Gå til innhold

Foto

Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11209 replies to this topic

#4601 lcvidar

lcvidar

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 473 Innlegg:

Posted 03 December 2008 - 21:29

Ja jul ja, nån må jobb og. Skit. Å meir skit, ska bytt reg.reim/vannpumpe/strammehjul å alt rundt, toppakning å det rundt det, å sjekk om toppen e bein. Bi Nordvik som ska få gjør det, gidda ikke. Bi nok me å overhal foraksel, montere sperre/kompressor å Eberspaecher m/ fjernkontroll.
mvh Vidar
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2

Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside

#4602 Tor Einar (luggis)

Tor Einar (luggis)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 923 Innlegg:

Posted 04 December 2008 - 00:28

da har man sotte på nett å tittet litt så i januar ser det ut til at disse blir bestilt med 12x15 felger.og ett sett med 35x12.5-15 pro comp samme dekkan som eg har no.
http://www.4wheelpar...p;t_pn=SSTB-115

moejoe dem sku ha 250 kr + moms pr dekk for seiping i tromsø

Edited by luggis, 04 December 2008 - 00:29.

#4603 lcvidar

lcvidar

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 473 Innlegg:

Posted 04 December 2008 - 08:53

12"? Bi ikke det egentlig unødvendig bredt? Passa nok beire me 10".
mvh Vidar

#4604 Tor Einar (luggis)

Tor Einar (luggis)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 923 Innlegg:

Posted 04 December 2008 - 12:13

QUOTE(lcvidar @ 4 Dec 2008, 08:53) <{POST_SNAPBACK}>
12"? Bi ikke det egentlig unødvendig bredt? Passa nok beire me 10".

vis du ser på linken så skal eg ha meg:35/14.50-15LT, TSL Bogger da må eg ha 12" felg.

#4605 lcvidar

lcvidar

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 473 Innlegg:

Posted 04 December 2008 - 13:08

Ah, ok smile.gif D bi nåkka anna ja laugh.gif
mvh Vidar

#4606 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 05 December 2008 - 07:03

QUOTE(luggis @ 4 Dec 2008, 13:13) <{POST_SNAPBACK}>
vis du ser på linken så skal eg ha meg:35/14.50-15LT, TSL Bogger da må eg ha 12" felg.

Dæven steike, nu prate vi dekk.... ohmy.gif tongue.gif
Lord.......
XL-7

#4607 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

Mekk&Mødd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 05 December 2008 - 08:42

jepp........ vil også ha smile.gif
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#4608 Tor Einar (luggis)

Tor Einar (luggis)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 923 Innlegg:

Posted 05 December 2008 - 09:12

moejoe du skal vel ha hakke støre.37 "

#4609 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

Mekk&Mødd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 05 December 2008 - 11:10

Nja..... ikke på mud-hjula...... boggere er store nok i 35" ...... meeeen, kunne tenkt meg 36x16x15..... http://www.4wheelpar...p;t_pn=SSTB-105

Edited by Moejoe, 05 December 2008 - 11:13.

---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge

#4610 Tor Einar (luggis)

Tor Einar (luggis)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 923 Innlegg:

Posted 05 December 2008 - 11:34

jauda det svinge bra det. 36"(91.44cm)x16"(40.64cm)-15" felg bynne å bli bra breit da:P

#4611 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 00:16

Jepp

Da har æ fådd kanskje Norges første solgte Yamaha Grizzly 700EPS heim på tunet. Fikk kassa levert tell landegode i går å skrudde skiten sammen på kvelden.

Flott sykkel me kvite skilta E-Merka (stygge) lys her å dær. Å Yamaha blå!!!

Men, pga at denne e reg som EU traktor så e den ombygg før å tilpass sæ diverse regla, feks så ska den egentlig ha montert et traktor sæte (prøv å gjett kor lenge det sto påmontert). Den hadde også fådd bytta ut dela av instumentan på styret, med ikke yamaha komponenta, som sekkert e produsert i kina eller taiwan etc. Såg veldig trasi ut.

Som følge av dette og ombyggingan, så ska ATVen bare gå i 40-50 kilometer, dette ska enkelt løses med å kobbel litt om på ledninga, men har ikke fådd fatt i opskrifta på dette enda. Får på Yamaha på mandag.

Men ATVen hadde desverre nån feil da den kom å æ antar at det har me den særs dårlige jobben som e gjort i tyskland. Nr1 og en bagatell, langlysan verka ikke, kan vær så enkelt som pæran, kan vær den eledige brytern eller feil i ledninga. Nr2 atvn går bare i 27km i timen, å den sperra på et fast turtall i sted før på ei gitt hastighet, som den egentlig ska. Det vises samtidig feilkode 39 i displayet.

Feilkode 39 betyr brudd eller feil i strømsløya tell Injetoren. Og skal i følge manualen (og all førnuft) tellsi at det ikke går an å start maskinen. Med andre ord, har æ en liten mirakel maskin, me toppfart på 27 km som starta å går uten at injetordysa verka å altså den går UTEN bensin....

Kremt... ja....

Så fort æ får tadd en alvorsprat me Yamaha, så ska det vel ikke bi lenge før man ser et blått strek i 120 KM i timen tongue.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#4612 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 00:16

Jepp

Da har æ fådd kanskje Norges første solgte Yamaha Grizzly 700EPS heim på tunet. Fikk kassa levert tell landegode i går å skrudde skiten sammen på kvelden.

Flott sykkel me kvite skilta E-Merka (stygge) lys her å dær. Å Yamaha blå!!!

Men, pga at denne e reg som EU traktor så e den ombygg før å tilpass sæ diverse regla, feks så ska den egentlig ha montert et traktor sæte (prøv å gjett kor lenge det sto påmontert). Den hadde også fådd bytta ut dela av instumentan på styret, med ikke yamaha komponenta, som sekkert e produsert i kina eller taiwan etc. Såg veldig trasi ut.

Som følge av dette og ombyggingan, så ska ATVen bare gå i 40-50 kilometer, dette ska enkelt løses med å kobbel litt om på ledninga, men har ikke fådd fatt i opskrifta på dette enda. Får på Yamaha på mandag.

Men ATVen hadde desverre nån feil da den kom å æ antar at det har me den særs dårlige jobben som e gjort i tyskland. Nr1 og en bagatell, langlysan verka ikke, kan vær så enkelt som pæran, kan vær den eledige brytern eller feil i ledninga. Nr2 atvn går bare i 27km i timen, å den sperra på et fast turtall i sted før på ei gitt hastighet, som den egentlig ska. Det vises samtidig feilkode 39 i displayet.

Feilkode 39 betyr brudd eller feil i strømsløya tell Injetoren. Og skal i følge manualen (og all førnuft) tellsi at det ikke går an å start maskinen. Med andre ord, har æ en liten mirakel maskin, me toppfart på 27 km som starta å går uten at injetordysa verka å altså den går UTEN bensin....

Kremt... ja....

Så fort æ får tadd en alvorsprat me Yamaha, så ska det vel ikke bi lenge før man ser et blått strek i 120 KM i timen tongue.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08

#4613 lcvidar

lcvidar

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 473 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 18:47

Grattis! Men hørtes ut som en mandagsmod ja.
Ha no fått nybredderan no, må sparkles å lakkes for å bi bra på biln.

mvh Vidar

#4614 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 20:07

QUOTE(lcvidar @ 7 Dec 2008, 18:47) <{POST_SNAPBACK}>
Grattis! Men hørtes ut som en mandagsmod ja.
Ha no fått nybredderan no, må sparkles å lakkes for å bi bra på biln.

Nja trur heller det e de såkalla tyske supermaknikeran som har kuka det tell når dem sku tellpass den som EU traktor...
Grizzly 700EPs '08

#4615 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 08 December 2008 - 13:12

D blei litt kjøring uttaførr brøyta vei i helga..... biggrin.gif
scooter.JPG
Flotte forhold i v-skogen... wink.gif

Snart helg igjen..............
Lord.......
XL-7

#4616 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

Mekk&Mødd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 08 December 2008 - 21:33

Nu e æ pinadø utn bil......... mad.gif

........ har hørt en litt underlig lyd bakfra i nån daga....... blei gradvis verre og verre. Hmmm..... e d bakdiffen som e i ferd med å ta kvelden, tenkte æ.
Heldivis ikke...... det va berre venstre bakhjulslager som ga sæ........ kulan e ikke rund lenger.... og dermed heng biln på bukken med stikkakslingen ute i vente på nytt lager.
Det som irritere mæ e at æ har to stekkakslinga med gode lager på ligganes.... som æ ikke kan bruke pga bremseskjoldene e feil. Og lagran kan ikke plokkes ut utn å ødelegge dem pga krymperingen som hold dem på plass. Nye lager må kjøpes i morra......
---Moejoeland---

#4617 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 08 December 2008 - 21:48

Et ødelagt lager....... må vel være det som kalles førr en tur i parken, Johnny.. wink.gif
Kjedelig uansett..
Lord.......
XL-7

#4618 Tor Einar (luggis)

Tor Einar (luggis)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 923 Innlegg:

Posted 08 December 2008 - 23:20

kjipt men alikavel bra det bare var det,da var oja skiftet i begge diffan,å kan konstantere det ser bra ut,nesten ikke metalspon,får seipa dekkene mine i morgen.1000kr sku han ha.kjøpt og betalt sa eg bare:)

#4619 Kenneth32

Kenneth32

Høvding Glade Vanvidd

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 09 December 2008 - 10:43

QUOTE(Moejoe @ 21 Nov 2008, 21:53) <{POST_SNAPBACK}>
Pajerofilm.......hohoho

Hallå. Jeg lurer på om dere alltid kjører på lavgir når dere driver uti skauen, snø og gjørme, klatring, utforbakker osv. ? I hvilke situasjoner bruker dere høygir ? Jeg er rimelig fersk på dette, sjøl om jeg har hatt 4x4 siden 2001.
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.

Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#4620 lcvidar

lcvidar

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 473 Innlegg:

Posted 09 December 2008 - 14:24

Kan vel berre svar førr meg sjøl: bruka lavgir te alt som har me tilhengermanuvrering og rein offroadkjøring. I offroad henda det e bruka høy, men e berre om e treng å gi skikkelig fart bakover. Ellers så e det greit å ha kort mellom giran forover.

Ska nevnes at e ha kobla ut L-sensoren på kassa, så e kan ha den i 2L for å spar drivverket. Har ikke senterdiff på min. Har derimot knapp te innkobling av foraksel (4x4), å spak te lavgir. Ikke bra å ratt rundt på asfalten me sentersperra inne. Kan jo også løses me frihjulsnav, om man har det, men meir tungvindt smile.gif
mvh Vidar