Gå til innhold

Foto

Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11209 replies to this topic

#4801 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 19 January 2009 - 17:39

QUOTE(JT @ 19 Jan 2009, 18:09) <{POST_SNAPBACK}>
Håpe at det går seg tell Grønnli. Uten at det skal koste skjorta... smile.gif

Men skulle ikke vi ha ei lita sammling me kaffe og sånt..??
Litt lett planlegging ang Harila/AT treffet som e snart, samt litt generelt fremover... smile.gif (Tell helga har jobb btw... dry.gif )

Æ e me, men akurat nu e æ dødssyk.... sad.gif

Så nesteuka??
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#4802 Tor Einar (luggis)

Tor Einar (luggis)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 923 Innlegg:

Posted 19 January 2009 - 22:19

var ute å lekte meg i kveld:)her kommer det noen bilder.

var fint å kjøre på slett mark.men når eg sku klatre i bakker blei snyen for pudrette.
DSCN0026.JPG DSCN0030.JPG

så var eg å klatra litt oppfor onkelen min.der var det ikke så mye sny,da skal eg si dt gikk unna i bakkan.
så si bare sommer hvor er du.ser bare mer å mer fram til å teste ARB`e maks ut på sommer føre.
DSCN0032.JPG
DSCN0033.JPG DSCN0036.JPG
DSCN0038.JPG DSCN0039.JPG

#4803 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 19 January 2009 - 22:28

Artig å leke i snøen. Var en runde på søndag'en å trente litt til Målselv....

#4804 Grønnli

Grønnli

Grand US Offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 19 January 2009 - 22:37

QUOTE(1911 @ 19 Jan 2009, 22:28) <{POST_SNAPBACK}>
Artig å leke i snøen. Var en runde på søndag'en å trente litt til Målselv....

førr di såm har bil såm starte å går wink.gif
Fikk svar fra AutoNord i Harstad ang pompa. 20.500,- førr byttepompa + bytting og innjustering til d oppsætte såm passe bæst...ca en arbeidsdag... Kjenne d vibrere i ryggmargen.

Næst nærmeste firma såm kan tune den inn ska vesst vær BluesMobil Fauske. Må skaffe pris fra dæm å. Men ka d kosta mæ å få transportert gemsn t Fauske kontra Harstad? wink.gif

Ingen såm e interissert i en hjæmlaga kufanger t en patrol 160 førr 20.500,- + 7,5x800? ...ehh..d sku bli 26.500,-...d e belli førr en SÅ tøff kufanger! Førstemann t mølla! wink.gif Kan slæng me ei kanna diesel ved rask handel!

#4805 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 19 January 2009 - 22:45

Ingen problem med starten nei! Har bare sånt gammelt mekanisk utstyr æ... GM produktet mitt e av typen med 6,2 uten fsd m.m. Volvo'en e også nokså elektronikk fri med unntak av den nye fordeleren.

Surt at du plages med din bil.

#4806 Grønnli

Grønnli

Grand US Offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 19 January 2009 - 22:56

QUOTE(1911 @ 19 Jan 2009, 22:45) <{POST_SNAPBACK}>
Ingen problem med starten nei! Har bare sånt gammelt mekanisk utstyr æ... GM produktet mitt e av typen med 6,2 uten fsd m.m. Volvo'en e også nokså elektronikk fri med unntak av den nye fordeleren.

Surt at du plages med din bil.

Kom i 95 me elektronisk styrt pompa ja..
Kunne tænkt mæ en gammel K5, men komfort'n i 96'n har æ t nu (2 år) ikke klaga på. En gammel K5 blir jo nå helt anna. Va en grunn t æ sælte gammel-patroln min ja.

Kan sætte på mekanisk "marinerpompa" på min, utn nåkka elektronikk, å såm han Ole Johnny på AutoNord sa: "da kan du hente ut 5.000 hæsta, å bruke 7 liter på mila...men d e en grunn t di gikk over t elektronisk styring"... Å sia æ kjøre vældi lite dragrace me biln, så truuur æ d blir original elektronisk ja wink.gif
E vældi førnøyd me biln (bortsett fra at man ikke får godkjent nån form førr hæving eller andre dækk), så æ må bare koste d på den.

Men har vældi løst på en skikkeli offroader i tillegg!!!!

#4807 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 19 January 2009 - 23:15

Du får ha GMC'en som adm bil, også får du tak i en grei firtrekker som kun skal brukes off the road, samt EU-kontroll i ny og ne... cool.gif
Lord.......
XL-7

#4808 Grønnli

Grønnli

Grand US Offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 19 January 2009 - 23:21

QUOTE(JT @ 19 Jan 2009, 23:15) <{POST_SNAPBACK}>
Du får ha GMC'en som adm bil, også får du tak i en grei firtrekker som kun skal brukes off the road, samt EU-kontroll i ny og ne... cool.gif

Har vært i tankan mange gang ska du tru.
Nån tips førr den ultimate?

Edited by Grønnli, 19 January 2009 - 23:21.

#4809 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 20 January 2009 - 00:16

QUOTE(Grønnli @ 20 Jan 2009, 00:21) <{POST_SNAPBACK}>
Har vært i tankan mange gang ska du tru.
Nån tips førr den ultimate?

Kremt de laga ganske mye fint i russland...
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08

#4810 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 20 January 2009 - 00:19

QUOTE(Grønnli @ 19 Jan 2009, 23:56) <{POST_SNAPBACK}>
Kunne tænkt mæ en gammel K5, men komfort'n i 96'n har æ t nu (2 år) ikke klaga på. En gammel K5 blir jo nå helt anna. Va en grunn t æ sælte gammel-patroln min ja.

Kan sætte på mekanisk "marinerpompa" på min, utn nåkka elektronikk, å såm han Ole Johnny på AutoNord sa: "da kan du hente ut 5.000 hæsta, å bruke 7 liter på mila...men d e en grunn t di gikk over t elektronisk styring"... Å sia æ kjøre vældi lite dragrace me biln, så truuur æ d blir original elektronisk ja wink.gif
E vældi førnøyd me biln (bortsett fra at man ikke får godkjent nån form førr hæving eller andre dækk), så æ må bare koste d på den.

Vess den elektroniske styrte pumpa kom i 95, så kan du jo kjøp dæ en Tahoe før 95, me gammelt interiør å nytt eksteriør å undervogn. Ligg jo tell å me en ute med Starcraft pakke, fin å rosa....
Grizzly 700EPs '08

#4811 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 20 January 2009 - 00:19

QUOTE(Grønnli @ 19 Jan 2009, 23:56) <{POST_SNAPBACK}>

Vess den elektroniske styrte pumpa kom i 95, så kan du jo kjøp dæ en Tahoe før 95, me gammelt interiør å nytt eksteriør å undervogn. Ligg jo tell å me en ute med Starcraft pakke, fin å rosa....
Grizzly 700EPs '08

#4812 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 20 January 2009 - 12:57

QUOTE(Grønnli @ 19 Jan 2009, 01:04) <{POST_SNAPBACK}>

Du Grønnli, kordan e det me 2 døra, å så å få unga å barneseta inn i baksete på dem her bilan??

Ha smått tenkt litt på Sub også,men da må æ fløtt først, ellers så bi kvinnfolke å fjærn alt som heite Buska, postkassestativ og lekeplass her vi bor, samt en å anna meter me gjærde tongue.gif
Grizzly 700EPs '08

#4813 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 20 January 2009 - 14:53

QUOTE(AMan @ 20 Jan 2009, 12:57) <{POST_SNAPBACK}>
Du Grønnli, kordan e det me 2 døra, å så å få unga å barneseta inn i baksete på dem her bilan??

Ha smått tenkt litt på Sub også,men da må æ fløtt først, ellers så bi kvinnfolke å fjærn alt som heite Buska, postkassestativ og lekeplass her vi bor, samt en å anna meter me gjærde tongue.gif

Og jeg vet jo av den ultimate Suben du burdte kjøpt isåfall cool.gif

Attached Thumbnails

• 09052007349.jpg

#4814 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

Mekk&Mødd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 20 January 2009 - 14:54

QUOTE(AMan @ 20 Jan 2009, 00:16) <{POST_SNAPBACK}>
Kremt de laga ganske mye fint i russland...

...hehe....d gjør de i japan også tongue.gif
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#4815 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

Mekk&Mødd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 20 January 2009 - 14:56

QUOTE(kvasi @ 20 Jan 2009, 14:53) <{POST_SNAPBACK}>
Og jeg vet jo av den ultimate Suben du burdte kjøpt isåfall cool.gif

....men den starte vel ikke heller..... ser veldi lett ut i frontn

"LUGGIS"
merka du nåkka forskjell etter demper og bærekule-byttinga.

Edited by Moejoe, 20 January 2009 - 15:01.

---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#4816 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 20 January 2009 - 15:10

QUOTE(Moejoe @ 20 Jan 2009, 14:56) <{POST_SNAPBACK}>
....men den starte vel ikke heller..... ser veldi lett ut i frontn

Joda, den er visstnok god som gull. Vet ikke hvorfor den er så lav bak men..
Den har stått urørt av menneskehender i over 1,5 år så den er sikkert til salgs hvis noen vil ha den.
Er en kjenning av en kjenning av meg som eier den. <-- velformulert setning.. biggrin.gif

#4817 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 20 January 2009 - 16:38

QUOTE(Grønnli @ 19 Jan 2009, 22:56) <{POST_SNAPBACK}>

Den e vel heller ikke blitt spesielt mye billigere i forbruk selv om elektronikken kom?

Om du skulle gå for ei mekanisk pumpe så behøver du jo ikke stille så hardt på. Problemet med elektronikken e borte for all tid. Særlig om du skal ha bilen i noen år.

#4818 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 20 January 2009 - 17:17

QUOTE(kvasi @ 20 Jan 2009, 15:10) <{POST_SNAPBACK}>
Joda, den er visstnok god som gull. Vet ikke hvorfor den er så lav bak men..
Den har stått urørt av menneskehender i over 1,5 år så den er sikkert til salgs hvis noen vil ha den.
Er en kjenning av en kjenning av meg som eier den. <-- velformulert setning.. biggrin.gif

Han kjenningen heite vel ikke Jim?
Grizzly 700EPs '08

#4819 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 20 January 2009 - 17:44

QUOTE(AMan @ 20 Jan 2009, 17:17) <{POST_SNAPBACK}>
Han kjenningen heite vel ikke Jim?

Ikke "min" kjenning. Han heter Bjørn Ivar.

#4820 Tor Einar (luggis)

Tor Einar (luggis)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 923 Innlegg:

Posted 20 January 2009 - 19:03

"LUGGIS"
merka du nåkka forskjell etter demper og bærekule-byttinga.
[/quote]

har ikke bytta bærekulene ennå.men blei stor forskjell bare med å få nye dempere