>
Jama vant siste TT i Harstad med Sukien på org. hjul biggrin.gif
Skylda no mæst på sjoførn æ!!! dribble.gif

Men sånn ellers... bestillte mæ 1 stk Mud- Terrain 33x10,5x15 i dag!
No ska det bli reservehjul i rett størrelse! biggrin.gif

Og apropo det å vær forberett... i hengern min har æ jekk, hjulnøkkel og reservehjul! Nemlig! cool.gif

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/


#3695 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 16 April 2008 - 10:42

Roar! Tar poenget ditt, og helt enig. Men på andre siden, bortsett fra reservehjul og brannslukker, så slepp du nu å ta bussen heim om du ikkje har med slepestropp og sånne ting. Da e det verre med mekaniske ting, vess man kjør sund et eller anna.



En ting til... nu e vel ikkje løypen i Harstad kanskje egna for å vær "standarden" på om nåkka tar seg bra fram eller ikkje sånn nødvendigvis.
-97 Land Cruiser 90 VX (endelig cruiser igjen)
-99 Suzuki Baleno (Konebil)
-Toyota Corollux 2,2d
-Ifor Williams LM146G 4x0
-1967 Opel Rekord 1900, 2d. sedan (selges aldri)
-1944 GMC cckw 6x6 m/tipp
-1980 John Deere 2040 4x4



#3696 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 16 April 2008 - 11:39

QUOTE(Stefan E. @ 16 Apr 2008, 10:42) <{POST_SNAPBACK}>
Roar! Tar poenget ditt, og helt enig. Men på andre siden, bortsett fra reservehjul og brannslukker, så slepp du nu å ta bussen heim om du ikkje har med slepestropp og sånne ting. Da e det verre med mekaniske ting, vess man kjør sund et eller anna.
En ting til... nu e vel ikkje løypen i Harstad kanskje egna for å vær "standarden" på om nåkka tar seg bra fram eller ikkje sånn nødvendigvis.



Tja, æ vil nu ikke si det, tell tider e det nu grett nokk... all ære tell sjaføren osv osv, men hadde ikke vunne det TTet æ vant me standard suki.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3697 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 16 April 2008 - 13:51

QUOTE(Jama @ 16 Apr 2008, 10:22) <{POST_SNAPBACK}>

Men sånn ellers... bestillte mæ 1 stk Mud- Terrain 33x10,5x15 i dag!
No ska det bli reservehjul i rett størrelse! biggrin.gif

Flott, førr då slæpp jo eg å gjøre det....... whistle.gif

Nån fleire bilda fra søndagen...??????????????
Lord.......
XL-7

#3698 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 16 April 2008 - 16:53

Nå blandes hummer og kanari. smile.gif
Snakker vi om konkuransekjøring eller snakker vi om å ha det arti i terenget.
At noen konkurerer er helt greit, men det er ikke alle som gjør det. Og at noen syns at utstyret i bagasjen er viktigere en store hjul er også greit.
.... videre bør det også være greit at ikke alle driver med konkuranse og at noen syns at store hjul er viktigst.
Jeg ville under ingen omstendighet fortelle andre hva som er viktigst i deres liv/hobby..... og mener derfor at andre kansje også skulle la være å fortelle hva som er viktigst. .......
...bare for å ha det sagt så har jeg stort sett alt utstyret som ble nevnt lenger opp i tråden her og mere til, bortsett fra reservehjul i samme størelse,markforsterkning,hi-lift og kompressor (har kjøpt kompressor nå). Og det er vel sannsynlig at jeg etterhvert blir å gå til anskaffelse av det resterende også + mer. Liker å ha utstyret på plass jeg også wink.gif

....Men det er vel heller ingen som har tatt bussen hjem fordi et par av disse tingene ikke befant seg i bagasjen.... og jeg tviler på at det var så mange på SOT i fjor som hadde alt det utstyret. Men med små hjul er det vel større sannsynlighet for at du trenger noen av de tingene. Det nytter ikke å bortforklare at store hjul er bedre enn små hjul i terenget. At det er flere ting som er viktig, er jeg selvsagt enig i. Men innkjøpsrekkefølgen kommer vi nok ikke til å bli enig om.

Poenget mitt er........
Å dele erfaring er fornuftig, moralisering er noe annet.
Nei....... tror at vi får la folk selv avgjøre hva som er viktigst for dem selv. wink.gif smile.gif
...... å imens får vi kose oss som best vi kan, både på og utenfor vei......med små og store hjul.
Og skulle det være noen underveis som mangler utstyr eller trenger hjelp..... så er både jeg og utstyret mitt til disposisjon smile.gif

Edited by Moejoe, 16 April 2008 - 17:28.

---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#3699 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 16 April 2008 - 21:16

Eller som han Jarl sa det: Belliaste bilen, minste dekkan... tongue.gif Opp kom han seg ihvertfall... cool.gif
Uansett så e det der et tema som sekkert kan diskuteres heil tell krampa tar oss, men heldigvis ikkje på den her tråen... wink.gif Det e nok av eksempla på forumet kor det balle på seg så inn i hel... langt uttaførr folkeskikken.
Bilda derimot e konge... cool.gif rofl.gif
Lord.......
XL-7

#3700 Jarl_

Jarl_

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 16 April 2008 - 22:24

Dævven kara! No må vi no ikkje bli uførrlekt! Altså uenig! Altså krangle! Då bynn æ å utøv min redaktørmyndighet her!! dribble.gif
Roar sitt innlegg om ka som e lurt å ha, og prioritering av ka som bør kom først, regna æ med e erfaringe han har gjort sæ etter ett "langt offroadliv"! Og det va mykje fornuftig i det!
Førr du Johnny.. han Roar e ikkje nokka "offroad- jypling"...
Og æ veit at han veit ka som fungere... æ va jo så heldig æ fikk prøve Range Rovern hannes på SOT i fjor!
Kult va det!!!!!!!!

Og ang reservehjul... spør han JT kordan det føles å kjør fra Mo med ett 205/15 og ett 31" Mud foran på en kort Pajero! cool.gif

Og spør han Stefan kor lett det e å få tak i 31" Mud i nord- Sverige! warning.gif
Men samtidig... har valgte stått mellom et "fullsize" reservehjul eller en locker... feks... så e det sekkert ikkje lett å prioritere! Men når det førr min del kosta 1300 kron førr ett dekk, og felg har æ.. og spærre har æ... Valgte æ dekk denne gangen! Og brannslukker... takk førr det tipset.. Har pinadø glømt det lenge nok no! ohmy.gif

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/